با ما در ارتباط باشید: 0314566
وایر فریم چیست؟

قبل از طراحی و پیاده سازی یک وب سایت، داشتن اطلاعاتی کامل از جزئیات طرح الزامی است. به طور کلی وایر فریم (wireframe) یک راهنمای تصویری کامل از وب سایت قبل از شروع طراحی است که چهارچوب کلی سایت را مشخص می کند و معمولا طراحان حرفه ای سایت این مورد را از مشتریان خود می خواهند. بعنوان مثل اگر بخواهیم یک وب سایت درباره یک محصول طراحی و پیاده سازی کنیم،ابتدا باید اطلاعات کاملی از این محصول داشته باشیم تا بتوانیم طرح را پیاده کنیم. مواردی مثل: طول سایت، محل قرارگیری سربرگ، تعداد بلوک های سایت، مکان قرار گیری آخرین اخبار، تعداد ستوی های سایت و...هستند که در ادامه به جزئیات آن همراه با نمونه هایی از Wireframe و نحوه ساختن آنها بیشتر می پردازیم و به شما می گوییم که wireframe چیست و چگونه آن را بسازیم.

در یک Wireframe نباید نهایت گرافیک را به کار برد! با یک قلم و کاغذ معمولی و یا با نرم افزار Point ویندوز هم می توان Wireframe را ایجاد کرد.این کار باعث می شود تا به قول خودمان دست طراح را برای زدن طرح بیشتر باز کنیم!

مزایای استفاده از وایر فریم
صرفه جویی در وقت.
عدم سردرگمی طراح برای پیاده سازی طرح.
داشتن یک پیش نمایش از سایت قبل از شروع به طراحی.
مشخص کردن عناصر قرار گرفته برروی طرح.
تغییر و تنظیم عناصر کاربری.

چگونه یک وایر فریم بسازیم؟
برای کشیدن یک وایر فریم نیاز به ابزار خاصی نیست و راه های زیادی برای این کار وجود دارد.استفاده از برنامه های گرافیکی ،نرم افزار paint،photoshop و...و یا حتی استفاده از یک قلم و کاغذ معمولی!

وب سایت هایی هم برای ساختن Wireframe وجود دارد که از معروف ترین آنها میتوان به cacoo.com   gomockingbird.com   wireframe.cc    lumzy.com  و ... اشاره کرد.

امتیازی ثبت نشده است.