با ما در ارتباط باشید: 0314566
ایرنیک

ایرنیک مرکز ثبت دامنه‌ های مرتبه‌اول کشوری نقطه-آی‌آر (.ir) و نقطه-ایران (.ایران) متولی ثبت دامنه ، تمدید، انتقال دامنه ، حذف و انجام همه کارهای فنی، اداری، مالی و حقوقی مرتبط با دامنه‌های سطح‌بالای کد کشوری ‎.ir، و دامنه‌های مرتبه دوم آن شامل ‎.ac.ir، ‎.co.ir، ‎.gov.ir، ‎.id.ir، ‎.net.ir، ‎.org.ir، ‎.sch.ir و دامنه سطح‌بالای کد کشوری بین‌المللی شده .ایران می‌باشد.

ثبت دامنه ها یir و مشتقات آن زیر نظر سازمان فیزیک نظری و ریاضیات IPM با ایرنیک میباشد که در زیر نظر سازمان جهانی ICANN بوده و پس از تائید این مرکز به ثبت نهایی میرسد.

در اولین گام برای ثبت دامنه با پسوند دامنه آی آر نیاز به دریافت کد مشخصات سازمانی یا فردی می باشد . این اطلاعات در مرکز ذخیره می شود و معمولا با این فرمت ساخته می شود pa2209-irnic.

ایرنیک

حتی زمانی که دامنه توسط نماینده ایرنیک ثبت می شود، مرکز ثبت از اطلاعات فرم ثبت دامنه دریافتی از سایت نماینده، به صورت خودکار یک شناسه برای صاحب آن ایجاد میکند و در این زمان سیستم مرکز بررسی می کند ایمیل اعلام شده در فرم ارسالی قبلا در ایرنیک برای یک شناسه استفاده شده است یا خیر، در صورتیکه ایمیل موجود در فرم قبلا در ایرنیک شناسه داشته باشد، همان شناسه قبلی را به دامنه اختصاص می دهد و آن شناسه به عنوان صاحب امتیاز دامنه قرار می گیرد در غیر اینصورت بر اساس اطلاعات ارسالی،یک شناسه برای صاحب امتیاز ایجاد می شود.

پس جهت ثبت دامنه آی آر شما یکبار یک شناسه ایرنیک می سازید یا این شناسه به صورت خودکار با استفاده از فرم ثبت دامنه سایت نماینده برای شما ساخته می شود و در هنگام ثبت دامنه خود با معرفی این شناسه یا آدرس ایمیل آن شناسه، مالک دامنه را مشخص می کنید.

شناسه ایرنیک می تواند علاوه بر صاحب امتیاز، رابط فنی یا اداری یا مالی یک دامنه دیگر نیز قرار بگیرد.
هر شناسه ایرنیک می تواند صاحب امتیاز یا رابط تعداد نامحدود دامنه باشد.

نکته : جهت اتصال دامنه به هاست از طریق پنل ایرنیک حتما باید تمامی اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام صحیح بوده و حتما سوال و پاسخ محرمانه را که تعریف می کنید یادداشت نمایید.

با مراجعه به لینک زیر میتوانید با نحوه ایجاد شناسه کاربری در ایرنیک آشنا شوید :

https://cp.poonehmedia.com/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=7

امتیازی ثبت نشده است.