با ما در ارتباط باشید: 0314566
مزایا و معایب خرید و فروش اینترنتی

از دیربازبشر برای تداوم حیات خود اقدام به خرید و فروش به واسطه معاوضه جنس به جنس کرده است معاوضه دو جنس با هم بدون تعیین ارزش و معیاری برای سنجش فقط به خاطر رفع نیازهای روزمره بوده  و بعد از مدتی پول جای کالا را گرفت و بدین گونه تجارت شکل دیگری به خود گرفت .خرید سنتی، تجربه ای است که قدمت آن به صدها سال می رسد، در واقع از زمانی که انسان پا بر کره خاکی گذاشت و نیاز به تبادل کالا و خدمات پیدا کرد، خرید و فروش سنتی شکل گرفت، در عصر حاضر با گسترش اینترنت و  پیدایش بانکداری الکترونیکی  نوعی  دیگری از خریدو فروش  به نام خرید اینترنتی شکل گرفته است ،خرید و فروش اینترنتی! بسیاری از عوامل در زندگی امروزی دست به دست هم داده اند تا افراد را به سمت فروشگاه های اینترنتی بکشانند؛ در عین حال هنوز هم بسیاری از افراد، خرید سنتی را به خریدهای اینترنتی ترجیح می دهند؛ اما واقعا کدام روش درست است؟

تنوع بسیار بالا کالا در فروشگاه های اینترنتی و اطلاعات کافی مانند مشخصات فنی، توضیحات و چند تصویری که برای هر محصول ارائه می شود نکته قابل توجه در فروشگاه های اینترنتی میباشد که در اختیار بازدید کنندگان قرار میگیرد و به تازگی این مدل از خرید علاوه بر کشور های پیشرفته که سالیان سال سرگرم پیش فروش اینترنتی و خرید اینترنتی بودند، در دیگر کشور ها هم رواج پیدا کرده و امروز در کشور خودمان ایران کمتر کسی میباشد که با اصطلاح فروشگاه اینترنتی مواجه نشده باشد. سایت های اینترنتی پر شده اند از فروشگاه های اینترنتی که تحت عنوان فروشگاه مجازی به فعالیت می پردازند و گردش در این سایت های فروشگاهی حس بودن در فروشگاه های واقعی و فیزیکی را به شما القا می کند.

در این مقاله می‌خواهیم مزایای فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم و با مزایا و معایب خرید و فروش اینترنتی آشنا شویم :

مشتریان دلایل متعددی برای خرید اینترنتی ذکر می کنند . بسیاری از این دلایل به خصویات منحصر به فرد محیط اینترنت شامل دسترسی جهانی به کالا و خدمات ، وجود اطلاعات فراوان در مورد محصولات ، امکان مقایسه محصولات و قیمتهای آن ها ، صرفه جویی در زمان ، انعطاف پذیری در زمان خرید ، عدم نیاز به تحرک فیزیکی ، وجود قیمت های رقابتی ، تنوع محصولات و سهولت در سفارش خرید بر می گردد . شاید بتوان با توجه به مطالعات صورت گرفته عمده ترین مزیت خرید اینترنتی را راحتی دانست .

مزایا و معایب خرید و فروش اینترنتی

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

  • صرفه جویی در زمان

 با خلق و طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان برای کاربران فراهم می شود که تنها با چند کلیک تمام نیاز های خود را خریداری کنند و این امر تا حد زیادی در زمان صرفه جویی می کند.

  • صرفه جویی در سوخت

 بازار صنایع سوختی هر روزه با افزایش و کاهش هزینه های سوخت در جدال هستند. یکی از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین این است که افراد دیگر برای خرید نیاز به وسایل نقلیه ندارند در نتیجه هزینه ای برای سوخت پرداخت نخواهند کرد.

  • صرفه جویی در انرژی

 گاها خرید نیاز به زمان زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است خسته کننده باشد. بدتر از این زمانی است که محصول مورد نظر شما در بازار موجود نباشد. طراحی فروشگاه اینترنتی ، این مشکل را نیز برطرف کرده است. در خرید اینترنتی لازم نیست شما انرژی پر ارزشتان را هنگام خرید صرف کنید.

