با ما در ارتباط باشید: 0314566
۴ نکته طلایی در مصاحبه با یک استارت آپ
۴ نکته طلایی در مصاحبه با یک استارت آپ

مصاحبه برای هر موقعیت شغلی در واقع خیابانی دو طرفه است: مصاحبه کننده در تلاش است تا دریابد آیا شما مناسب این شغل هستید و همچنین در پی آن است تا بداند آیا شما همان کسی هستید که بیش از ۴۰ ساعت در هفته را با کار در آن شرکت بگذرانید.
اینها در تمام مصاحبه‌ها صدق می‌کند، اما هنگام مصاحبه با استارت‌آپ جلوه بیشتری می‌یابد. مصاحبه‌کننده شما می‌خواهد بداند میزان مشارکت شما در دو روز، دو ماه و دو سال چقدر است. او می‌خواهد بداند چگونه می‌خواهید خود را با شرکتی کوچک و اعضای تیم آن وفق دهید. خلاصه، لازم است بداند که آیا کار در شرکت برای شما آن قدر لذت‌بخش است که حاضر باشید مدت طولانی با حقوق کمتر از عرف معمول کار کنید. همچنین می‌خواهد از تفکر شما برای موفقیت شرکت بداند. آیا گزینه‌های شما مربوط به ۵ سال آتی است یا فقط این شغل را برای پنج ماه می‌خواهید؟
در ادامه چهار مرحله آمده که به شما کمک می‌کند به طور همزمان خود را داوطلبی شایسته نشان دهید و نشان دهید که واقعاً خواهان این شغل هستید.

۱- استفاده از محصولات
صرف نظر از اینکه بابت چه شغلی مصاحبه می‌شوید، مهندس، فروشنده، بازاریابی، باید همیشه از محصولات آن شرکت پیش از نخستین مصاحبه استفاده کرده باشید. اگر استخدام شدید، هدف شما ارزش‌آفرینی برای افرادی است که می‌خواهند از آن محصول استفاده کنند و تبدیل شدن به کاربر در مرحله اول است. این کار را انجام دهید تا به شما کمک کند به شرکت و محصولات آن اشتیاق پیدا کنید و این اشتیاق را به مصاحبه‌گر نیز منتقل کنید.
در دموگرافی هدف نیستید؟ صرفاً به این خاطر که شما فرد ۲۵ ساله مجردی هستید که در مکان طراحی شده برای والدین مصاحبه می‌شوید به این معنا نیست که نمی‌توانید این شغل را به دست آورید. در InstaEDU، مشتریان هدف دانشجویان هستند اما برخی از آنها بهترین داوطلبین هستند که سوالات کار در منزل را از اینترنت برداشته‌اند و وانمود کرده‌اند که با دانشگاه در ارتباط بوده‌اند.
اگر نمی‌توانید از محصولات استفاده کنید (برای نمونه، محصولات مربوط به شرکت های بزرگ است یا هزینه‌های چندصد دلاری دارند) می‌توانید تحقیق در مورد آن محصول را انجام دهید. به مفاهیم موجود در وب‌سایت‌ها مراجعه کنید، مقالات و بررسی‌های جدید را بخوانید و با کسانی که می‌دانید از آن استفاده کرده‌اند صحبت کنید. مضاف بر این، قطعاً در می‌یابید که چه کسانی رقبای شرکت شما هستند و چرا محصولات آنها برتر است.

۲- ایده‌های خود را مطرح کنید
اکنون که با محصولات شرکت آشنا شدید، می‌توانید ایده‌های خود را در مورد بهبود نقش خود آماده کنید. ایجاد کدام ویژگی‌های جدید می‌تواند شما را هیجان زده کند؟ چگونه با کاربران تعامل می‌یابید؟ چگونه می‌‌توانید مناسبات شرکت را افزایش دهید؟ چگونه خدمات مشتری بهبود می‌یابد؟
شما نیازی به درک استراتژی چهار ساله شرکت ندارید، اما می‌توانید افکار خود را به اشتراک بگذارید و از همه مهمتر نشان دهید تا چه میزان به این شغل علاقمند هستید و در آن تخصص دارید. آگاهی از اینکه موقعیت‌های پیشین شما چه بوده است مهم است، اما به خاطر داشته باشید که مصاحبه‌گر در تلاش است تا بداند شما چه کارهایی انجام خواهید داد و چگونه از مهارت‌های خود در شرکت استفاده می‌کنید.
خلاصه اینکه، نشان دهید فعالیت‌های روزانه شما با شغل مورد علاقه شما در ارتباط است. شما ممکن است عاشق بازاریابی رسانه‌ای باشید اما تخصص شما به گونه‌ای باشد که شرکت بیشتر از فروش مستقیم بهره‌مند شود و این همان چیزی است که باید مدنظر قرار گیرد.

۳- آماده زمان‌های واپسین مصاحبه باشید
اکثر مصاحبه کنندگان معمولاً در انتهای مصاحبه زمانی را به سوالات شما اختصاص می‌دهند. اگر در حال مصاحبه با یک موسس هستید، در مورد دیدگاه او نسبت به شرکت، چگونگی تعریف موفقیت و برنامه‌های او برای رسیدن به آنجا سوال کنید. از سوال کردن در مورد برنامه‌های کسب و کار، موقعیت تامین مالی و نیز موانع بالقوه نترسید. اگر با کسی که همتای شما خواهد بود سوال می‌کنید، در مورد بخش‌های مورد علاقه او در شرکت، بزرگترین چالش‌های پیش روی او و چگونگی کارکردن او با تیم سوال کنید.
این مکالمات نه تنها اطلاعات مفیدی در مورد شغل پیشنهادی خواهد داد، بلکه به مصاحبه کننده نشان می‌دهد که به صورت جدی شرکت را ارزیابی کرده‌اید.

۴- پیگیری
این توصیه خود قدمتی همانند فرآیند مصاحبه دارد اما بسیاری از داوطلبین در آن به ویژه در دنیای گاه به گاه استارت‌آپ‌های فناوری ناکام می‌مانند: یک یادداشت تشکرآمیز بفرسید. ارسال ایمیل تشکرآمیز شما یک روز پس از مصاحبه، نشان دهنده ادب شما است و نشان می‌دهد که فردی هستید که موارد را پیگیری نموده و به واقع به این شغل علاقمند هستید.
همچنین موجب ایجاد فرصتی برای تقویت حوزه مصاحبه‌ای می‌شود که در آن احساس ضعف می‌کنید. ممکن است استراتژی وب بازاریابی در راه رسیدن به خانه به نظر شما بیاید؟ در افزودن پاراگرافی برای ذکر ایده‌های جدید خود آزادانه عمل کنید.
هنگامی که با یک استارت‌آپ مصاحبه می‌کنید، هدف شما اطمینان از این مسئله است که از تناسب مناسبی با شما برخوردار است و اینکه این تناسب را به مصاحبه‌کننده نیز انتقال دهید. هنگامی که این کار را انجام دهید، در بهترین موقعیت مذاکره برای شغل پیشنهادی قرار دارید، شما پر از ایده‌هایی هستید که می‌توانند تلنگری برای خیز برداشتن باشند.

منبع: سایت اقتصاد آنلاین

امتیازی ثبت نشده است.