با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش کار با ALEXA

اگر به جواب سوالاتی مانند چگونه رنکینگ سایت را ببینیم , تعیین رتبه سایت در الکسا هستید توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید.

در مقاله قبلی در مورد الکسا توضیح دادیم اگر با الکسا آشنا نیستید مطلب  "الکسا چیست" را بخوانید. الکسا از بخش های مختلفی تشکیل شده است که اگر بخواهید در جهت افزایش آمار بازدید همچنین رنکینگ وب سایتتان از آن استفاده کنید ، حتما باید قسمت های مختلف آن را بشناسید تا دقیقا بتوانید در زمان معین تجزیه و تحلیل در مورد آمار ارائه شده انجام بدهید .البته توجه داشته باشید که گزارشاتی که در گوگل وبمستر و یا گوگل آنالاتیکس ارائه می شود با گزارشات الکسا کمی متفاوت است که هر کدام از این گزارشات کاربرد خاص خود را دارند.

آموزش استفاده از ابزار الکسا

هنگامی که شما یکی از بسته های الکسا را تهیه کردید، میتوانید از تمام قسمت های این ابزار استفاده کنید. در صفحه ی ابتدایی شما اطلاعاتی از قبیل سایتهای رقیب، ترافیک ماهیانه، رتبه سایت، برترین کلمات کلیدی سایت و ... را مشاهده خواهید کرد. در این مطلب ما قصد داریم بررسی سایت با قسمت های مختلف این ابزار را به شما آموزش بدهیم.
اولین قسمتی که میخواهیم در این بخش بررسی کنیم منو SEO است.

منوی SEO در ابزار الکسا

سئو در ابزار الکسا

Site Audit : شما میتوانید آخرین بررسی دقیق سایت در این قسمت را مشاهده کنید.

بررسی دقیق در الکسا
در ابتدای این گزارش یک رتبه کلی به سایت شما تعلق داده شده است. در زیر این رتبه گزارشی از کارهایی که شما میتوانید با انجام آنها رتبه سایت خود را بهبود ببخشید برای شما آمده است.

پیشنهادات الکسا برای بهینه سازی سایت
- Competitor Keyword Matrix: در این قسمت شما میتوانید 10 تا از رقبای خود را برای یک کلمه کلیدی بررسی کنید. برای مثال ما کلمه کلیدی “SEO”را بررسی کرده ایم. در این بخش شما قادر هستید بررسی کنید که رقبای شما برای این کلمه کلیدی خاص چه بخشی از بازار را در اختیار دارند (در نتایج طبیعی جستجو و نتایج جستجوی پولی).
بررسی کلمات کلیدی رقبا
شما میتوانید با این آنالیز تلاش کنید برای کلماتی که در آنها رتبه بالایی ندارید اما رقبای شما در آنها رتبه کسب کرده اند محتوا تولید کنید و در آنها برای کسب رتبه بالاتر تلاش کنید.
برای مثال ما در پونه مدیا در تلاش هستیم تا برای کلمه کلیدی "آموزش سئو" با استفاده از محتوای جدیدی که در سایت تولید کرده ایم رتبه ای بالا در گوگل بدست بیاوریم.
- Find Organic Keywords by Difficulty: در ابتدای این گزینه شما میتوانید قدرت سایت خود را مشاهده کنید.
قدرت سایت
در قدم دوم آدرس سایت رقیب یا کلمه ای که می خواهید قدرت آن را بررسی کنید وارد کنید. در جلوی این کلمات عددی از 100 نوشته شده است. اگر از عدد از رتبه شما راحت تر میتوانید برای آنها رتبه بالا بدست بیاورید اما هر چقدر این عدد به 100 نزدیک تر باشد (و از رتبه شما بالاتر باشد) امکان رتبه گرفتن برای این کلمه مشکل تر خواهد شد. ما این تست را با کلمه آموزش سئو انجام دادیم.
بررسی قدرت کلمات کلیدی
همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید این جدول سه بخش دارد : ارتباط با کلمه ای که شما جستجو کرده اید، محبوبیت و رقابت.

