با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزارهای سئو | بهترین ابزارهای سئو

در فرایند سئو و بهینه سازی سایت همواره اقداماتی که انجام می دهیم باید توسط مجموعه ای از ابزارها قابل اندازه گیری باشد. این ابزار ها به ما کمک می کنند تا دریابیم که برای سئو سایت باید چه اقداماتی انجام بگیرد. بنابراین در بررسی وضعیت سایت علاوه بر دانش کافی نسبت به موضوع سئو و بهینه سازی سایت، وجود ابزارهای سئو نیز کاملا احساس می شود.

ابزارهای سئو | بهترین ابزارهای سئو

به کمک ابزار های سئو می توانیم کار و سرعت تحلیل سئو یک سایت را سریع تر و اصولی تر انجام دهیم و برای انجام کارهای خود دلایل و منابع قانع کننده ای داشته باشیم و همواره از داده های موجود در گزارش برای انجام سئو و بهبود نتایج وب سایت استفاده کنیم. در بررسی و آنالیز وضعیت فعلی seo سایت، یافتن بهترین کلمات کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. کلمات کلیدی مناسب می تواند به افزایش و رشد بازدید سایت شما کمک کند و در نهایت منجر به افزایش فروش شود. بنابراین استفاده از ابزارهای سئو با کیفیت اهمیت بالایی برای رساندن شما به اهدافتان دارد.

ابزارهای سئو سایت

سئو و بهینه سازی فعالیتی کاملا تخصصی است. هر کار تخصصی نیاز به ابزارهای خاص خود دارد. ابزارهای بررسی سئو سایت به صورت معمول ابزارهای آنالیز آنلاین سایت هستند که عمل بررسی سئو سایت شما را انجام می دهند. البته لازم به ذکر است که تمام این ابزارها رایگان نیستند. بررسی بهینه بودن سایت شامل گزارش هایی است که با استفاده از آنها می توان فرایند آنالیز سئو سایت و خدمات سئو سایت را بسیار دقیق انجام داد و شاهد بهبود رتبه سایت در گوگل باشیم. استفاده از این ابزار نهایتا به بهبود رتبه سایت در الکسا نیز کمک میکند. برای آشنایی با ابزارهای بهبود سئو سایت در سرچ گوگل تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

ابزارهای سئو با توجه به عملکرد به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • ابزارهای سئو برای آنالیز وب سایت
  • ابزارهای سئو پیدا کردن کلمات کلیدی
  • ابزارهای سئو داخلی
  • ابزارهای سئو خارجی 
  • ابزارهای ساخت و بررسی بک لینک سایت 
  • ابزارهای رتبه بندی سایت ها
  • ابزارهای بررسی سرعت سایت یا تست سرعت سایت
  • ابزارهای بهینه سازی محتوا سایت

در ادامه برخی از ابزارهای سئو که توسط سئوکارها استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم. استفاده از این ابزار به صورت حرفه ای نیاز به خرید اکانت دارد.

ابزارهای سئو گوگل

گوگل یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که دنیای وب را متحول ساخته است. موتور جست و جوی گوگل معیار سئو وب سایت برای بسیاری از سئوکارها محسوب می شود و آنها مجموعه اقدامات سئو وب سایت را برای افزایش رتبه در گوگل انجام می دهند. بنابراین گوگل که بنیان گذار سئو است همواره ابزارهایی برای سئو و بهینه سازی سایت دارد. ابزارهای سئو گوگل عصای یک سئوکار هستند. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ابزارهای سئو گوگل
 

ابزار سئو تست سرعت لود شدن سایت gtmetrix

بعد از ابزار های گوگل برای اندازه گیری سرعت سایت، gtmetrix به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین ابزارهای تست سرعت وب سایت شناخته می شود. در این وب سایت بعد از وارد کردن آدرس اینترنتی سایت، گزارشی از سایت خود دریافت خواهید کرد که تست سرعت لود سایت را انجام می دهد. نحوه کار این ابزار به این صورت است که از چندین نقطه سایت شما را باز خواهد کرد و میانگین سرعت لود را برای سایت شما محاسبه و گزارش می دهد. هر چه امتیازی که برای سئو دریافت می کنید به 100 نزدیکتر باشد یعنی سایت شما به نسبت بهینه است. در صورت دریافت نکردن این امتیاز مجموعه ای از نکات را برای شما لیست می کند که با اجرای آنها می توانید سرعت سایت خود را بهبود دهید.

ابزارهای سئو

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
Gt metrix جی تی متریکس چیست
 

ابزارهای سئو Pingdom

 این ابزار نیز مانند gtmetrix ابزاری برای اندازه گیری و تست سرعت هاست و سایت می باشد. پینگ دام برای تست سرعت لود سایت، سرعت سایت را از چندین نقطه اندازه گیری می کند. در این ابزار زمان مورد نیاز برای ترتیب درخواست و زمان مورد نیاز برای آنها نیز لیست شده است.

