با ما در ارتباط باشید: 0314566
سرویس پرداخت در محل اداره پست

خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی امروزه بسیار گسترس یافته است که در کنار آن وجود یکی سری سایت های نامعتبر باعث سلب اعتماد مشتری نسبت به تمام فروشگاه های اینترنتی شده است و برای حل این موضوع می توان راه حل سرویس پرداخت در محل اداره پست را پیشنهاد کرد. بدین گونه که مشتری ابتدا محصول مورد نظر را دریافت می کند و سپس مبلغ را به پست پرداخت می کند. واژه COD-Cash On Delivery به معنای دریافت هزینه هنگام تحویل میباشد. اما این روش هم دارای معایب و مزایایی میباشد که در ادامه به آن می پردازیم.

معایب سرویس پرداخت در محل اداره پست 

1. عدم تعهد در رساندن بسته به دست مشتری : با توجه به ثبت شماره مشتری بر روی بسته های پستی  در صورت عدم یافتن آدرس یا در منزل نبودن هیچ گونه تماسی با مشتری گرفته نمی شود و بسته برگشت می خورد و هیچ تماسی هم به فروشگاه  در خصوص برگشت خوردن کالا نمی خورد و فروشندگان پس از بررسی متوجه عدم تحویل بسته پستی می شوند.

سایت های بسیاری بدلیل وجود چنین وضعی متاسفانه ویژگی پرداخت در محل و همکاری با اداره پست را لغو کردند چرا که دردسر این مدل سفارش بیشتر از دیگر کارها بوده از جمله عدم تسویه حساب به موقع با فروشگاه.

2. مشتری آدرس را اشتباه یا ناقص نوشته است یا در منزل نیست که تحویل بگیرد: این مشکل همان مشکل قبل را دارد و پست اعلام نمی کند که بسته را تحویل نداده است و یا اکثر مشتریان به این موضوع توجه ندارند که بسته های پستی در ساعات اداری ارسال می شود و در صورت عدم حضور در منزل بسته نهایتا بعد از دوبار برگشت می خورد.

3. مشتری بسته را تحویل نمی‌گیرد : بدلیل عدم ارسال به موقع بسته توسط پست، مشتری جنس خود را از جای دیگری خریداری نموده و یا اعلام می کند که جنس مورد تائیدش نیست. در نتیجه از دریافت آن امتناع می کند و کالا برگشت می خورد.

در اجناس برگشت خورده به این موضوع باید توجه داشته باشید که هزینه هر برگشت کالا بر عهده فروشگاه می باشد و هزینه آن حداقل 4000 تومان میباشد و اصولا 10 تا 15 درصد از کالاها به روش COD به هر دلیلی ممکن است برگشت بخورد.

سرویس پرداخت در محل اداره پست

سوال و پاسخ سرویس پرداخت در محل اداره پست COD 

- با توجه به این معایب، یعنی بی‌خیال پست COD شویم؟

خیر، با همه این بدی‌هایی که برای پست COD گفتم، اما بدون آن هرگز منتظر درآمد کافی نباشید. با وجود ۱۵ درصد برگشتی و ۵ درصد سود به واسط پست، اما باز هم می‌ارزد.

- برای همه نوع فروشگاه، پست COD مناسب است؟

به هیچ وجه! هرگز برای فروشگاهی که مثلاً سخت افزار می‌فروشد،‌ پست COD منطقی نیست! مشتری اعلام می کند که بسته را نگرفته است، پست هم بسته را برگشت نزده است اما به هرصورت بسته از دسترس خارج شده و کسی هم پاسخ گو نیست.

