با ما در ارتباط باشید: 0314566
ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر

امروزه استراتژی های مدیران فروشگاه های اینترنتی  بیشتر از هر پارامتر دیگری در موفقیت و نتیجه هر فروشگاه اینترنتی تاثیر می گذارد بنابراین مدیریت برای هر فروشگاه می تواند نقش بسزایی داشته باشد اگر یک فروشگاه بسیار بزرگ را در اختیار مدیران  بی تجربه قرار دهیم نمی توانند به سرعت پیشرفتی برای فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند . از سوی دیگر این امکانات و ویژگی های فروشگاه های اینترنتی است که بر تصمیمات مشتریان تاثیر گذاشته و آن ها را به یک سایت وفادار می کند. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر است.

دست یابی سریع و آسان به محصول در 

طراحی حرفه ای فروشگاه اینترنتی

فرض کنید نحوه پیاده سازی فروشگاه به طوری باشد که بازدید کنندگان نتوانند به راحتی به محتوا دست پیدا کنند و یا چنان وقت زیادی ندارند که برای پیدا کردن محصول خاص خود در آن به دنبال جست و جو باشند. بنابراین علاوه بر ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات باید یک سیستم جست و جوی خوب نیز داشته باشد. اما جست و جو و نحوه جست و جو در سایت یک سیستم به ظاهر ساده است اما منطق به نسبت پیچیده تری دارد.

به عنوان مثال نمونه یک سرچ خوب می توان گوگل را مثال زد مطمئنا برای شما مهم است که بعد از وارد کردن کلمات مورد نظر و زدن دکمه سرچ محتواهای مرتبطی را مشاهده کنید در فروشگاه اینترنتی نیز کار به همین صورت است با این تفاوت که محتوای مورد نظر مخاطب را فقط در سایت شما جست و جو می کند، از آوردن مطالب و محصولات نامرتبط در فروشگاه اینترنتی باید جلوگیری کنید.

 پیاده سازی یک سیستم جست و جو بسیار در طراحی فروشگاه اینترنتی مهم است . اگر کاربری در سایت شما جست و جو کرد و نتایج مرتبطی را پیدا نکرد اطمینان داشته باشید که دوباره اقدام به جست  جو نمی کند  بلکه به راحتی به یک فروشگاه اینترنتی دیگر میرود. نمی توان از جست و جوهای  ساده استفاده کرد و بهتر است که از سیستم های جست و جوی پیشرفته در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر

ثبت نام لازمه ی خرید محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی از بخش های رایج و مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی ثبت نام کاربران در سایت است  اگر تعداد داده ها و مراحل ثبت نام در سایت زیاد باشد مطمئن باشید که کاربر دیگر در فروشگاه اینترنتی تمام مراحل را دنبال نمی کند.  و فروشگاه شما را رها می کند بنابراین حتی در سایت های بزرگ نیز مشاهده نمی کنید که یک فرم بزرگ با داده های زیادی را پیش روی کاربر بگذارند تنها در مرحله نهایی خرید تعدادی اطلاعات محدود مانند آدرس ، تلفن و.. را برای تکمیل سفارش دریافت می کنند و یا تعداد مراحل ثبت نام آنقدر کم است که کاربر از ثبت نام در سیستم چیزی احساس نمی کند.در برخی از موارد نیز کاربر در صورت ثبت نام اولیه تمام اطلاعات مورد نیاز را در سیستم وارد کرده است و شما در مرحله خرید تنها فیلدهایی را باید از کاربر درخواست کنید که امکان تغییر آن وجود دارد. بنابراین در فرم های خود سعی داشته باشید که از کاربر اطلاعات را مرحله به مرحله و در گام های متفاوت دریافت کنید.

استفاده از خبرنامه ها در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

خبرنامه ها یکی از پرکاربردترین و مهم ترین روش های  بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ است این روش موجب ایجاد واکنش هایی از سوی کاربر برای فروشگاه اینترنتی شما می شود. از مهم ترین اصول خبرنامه ها استفاده از یک سیستم خبرنامه با کیفیت است. ارسال ایمیل شاید در ابتدا مهم باشد اما مهم تر از آن اینباکس شدن پیام ها است زیرا بسیاری از پیام ها در صورت استاندارد نبودن ساختار اسپم می شوند و تعداد پیام های تبلیغاتی که اینباکس می شوند روز به روز در حال کاهش است! داشتن خبرنامه به معنی تمام شدن کار نیست؟ زیرا همیشه استفاده از ابزار مهم تر از خود ابزار هستند. 

