با ما در ارتباط باشید: 0314566

امروز می خواهیم راجع به موضوعی با شما صحبت کنیم که بسیاری آن را انجام می دهند و حتی نمی دانند که تکنیک کلاه سیاه است و آن مزرعه لینک یا Link Farm است. یک تکنیک آسان اما خطرناک برای سئو.
یک مزرعه تصور کنید که پر از لینک است. در دنیای وب این مزرعه به مجموعه ای از وب سایت ها یا شبکه ای از سایت ها اشاره می کند که به مبادله مستقیم لینک ها می پردازند تا بدین صورت در گوگل به رتبه بندی بالاتری دست پیدا کنند. این سایت ها برای این ایجاد نشده اند تا با بازدید کننده تعامل داشته باشند بلکه تنها هدف آنان تولید مستقیم لینک با دیگر وب سایت های این شبکه است.

 

مزرعه لینک

شرایط یک سایت لینک فارم

  1.  مزرعه لینک دستی یا Manual link farm: در اینجا دست سایت های خرید و فروش بک لینک در کار است که برای کسب درآمد بیشتر شروع به فروش انبوه لینک با قیمت پایین کرده اند. در نتیجه در مدت کوتاهی یک سایت 100 ها لینک نامرتبط و بی کیفیت دریافت می کند. در اینجاست که پدیده مزرعه لینک پدیدار می شود.
  2.  مزرعه لینک غیر دستی یا Non-manual link farm: متاسفانه در اینجا سئو کاران مقصرند. آنها به دنبال بالا بردن سایت های طرف قرارداد خود شروع به لینک دهی به هر صفحه ای که دم دستشان می آید می کنند و در آنجا لینک قرارمی دهند. این لینک بیلدینگ ماه ها ادامه پیدا می کند و رتبه سایت لینک دهنده کمتر و رتبه سایت لینک گیرنده بیشتر می شود تا هنگامی که گوگل تشخیص می دهد که این سایت اسپمر و یا Link farm است. انگیزه از چنین لینک دهی‌هایی این خواهد بود که با فریب موتورهای جستجو در زمان کوتاهی سایت هدف به‌عنوان سایتی محبوب و باکیفیت شناسایی‌شده و در نتیجه در رتبه‌های بالاتر نتایج صفحه جستجو قرار گیرد. این روش یکی از دم دست ترین روش ها برای این است که توسط گوگل اسپم شناخته شوید وجریمه شوید.

آیا تبادل مزرعه لینک استراتژی کلاه سیاه است؟

پاسخ مثبت است. البته ابتدا این نکته را بگوییم که تبادل طبیعی لینک تکنیک کلاه سیاه نیست. برای به دست آوردن اعتبار و استانداردهای گوگل، داشتن لینک ضروری هست اما نکته اصلی اینجاست که لینک ها با کیفیت باشند و از سایت های معتبر گرفته شوند. گوگل کیفیت لینک ها و رفتار بازدیدکنندگان را پس از هر کلیک بر روی لینک تحت بررسی قرار می دهد.
خرید لینک هم یک استراتژی کلاه سیاه است که کار پسندیده و قانونی نیست. این مورد در سال 2012 در مورد کمپانی Acquire افتاد. مردم وقتی نام این سایت را کلیک می کردند چیزی مشاهده نمی کردند زیرا توسط گوگل جریمه شده بود. اکنون اگر دوباره نام آن را تایپ کنید مجددا ظاهر می شود.

از مزرعه لینک استفاده کنیم یا خیر؟

 مزرعه لینک

جواب قطعا منفی است. ارزش آن را ندارد که سایت شما جریمه شود. اگر جریمه شوید یا جایگاه خود را در گوگل از دست میدهید یا به طور کل از گوگل حذف می شوید. این تکنیک ضعیف سئو باعث نمی شود در نگاه هشیار گوگل یک سایت خوب و معتبر جلوه کنید. یک سایت خوب با تعهد و تلاش زیاد ساخته می شود و از ساعت ها کار زیاد و مطالعه روش های بهینه سازی و اخلاقی به دست می آید. به یاد داشته باشید داشتن لینک مهم است اما لینک با کیفیت از سایت های با کیفیت.


