با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان
کسب و کار اینترنتی موفق

امروز کمتر کسی را پیدا می کنید که با اینترنت سرو کار داشته باشد و از وجود کسب‌وکارهای بزرگ اینترنتی بی‌خبر باشد. زمانی فروش اینترنتی محدود به یک دیسک بازی، یا یک سخت افزار کوچک در حد زیر ده هزار تومان بود اما امروز سایت‌هایی را پیدا می‌کنید که دهها و صدها فروش آنلاین بالای یک میلیون را در یک کالا، به صورت روزانه تجربه می کنند. این اعتماد عمومی و ضریب نفوذ تجارت بر بستر فضای مجازی است که باعث خواهد شد بسیاری تصمیم بگیرند این نوع کسب‌و‌کار را تجربه کنند.

شاید هیچ شغلی لذت بخش‌تر از این نباشد که بدون رئیس در منزل خود در حالی که روی کاناپه لم داده‌اید با تبلت سایت خود را چک کنید و شاهد پیامک واریز به حساب بانکی خودتان باشید.حال باید بررسی کنیم که نیازمند شروع چه مدل کسب و کار هستیم، کلید موفقیت در کسب و کار اینترنتی، مدل کردن آن چیزهای است که از قبل وجود داشته و کار می‌کردند.

تقلید همیشه بد نیست!

اغلب کسب و کارهای موفق به وام گرفتن از ایده‌های موجود، بهبود یا دوباره بکارگیری آنها در مسیری جدید اقدام نموده اند. در حقیقت آنها چرخ را دوباره اختراع نکرده اند، چرا که انجام اینکار گاهی وقت تلف کردن بسیار می باشد، امروزه اغلب کسب و کارهای موفق در شش زمینه ذیل فعال هستند:

ارائه محصولات و فروش کالا 

ارائه محصولات متنوع و زیاد در فضای اینترنت و بوجود آوردن مزایده‌های اینترتنی از جمله روش‌های پولسازی محسوب می‌شود. نمونه معروف آن سایت eBay می‌باشد که با طراحی فروشگاه اینترنتی موفق مجازی و ایجاد رضایت خریدار و فروشنده از این سیستم به سوددهی فراوانی دست یافته است.هر شرکتی که اکنون از طریق پست الکترونیک سفارش دریافت می‌کند به آسانی می‌تواند اقدام به راه اندازی این مدل کسب و کار نماید. هزینه ارتباط با مشتری در این مدل بسیار ناچیز است و ارتباط مشتری و فروشنده به آسانی صورت می‌گیرد.تخصص و مهارتهای دانش وب میتواند در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق شما را یاری کند.

ارائه خدمات خاص 

کلیه خدمات با قابلیت انتشار الکترونیکی را می توان در دسته ارائه خدمات خاص قرارداد، حتی خدمات حرفه‌ای نظیر آنچه که توسط حسابدارها، وکلا، مشاورین، معماران و آموزش دهندگان صورت می‌گیرد و در اینترنت قابل ارائه می‌باشند. ارائه این خدمات به صورت اینترتنی برای جوامع پرمشغله که وقت کافی ندارند بسیار قابل توجه و با ارزش می‌باشد.

علاوه بر این زندگی امروزی از مردمانی با تخصص‌های مختلف در فیلدهای کاری خود، تشکیل شده و نیاز به ارتباط بین انها محسوس می‌باشد. با شکل گیری این تخصص‌ها در اینترنت به مثابه استخری از تخصص‌های دست یافتنی است که متقاضیان با صرف هزینه مناسب به سادگی به آنها دسترسی دارند.در نتیجه شما میتوانید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که چیزی جز کالا فیزیکی ارائه میکند، و میتواند در دراز مدت تولید ارزش افزوده داشته باشد.

صنایع اطلاعاتی و فروش دانش

امروزه عده‌ای از مردم در جمع آوری، ترکیب و بسته بندی اطلاعات به منظور ایجاد دانش و فروختن آنها به متقاضیان مشغول هستند. این گروه شامل محققین، مشاورین و مولفها هستند. در حقیقت آنها واسطه‌های اطلاعاتی می‌باشند. در این زمینه انهایی موفق هستند که با بهره گیری از فضای عصر دیجیتال و با ارائه روش‌های جدید برای متقاضیان دانش، اقدام نمایند. ساخت سایتهایی که خدمات آموزشی از راه دور ارائه میکنند میتواند از نمونه های این مدل کسب و کار اینترنتی باشد.

مشاغل اینترنتی و طراحی و ساخت سایت

یکی از حرفه‌های مورد توجه امروزه فعالیت در زمینه‌های مانند طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی گرافیکی، طراحی وب‌گاه و انواع سایت ، برنامه نویسی، نگارش متون فنی،تولید محتوا، مشاوره اینترنتی و مواردی از این دست می‌باشد و جزء کسب و کارهایی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته و عده بسیاری در آن فعالیت دارند. شروع به فعالیت در این حوزه کار پیچیده‌ای نیست، اما احتیاج به تخصص دارد.

انتشارات اینترنتی ، سایتهای خبری

زمانی برای دریافت اخبار باید تا ساعت مشخص از روز صبر می‌شد تا مجلات چاپ شوند و همیشه اخبار روز قبل در دسترس بود ولی با ظهور اینترنت مجلات می‌توانند اخبار را به لحظه بر روی سایت قرار دهند. با ایجاد انتشارات دیجیتالی در فضای اینترنت و ایجاد اعتبار برای کاربران آن می‌توان کسب درآمد کرد.

تبلیغات اینترنتی

با بررسی مدل کسب و کارهای سایت‌های معروف و ارائه خدمات مجانی توسط انها پی می بریم که قسمتی از کسب و کار آنها با ارائه خدمات مختلف و جذب کاربران و بیننده‌های بیشتر به منظور جذب سایر شرکت‌های اینترتنی به خرید فضای تبلیغاتی در سایت می‌باشد. در حقیقت فضاهایی مشابه بیل بردهای تبلیغاتی در سایت جهت اجاره وجود دارد. برای رسیدن به این موقعیت باید ترافیک بینندگان سایت را بالا برد تا ارزش لازم برای ایجاد فضای تبلیغاتی ایجاد گردد.

5 از 5