با ما در ارتباط باشید: 0314566
8 استراتژی برای دستیابی به بیش از یک نتیجه در یک کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل

زمانی صفحه نتایج گوگل یک صفحه خلوت و ساده با 10 نتیجه جستجو و تعداد کمی تبلیغات بود، ولی دوره آن صفحه نتایج جستجو امروز تمام شده است و دیگر خبری از یک صفحه ساده و خلوت نیست و چه خوب و چه بد آن دوران به پایان رسیده است.
صفحه نتایج گوگل این روزها با تغییراتی که داشته است به شما این امکان را می دهد که فرصت های بیشتری برای نمایش خود در صفحه اول داشته باشید و داشتن چند جایگاه در صفحه اول گوگل یعنی راههای بیشتر برای جذب مشتری از طریق موتور های جستجو، همچنین حضور پر قدرت نام شما درصفحه نتایج می تواند قدرت کسب و کار شما را به جستجو کنندگان نشان دهد.

به عنوان مثال به تصویر زیر دقت کنید، به جز سایت اصلی پونه مدیا شما می توانید نام پونه مدیا را در سایر نتایج موجود و همچنین در ریچ اسنیپت ها ببینید تا بعد از آن به سراغ مواردی که باعث داشتن جایگاه های بیشتری در صفحه نتایج برویم.

 چند جایگاه در صفحه اول گوگل

تکرار نام یک دامنه در فهرست نتایج طبیعی گوگل

در بعضی موارد می بینیم که گوگل بیشتر از یک جایگاه را به یک دامنه اختصاص می دهد. این موضوع زمانی پیش می آید که دامنه مورد نظر شما روی آن کلمه کلیدی کار کرده باشد و از سایر رقبای خود پیشی گرفته باشد.

 داشتن رتبه های مختلف در صفحه اول گوگل

این پدیده زیاد شدن جمعیت دامنه، بیشتر از حدی است که انتظار داشته باشید است که این موضوع بسیار برای شما شیرین و دلنشین خواهد بود!
ولی نکته ای در میان می باشد این است که گوگل بیشتر به این تمکایل دارد که نتایج را از چند منبع معتبر در اختیار شما قرار دهد، تا این که از یک دامنه معتبر چند مطلب در اختیار شما قرار دهد. پس کار کردن روی این موضوع شاید برای همه کسب و کار ها مناسب نباشد و دقیقا به همین دلیل ما در ادامه ی این مقاله قصد داریم استراتژی های متفاوتی به شما معرفی کنیم تا بتوانید جایگاه های مختلفی در صفحه نتایج گوگل داشته باشید.

 

8 راه برای داشتن بیش از یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل

 

1- از قدرت تصاویر استفاده کنید.

از آنجایی که صفحه نتیجه جستجو شامل یک قسمت برای عکس ها است، پس شما می توانید با بالا بردن کیفیت سئو تصاویر خود راههای بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشید. بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر زمانی که به صورت اصولی و حرفه ای انجام شده باشد، سئو سایت و دامنه شما را بهبود خواهد بخشید.
البته بعضی از وب سایت های بزرگ در عرصه رقابت بر سر سئو تصاویر کار نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که کارکردن حرفه ای روی سئو تصاویر برای وب سایت هایی که رقبای کمتری دارند موثر تر باشد.

2- تاثیر سئو محلی را فراموش نکنید

نتایجی که بر اساس منطقه جغرافیایی در صفحه نتایج نمایش داده می شوند مانند: "آدرس ها، نمایش کسب و کار های مرتبط با عبارت جستجو شده و لیست کسب و کارها در نزدیکی فرد جستجو کننده" این روز ها بخش جدایی ناپذیر صفحه نتایج هستند. اگر کسب و کار شما به گونه ای است که مشتری برای استفاده از محصولات و خدمات شما باید در محل کسب و کار شما حضور پیدا کند و یا بازار هدف شما در یک منطقه جغرافیایی خاص هستند، سئو محلی یکی از بهترین راههایی است که در زمینه بازاریابی دیجیتال در پیش دارید.
شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سئو محلی یا Local SEO مطالب زیر را مطالعه کنید:

 اصول مهم در استراتژی سئو محلی

سئو محلی (Local Seo) معجزه قدرتمند برای کسب و کار های کوچک

3- از محتوای ویدئویی استفاده کنید.

این روز ها ویدئو به یکی از اعضای صفحه نتایج گوگل تبدیل شده است، به گونه ای که در بین نتایج جستجوی خود ممکن است ویدئو هایی مرتبط از سایت های مختلف مانند Youtube و آپارات ببینید. همچنین استفاده از ریچ اسنیپت های ویدئویی به شما این امکان را می دهد که ویدئو های خود را در یک فهرست جدا از نتایج لیست شده در مورد عبارت جستجو شده ارائه بدهید. مطلب ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) چیست؟ اهمیت و مزایا  به شما کمک می کند که اهمیت ویدئو مارکتینگ را بهتر درک کنید. همچنین تصویر زیر فهرست عکس ها و ویدیو های مرتبط که در صفحه نتایج ارائه می شود را به شما نمایش می دهد.

