با ما در ارتباط باشید: 0314566
URL چیست
URL چیست | لینک چیست

URL مخفف عبارت  Uniform Resource Locator (تعیین کننده منبع یکسان) است.
که به صورت قرار دادی در تمام جهان به عنوان آدرس صفحات از آن استفاده می شود.URL طراحی شده تا عددهایی (IP آدرس) که کامپیوترها برای برقراری ارتباط با سرور قرار میدهند را با متن قابل خواندن جایگزین کند. URL شامل چندین پروتکل، اسم دامنه و مسیر (جایی که صفحه قرار دارد) است. فرمت آن به شکل زیر تعریف شده است:
protocol://domain-name.top-level-domain/path

در چه مواردی از آدرس URL استفاده می کنند؟

آدرس URL یکی از راه های رسیدن به صفحات وب (http) است؛ اما از این امکان برای جابجایی فایل (ftp) ، ایمیل (mailto)، دسترسی به دیتابیس یا همان بانک داده (JDBC) و بسیار دیگر از برنامه های کاربردی دیگر نیز استفاده می شود.

بیشتر برنامه های مرورگر وب آدرس URL را در بالای صفحه در قسمت address bar نمایش می دهند. یک آدرس URL معمولی به عنوان مثال می تواند به شکل زیر باشد:
http://www.poonehmedia.com/index.html
http
پروتکل شما را مشخص می کند، www.poonehmedia.com نام هاست و در پایان index.html نام یک فایل را به شما نشان می دهد.

برای ارائه صحیح در همه مرورگر ها URL باید کمتر از 2083 کاراکتر باشد. 

صحیح ترین فرمت URL

http://www.example.com/category-keyword/subcategory-keyword/primary-keyword.html

URL از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اگر شما قصد داشته باشید که به عرصه سئو وارد شوید، حتما بی برو برگرد با URL ها آشنا خواهید شد. ولی اجازه دهید که در ابتدا نگاهی به اجزاء URL بیندازیم؛ شما می توانید URL را به 5 جزء تقسیم کنید:

در ابتدای کار ما پروتکل را داریم، پروتکل https یا http است و بستگی به این دارد که سایت شما ایمن است یا خیر و همیشه در ادامه آن علامت نقل قول و دو خط مورب می آید.

در بیشتر موارد بعد از پروتکل ساب دامین یا همان زیر مجموعه وارد عمل می شود. به طور ساده زیرمجوعه همان www است، اما در سایت هایی با اسم های بلندتر، قسمت های جداگانه می توانند در زیر ساب دامین دلخواه شما قرار گیرند. موتورهای جستجو به ساب دامین به صورت یک قسمت مجزا از وب سایت نگاه می کنند و به همین صورت کیفیت موجود در آنرا به صورت جداگانه نیز محاسبه می کنند.

بعد از آن اسم دامنه را داریم که اسم دلخواه شما برای وب سایت است. از زمانی که گوگل چندین به روزرسانی انجام داد تا به کاربران خود یاد بدهد اسم دامنه یا همان نام وب سایت چه قدرتی دارد و باید از کلمات کلیدی در آن استفاده شود؛ البته باید بدانید  اگر هنوز هم از کلمات کلیدی در اسم وب سایت خود استفاده کنید تاثیر مثبتی بر روی سئو وب سایت شما دارد

TLD یا Top Level Domain بعد از اسم دامنه می آید که شامل .com , .net , .org یا هر نمونه از TDL در دسترس که برای این مورد استفاده می شود.

در هر صفحه ای به جز صفحه اصلی بعد از اسم دامنه و TDL،Slug را داریم که فولدرهای زیر مجموعه یا آدرس یک صفحه در دامنه ی اصلی سایت را به ما نشان می دهد. به زبان ساده می توان گفت که Slug آدرس صفحات جداگانه بر روی یک دامنه ی مشخص می باشد.

URL چیست 

تاثیر URL بر روی سئو

URL ها یکی از بخش های مهم برای بهبود سئو هستند
یک از موارد به شدت مهم که برای سئو وب سایت شما  نیز بسیار مفید می باشد این است که:

- در آدرس URL علاوه بر این که از کلمات کلیدی و مهم استفاده کنید سعی کنید تا حد امکان آنرا خاص و کوتاه نگه دارید. وقتی دارید برای نوشت Slug خود از چند کلمه استفاده می کنید باید به صورت زیر از خط فاصله برای جدا سازی کلمات استفاده کنید:
https://www.poonehmedia.com/1397-what-is-meta-descreption 

- سعی کنید که آدرس صفحه خود را به انگلیسی بنویسید و از نوشتن کلمه های ربط مانند “the” “an” و سایر کلمات به این شکل خودداری کنید، چون این کلمات نه برای انسان ها و نه برای موتورهای جستجو فایده ای ندارند. همچنین در نظر داشته باشید که در URL سایت خود بیش از یک بار از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

- در یک دنیای ایده آل آدرس URL ثابت است... اما متاسفانه دنیایی که در آن زندگی می کنیم ایده آل نیست و همه ما از این موضوع با خبریم. وقتی شما پلتفرم خود را عوض می کنید یا سایت خود را آپدیت می کنید گاها آدرس های URL عوض می شود.
از زمانی که گوگل قدرت صفحه را در رتبه بندی صفحات وب تاثیر می دهد، شما باید مراقب باشید زمانی که آدرس سایت عوض شده است ارزش خود را از دست ندهید. در ضمن اگر آدرس شما عوض شده باشد و یک لینک از شما در سایت دیگری موجود باشد، افرادی که روی لینک سایت شما کلیک می کنند با یک صفحه داری خطای 404 روبرو می شوند و فکر می کنند که سایت شما خراب است.
در چنین شرایطی شما باید از ریدایرکت های URL استفاده کنید. یک ریدایرکت به موتور های جستجو و مرورگر ها اعلام می کند که این آدرس تغییر یافته و آنها را به سمت آدرس جدید هدایت می کند و برای موتور های جستجو ارزش صفحه ی قدیمی به آدرس جدید که بوسیله ی ریدایرکت برای آن مشخص کرده ایم باز می گردد.

برای راه اندازی یک ریدایرکت شما باید 4 اصل مهم را در نظر بگیرید:

منبع،آدرس URL اصلی، نوع ریدایرکت که استفاده شده و مقصد یا آدرس جدید.

گونه های مختلفی از ریدایرکت وجود دارد ولی در مقام یک فردی که با سئو سر و کار دارد شما لازم نیست با بیشتر از 2 از آنها آشنا شوید. اول ریدایرکت 301 که بیشتر مواقع باید از این مورد استفاده کنید (مخصوصا در ارجاع دادن به آدرس های جدید) این ریدایرکت به موتورهای جستجو اعلام می کند که این صفحه به آدرس جدیدی منتقل شده است.
در موارد خاص ممکن است نیاز باشد که از ریدایرکت 302 نیز استفاده کنید که به عنوان یک ریدایرکت موقت استفاده می شود. موتور های جستجو نمی توانند از دامنه ای که در آن از این ریدایرکت استفاده شده عبور کنند. پس باید در یک موقعیت خاص به صورت موقت استفاده شود.

وقتی شما برای وب سایت جدید خود به عرصه ی سئو وارد می شوید باید حتما سایت خود را مورد بررسی قرار دهید تا از این که در گذشته از ریدایرکت های 301 و 302 استفاده نشده باشد اطمینان حاصل کنید.
با تشکر
پونه مدیا

امتیازی ثبت نشده است.