پس، پست COD برای حالتی است که اگر بسته رفت و گم و گور شد، چندان ضرری به شما وارد نشود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
نحوه قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی
5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام
من قراره یه بسته ای رو از یه شهر دیگه دریافت کنم ، شخصی که قراره بسته رو بفرسته یه آدم معمولیه و فروشگاهی در کار نیست ، میخواستم بدونم میشه از روش COD استفاده کنیم؟؟
نمایش بیشتر
98 از 111 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام ببخشید من باپست قرارداد دارم ولی جنس روسالم نرسوندن باید چکارکنم؟
نمایش بیشتر
12 از 15 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
[quote name="تاجفعر"]سلام من یک سفارش از تبلیغات ماهواره تحویل گرفتم و پولشو هم پرداخت در محل بود که پرداختم . اما وقتی جعبه را باز کردم حیزی داخلش نبود حز یک جعبه کوجکتر از جعبه پستی که داخلش کاغذ و اشغال بود . کلا وسیله خریدم نبود . الان یعنی پولم هیچ شده و سرم کلاه رفته . و لطفا راهنمایم بفرماید که دیگه سرم چنین کلاه های نره . ایا میشه قبل پرداخت پول داخل جعبه را ببینم که ایا وسیله هریدم وجود دارد یاخیر . لطفا جوابشو برام ایمیل بفرماید . درخاتمه سال 98سال حدید را برای شما و خانواده پست تبریک عرض میکنم . امیدوارم سالی پر برکت همراه با سلامتی داشته باشید[/quote]
سلام
خب حداقل اسم شبکه رو بگید که دیگرانم متوجه بشن
نمایش بیشتر
16 از 23 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • tical 2 سال قبل
    سلام دوست عزیز من هم فروشگاه اینترنتی دارم ولی بین یک فروشگاه اینترنتی معتبر با اینماد و یک تبلیغ تو ماهواره نباید تفاوت قائل شد به تبلیغ ماهواره که اصلا اعتمادی نیست ؟
    درضمن سعی کنید روی نماد اعتماد فروشگاه کلیک کنید اگه سایت پلیس فتا باز شد و مشخصات فروشگاه و صاحبش بالا اومد نماد درسته ؟
    tical.ir
  • محمد 3 سال قبل
    آفرین
4 سال قبل
نظر
سلام. منم این سوال برام پیش امده که میشه قبل تحویل گرفتن بسته رو چک کرد یا نه؟ . شما اگه جواب سوالتون گرفتین ممنون میشم بهم بگین
نمایش بیشتر
22 از 24 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام میخوام درشبکه های مجازی وفروشگاه اینترنتی کسب درآمد کنم میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم خواهشن جواب بدید
نمایش بیشتر
4 از 5 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام ببخشید پول پست کردن با مشتری عه واین که قبل ارسال کالا پول پست دریافت میشه
نمایش بیشتر
7 از 7 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
سلام من یک سفارش از تبلیغات ماهواره تحویل گرفتم و پولشو هم پرداخت در محل بود که پرداختم . اما وقتی جعبه را باز کردم حیزی داخلش نبود حز یک جعبه کوجکتر از جعبه پستی که داخلش کاغذ و اشغال بود . کلا وسیله خریدم نبود . الان یعنی پولم هیچ شده و سرم کلاه رفته . و لطفا راهنمایم بفرماید که دیگه سرم چنین کلاه های نره . ایا میشه قبل پرداخت پول داخل جعبه را ببینم که ایا وسیله هریدم وجود دارد یاخیر . لطفا جوابشو برام ایمیل بفرماید . درخاتمه سال 98سال حدید را برای شما و خانواده پست تبریک عرض میکنم . امیدوارم سالی پر برکت همراه با سلامتی داشته باشید
نمایش بیشتر
4 از 5 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
[quote name="مهدی"]سلام ببخشید من یه جنس دست دومی دو میخوام ازیه نفر که ازشهردیگست بخرم میتونم با طرف هماهنگ کنم که جنسو ازطریق پست بفرسته ومن وقتی تحویل میگیرم سالم واون مشخصاتی که داده رو داشته باشه پولشو به پستچی بدم وپستچی پولو بدست طرف برسونهیابرعکسش جنسو پس بفرستم؟[/quote]
باید شخص سرویس پرداخت در محل داشته باشد
نمایش بیشتر
22 از 22 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
سلام ببخشید من یه جنس دست دومی دو میخوام ازیه نفر که ازشهردیگست بخرم میتونم با طرف هماهنگ کنم که جنسو ازطریق پست بفرسته ومن وقتی تحویل میگیرم سالم واون مشخصاتی که داده رو داشته باشه پولشو به پستچی بدم وپستچی پولو بدست طرف برسونهیابرعکسش جنسو پس بفرستم؟
نمایش بیشتر
11 از 16 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
سلام برای دستبند جطور است؟؟
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند