با ما در ارتباط باشید: 0314566
برون سپاری سئو

در این مقاله پونه مدیا سعی دارد راهنمایی های مفیدی در خصوص سئو سایت برای مدیران سایت ارائه نماید، چرا که سئو تکنیکی، زمان بر و صد البته حساس است و در صورتی که در مورد استخدام نیرو و اعمال هزینه در این زمینه و همچنین برون سپاری این تکنیک به درستی تصمیم گیری نشود، ممکن است نتیجه ای عکس آنچه در ذهن دارید را بدست آورید که این عمل تنها هزینه زیادی برای شما را به همراه خواهد داشت و گاه ممکن است قابل جبران هم نباشد.

در اولین گام برای سئو و بهینه سازی سایت، باید به دنبال سئو کار خوب و حرفه ای باشید که گام به گام اهداف شما قدم بردارد، چرا که اعمال تکنیک های سئو بدون هدف مشخص و دقیق و یا تعیین اهداف اشتباه، مشکلات بسیار بزرگی را به وجود می آورد.

اما هدف از سئو و بهینه سازی چیست و مدیران سایت هدفشان از انجام این کار چیست؟

"هدف از سئو و بهینه سازی سایت، قرار گرفتن در رتبه های گوگل در کلمات کلیدی مختلف نیست! بلکه هدف از سئو، افزایش ورودی هدفمند سایت از طریق گوگل که نتیجه آن افزایش فروش سایت است"

شما باید میزان ورودی سایت را افزایش دهید که نتیجه آن افزایش میزان فروش سالیانه شما است و به این نکته توجه داشته باشید که سئو هدف نیست، بلکه خود وسیله ای برای رسیدن به اهداف بزرگ تر است و بدترین اشتباه ممکن زمانی رخ می دهد که شما سئو را هدف خود قرار دهید.
در زندگی روزمره در صورتی که هر فعالیت خاصی توسط متخصص آن انجام شود شما نتیجه مطلوب را دریافت خواهید کرد، در غیر این صورت زمان را از دست داده اید و همچنین نتیجه مطلوب هم نگرفته اید. طراحی سایت و سئوی آن هم این گونه هستند و ممکن است هر دو کار را خودتان انجام دهید، اما نتیجه آن چیزی که به دنبالش هستید نخواهد بود.

بهترین پیشنهادی که پونه مدیا می تواند به شما داشته باشد انتخاب یکی از دو روش زیر است:

  • یک نیرو برای انجام کارهای سئو شرکت خود استخدام کنید.
  • خدمات سئو شرکت خودتان را به شرکت های فعال در این زمینه برون سپاری کنید.

شما می توانید اصول سئو را با کمی جستجو در دنیای وب یاد بگیرید و این بسیار مهم است، اما بهتر است خودتان سئوی سایتتان را انجام ندهید چرا که متخصص شدن در هر موضوعی نیازمند وقت و دقت بسیار است تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

چگونه یک نیروی سئو خوب استخدام کنیم؟

اگر به این نتیجه رسیده اید که بهتر است نیروی سئو برای شرکت خود استخدام کنید، بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار بدید:

  • برای ارزیابی اقدامات انجام شده در زمینه سئو و همچنین اطمینان از اینکه اقدامات سئو شما در راستای سئو سفید و اقدامات مورد تایید گوگل است و نه اقدامات سئو سیاه که نهایتا در دراز مدت ممکن است باعث اسپم شدن سایت شما شود، بهتر است سئو را خودتان یاد بگیرید و یا از یک مشاور سئو برای ارزیابی عملکرد استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که نیروی سئو که استخدام کرده اید، تجربه کافی در این زمینه دارد و قبلا توانسته است نتایج مناسب در این زمینه بگیرد.
  • درخواست های غیر منطقی و نامرتبط از او نداشته باشید، مثلا هرگز از فرد مورد نظر نخواهید که در یک ماه شما را در یک کلمه کلیدی سخت به صفحه اول گوگل بیاورد، بلکه از او بخواهید که برای افزایش ورودی سایت به شما برنامه بدهد و روند کار را به اطلاع شما برساند.
  • ابزارهایی که در زمینه سئو شرکت شما مورد استفاده قرار می گیرد را رصد کنید.