  • مقایسه قیمت ها

 یکی از مزیت هایی که در طراحی سایت (طراحی فروشگاه اینترنتی) موجود است، امکان مقایسه است. در واقع این یک نوآوری پیشرفته است که اجازه می دهد تا به راحتی برند ها و قیمت ها را تنها با چند کلیک بررسی و مقایسه کنید. با این امکان کاربران قادر خواهند بود تا مقرون به صرفه ترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب کنند.

  • دسترسی 24 ساعته

 فروشگاه اینترنتی امکان خرید را در طول 24 ساعت روز، 7 روز هفته و 365 روز سال فراهم می کند. در حالی که به ندرت می توانید فروشگاهی را پیدا کنید که 24 ساعته در طول تمام هفته باز باشد. طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را فراهم کرده و به خریدار اجازه می دهد تا به صورت آزاده در هر زمان که می خواهد به خرید بپردازد.

  • عدم وجود صف

 با طراحی فروشگاه اینترنتی این مشکل نیز برطرف می شود. در هنگام خرید اینترنتی هیچ گونه صف طولانی برای خرید کالای مورد نظر شما وجود ندارد. تمام فروشگاه های اینترنتی با ویژگی های سفارش شخصی منحصر به فرد برای خرید طراحی شده اند.

  • جستجوی آسان کالا

 این نوع طراحی سایت به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی، کالای مورد نظر با رنگ، سایز، مدل و سبک خاص خود را برای خرید بیابد. علاوه بر این می تواند به راحتی وجود و یا عدم وجود کالا ها را بررسی کند.

مزایا و معایب خرید و فروش اینترنتی

معایب استفاده از فروشگاه اینترنتی

علاوه بر مزایا، معایبی نیز وجود دارد. با وجود موفقیت هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد هنوز هم وجود یکسری معایب موجب شکایت افرد می شود. این معایب عبارتند از:

  • عدم امکان بررسی کالا از نزدیک

 یکی از مشکلاتی که در خرید اینترنتی افراد با آن مواجه هستند، عدم بررسی کالا از نزدیک است. در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می شود که این موجب بروز مشکل برای خریداران آنلاین می شود.

  • کاهش رضایت در لحظه

 برخلاف خرید در دنیای واقعی، کاربر بعد از خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه اینترنتی قادر به استفاده بلافاصله از محصول که موجب ایجاد رضایت بیشتر می شود، نخواهد بود. در خرید آنلاین، مشتری باید مدتی برای دریافت محصول درب منزل خود صبر کند.

  • موانع فناوری

سرعت پایین اینترنت و کندی در لود شدن صفحات سایت ها و وجود مشکل برای ثبت نام در سایت و باز کردن حساب خرید در آنها از عوامل عمده نارضایتی مشتریان از سایت های فروش اینترنتی است.

  • موانع امنیتی

عدم امنیت لازم برای انجام مبادلات از جمله مهم ترین نگرانی های مشتریان است و باعث می شود که بسیاری از افراد به فروشگاه های اینترنتی اعتماد نکنند.

 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
[quote name="محمد"]عالی بود ممنون[/quote]
سپاسگزاریم
نمایش بیشتر
18 از 26 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • محمد جواد 3 سال قبل
    منم موافقم
4 سال قبل
نظر
عالی بود ممنون
نمایش بیشتر
30 از 38 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
معمولی بود
نمایش بیشتر
15 از 34 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام از متن خوبتون ممنونم فقط میشه معایبش رو هم بزارید
نمایش بیشتر
15 از 26 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
من خرید اینترنتی داشتم از اخوان مارکت بسیار راضی هستم کلی در هزینه صرفه جویی شد هرینه زمانی ریالی روانی اولین وبهترین تجربه ام بود
نمایش بیشتر
10 از 17 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
از مطالب مفیدتان سپاسگزاریم.
نمایش بیشتر
12 از 18 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
با سلام، هرچند سایت های زیادی برای خرید و فروش اینترنتی وجود داره، ولی در حال حاضر سایت حراجی آنلاین که هم فروشنده بتونه کالاش رو در آن از طریق حراجی به فروش بگذاره و هم خریدار با قیمت خوبی بتونه اون رو بخره از جذابیت بالایی برخوردار است .
نمایش بیشتر
4 از 11 نفر این نظر را مفید دانسته اند