ریچ اسنیپت های ویدیویی و عکس 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
تاثیر ویدیو مارکتینگ بر سئو

 

4- استفاده از قسمت اخبار در صفحه نتایج

یکی از راههایی که به شما این امکان را می دهد که بیش از یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل داشته باشید این است که خود را در بین اخبار پیشنهادی گوگل در قسمت Top Stories جا دهید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اخبار های پیشنهادی گوگل در این قسمت حتی از نتایج جستجوی طبیعی هم بالا تر هستند و شما می توانید ترافیک ارگانیک زیادی از این قسمت به دست بیاورید. همچنین جدای از ریچ اسنیپت های مخصوص اخبار شما می توانید در قسمت اخبار پیشنهاد شده در بین نتایج جستجو هم ظاهر شوید.
استفاده از قسمت اخبار برای روزنامه ها و سایت های خبری، وب سایت ها با مقالات با کیفیت و سایر وب سایت هایی که محتوای قوی دارند می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید پیشنهادات گوگل را در خصوص ثبت یک مقاله در قسمت اخبار را از اینجا مطالعه کنید.

 اخبار صفحه اول گوگل

5-استفاده از لینک ها در صفحه نتایج

گوگل به طور کلی از دو نوع لینک در صفحات نتایج خود استفاده می کند: 1- لینک های بسط پیدا کرده که می توانید با استفاده از آنها مخاطب را به صورت غیر مستقیم به سمت سایت خود بکشانید (مانند داشتن یک صفحه ویکی پدیا) 2-لینک های معمولی و استاندارد.

داشتن این لینک ها در صفحه نتایج باعث می شود کاربر راههای بیشتری برای رسیدن به شما داشته باشد و این برای شما یعنی برد!
البته اینکه چطور گوگل شما را در این رتبه بندی قرار می دهد، هنوز به طور دقیق و قطعی معلوم نیست. اما یکی از مواردی که روی این موضوع تاثیر بسیار بالایی دارد لینک سازی داخلی سایت شماست. پس سعی کنید در مطالب سایت خود همه استاندارد ها و نکاتی که باعث بالا رفتن کیفیت لینک سازی داخلی شما می شود را رعایت کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آموزش لینک سازی داخلی

 

6- استفاده از قسمت خرید صفحه نتایج گوگل

اولین نکته در مورد نتایج مربوط به خرید در نتایج گوگل این است که نتایج موجود در این قسمت طبیعی نیست، ولی طبیعی به نظر می رسد و کاربر تصور می کند که این نتایج بدون دخالت داشتن کسب و کار مربوطه به او معرفی شده اند. البته قسمت خرید در بین سایت های ایرانی زیاد رایج نیست، ولی مطمئن باشید به محض این که کسی از آن استفاده کند هم نتیجه خوبی می گیرد و هم باعث می شود که سایر کسب و کار ها برای محصولات خود از این قسمت صفحه نتایج استفاده کنند. در تصویر زیر یک نمونه از این نتایج را مشاهده می کنید.

قسمت خرید صفحه اول گوگل 

7- از سایر سایت های معتبر برای نمایش نام خود در گوگل استفاده کنید.

یکی از روش های تاثیرگذار برای حضور پر رنگ تر در صفحه نتایج گوگل این است که در سایت های معتبر از اسم و لینک سایت خود استفاده کنیم. البته سایت های زیادی هستند که شما می توانید با انتشار مطالب خود در آن ها جایگاه های مناسبی در صفحه نتایج به دست بیاورید. اما به یاد داشته باشید اگر هدف شما داشتن چند جایگاه در صفحه نتایج است، باید از سایت های معتبر استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک صفحه در ویکی پدیا مربوط به خود بسازید و همچنین صفحه فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر مناسبی ایجاد کنید تا در زمان جستجو حضورتان در صفحه نتایج پر رنگ تر باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
پست مهمان چیست؟ مهمترین نکات نوشتن پست مهمان

 

8- استفاده از دامنه اضافه

یکی از روش های بحث برانگیز برای داشتن بیشتر یک جایگاه در صفحه نتایج، استفاده از چند دامنه است.
استفاده از این روش باید کاملا اصولی و حرفه ای باشد و شما باید برای دامنه دوم خود استراتژی جداگانه ای داشته باشید و طوری برنامه ریزی کنید که دامنه های شما مخاطبان و کاربران خود را داشته باشند و بتوانید به آنها خدمات مخصوص خود را ارائه دهید و هر کدام از دامنه های شما کیفیت سئو بالایی داشته باشند.
در ادامه نمونه هایی از داشتن چند دامنه برای یک کسب و کار را با هم بررسی می کنیم:

  • سایت که آنرا با نام SEOmoz نیز می شناسند از یک دامنه دیگر برای خدمات مربوط به بررسی لینک استفاده می کند که   می باشد.
  • گوگل برای کشور های مختلف دامنه های مختلف در نظر گرفته است.
  • بعضی از کسب و کار ها برای محصولات مختلف خود از دامنه های مختلف استفاده می کنند، به عنوان مثال شرکت تولید لوازم الکترونیکی یاماها از دامنه برای قطعات الکترونیکی و از دامنه برای لوازم و وسایل صوتی خود استفاده می کند.

 

نتیجه گیری

خیلی از وب سایت ها قادر نیستند که از این 8 استراتژی برای کسب و کار خود استفاده کنند و از طرفی شاید استفاده از همه این موارد برای شما ضروری نباشد. به همین دلیل شما باید بررسی کنید که کدام یک از این روش ها می تواند برای شما مفید تر باشد، از همان روش استفاده کنید و شاهد رشد بازدید کننده های سایت خود باشید!

 

تمرین

مشخص کنید که از کدام یک از این استراتژی ها نمی توانید استفاده کنید و دلایل خود را در این خصوص در قسمت نظرات بنویسید.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
مقاله سخت بنظر میومد شاید بهتر بود عامیانه تر توضیح میداد غلط املایی هم مشاهده میشد
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند