با ما در ارتباط باشید: 0314566
شناسایی ربات تلگرام
شناسایی ربات تلگرام

ربات ها همه بد نیستند و ربات های بسیار مفیدی وجود دارند که کارهای جالبی می توان از آنها خواست تا انجام دهند. ولی متاسفانه بخاطر سوء استفاده از امکان جالب و نوآورانه ساخت ربات در تلگرام و ساخت ربات های بد و ... دیدگاه مردم در مورد ربات ها از همان اول بد شد و شایعات دزدی اطلاعات توسط ربات های خرابکار و ویروسی شدن گروه ها و چندین شایعه دیگر مثل این موارد باعث شد دیدگاه مردم نسبت به ربات ها بدتر هم بشود.

اما این موضوع که برخی ربات ها رفتاری نا مناسب دارند یک واقعیت است و متاسفانه در هر گروه ممکن است افرادی دانسته یا ندانسته اینگونه ربات ها را به گروه اضافه کنند در چنین مواقعی اگر بخواهیم ربات را از گروه اخراج کنیم ابتدا باید ربات را بدرستی شناسایی کنیم.

نحوه شناسایی ربات تلگرام

جهت شناخت ربات تلگرام اول باید با مفهوم نام کاربری (Username) یا همان آی دی (ID) در تلگرام آشنا شویم.

باید بدانیم عبارت هایی که با @ شروع میشوند ربطی به ربات ندارید و این عبارت ها شناسه هر فرد در تلگرام می باشند که می توان از آنها برای برقراری ارتباط بدون اینکه شماره شخص را داشته باشیم استفاده کرد. تعیین شناسه برای حساب تلگرام اجباری نیست و در صورت تمایل می توان آن را تعیین کرد برای همین در یک گروه خیلی ها ممکن است شناسه یا همان آی دی (ID) نداشته باشند.

ربات چون شماره مشخصی ندارد باید حتما یک آی دی داشته باشد که بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. اما فرق بزرگ شناسه ربات ها در این است که در آخر شناسه همه ربات ها عبارت (bot) وجود دارد. اگر در هنگام تایپ یک پیام کرکتر (علامت) @ را تایپ کنید لیست افرادی که در گروه شناسه دارند ظاهر می شود که می توانید یکی از افراد را انتخاب کرده و وی را خطاب قرار دهید تا بقیه گروه متوجه شوند که پیام شما خطاب به آن شخص بوده و ربطی به بقیه افراد گروه ندارد. به این عمل در انگلیسی mention کردن می گویند. 

پس باید بدانیم اگر در گروهی افرادی دارای نام کاربری باشند دلیلی بر این نیست که آنها ربات هستند و ممکن است گروه و افراد داخل آن راهک کنند. همانطور که گفته شد درآخر نام کاربری ربات ها کلمه bot وجود دارد و این بهترین نشانه برای تشخیص ربات از افراد عادی است. همچنین اگر لیست اعضاء گروه را باز کنید همواره ربات ها در انتهای لیست نمایش داده می شوند. همچنین باید ذکر کرد که ربات ها توانایی هک افراد را ندارند و ربات هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی، مکالمات شما با دیگران و یا هر نوع دیتای دیگری ندارد.

امتیازی ثبت نشده است.