با ما در ارتباط باشید: 0314566
long scrolling چیست؟

یکی از شیوه های جدید و بسیار پرطرفدار در طراحی های امروزه استفاده از طراحی Long Scrolling می باشد.این نوع طراحی بشدت در طراحی قالب های OnePage وردپرس باز است.
حال می خواهیم بدانیم که Long Scrolling یا همان پیمایش طولانی چیست و چه مزایایی دارد.
سایت ها با پیمایش طولانی روز به روز در حال افزایش است و امروزه بسیاری از سایت ها از این روش طراحی استفاده می کنند.قابلیت ها و مزایایی که پیمایش طولانی در اختیار کاربر قرار می دهد،علاوه بر زیبایی و جذابیت های بصری باعث افزایش محبوبیت سایت و در پی آن افزایش استفاده از پیمایش طولانی در سایت ها شده است.از جمله مزایای پیمایش طولانی،می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)ایجاد چالش برای کاربر برای دیدن پایان پیمایش و افزایش جذابیت سایت
2)قابلیت نمایش خوب در صفحات موبایل و تبلت و راحتی کار کردن با نمایشگرهای لمسی
3)پتانسیل بیشتر برای داستان سرایی برای تعامل بیشتر با کاربران (سایت می تواند خواننده را بهتر همراه خود کند)
4)قابلیت حرکت کردن در صفحات به شیوه ای راحت تر برای کاربران

یکی از شیوه های طراحی که در سال ۲۰۱۶ طراحان وبسایت برای استفاده از آن در طراحی سایت ها نسبت به آن تمایل و گرایش نشان داده اند استفاده از پیمایش طولانی می باشد. بنابراین شما علاقه مندان به وردپرس هم میتوانید از آن در طراحی های خود استفاده کنید.

روش های موثر برای بکارگیری Long Scrolling :

1)صفحه نمایش به عنوان صفحه وب سایت

اسکرول کردن به معنی مقابله با فرمت صفحه به صفحه نیست بلکه به بازسازی آن اشاره دارد.هرصفحه نمایش را همانند یک صفحه سایت در نظر بگیرید.هر چند صفحه سایت را به عنوان یک بسته در نظر بگیرید و از تم زمینه،تصویر زمینه و حتی گاهی از CTA یکسان استفاده کنید.این روند باعث می شود که سایت سازمان یافته باشد و به مخاطب در درک طرز کار کردن با سایت کمک کند.
برای سایت هایی که صفحات کمی دارند بهتر است به جای استفاده از پیمایش طولانی،از scroll activated navigation استفاده کنند که در این روش کاربران به جای کلیک کردن،با اسکرول کردن صفحات بعدی را مشاهده خواهند کرد.از انیمیشن و افکت های هوشمندانه برای حرکت در بین صفحات استفاده کنید تا جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد کنید.

2)استفاده از Sticky Navigation و Jump To

یکی از بزرگترین ریسک های پیمایش طولانی و همچنین یکی از مهم ترین خطرهایی که سایت هایی که از پیمایش طولانی استفاده می کنند را تهدید می کند،دچار سردرگرمی شدن کاربر و ایجاد بی نظمی در سایت است.ممکن است بازدید کننده در صفحه ای از سایت راه خود را گم کند و یا اطلاع نداشته باشد که در کجا قرار گرفته است.راه حل این مسئله استفاده از sticky navigation است.این تکنیک منویی است که در جایی ثابت در بین تمام صفحات قرار می گیرد و به کاربر این امکان را می دهد تا به صفحه دلخواه خود برود.استفاده از jump to نیز حداقل برای پرش به صفحه ابتدایی یک ضرورت محسوب می شود.

3)در نظر گرفتن یک نشانه بصری

یک نشانه کوچک مانند یک فلش کوچک در انتهای صفحه و یا حتی یک نوشته مانند “به پایین اسکرول کنید”، بیننده را متوجه می کند که قرار است بیشتر مطالب سایت به صورت پشت هم از مقابل چشمانش بگذرد.

4)Scroll Triggered Animations

استفاده از انیمیشن هایی که با اسکرول کردن فعال می شوند باعث ایجاد جذابیت بصری و سرگرمی کاربر می شود و ذهن او را درگیر می کند.استفاده از انیمیشن هایی که با اسکرول کردن فعال می شوند اثرات نامطلوب اسکرول کردن را از بین می برد و باعث ایجاد تجربه ای شیرین برای کاربر می شود.علاوه بر اینکه استفاده از این تکنیک باعث افزایش جذابیت بصری برای کاربر می شوند.

امتیازی ثبت نشده است.