دلایل اجتناب از مزرعه لینک

•   تعداد زیاد لینک از سایت های نامرتبط شما را به اسپم تبدیل می کند.

اگر مجموعه لینک های شما واضح، مجزا و طبقه بندی شده نباشد به دام مزرعه لینک می افتید و به اسپم شناخته می شوید. به خصوص اگر بیش از 50 لینک در یک صفحه داشته باشید

•   تبادل لینک و به دست آوردن لینک از برخی سایت ها ارزش زیادی ندارد.

هنوز بر سر این مسئله که تبادل دوجانبه لینک از ارزش برخوردار است یا خیر بین متخصصان سئو و طراحان و وب مسترها توافقی وجود ندارد. پیدا کردن سایت درخور و مناسب برای تبادل لینک کار چندان راحتی نیست. برخی اصلا وارد این مقوله نمی شوند و فقط بر مسیر یک طرفه دریافت لینک تمرکز می کنند. در این میان یک نکته وجود دارد. دریافت لینک به هر حال از وبلاگ ها و یا فروم ها که بسیار مستعد اسپم شدن هستند ارزش چندانی ندارد. حال خودتان می دانید. از هر سایتی لینک نگیرید.

•   لینک به سایت های نامربوط نه تنها کمکی نمی کند بلکه ضرر هم می رساند .

هیچ کس به واقع نمی داند موتورهای جستجو چطور مرتبط بودن سایت را تشخیص می دهند. اما شما که می دانید و نمی خواهید به هر دلیلی سایت نامرتبط تشخیص داده شوید. لینک سازی به سایت های نامربوط اگر از حدش بگذرد نامش جز مزرعه لینک نیست. عواقبی که از این کار حاصل می شود ارزش ریسک آن را ندارد.

•   به خاطر اسپم شناخته شدن جریمه می شوید و یا حذف می شوید

به شهرت و اعتبار خود فکر کنید .الگوریتم غول آسای گوگل به نام hilltop لینک ها را زیر ذره بین خود دارد. لینک به سایت های اسپم و یا سایت هایی که از تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنند به شهرت شما قطعا لطمه می زند. این امر سایت شما را مبتلا می کند. اگر سایت شما هم مرز سایت های بی شهره و کم کیفیت قرار گیرد به شما نیز رسوخ کرده و رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

به جای تکنیک مزرعه لینک چکار کنیم؟

مزرعه لینک کار پیچیده ای نیست و به سرعت و در زمان کوتاه ممکن است رتبه بندی شما را بالا ببرد اما وقتی دستتان برای گوگل رو شد که حتما هم همینطور می شود جریمه می شوید و تاوان این کلاه برداری را می دهید. پس بهتر است بر روش های اصولی تکیه کنید تا یک عمر خیالتان راحت باشد. در واقع ساخت لینک های با کیفیت باید جز جدا نشدنی از استراتژی سئو شما باشد. روش کار این است که به جای تمرکز بر کمیت لینک ها به کیفیت آنها بیندیشید. گرفتن لینک از سایت های معتبر کار راحتی نیست. متقاعد دیگران به اینکه سایت شما خوب است و ارزش لینک دادن دارد دشوار است اما شدنی است. روش‌های وجود دارند که اگرچه به مدت‌ زمان زیاد و مدیریت بیشتری لازم است اما بسیار پایدارتر بوده و لینک‌های باکیفیت هم برای سایت شما به همراه خواهد داشت. روش بک لینک سازی زیر را امتحان کنید. حتما به کارتان می آید:

•   ابتدا وبلاگ های با کیفیت و معتبر پیدا کنید.

اولین گام، پیدا کردن وبلاگ های با کیفیت است. مهم این است که لینک های شما از سایت های مربوط به سایت شما بیاید. این امر به گوگل کمک می کند سایت شما را طبقه بندی کند و رتبه شما را بالا ببرد. گوگل عاشق طبقه بندی ست. برای این کار باید کمی در سایت رقبایتان جاسوسی کنید. یک فهرست از سایت رقبا تهیه کنید. دریابید بک لینک های آنها از کجا می آید. و سپس سعی کنیداز آنجا نیز لینک دریافت کنید.  ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد مانند SEMrush, Open Site Explorer, Ahref. فقط کافی است تا نام سایت را وارد کنید و به فهرست بلند بالا از بک لینک ها دست یابد. بعد می توانید به صاحبان آن بک لینک ها ایمیل بزنید و درخواست لینک به سایت خود را مطرح کنید. ممکن است پاسخی دریافت نکنید اما به هر حال دست روی دست گذاشتن خطاست.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

•   از پست مهمان استفاده کنید.

پست مهمان یکی از روش های پرکاربرد برای گرفتن بک لینک است. خیلی راحت است. شما به آنها پیشنهاد می دهید مطالب مفید و با کیفیت برایشان تولید کنید و بعد از آنها لینک بگیرید. این یک بازی برد- برد است. سایت یک مقاله رایگان دریافت می کند و شما یک لینک رایگان. همه وب سایت ها پست مهمان قبول نمی کند ولی خوب امتحان کردنش مجانی است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

•   اینفوگرافیک تولید کنید.

احتمالاً این جمله را بارها شنیده‌اید که «ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است». اساساً این جمله بیانگر ارزش و کارایی ارتباط تصویری (visual communication) است. اینفوگرافیک‌ها نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند که هدف آن‌ها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است. یک اینفوگراف حرفه ای استخدام کنید تا برایتان اینفوگراف های خوب و جالب و مهم برای مردم تولیدکند. بعد از آن به دنبال پست های مهمان باشید. به مالک سایت ایمل کنید. از پست های آنها تعریف کنید و اعلام کنید که به تازگی یک اینفوگراف تولید کرده اید و سوال کنید آیا آنها تمایل دارند از آن استفاده کنند. اگر پاسخ آنها مثبت است برایشان آن را ارسال کنید و پیشنهاد دهید یک مقدمه کوتاه در مورد آن اینفوگراف بنویسید و بعد از همان جا به سایت خود لینک دهید.

•   پیشنهاد یک رضایت نامه دهید

آیا از محصولی استفاده کرده اید که از آن راضی بوده اید؟ خوب به مالکان فروش محصول پیشنهاد دهید یک رضایت نامه قوی و با کیفیت برای آنها در مورد محصولاتی که استفاده کرده اید می نویسید و در وب سایت آنها قرار می دهید. آنها از این کار بسیار خوشحال هم خواهند شد که یک لینک هم به سایت شما بدهند . این یعنی شما واقعی هستید و می توانید رضایت نامه های قدرتمندی تهیه کنید.

•   از تکنیک ساخت لینک شکسته استفاده کنید.

از چکر لینک شکسته در این زمینه استفاده کنید: مانند ابزار Check My Link تا بتوانید به فهرستی از لینک های رها شده دست پیدا کنید. به صاحبان سایت ها ایمیل کنید. از سایت آنها تمجید کنید و بگویید از طرفداران آنها هستید و بعد بیان کنید در سایتشان لینک رها شده پیدا کرده اید و از آنها بپرسید آیا می خواهند جای آن لینک را بدانند اگر پاسخ آنها مثبت بود جای لینک را به آنها نشان دهید و محترمانه از آنها درخواست کنید در ازای آن به شما لینک دهند. حواستان باشد که البته آن لینک به سایت و محتوای شما مطابقت داشته باشد. در این روش مهم است کمی سیاست به خرج دهید. قبل از آنکه به صاحب سایت ایمیل کنید اول وارد پست مهمان آنها شوید، کامنت های آنها را بخوانید و حتی نظر دهید. وقتی هم که ایمیل زدید خیلی زود درخواست لینک نکنید. اول از سایت آنها کمی تعریف کنید و سپس یک مقاله مهمان یا اینفوگراف برای آن لینک شکسته پیشنهاد دهید و بعد از آن درخواست لینک دهی خودرا مطرح کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
 

در این قسمت چند نمونه از روش هاس طبیعی به دست آوردن بک لینک ارائه شد تا شما را از دام مزرعه لینک رهایی دهد. در مقاله روش های اصولی بک لینک سازی  بک لینک سازی دیگری ارائه شده است. پیشنهاد می کنم حتما آن را بخوانید.

 

امتیازی ثبت نشده است.