چگونه یک شرکت سئو خوب و مناسب برای کار خودم پیدا کنم؟

پیدا کردن شرکت سئو قوی و مناسب کار ساده ای است. بر خلاف سایر کارها، قدرت شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند بر اساس نتیجه قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت، شما نمی توانید بر اساس معیارهای مشخص کیفیت خروجی بهترین شرکت طراحی سایت را اندازه گیری کنید و ممکن است تحت تاثیر تبلیغات و بازاریابی شرکت های مختلف قرار گرفته و نتوانید تصمیم مناسبی بگیرید. اما در زمینه سئو اگر پارامترهای زیر را در نظر بگیرید، هرگز چنین اتفاقی برای شما نخواهد افتاد:

  • آیا این آژانس سئو نمونه کارهای مناسبی دارد و مشتریان این شرکت از خدمات سئو رضایت دارند؟ نمونه کارها و مشتریان شرکت مورد نظر را بررسی کنید، رضایت مشتریان آن شرکت یک اصل مهم در این زمینه است و همکاری مناسب و درازمدتی که شرکت سئو و مشتریانش دارند.
  • چه برنامه مشخص و درازمدتی برای خدمات سئو سایت من توسط این شرکت ارائه می شود؟ داشتن و استراتژی و برنامه اهمیت بسیار بالایی در سئو دارد. شرکتی که برنامه و استراتژی برای شما نداشته باشد، نمی تواند کار بزرگی برای شما انجام دهد.

در نظر داشته باشید که هیچ یک از دو مورد بالا به تنهایی کافی نیست، بلکه یک شرکت مناسب باید هر دو مورد بالا را با هم داشته باشد تا بتواند پروژه سئو شما را به سرانجام مناسب برساند.

جمع بندی و نتیجه گیری

برای انجام خدمات سئو بر روی سایت اینترنتی که دارید، سه راهکار دارید:

  • خودم سئو را انجام بدهم.
  • برای انجام کارهای سئو نیرو استخدام کنم.
  • سئو را به شرکت های سئو که در این زمینه فعال هستند بسپارم.

اینکه کدام یک از این سه کار را انجام دهید، بسته به منابعی که دارید و رقبایی که دارید و حجم کاری شما مشخص می شود. به عنوان مثال اگر یک سایت ساده در زمینه کاری دارید که رقبای زیادی ندارد، با رعایت نکات خاصی در زمینه محتوا و داشتن یک سایت استاندارد به راحتی می توانید در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید. بنابراین در چنین حالتی کار خاص و زیادی برای نتیجه گرفتن در زمینه سئو برای شما وجود ندارد و خودتان هم می توانید آن را انجام دهد. اگر رقابت کاری شما در حد متوسط است، می توانید با استخدام یک یا چند نفر نیرو در زمینه کاری خود، تیم سئو تشکیل دهید و کارهای سئو را انجام دهید. البته در چنین حالتی هزینه بسیار بیشتری به نسبت اینکه کار را به شرکت های سئو بسپارید انجام خواهید داد زیرا هزینه های سربار قابل توجهی خواهید داشت و از طرف دیگر ابزارها و دانش شرکت های تخصصی را ندارید و برای بدست آوردن و ایجاد کردن این ابزارها،  هزینه بیشتری را متقبل خواهید شد. در نهایت اگر زمینه کاری پررقابتی دارید و می خواهید از افراد خبره و با تجربه برای دریافت نتیجه بهتر استفاده کنید، پیشنهاد می کنم که حتما کار خود را به شرکت های فعال و متخصص در این زمینه واگذار کنید.

5 از 5