با ما در ارتباط باشید: 0314566
پوش نوتیفیکیشن

امروزه روش های بازاریابی روز به روز تغییر می کند و هر روز ابزاری جدید برای بازاریابی و تبلیغات محصول ارائه می شود اما چیزی که حائز اهمیت است این است که هر یک از این ابزارهای کارآمدی خاص خود را دارند و نمیتوان گفت که یک ابزار به صورت تضمینی در تمام شرایط جواب می دهد. بنابراین بهتر است که از ابزارهای متفاوت استفاده کنید و کارآمدی هر یک را خود تجربه کنید. برای مثال یکی از ابزارهای مارکتینگ که در سالهای اخیر در بیشتر سایت ها و نرم افزارهای گوشی مورد استفاده قرار میگیرد . نوتیفیکیشن مارکتینگ ( notification marketing ) است. به ابزارهای مورد استفاده در این بازاریابی Push Notification  (پوش نوتیفیکیشن ) گفته می شود.

پوش نوتیفیکیشن چیست

کلمه نوتیفیکیشن در فارسی به معنای اطلاع ، خبر و آگاه سازی است. قبل از توضیح بهتر است که برای روشن شدن موضوع مثالی بزنم .شاید تا به حال نرم افزارهایی را گوشی خود نصب کرده باشید. و هنگامی که نسخه جدید برنامه ارائه می شود برای شما یک اعلان یا همان نوتیفیکشن بر روی گوشی شما ظاهر می شود. استفاده از این ابزارها فقط برای اعلان نسخه های جدید اپلیکیشن ها ختم نمی شود. حتی فروشگاهها نیز برای اطلاع دادن مشتریان خود از محصولات جدید ، تخفیفات و جشنواره ها و... از این ابزار استفاده می کنند. ازاین ابزار در بعضی از بازی ها نیز استفاده شده است که می توان به پو (Pou) اشاره کرد که شما را با نوتیفیکیشن از وضعیت آن با خبر می ساخت.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغات نیز استفاده می شود و این طور نیست که فقط برای یک کار خاص استفاده شود. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن بیشتر برای گوشی شناخته شده است ولی وب سایت ها نیز در صورت تمایل شما می توانند بر روی صفحه کامپیوتر شما نیز پوش نوتیفیکیشن ارسال کنند. حال شاید از خود سوال كرده باشید که چرا باید از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغات خود استفاده کنم؟
پاسخ بسیار ساده است باتوجه به اینکه بیش از 70 درصد از مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و همواره روی گوشی های خود از نرم افزارهای خاصی استفاده می کنند که آمار نصب بسیار بالایی دارد شما می توانید به صورت کارآمد و موثر خبر و تبلیغات خود را برای کاربران نرم افزار خود استفاده کنید و نیازی به شماره تماس آنها ندارید و با استفاده از نرم افزار خود پوش نوتیفیکیشن را بر روی گوشی و یا کامپویتر شخص نمایش دهید از مزیت های این روش می تواند هزینه کم و مشاهده تبلیغ شما به صورت 100 درصد برای کاربر باشد. و بدون واسطه قادر خواهید بود که با کاربران خود در ارتباط باشید. اگر از کاربران خود شماره موبایل و ایمیل نداشته باشید نوتیفیکیشن مارکتینگ بهترین را پیام های تجاری برای کاربران شما خواهد بود.

مزیت های پوش نوتیفیکیشن مرورگر

پوش نوتیفیکیشن مرورگر ( Browser Push Notifications )  یا پوش نوتیفیکیشن وب سایت پیام های قابل کلیکی هستند که یک وب سایت می تواند برای کاربران خود بر روی کامپیوتر و موبایل ارسال کند.این اطلاعیه ها به صورت فوری و آنی تحویل کاربران داده می شود حتی اگر سایت شما نیز در مرورگر کاربر باز نباشد مسئله ی مهمی نیست و پیام و اعلان شما برای کاربر ارسال می شود و میتواند پیام شما را بخواند و با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر وارد شود. بارها اتفاق افتاده است که وقتی وارد سایت می شوید یک کادر محاوره ای برای شما باز می شود و اجازه ارسال پیام های اطلاع رسانی را از شما می خواهد که در صورت تایید شما پذیرفته اید که مایل به دریافت پوش نوتیفیکیشن از سوی سایت هستید. حتی  اگر بعده ها در سایت نیز حضور نداشته باشید پوش نوتیفیکیشن برای شما ارسال می شود و شما نیز می توانید آن را مشاهده کنید.

پوش نوتیفیکیشن مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد

برقراری ارتباط قوی : پیام های پوش نوتیفیکیشن مرورگر این ویژگی را دارند که پیام های شما را بدون تاخیر بر روی مرورگر کاربر  یا نوار اطلاع رسانی گوشی کاربر ارسال میشود. حتی اگر در آن لحظه در وب سایت شما حضور نداشته باشند.

 همانند پوش نوتیفیکیشن موبایل کار می کند : پوش نوتیفیکیشن بر روی مرورگر کروم و فایر فاکس همانند نوتیفیکیشن برنامه های نصب شده بر روی گوشی است و تفاوتی ندارد. بنابراین نیازی نیست که برای مدیریت از یک برنامه دیگری بر روی موبایل خود استفاده کنید.

 تحویل تضمینی : یکی از معایبی که در روش ایمیل مارکتینگ وجود داشت این بود که به دلیل وجود فیلتر های اسپم بسایاری از پیام ها به اسپم منتقل شده و توسط کاربر دریافت نمی گردید . اما این روش همواره این عیب بزرگ ایمیل مارکتینگ را بر طرف ساخته است و از رسیدن پیام خود به دست کاربر اطمینان داشته باشید. و می توان از آن به یک راه ارتباطی رضایت بخش و مفید یاد کرد.

استفاده گسترده از مرورگرها: اینترنت دسکتاپ تقریبا بیش از 42 درصد از سهم کل زمان اینترنت را به خود اختصاص داده است. بنابراین می توان گفت که پوش نوتیفیکیشن های ارسالی رو مرورگرهای کروم ، موزیلا و مرورگر safari بیش از 75 درصد از سهم بازار را در دسترس دارند.

قادر به برقراری ارتباط مجدد با کاربر و مشتریان خود هستید : با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که هم با کاربران و هم با بازدید کنندگان خود در ارتباط باشید. این ارتباط زمانی برقرار می شود که دریافت پوش نوتیفیکیشن را تایید کرده باشند. به معنای واقعی شما قادر خواهیدبود بدون دسترسی به ایمیل و شماره تلفن کابران و ویزیتورهای خود به صورت موثر با آنها در ارتباط باشید.

داشتن نرخ تبدیل بالا: بررسی ها و نتایج مطالعه نشان داده است که پوش نوتیفیکیشن در مقایسه با دیگر ابزارهای بازاریابی کارآمدتر خواهد بود. و  کاربران سریعا می توانند دریافت پیام را کنسل کنند و انتخاب در این روش خیلی بیشتراز پیامک و ایمیل است.

 

امتیازی ثبت نشده است.