با ما در ارتباط باشید: 0314566
رفع جریمه الگوریتم پنگوئن

اگر شما یکی از افرادی هستید که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شده اید مسلما نمی خواهید که سایت خود را به حال خود رها کنید، می خواهید آن را اصلاح کنید. اگر شما جز این دست افراد هستید که به این امر اهمیت می دهید پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را بخوانید. با استفاده از ابزار Monitor Backlinks ما به صورت عملی به شما نشان می دهیم که چطور خطاهای خود را شناسایی کنید و بعد در جهت رفع آن اقدام کنید.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

گوگل پنگوئن نام الگوریتم جدید گوگل می باشد که در تاریخ ۲۴ ماه آپریل ۲۰۱۲ بر روی هسته گوگل قرار گرفت و به طور رسمی معرفی شد. وظیفه اصلی این الگوریتم مقابله با سایت های اسپمر است که از روش های غیر اصولی (Black hat) برای بهینه سایتشان استفاده می کنند.
پنگوئن الگوریتمی بود که سایت های بسیاری را پنالتی و از نتایج جستجو حذف کرد و سایت های بسیاری را از صفحات آخر به اول و بالعکس از صفحات اول به آخر برد. مدتی پس از قطعی شدن نتایج حاصل از تغییرات الگوریتمی پنگوئن گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نزدیک به ۳ درصد از نتایج را تحت تاثیر خود قرار داده است. مهم ترین آپدیت این الگوریتم تا کنون آپدیت دوم این الگوریتم بود که در تاریخ ۲۵ می همان سال شروع به کار کرد و بیش از ۱۰ درصد از نتایج کل گوگل را تحت تاثیر خود قرار داد!

هدف گوگل از ساخت پنگوئن چیست؟

پنگوئن قوی ترین الگوریتمی است تا به حال جهت مبارزه با وب سایت های اسپمر ساخته شده است این الگوریتم به شدت با سایت هایی که از روش های سئو کلاه سیاه و یا بهینه سازی بیش از حد (Over optmiztaion) استفاده می کنند مقابله می کند.

عوامل تاثیر گذار بر افت رتبه توسط پنگوئن

• استفاده از روش سئو کلاه سیاه Black hat SEO
• بهینه سازی بیش از حد و یا همان Over optimization
• رعایت نکردن اصول لینک سازی و چگالی بالای تکست انکر یا Anchor text
• محتوا ضعیف و تکراری
• خرید و فروش لینک
• لینک های اسپم شده

انواع پنالتی پنگوئن گوگل

عموما دو نوع پنالتی وجود دارد: پنالتی غیرخودکار و پنالتی الگوریتم. در روش اول خوبی کار این است که توسط ابزار وب مستر گوگل یک هشدار دریافت می کنید. در این زمینه تنها می توانید رتبه بندی و افت ترافیک خود را مشاهده کنید. اگر شما چنین پیغامی در وب مستر خود دریافت کرده اید ببینید آیا گوگل نمونه لینک های خراب را نیز به شما معرفی می کند. گاهی یکی دو سه نمونه ارائه می دهند.
اگر ترافیک شما به ناگهان افت کرده و هیچ پیامی نیز دریافت نکرده اید احتمال دارد که وب سایت شما تحت تاثیر تغییرات جدید الگوریتم ها قرار گرفته باشد. در 95 درصد موارد هر دو نوع پنالتی به خاطر وجود بک لینک های خراب است که به وب سایت شما اشاره دارند. برای اینکه رتبه بندی خود را به حالت اول برگردانید ابتدا باید کیفیت بک لینک های خود را شناسایی کنید. ما در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور با استفاده از Monitor Backlinks این کار را انجام دهید. اگر هنوز اکانتی ندارید در یک نسخه آزمایشی به مدت 30 روز می توانید کار خود را شروع کنید.

چه بک لینک هایی توسط پنگوئن گوگل جریمه می شوند:

دورانی که همه لینک ها خوب بودند به سر رسیده است. حال لینک ها باید هریک دارای ارزش باشند و با محتوای سایت شما نیز مطابقت داشته باشند. در زیر بک لینک هایی که می تواند برای شما دردسر ساز باشد ذکر شده اند:
• بک لینک های نامرتبط با وب سایت شما
• وب سایت های فیلم های غیر اخلاقی و قمار
• لینک از وب سایت هایی که توسط گوگل جریمه شده اند
• لینک از کامنت و فوروم های اسپم
• لینک از شبکه های وبلاگ
• بک لینک از تکست انکر های بیش از حد بهینه شده
• لینک از وب سایت های دارای محتوای تکراری
• ری دایرکت ها

چطور لینک های خراب را شناسایی کنیم 

ابتدا در اکانت Monitor Backlinks ثبت نام کنید. اگر هنوز این کار را نکرده اید دامنه خود را به google Analytics متصل کنید و به جزئیات بک لینک های وب سایت خود دست پیدا کنید. از صفحه backlinks می توانید لیست تمام بک لینک هایی که گوگل آنها را شناسایی کرده را ببینید. در این میان لینک های dofollow وجود دارند که باید توجه خود را بر آنها قرار دهید. از طرف راست جدول بر روی آیکون thump up یا علامت شصت رو به بالا کلیک کنید.

