با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چرا طراحی سایت ریسپانسیو از داشتن اپ موبایل،اهمیتش بیشتر دارد.
این روزها داشتن اپ موبایل در نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار به یک نیاز اساسی در کنار طراحی سایت تبدیل شده است؛ بدون آنکه ابتدا به کاربرد آن فکر کنند.آنها فکر میکنند داشتن اپ موبایل سریعترین راه ممکن برای رسیدن به مخاطبینی است که زمان زیادی در اینترنت و گوشی خود سپری میکنند، در حالیکه هر چقدر حضور آنها در این فضا بیشتر شود تمایل شان برای نصب یک برنامه جدید نیز کاهش می یابد.

اپ یک نرم افزار است که برای رفع نیازهای مشخص طراحی شده و مستقیما توسط کاربر دانلود و نصب میشود. مهمترین بخش این جمله عبارت “رفع نیازهای مشخص” است.پس هدف اصلی از طراحی یک اپ رفع یک نیاز است و زمانیکه آن نیاز برطرف شده باشد دیگر وجود اپ بی معنی خواهد بود.

موفقیت شرکت های بزرگ مانند اینستاگرام،تلگرام،تپسی،دیجی کالا و ... معمولا، مثال هایی برای اهمیت داشتن یک اپ موبایل می باشند. بیشتر کاربران به صورت هفتگی حدود ۱۰ نرم افزار را استفاده میکنند و احتمالا شما یکی از آنها نخواهید بود.

بیش از ۶۰ درصد کاربران هیچ نرم افزار جدیدی در طول یک ماه بر روی گوشی همراه خود نصب نمیکنند و تنها نزدیک به ۱۰ درصد آنها در طول یک ماه بیش از ۴ نرم افزار را نصب میکنند که احتمال حضور شما در یکی از این ۴ نرم افزار هم بسیار پایین است.هزینه و زمان بسیاری جهت جذب ۱۰ درصد کاربران نیاز میباشد.البته این ۱۰ درصد زمانی مخاطب شما خواهند بود که واقعا چیز ارزشمندی به آنها ارایه کنید. نکته مهم بعدی مدت زمانیست که یک نرم افزار بر روی گوشی کاربران می ماند. به طور متوسط تنها ۳.۲ نرم افزارها بیش از یک ماه روی گوشی کاربران دوام می آورند.

بسیاری از افراد میخواهند در کنار سایتی که برای شغل خود در نظر میگیرند، برای کاربران خود اپ موبایل نیز طراحی کنند و جمله ای که عموما میگویند این است؛ دوست دارم مشتریان بتوانند از طریق گوشی نیز به راحتی سفارش خود را در سایت ثبت کنند.اگر طراح وبسایت باشید این جمله برای شما یک معنی خواهد داشت؛ طراحی ریسپانسیو.

این نکته را هم در نظر بگیرید که کاربران اصولا نیازهای خود را در گوگل جست و جو می کنند نه اپ استور.

طراحی سایت ریسپانسیو و سئوی قوی یک ضرورت مهم برای وب سایت ها میباشد اما دلیل نمیشود که از داشتن اپ خود را محروم کنیم مخصوصا اگر یک برند معتبر باشیم و یا اپ خود را با هدفی مشخص و مستقل از سایت طراحی کرده باشیم.در غیر اینصورت هزینه ای که برای طراحی یک نرم افزار موبایل در دو نسخه اندروید و IOS میپردازید توجیه اقتصادی نداشته و تمرکز شما را از مسیر اصلی جذب مشتری یعنی تولید محتوا و بهبود وضعیت سئو دور میکند.کاربران ثابت کرده اند که برای دانلود نرم افزارهای موبایل کنجکاوی قبل را ندارند و تا زمانیکه راه حلی در فضای وب برای آن وجود داشته باشد ترجیح میدهند اپ دانلود نکنند.

یکی از جالب ترین مثال ها در این زمینه تجربه ناموفق دیجی کالا برای تشویق کاربران خود به دانلود اپ است.مدتی این سایت نسخه ریسپانسیو خود را غیرفعال کرده و از کاربرانی که با موبایل وارد سایت میشدند درخواست میکرد نرم افزار را دانلود کنند.با گذشت چند ماه و عدم استقبال زیاد کاربران از این اتفاق دیجی کالا مجدد به حالت اولیه بازگشت.

امتیازی ثبت نشده است.