با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزار تشخیص محتوای کپی شده و کپی بودن متن

تمامی استفاده کنندگان اینترنت می خواهند وقتی به سایتی وارد می شوند در آن سایت با محتوای جدید و دست اول رو به رو شوند و مقالات و اخبار موجود در آن سایت، هیچ نسخه مشابهی در سایر سایت ها نداشته باشد و به طور واضح در سایت شما به محتوا تکراری برخورد نکنند.

چنانچه شما مدیریت یک سایت را بر عهده دارید، موظف هستید که محتوای دست اول و جدید تولید کنید و یا اگر یک یا چندین نویسنده برای سایت شما نویسندگی می کنند شما باید بر روی کار تمامی نویسندگان خود نظارت داشته باشید و تا زمانی که از جدید بودن محتوا مطمئن نشده اید، از انتشار آن جلوگیری کنید.

 

اهمیت بررسی محتوای سایت

شما باید بررسی کنید که محتوای نوشته شده توسط نویسنده تاکنون روی سایت خودتان یا سایت افراد دیگر منتشر شده است یا خیر؛ همچنین باید همه ی موارد مهم که بر روی کیفیت محتوای متنی شما تاثیرگذار است را نیز مورد بررسی قرار دهید مانند عناوین مناسب ، استفاده از توضیحات متا و….

تمامی این فعالیت ها به این دلیل است که سایت شما به عنوان یکی از بهترین سایت های موجود در زمینه ی فعالیتی به کاربران پیشنهاد شود.
امروز با پونه مدیا در خدمت شما هستیم تا 5 ابزاری که به شما کمک می کند تا محتواهای تکراری را تشخیص دهید، معرفی کنیم و به شما کمک کنیم که محتوایی که بر روی سایت خود منتشر می کنید دست اول و جدید باشد. برای نوشتن یک محتوای خوب مسلما اولین نکته اطمینان از اوریجینال بودن آن است.

اهمیت بررسی محتوای سایت

بررسی محتوای تکراری با siteliner

این ابزار به صورت مجانی 250 صفحه از صفحات سایت شما را را بررسی می کند و اطلاعات زیادی در مورد صفحات وب سایت شما می دهد، این موارد عبارتند از:

  • لینک های اشتباه و یا خراب
  • درصد محتوای تکراری استفاده شده وب سایت در مقایسه با محتوای تکراری متوسط استفاده شده در سایر وب سایت ها
  • درصد محتوای عادی و محتوای خاص و اورجینال
  • تعداد کلمات متوسط موجود در هر صفحه و مقایسه با متوسط کلمات در صفحات وب سایت های دیگر
  • تعداد متوسط لینک های داخلی در هر صفحه
  • بررسی سرعت لود شدن صفحات و مقایسه با آمار متوسط بقیه سایت ها

بررسی محتوای تکراری با siteliner

بعد از اتمام بررسی ها، شما می توانید روی گزینه ی روبروی Duplicate content کلیک کنید و یک فهرست از محتوای موجود در سایت شما به همراه درصد تشابه و تعداد کلمات شبیه به هم و آدرس URL صفحاتی که شبیه به شما هستند را نشان می دهد.

 

معایب:

  • نمی توانید یک لینک را به صورت جداگانه بررسی کنید
  • قابلیت بررسی متن را ندارید

بررسی محتوای تکراری با Duplichecker

با استفاده از این ابزار می توانید فایل های متنی خود را که تعداد کارکتر های آنها زیر 1000 است یا فایل های متنی Word و txt را با دقت بالایی از نظر تکراری بودن بررسی کنید. استفاده از این سایت هم بسیار ساده و راحت می باشد، فقط کافیست که متن یا فایل متنی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید و روی گزینه ی check plagiarism کلیک کنید.

 بررسی محتوای تکراری با Duplichecker


این ابزار بدون ثبت نام امکان یک بار استفاده را به شما می دهد، و اگر بخواهید دوباره از آن استفاده کنید با یک کادر قرمز رنگ مواجه می شوید که به شما می گوید باید در سایت ثبت نام کنید، برای ثبت نام روی Signup کلیک کرده، به صفحه ثبت نام وارد شوید، اطلاعاتی که از شما می خواهد را به درستی وارد کنید و آنها را تایید کنید. بعد از این مرحله ایمیلی که در سایت Duplichecker وارد کردید را چک کنید و صحت ایمیل خود را تایید کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود و دوباره به صفحه اصلی برگردید تا بتوانید محتوا های متنی خود را از نظر تکراری بودن بررسی کنید.

