با ما در ارتباط باشید: 0314566
 لغات CTR و Impression در گوگل وبمستر تولز به چه معنا هستند

سرجدر صورتی که برای کنترل سئو وب سایت خود از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools استفاده می کنید بدون شک با کلماتی مانند IMPRSSION و CTR مواجه شده اید اگر معنای این کلمه را نمی دانید در این مطلب معنی impression در وب مستر تولز گوگل را معرفی خواهیم کرد.

CTR چیست

CTR که مخفف عبارت clickthrough rate است و مقدار درصدهای تعداد کلیک های وب سایت در تعداد نمایش وب سایت شما در نتیجه های جست و جو می باشد. هر چقدر مقدار CTR بیشتر باشد یعنی وب سایت شما موفق تر توانسته است تعداد بازدید کننده های بیشتری را از موتورهای جست و جو جذب کند مقدار CTR اصولا بر اساس کل کلمات که و حتی به صورت جزئی برای یک کلمه خاص را نمایش می دهد.برای به دست آوردن مقدار CTR بیشتر باید عنوان و توضیحات مناسبی برای صفحات خود بنویسید تا بتوانید کاربر را مجاب کنید تا بر روی سایت شما کلیک کند این کار به مرور زمان باعث افزایش تعداد ورودی سایت خواهد شد عنوان جذاب و حرفه ای در کنار توضیحات اصولی و جذاب می تواند باعث افزایش ورودی سایت شما شود.اعتبار برند و وب سایت نیز می تواند در بیشتر بودن این عدد به شما کمک کند هر چقدر برند محبوب تری داشته باشید در نتایج جست و جو در صدر خواهید بود و منجرب به افزایش تعداد کلیک ها  یا همان CTR می شود.

از فرمول زیر می توانید درصد کارامدی وب سایت سایت خود از نظر سئو را اندازه گیری کنید.

فرمول CTR

Impression چیست

Impression تعداد نمایش وب سایت شما در موتورهای جست و جو را نشان می دهد شما می توانید آمار impression را برای کل سایت به صورت یکجا دریافت کنید و یا اینکه مقدار impression را برای هر کلمه خاص دریافت کنید . در گوگل وبمستر تولز می توانید آمار نمایش وب سایت خود را برای تک تک کلمات کلیدی مشاهده نمایید. Impression بالا  برای یک سایت  به تعداد جستجوی کاربران و جایگاه وب سایت شما برای آن عبارت در موتورهای جستجو وابسته است. برای نمونه اگر سایت برای یک کلمه خاص در نتایج اول موتورهای جست و جو باشد مقدار Impression سایت شما برابر تعداد کامل جستجوی های انجام گرفته برای آن کلمه کلیدی است و در صورتی که سایت شما در صفحه دوم باشد مقدار Impression بسیار کمتر خواهد بود

یک سئوکار حرفه ای  با بررسی مقدار CTR و Impression مربوط به وب سایت با توجه به رتبه سایت و تعداد کلیک ها می تواند درک به نسبت بهتری از بهینه سازی وب سایت داشته باشد و نسبت به تصمیمات بعدی سئو وب سایت تصمیمات بهتری گرفته شود. امیدواریم به معنی impression در وب مستر تولز گوگل مسلط شده باشید.

امتیازی ثبت نشده است.