ابزارهای رایگان سئو

ابزار سئو یافتن لیست کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایتتان یکی از مهم ترین گام های سئو است. اگر کلمه کلیدی وب سایت به درستی انتخاب نشود تمام گام های بعدی نیز اشتباه خواهد شد. بنابراین استفاده از ابزار های قدرتمند برای استخراج کلمات کلیدی امری مهم است که از همان ابتدا باید در نظر گرفته شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی
 

 آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

برای یافتن کلمات کلیدی چند ابزار کارامد و کلیدی وجود دارد که در این مطلب به بررسی سه نمونه از این ابزار های مهم می پردازیم. با استفاده از این ابزار شما می توانید کلمات کلیدی هدفمند وب سایتتان را تعیین کنید و برای بهبود جایگاه آن ها استراتژی تعریف کنید.

Keywordtool.Io

در این ابزار با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نیاز خود، صدها کلمه کلیدی دیگر که به آن نزدیک هستند را برای شما لیست می کند تا به وسیله آنها بتوانید لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشید. استفاده از این ابزار به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک شایانی می کند. در ابزارهای سئو گوگل نیز می توانید از ابزار گوگل برای پیدا کردن رایگان کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

ابزار سئو وب سایت

Moz Keyword Explorer

moz به عنوان یکی از بهترین فعالان در زمینه سئو همواره ابزارهایی را نیز برای سئو وب سایت معرفی می کند. این ابزار که برای یافتن بهترین کلمات کلیدی است هم به صورت رایگان و هم با خرید اکانت پولی قابل استفاده است که در اکانت پولی امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده می شود. این ابزار سئو قادر است کلمات کلیدی که به کلمه مورد نظر شما نزدیک است را معرفی کند. علاوه بر این میزان اولویت برای کار بر روی آن کلمه و میزان سختی آن کلمه را نیز به شما نشان می دهد که کاری بسیار مفید در فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت خواهد بود.

hfchv sm, ,f shdj

ابزار سئو Histats.Com

ابزار سئو Histats.Com یکی از ابزارهایی است که به دلیل ارائه گزارشات ارزشمند از نظر سئو کاران اهمیت زیادی دارد. Histats اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک وب سایت به شما ارائه می دهد. این ابزار به عنوان یکی از دقیق ترین آمارگیر ها در اینترنت محسوب می شود.

ابزار بررسی سئو

ابزار بررسی لینک های خارجی سایت

تعداد لینک های یک سایت، نمایش بک لینک سایت ها، فهمیدن تعداد بک لینک سایت و ابزار بک لینک از بخش های جذاب سئو محسوب می شود. مطمئنا برای شما نیز همانند هر شخص دیگری نمایش بک لینک سایت ها از اهمیت زیادی برخوردار است و کنجکاو به پیدا کردن لیست بک لینک های سایت خود هستید.

Open Site Explorer moz

این ابزار به صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار می گیرد. در نسخه رایگان برنامه به شما اطلاعاتی در مورد لیست تمام بک لینک های سایت، آدرس صفحاتی که از آنها لینک دریافت شده است و ... را در اختیار شما قرار می دهد. در ضمن درصد اسپم بودن هر سایت را نیز به شما نشان می دهد.

ابزار moz برای سئو

بررسی لینک های سایت با استفاده از Backlinkwatch.Com

بررسی و نمایش بک لینک های یک سایت یکی از پارامترهایی است که افراد زیادی علاقه مند به دانستن اطلاعاتی در مورد آن هستند. بنابراین پیدا کردن ابزارهای رایگان که یک لیست تقریبا کامل از آنالیز بک لینک های یک سایت را ارائه می دهد بسیار ارزشمند خواهد بود. این ابزار برای کسانی مناسب است که به دنبال متمایز ساختن سایت خود از نظر سئو نسبت به رقیبان هستند.

بررسی رایگان سئو سایت با استفاده از QuickSprout Website Analyzer

ابزار QuickSprout از مجموعه ابزارهایی هستند که آنالیز آنلاین سایت را انجام می دهند. این ابزارهای آنالیز سئو نگاهی جامع به سایت شما دارند و با تحلیل کلی یک صفحه و یا تمام صفحات گزارشی در زمینه سئو، بهینه سازی وب سایت، سرعت وب سایت، کلمات کلیدی، شبکه های اجتماعی و لینک های سایت ارائه می دهد. همچنین شما قادر خواهید بود که وب سایت خود را در مقایسه با رقبا تحلیل و بررسی کنید.