افرادی که تمایل به خرید محصولات و کالاهای شما دارند تقریبا از 10 محصول جدید فروشگاه شما حداقل یکی از کالاهای شما را انتخاب و خرید میکنند بنابراین این افراد علاقه مند هستند که در سیستم خبرنامه شما عضو شوند تا اطلاعاتی در مورد تخفیف هاه و محصولات دریافت کنند. تعدادی از افراد تنها در زمانی خرید می کنند که محصولات شما یک تخفیف بزرگ خورده باشد بنابراین بهترین راه برای معرفی تخفیفات ارسال ایمیل است.

 تا این جای کار در مورد ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر صحبتی داشتیم این نکات شاید ساده به نظر برسند اما نکاتی است که همواره بر روی خرید مشتری تاثیر می گذارد و باعث می شود که مشتریان دست خالی از سایت شما خارج نشوند. بهترین مدیران فروشگاه های اینترنتی مدیرانی هستند که ایمیل مارکتینک ، بازاریابی و تا حدی نیز سئو را فراگرفته اند و از تمام شاخه ها علمی دارند

اعتماد سازی

سوالی که مشتریان قبل از خرید ازخود می پرسند این است که آیا به این سایت اعتمادی است ؟ نکنه کلاهبرداری باشد؟  بنابراین اعتماد سازی بسیار مهم است در واقع گام اصلی هر فروشگاه اینترنتی ایجاد اعتماد درکاربران خود است. شرکتی بزرگ همانند اپل  و یا ماکروسافت را در نظر بگیرید البته این شرکت ها خیلی پیشرفته هستند و نمی توانیم خود را با آنها مقایسه کنیم  محصولات جدید این شرکت با 20 درصد برای هر محصول باز هم در گام اول فروش زیادی دارند فقط اعتماد است که باعث می شود کاربران محصول جدیدی را که ندیده اند خرید کنند این شرکت برندی قابل اعتماد و با کیفیت را در ذهن های مردم  برای خود ایجاد کرده اند.این شرکت ها باز هم در صورت معرفی یک محصول جدید باز هم فروش خوبی دارند.

بخش پشتیبانی ضعیف در طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر شما بتوانید اعتماد یک کاربر را کسب کنید دقیقا توانسته اید که آن مشتری را به خرید نزدیک تر کنید. هنگامی که خدمات بخصوصی داشته باشید می توانید تحسین کاربران و مشتریان را بر انگیزید . بنابراین خیلی از مدیران با دانستن این نکته می تواند به موفقیت دست پیدا کنند و تنها شرکت هایی موفق هستند که پشتیبانی خوبی داشته باشند. مردم وقتی پولی را پرداخت می کنند که کاملا به سیستم اعتماد داشته باشند و بدانند که پشتیبانی می شوند و تنها نیستند .

نبود امکان مقایسه محصولات در

طراحی فروشگاه اینترنتی

گاهی اوقات مشتری دوست دارد بهترین محصول را در بین چند محصول به ظاهر مشابه خرید کند. شما هر سایتی که داشته باشید باید برای محصولات خود مقایسه داشته باشید.

فروشگاه محصولات مجازی دارید؟ بهتر است که برای محصولات خود آن ویژگی های کلیدی که وجه تمایز شما با دیگران است را به کاربران خود نشان دهید. هنگامی که شما به مشتری یا کاربر این امکان را میدهید که بتواند ویژگی های چند محصول را  با هم مقایسه کند و بهترین را برگزیند بدانید که مشتری همیشه به سراغ فروشگاه اینترنتی شما می آید زیرا میداند که اگر کالا یا محصولی را بخواهد میتواند آن را از بین محصولات مشابه در سایت شما برگزیند. پس بخش مقایسه را در فروشگاه خود راه اندازی کنید. مهم نیست چه فروشگاهی دارید! خلاقیت به خرج دهید و حتی مقایسه را در یک فروشگاه پوشاک هم می توانید راه اندازی کنید.

ویژگی های کامل فروشگاه اینترنتی

 

امتیازی ثبت نشده است.