مانیتور تولز

 اکنون Monitor Backlink به شما لیست لینک هایی که رتبه بندی شما را تحت تأثیر قرار داده نشان می دهد. برای طبقه بندی نتایج چند گزینه پیش روی دارید:

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:



1- لینک ها را بر اساس میزان فعالیت در رسانه های اجتماعی طبقه بندی کنید.

برای این کار بر روی گزینه social کلیک کنید.

مرتب سازی براساس رسانه اجتماعی

یک نکته در اینجا وجود دارد. ممکن است بک لینک های رسانه های اجتماعی کیفیت کمی داشته باشد. یادتان باشد همیشه اینطور نیست که اگر لینکی از رسانه های اجتماعی دریافت نکردید سئوی شما  تحت تاثیر قرار  بگیرد. سیگنال های اجتماعی رتبه بندی شما را به هم نمی زند. با این همه این گام راه خوبی است برای اینکه لینک های خود را شناسایی کنید و به طور دستی آن ها را ویرایش کنید.

الوریتم پنگوئن

2- لینک های خارجی را ملاحظه کنید.

یک راه دیگر برای دیدن لینک های کم کیفیت مرتب کردن آنها بر اساس بک لینک های خارجی است. این نوع لینک ها یا اسپم هستند که از وبلاگ ها یا کامنت ها آمده اند و یا از سایت های نامرتبط. برای این کار به قسمت “Filters” بروید و بر روی “External’ کلیک کنید.

لینک خارجی

حال موس خود را بر روی هر لینک نگه دارید و تعداد لینک های خروجی صفحه ای که به سایت شما لینک داده می شود را مشاهده کنید.

لینک خارجی

3- لینک های شبکه های وبلاگ را چک کنید.

از طریق Monitor Backlinks می توانید بفهمید آیا سایت شما چندین لینک یکسان از یک هاست آی پی به دست آورده است یا نه: مثلا از یک شبکه بلاگ. اگر اینطور است در کنار پرچم یک شماره میبینید که هاست آن کشور را نشان می دهد. برای مشاهده همه لینک های آن بر روی عدد کلیک کنید.

لینک هاست یکسان

داشتن لینک های زیاد از یک هاست یک علامت به گوگل می دهد که شما در حال انجام کار غیر اخلاقی  که با اصول آن مغایر است، هستید. می توانید این لینک ها را تحلیل و بررسی کنید و تصمیم بگیرید آیا می خواهید آن را نگه دارید یا خیر.

4- لینک های با پیج رنک پایین را شناسایی کنید.

شما می توانید با مشاهده پیج رنک یا رتبه ی لینک ها کیفیت آنها را بفهمید. برای این کار بر روی دکمه فیلتر بالای صفحه کلیک کنید و لینک ها را با پیج رنک آنها مشاهده کنید.

تکست انکر

5- تکست انکرهای بیش از حد بهینه شده= پنالتی پنگوئن گوگل

اگر شما توسط پنگوئن گوگل جریمه شده اید می توانید آن را در مورد تکست انکرها چک کنید. از منوی سمت چپ بر روی گزینه “Anchor text” کلیک کنید.

تکست انکر

 

پنگوئن گوگل تماماً در مورد توزیع انکر تکست ها در بک لینک هاست. اگر بیش از حد کلمات کلیدی را بهینه کرده باشید می توانید آن ها را در این صفحه ببینید. بیشترین انکر تکست شما باید نام وب سایت شما باشد و نه کلمات کلیدی. به عنوان مثال اگر سایت شما به خاطر کلمه کلیدی خاصی جریمه شده است در جدول می توان تعداد لینک هایی که از این کلمه کلیدی استفاده کرده اند را دید.

 

بهینه سازی انکر تکست

 

بر روی آن لینک کلیک کنید و بک لینک هایی که توسط آن کلمه کلیدی به وب سایت شما اشاره کرده ند را پیدا کنید.

لینک بهینه شده
اگر می خواهید لینکی پیدا کنید که حاوی یک کلمه خاص باشد به عنوان مثال حاوی کلمه monitor باشد بر روی گزینه filter کلیک کنید و سپس گزینه Anchor را بزنید. کلمه مورد نظر را تایپ کرده و دکمه جستجو را بزنید.

monitor

6- TLD های اسپم شده را چک کنید.

احتمال آنکه سایت های فارسی از سایت های غیر فارسی لینک دریافت کنند کم است. شما می توانید بک لینک ها را از روی اکستنشن دامنه مانند شکل زیر فیلتر کنید.

TLD های اسپم شده

مثلا اگر می خواهید بک لینک های سایت های هندی را ببینید بر روی گزینه IN کلیک کنید.لینک های هند

چطور می توانید بک لینک های خود را تگ کنید؟

تا اینجا لینک های خود را طبقه بندی کرده اید و مشخص کرده اید کدام برای شما مضر هستند. اکنون می توانید آنها را برای بررسی های آینده تگ کنید. برای این منظور بر روی دکمه setting کنار هر ردیف کلیک کنیدT تگ خود را اضافه کنید سپس اینتر زده و بعد submit را فشار دهید.

تنظیمات

 

تگ اسپم 

این کار را می توانید در مورد همه لینک هایی که می خواهید حذف کنید و یا صرف نظر (disavow) کنید، تکرار کنید.
برای پیدا کردن لینک تگ شده به قسمت filter بروید و برروی tag کلیک کنید. بعد تگ خود را انتخاب کنید. از این طریق می توانید تمام بک لینک های حاوی تگ خود را مشاهده کنید.

الگوریتم پنگوئن گوگل

اگر تگی با سئو ضعیف پیدا کردید که شما را مشمول جریمه کره است می توانید آنها را حذف یا رد کنید.

درخواست حذف لینک و Disavow لینک

قبل از درخواست گزارش صرف نظر از لینک یا Disavow ، باید ابتدا لینک های بی کیفیت را حذف کنید. برای این منظور باید با وب مستر سایت تماس بگیرید و یک ایمیل محترمانه به او دهید. تمام جزیئات را نیز ذکر کنید. به طوری که وب مستر بتواند به راحتی URL شما را شناسایی کند و متوجه شود کجا قرار دارد. ایمیل شما باید دوستانه باشد و طوری به نظر برسد که انگار توسط یک انسان نوشته شده است و نه یک سیستم خودکار. پس از اینکه به همه وب مسترها ایمیل زدید یک هفته منتظر بمانید. در این مدت آنها وقت دارند درخواست شما را بررسی کنند و لینک شما راحذف کنند. گاهی وب مسترها جهت حذف لینک هزینه درخواست می کنند. هرگز پولی به آنها ندهید. می توانید بعدا درخواست آن را به گوگل بدهید تا از آن لینک صرف نظر کند.
چطور از طریق Monitor Backlinks یک گزارش صرف نظر ارسال کنیم:

برای این کار اول لینک خود را انتخاب کنید، بعد بر روی گزینه with selected کلیک کنید و سپس Export Disavow را انتخاب کنید.

request removal الگوریتم پنگوئنابزار Monitor Backlink از گزارش شما خروجی می گیرد. سپس می توانید در ابزار Google Webmaster Tools وارد شوید و در آنجا کار صرفه نظر کردن لینک را انجام دهید. وقتی از روش صرفه نظر کردن لینک خود استفاده می کنید هوشیار باشید، زیرا نمی توانید آن لینک را برگردانید.

پس ابتدا بهتر است لینک را حذف کنید و اگر نتوانستید از روش دوم یعنی صرف نظر کردن لینک یا همان Disavow استفاده کنید. برای این کار وارد لینک وب مستر تول (Google Webmaster tools) از طریق لینک https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main شوید. وارد اکانت گوگل خودتان که در آن سایتتان را Verify کرده اید بشوید یا آن اکانت را از منو سمت راست در بالای صفحه انتخاب کنید مانند تصویر زیر:

disavow


سپس سایت خود را Select کرده و بر روی دکمه قرمز رنگ Disavow Links کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید. در صفحه بعد دوباره بر روی دکمه خاکستری رنگ Disavow Links کلیک کنید تا پنجره ی آپلود فایل برایتان باز شود، در اینجا بر روی گزینه Choose File کلیک کرده و مسیر فایل Disavow ساخته شده را بدهید و در انتها گزینه Submit را بزنید.
اگر تمامی مراحل را به درستی رفته باشید چند ثانیه پس از آپلود گوگل تعداد لینک ها و دامنه های معرفی را به صورت جداگانه اعلام می کند.

نتیجه گیری

پس از اینکه لینک های مخرب را با موفقیت حذف کردید، حال می توانید درخواست تجدید نظر خود را به گوگل بفرستید تا دوباره وضعیت شما را بررسی کند و رتبه بندی شما را اصلاح کند. دیگر باید حواستان به لینک سازی باشد. تنها بر لینک های dofollow تکیه کنید زیرا دلیلی ندارد که لینک های nofollow را حذف کنید. گوگل به این لینک ها اهمیت زیادی نمی دهد و از آنها می گذرد. مادامی که شما سعی می کنید از سایت های باکیفیت لینک های با کیفیت بگیرید رتبه بندی و ترافیک شما حفظ می شود. برای اینکه از دست الگوریتم های گوگل خیالتان آسوده باشد باید چشم از روی بک لینک های خود برندارید. می توانید در نسخه آزمایشی 30 روزه Monitor Backlinks وضعیت بک لینک های خود را بفهمید و در صدد اصلاح آنها برآیید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت (لیست کامل 2020)

امتیازی ثبت نشده است.