- Check On-Page SEO : در این قسمت شما میتوانید سئو داخلی صفحات مختلف سایت خود را بررسی کنید. ابتدا URL صفحه و کلمه کلیدی که برای آن صفحه انتخاب کرده بودید را در دو نوار زیر وارد کنید.
سئو داخلی در ابزار الکسا
سپس روی Analyze کلیک کنید. نتیجه ای که به شما نشان میدهد نتیجه بررسی سئو داخلی صفحه شما است. اگر این صفحه نیازی به بهینه سازی داشته باشد در نتایج به شما نوع بهینه سازی پیشنهاد میشود.
سئو داخلی صفحه آموزش سئو
- Competitor Backlink Checker : این قسمت از ابزار الکسا به شما کمک میکند تا سایت هایی را که رقبای شما از آنها لینک دریافت کرده اند شناسایی کنید و برای دریافت لینک از آنها اقدام کنید.(برای این کار مطالب قسمت لینک سازی را در پونه مدیا مطالعه کنید.)
بررسی بک لینک رقبا
مانند قبل تعدادی از رقبای خود را انتخاب کنید و روی Run Analyze کلیک کنید. اگر شما از سایتی لینک دریافت نکرده این اما این سایت به رقبای شما لینک زده است احتمال اینکه به شما لینک بزند نیز زیاد است. شما میتوانید با تولید محتوایی برتر از رقیب خود به راحتی لینکی از این سایتها دریافت کنید.
سایت هایی که به رقبا لینک زده اند را پیدا کنید
- Keyword Share of Voice: کلمه کلیدی را در این قسمت وارد کنید. این بخش با توجه به کلمه کلیدی که شما سرچ کرده این دو بخش را به شما نشان میدهد.
• Share of voice : این کلمه کلیدی چند درصد جستجو به سایت شما وارد میکند. 
• Global Rank: رتبه جهانی سایت شما (با توجه به محبوبیت سایت). 

منوی Audience در ابزار الکسا

تحلیل کاربر در الکسا

- Audience Overlap tool: شما میتوانید با وارد کردن آدرس رقبای خود در این قسمت سایتهایی را که با رقبای شما کلمات کلیدی، بازدید کننده و ... مشابه دارند را پیدا کنید و پس از پیدا کردن آدرس آنها این سایت ها را در قسمت های مختلف الکسا آنالیز کنید.
در حقیقت این بخش از ابزار الکسا به شما رقبای جدید معرفی میکند.
ابزار بررسی مخاطب در الکسا
- Audience Interest: در این قسمت میتوانید سایت هایی را که مخاطبان شما از آنها دیدن میکنند را پیدا کنید. برای مثال بازدید کننده های سایت آپارات به دسته بندی های زیر علاقه مند هستند.
علایق مخاطبان در سایت آپارات
وقتی روی قسمت see details بزنید می توانید هر کتگوری را با جزئیات بیشتری بررسی کنید.

علاقه مندان به عکس در آپارات
منوی Competitors در ابزار الکسا

تحلیل رقبا در الکسا

- Site Overview: در این قسمت با وارد کردن آدرس سایت میتوانید یک بررسی کلی از آن دریافت کنید.
- Site Keyword: در این قسمت میتوانید کلمات کلیدی یک سایت را بررسی کنید. (سایت خودتان یا رقبا). همچنین میتوانید ترافیک طبیعی و پولی به یک سایت را مشاهده کنید.
Site keyword alexa
- Site Screener: شما میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی یا دسته محصول خود (برای سئو سایت فروشگاهی) سایت هایی را که روی این کلمه کار کرده اند پیدا کنید.
نکته: در این بخش در قسمت فیلتر حتما زبان های مورد نظر و کشور یا کشورهای مورد نظر را انتخاب کنید.
- Site Comparisons: این بخش برای مقایسه چند سایت با همدیگر است. شما میتوانید سایت های مختلف را از نظر ترافیک، معیارهای اعتبار، بانس ریت و ... آنالیز کنید.
- Site Linking In: لینک هایی که به سایت شما یا رقبای شما زده شده است را در این بخش از ابزار الکسا پیدا کنید.
- Top Sites: برترین سایت های جهان و کشور با توجه به رتبه الکسا در این بخش برای شما دسته بندی شده اند.

  

امتیازی ثبت نشده است.