با ما در ارتباط باشید: 0314566
 اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور حذف می شوند!

طبق گزارشات منتشر شده، اپل در اقدامی عجیب دست به حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه اپ استور زده و این روند همچنان ادامه دارد.

این اپلیکیشن ها مخصوص سیستم عامل iOS بوده و توسط توسعه دهندگان و استارت آپ های ایرانی تولید و منتشر شده است. پیش از این، اپل در ماه سپتامبر تعدادی از محدودیت های ایرانیان در دسترسی به اپ استور را لغو کرده بود و به صورت مرتب امکانات بیشتری را در اختیار کاربران کشورمان قرار می داد.

طبق اخبار منتشر شده از منابع آگاه، چند روزی است اپلیکیشن دیجی کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، از اپ استور حذف شده است.

اگرچه امکان بهره گیری از خدمات اپ استور به صورت رسمی در کشور ایران وجود ندارد، تعداد زیادی از شرکت ها اپلیکیشن های خود را در خارج از خاک کشور ثبت کرده تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

از آنجایی که دیجی کالا از سیستم پرداخت شاپرک استفاده می کند و از سیستم های پرداخت بین المللی کاملا مجزاست، بنابر این با قوانین اپل هیچ تناقضی ندارد.

به علاوه، بسیاری از بانک های ایرانی اپلیکیشن های iOS خود را به صورت مستقیم و بدون استفاده از اپ استور در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور حذف می شوند!

کاربران ایرانی اشتیاق زیادی نسبت به استفاده از وسایل دیجیتال داشته و طبق برآورد ها بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و ۶ میلیون آیفون در اختیار کاربران ایرانی است. ایران دارای جمعیتی ۸۲ میلیونی است که میانگین سنی جمعیت آن کمتر از ۳۰ سال است. طبق گزارشات، ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار گوشی آیفون به صورت قاچاق وارد بازار ایران می شود که بازاری بی نظیر برای اپل محسوب می شود. با این حال، شرکت اپل هیچ گونه خدمات پس از فروشی در ایران نداشته و مسئولیتی در قبال محصولات فروخته شده ندارد. در صورتی که این شرکت به صورت رسمی وارد بازار گوشی های هوشمند شود، سود بی نظیری را عاید خود خواهد کرد.

اما تحریم های یک جانبه وزارت خزانه داری آمریکا مانع از ورود چنین شرکت هایی به بازار ایران شده است. در حال حاضر توسعه دهندگان ایرانی که قصد انتشار اپلیکیشن های خود بر روی اپ استور را دارند، با پیغام زیر مواجه می شوند:

متاسفانه، فروشگاه اپ استور در کشور ایران قابل دسترسی نیست. علاوه بر این، اپلیکیشن های ایرانی ارسال شده روی اپ استور که موجب تسهیل معاملات تجاری و یا شخصی می شوند، با قوانین مربوط به تحریم معاملات ایران همخوانی ندارند. در حال حاضر قادر به پذیرفتن اپلیکیشن شما نیستیم. از شما خواستاریم پس از تجدید نظر در قوانین تجاری بین المللی و فراهم شدن این امکان، مجددا اپلیکیشن خود را ارسال کنید.

امتیازی ثبت نشده است.