 بررسی محتوای تکراری با Duplichecker

معایب:

  • قابلیت بررسی لینک در این ابزار وجود ندارد
  • در اویل کار با این ابزار ممکن است سرعت و طراحی آن برای شما آزار دهنده باشد و از آن راضی نباشید.(ولی نگران نباشید، کم کم به آن عادت می کنید)
  • استفاده ی بد از رنگ ها در طراحی

بررسی محتوای تکراری با استفاده از سایت Copyscape

Copyscape یکی از ابزارهای معتبر و کارآمد برای بررسی و تشخیص محتوای تکراری می باشد. استفاده از این سایت رایگان است و استفاده ی بسیار راحتی دارد، فقط کافیست که با وارد کردن آدرس URL صفحه مورد نظر خود کادر وسط صفحه و کلیک کردن بر روی گزینه ی Go؛ آدرس های URL که در آنها محتوایی مشابه با محتوای شما وجود دارد را ببینید.

بررسی محتوای تکراری با استفاده از سایت Copyscape 

معایب:

  • عدم توانایی بررسی متن و یا فایل متنی
  • نشان ندادن قسمتی از متن که با آدرس های URL داده شده مشترک است

استفاده از ابزار similar page check برای تشخیص محتوای تکراری

با استفاده از این ابزار می توانید تشابه بین دو آدرس URL را برحسب درصد به دست بیاورید. فقط کافیست آدرس اول را در کادر Enter First URL و آدرس دوم را در کادر Enter second URL  وارد کنید و سپس روی گزینه ی submit کلیک کنید تا درصد تشابه بین دو صفحه ای که وارد کرده اید را به دست آورید.

استفاده از ابزار similar page check برای تشخیص محتوای تکراری 

معایب:

  • عدم توانایی بررسی متن و فایل متنی
  • قابلیت بررسی فقط بین دو آدرس URLامکان پذیر است.

استفاده از جستجوی گوگل برای تشخیص محتوای تکراری

اگر می خواهید یک قسمت مشخص از محتوا متنی را بررسی کنید تا از کپی بودن یا نبودن آن مطمئن شوید، قسمت جستجوی گوگل می تواند تا حدودی به کمک شما بیاید. از مزایای انجام این کار می توان ساده بودن و راحتی انجام کار را نام برد.

معایب:

  • از دقت کافی برخوردار نیست (چون اصلا برای چنین کاری طراحی نشده است!)
  • از نظر تعداد کاراکتری که می توان مورد بررسی قرار دهید محدودیت دارید (فقط 2048 کاراکتر را می توان جستجو کرد)
5 از 5
4 سال قبل
نظر
واقعا ازتون سپاسگزارم . . مقاله عالی ای بود . . خیلی دنبال این ابزار ها میگشتم (:
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
باید قسمتی از متن رو در قسمت لینک وارد کنم تا بفهمم کپی شده یا نه ؟ میشه راهنمایی کنید که دقیقا چه جوری بفهمم که متن کپی شده و در سایت های دیگه هم وجود داره؟
نمایش بیشتر
3 از 3 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ثابت کنی که چی بشه؟ چیزی که میخوای کپی نشه توی اینترنت نزار. وقتی که گذاشتی دیگه مال همه هست. دنبال ثابت کردن نباش. خودتم کپی کردی از روی ده نفر دیگه. تمام اطلاعاتی که داری میزاری قبلا حتما یه نفر گذاشته ولی شما اومدی نگارشش رو عوض کردی.
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • حسین 3 سال قبل
    به خدا تو متوجه نیستی بقیه دارن در مورد چی صحبت می کنن یا اصلا این صفحه داره چیو توضیح میده
4 سال قبل
نظر
بسیار مطلب مفید بود
به کار من اومد
در سایتم تونستم خیلی از مطالب که تکراری هستند رو تشخیص بدم
بسیار متشکرم
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
از سایت من کپی شده نمیدونم به چه شکل باید ثابت کنم میتونید کمکم کنید ؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
ممنونم ازتون
پست خوبی بود
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • هیرکانا 1 سال قبل
    مرسی از شما