ابزار سئو Schema Creator

با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود که برای مطالب بلاگ سایت و یا هر صفحه دیگری یک اسکیما ایجاد کنید و به صورت استانداد نحوه نمایش اطلاعات خود در گوگل را بهبود بدهید. 

ابزار similarweb

ابزار similarweb به شما کمک می کند که آمار ترافیک را برای هر دامنه و سایتی مشاهده کنید و میزان ورودی سایت ها را با هم مقایسه کنید.

ابزار بررسی سئو

xml sitemap با ابزار xml-sitemaps.com

ساخت نقشه سایت برای گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از اینرو برای ساخت نقشه سایت به صورت آنلاین می توانید وارد سایت شوید و تنها با وارد کردن دامنه نقشه سایت خود را بسازید.

آنالیز آنلاین وبسایت با seositecheckup

این ابزار از مجموعه ابزارهای سئو است که با بررسی سریع سایت شما به خصوص صفحه اصلی پارامترهای اصلی و نکاتی که برای بهبود سئو داخلی باید اجرا شود را توضیح می دهد. امتیاز داده شده به سایت شما بین صفر تا 100 است که هر چه امتیاز کسب شده به 100 نزدیک تر باشد بهتر است. با استفاده از این ابزار نکاتی را هم که باید رعایت کنید  به شما نشان داده خواهد شد.

بررسی بک لینک سایت با ahrefs.com

ahrefs از ابزارهای غیر رایگان سئو است که برای تست رایگان نیز لازم است اطلاعات کارت حساب خود را نیز وارد کنید. این ابزار برای ارائه بک لینک ها نسبت به دیگر سایت ها از امکانات فوق العاده ای برخوردار است و به دلیل دقیق بودن ارائه گزارش های سئو طرفداران خاص خود را دارد. این سایت علاوه بر ارائه خدمات سئو یکی از بزرگترین مراجع آموزش سئو در جهان است.

بررسی آنلاین سئو

برای بررسی آنلاین سئو سایت، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. برای هر کدام از این بررسی ها ابزار خاصی وجود دارد که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. ابزارهای رایگانی که در قسمت‌های قبلی از آن‌ها نام بردیم، به راحتی می‌توانند در بررسی آنلاین سئو به شما کمک کنند. بیایید ببینیم برای بررسی آنلاین سئو باید چه مواردی را چک کنید:

بررسی اعتبار SSL

برای بررسی اعتبار SSL سایت می‌توانید از ابزار آنلاین SSL Checker استفاده کنید. برای این کار کافی است به سایت SSL Shopper بروید و آدرس سایت خود را را در آن پیست کنید.

بررسی رتبه سایت در گوگل

برای بررسی سایت از نظر رتبه کلمات کلیدی بهترین ابزار، گوگل وبمستر است. در سرچ کنسول گوگل می‌توانید گزارش کاملی را از جایگاه سایت و رتبه کلمات کلیدی مهم در گوگل را به دست آورید.

بررسی بک لینک ها

برای این که بک لینک های سایت را چک کنید، می‌توانید از ابزار backlink checker استفاده کنید. این ابزار تعداد بک لینک های سایت شما را به شما نشان می‌دهد.

بررسی سایت مپ

سایت XML Sitemaps Generator گزارش دقیقی را در رابطه با نقشه سایت شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن برای سنجش کیفیت سئو سایت خود استفاده کنید.

بررسی قدرت دامنه

ابزار Domain Age Checker در سایت‌های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد. با وارد کردن دامنه سایت خود در این ابزار می‌توانید اعتبار و سن دامنه سایت خود را به دست آورید.

بررسی سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو است. از اولین اقداماتی که در بررسی آنلاین سئو هر سایتی انجام می‌شود، چک کردن سرعت سایت است. برای این کار می‌توانید از Google Page Speed Insights استفاده کنید.

و ...

به طور کلی ابزارهای آنلاین بررسی سئو سایت مانند گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، Semrush و ... تصویر دقیق و کاملی را از کیفیت سئو سایت شما ترسیم می‌کنند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید سئو سایت را به صورت آنلاین بررسی و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنید.

 نتیجه گیری:
جمع آوری لیستی از ابزار های بررسی و آنالیز سئو سایت کاری دشوار است و در این مطلب نمی گنجد چرا که صد ها ابزار معروف دردنیای وب موجود می باشد که افراد در حال استفاده از آن ها هستند. در این مطلب سعی کردیم لیستی از مهم ترین ابزار ها را برای شما فراهم کنیم. در صورتی که شما هم ابزار کارامدی برای این هدف سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید.



 

 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام. افزونه یوست سئو برای وردپرس هم خیلی عالی هست. اگر در مورد اون هم توضیح بدید ممنون میشم
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند