با ما در ارتباط باشید: 0314566
منابع لینک سازی

سوال: کدام را ترجیح می دهید؟ داشتن ترافیک طبیعی بیشتر یا رتبه بندی بالاتر؟

این سوال کمی زیرکانه است، ما هر دو را با هم می خواهیم. زیرا می دانیم هر دو مورد باعث ایجاد تفاوت چشم گیری در کسب و کار ما می شود. همانطور که می دانیم گوگل بنا به اعتبار یک سایت آن را در رده های بالا نمایش می دهد. در دنیای مدرن امروز ساخت لینک کمک بسیاری به بهبود اعتبار سایت می کند. آمار نشان می دهد که شهرت لینک های یک سایت 22.33 درصد در الگوریتم های گوگل محاسبه می شود. با این وصف لینک از کدام وب سایت ها با ارزش تر است و به رتبه بندی شما کمک می کند؟ در این مقاله 8 منبع ارزشمند لینک سازی را به شما معرفی می کنیم که هر زمان که خواستید می توانید از آنها استفاده کنید. این منابع شامل تکنیک ها و نکات لینک سازی آنهاست که کارایی هر یک به اثبات رسیده است. در صورتی که از آنها استفاده کنید رتبه بندی و به تبع ترافیک سایت شما افزایش می یابد.

منابع لینک سازی

از چه منابعی لینک دریافت کنیم:

از هر منبعی که لینک سازی انجام می دهید باید شرایط زیر را دارا باشد:

1.بک لینک از سایت هایی با موضوع مرتبط با حوزه تخصصی وب سایت شما .

2.بک لینک از سایت هایی که تعداد صفحات ایندکس شده بالایی در گوگل دارند.

3.بک لینک از سایت هایی که خودشان تعداد زیادی بک لینک دریافت میکنند.

4.بک لینک از سایت هایی که تاریخ فعالیت مفید دامنه آن ها زیاد باشد.

لینک سازی از لینک شکسته

آیا همه لینک ها مثل هم هستند؟؟ خیر.

لینک سازی پیش از این آسان بود. شما به راحتی با ساخت یک شبکه وبلاگ خصوصی دسته لینک به سایت خود را وارد می کردید و در زمان کوتاهی رتبه بندی خود را به اوج می رساندید. اما دیگر این ترفند عملی نیست. دیر یا زود گوگل دست شما را می خواند و صفحه شما را به عقب باز گردانده و چه بسا از ایندکس خود حذف کند. در عوض تلاش کنید تا از منابع موثق لینک سازی استفاده کنید. برای این کار حتما باید این قسمت ر ا مطالعه کنید.

لینک سازی از یک تکنیک کلاه سفید است که لینک های به جا و صحیح به سایت شما وارد می کند. هسته مرکزی آن، استراتژی محتوا محور است که در هر کمپین لینک سازی کارایی دارد. در این روش شما به راحتی لینک های از کار افتاده یا شکسته را پیدا می کنید، صفحه را از نظر مرتبط بودن با سایت خود بررسی می کنید، محتوای ارزشمند تولید می کنید و با آن لینک شکسته جایگزین می کنید. این تکنیک را شاید بتوان اثر بخش ترین استراتژی لینک سازی نامید. مدیران سایت ها همیشه تمایل دارند لینک های خود را اصلاح کنند، اگر بتوانید آنها را پیدا کنید. آنها می دانند که بین رتبه بندی گوگل و لینک یک رابطه قوی وجود دارد. یک لینک شکسته کمکی به سایت نمی کند. بلکه وجود تعداد زیاد آن اثر منفی بر رتبه بندی دارد.

برای ساخت لینک از لینک های شکسته مراحل زیر را طی کنید

1- ابتدا با کلمه کلیدی خود سایت های مشابه با حوزه تخصص خود را بیابید :
  • سلامتی”  + “صفحه منبع
  • سلامتی” + “منابع
  • سلامتی” + “سایت های پیشنهادی
  • سلامتی” + “لینک ها

2- از افزونه Check My Links برای مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه به سرعت هر نوع لینک شکسته ای را در وب سایت ها پیدا می کند و آن را با رنگ قرمز برجسته می کند:

ساخت لینک از لینک های شکسته 


3-  یک ایمیل به سایت هدف ارسال کنید و درخواست کنید در ازای نوشتن یک محتوای ارزشمند برای آن یک لینک دریافت کنید .

پیشنهاد می کنم مقاله بررسی لینک های شکسته سایت را مطالعه کنید تا به شناخت دقیق این تکنیک برسید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 

استفاده از لینک سایت های آموزشی باپسوند Edu

استفاده از این منبع به سال 2011 باز میگردد. اما هنوز هم به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای لینک سازی به شمار می رود. ما در اینجا به شما نشان می دهیم:

  • که چرا لینک های آموزشی مهم هستند.
  • چطور می توان برای سایت های آموزشی محتوا تولید کرد.
  • چطور می توان با سایت های آموزشی ارتباط برقرار کرد و لینک به دست آورد.

لینک سازی از سال 2011 دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. بسیاری از تکنیک های لینک سازی مانند محتوای تکراری و یا دایرکتوری مقاله از کار افتاده اند. اما لینک از سایت های آموزشی هنوز هم به عنوان منبع قابل اعتماد با لینک های با کیفیت شناخته می شوند. لینک از سایت های آموزشی قدرتمندترین منبع لینک است که می تواند مثل یک موشک رتبه شما را به اوج برساند. گرفتن لینک از اینگونه سایت ها دشوار است. نرم افزارها هم وقتی به شما کمک می کنند که شما محتوای باکیفیت تولید کنید. اما هرچه لینک گرفتن از این سایت ها سخت تر باشد ارزش آن لینک هم بیشتر خواهد بود.

سایت با دامنه Edu اساسا یک سایت معتبر است زیرا برای مدت طولانی است که حضور داشته و سایت های باکیفیت زیادی به آنها لینک داده و از آنها لینک دریافت کرده اند.

چطور از سایت های آموزشی لینک به دست آوریم:

پس از اینکه گوگل الگوریتم های خود را راه اندازی و به روز کرد کیفیت یک عامل تعیین کننده برای لینک ها در نظر گرفته شد. چالشی که پیش روی متخصصان و صاحبان وب سایت ها قرار گرفت دست یابی به لینک های با کیفیت بود.

اکثریت سایت های آموزشی مانند دانشگاه های برتر و کالج ها پست مهمان نمی پذیرند. کار کمی دشوار است. شما نمی توانید هر پستی بنویسید و بعد از آنها بخواهید آن را منتشر کنند.

ساخت لینک از لینک های شکسته سایت های آموزشی 


بنابراین شاید پست مهمان بهترین روش برای به دست آوردن لینک از سایت های آموزشی باشد. شما می توانید راه های دیگری نیزامتحان کنید.

گام اول: با استفاده از کلمات کلیدی سایت های آموزشی را بیابید:

کلمه کلیدی شما site:.edu

“resources” +کلمه کلیدی شماsite:.edu “

+ inurl:links“کلمه کلیدی شما site:.edu “

“other sites“ +کلمه کلیدی شما" site:.edu

 فقط site:.edu:لینک از سایت های آموزشی 

 فقط site:.edu “blog” لینک از وبلاگ های آموزشی 

site:.edu “forums” لینک در برد گفتگو انجمن آموزشی (فروم های آموزشی)

بلاگ سایت آموزش edu 


تنها 5 تا 10 درصد از این سایت ها، لینک شما را در پست های خود قرار خواهند داد. اما به خاطر داشته باشید که حتی تعداد اندک این لینک ها می تواند تفاوت زیادی در رتبه بندی سایت شما ایجاد کند. در حقیقت گرفتن لینک در وبلاگ ها راحت تر از سایت هاست. این خاصیت هر کمپین لینک سازی است. بنابراین روی وبلاگ ها تمرکز کنید. به مثال زیر توجه کنید.

نتایج این نمونه دوم عکس مختص وبلاگ های آموزشی در حوزه بازاریابی است. اگر حوزه تخصصی شما فروش یا بازاریابی است بنابراین این وبلاگ ها هدف شما هستند. لینک های شکسته راحت ترین راه گرفتن لینک از پرتال های آموزشی است. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که لینک های شکسته آنها را پیدا کرده و به آنها پیشنهاد یک محتوای بهتر در ازای لینک کنید.

گام دوم: یکی از منابع را پیدا کرده روی آن کلیک کنید.

ممکن است در این سایت با برخی لینک های از کارافتاده رو به روشوید. اما نمی توانید با کلیک کردن روی هر کدام بفهمید کدام از کار افتاده است و کدام نیست. شما به ابزار نیاز دارید.

گام سوم: به ابزارdeadlinkchecker.com  رجوع کنید. صفحه آدرس را کپی کنید. سپس روی دکمه check کلیک کنید.

از 142 لینک خروجی که تحلیل شد 8 تای آن لینک از کار افتاده است. این لینک ها با خطای 404 مواجه هستند.

یکی از منابع را پیدا کرده روی آن کلیک کنید

گام چهارم: محتوای خود را آماده کنید.

یادتان باشد محتوا با وب سایت همخوانی داشته باشد تا بتوانید مدیر سایت یا سردبیر راقانع کنید در ازای آن یک لینک به شما بدهد.

گام پنجم: یک ایمیل شخصی به مدیر وبلاگ ارسال کنید.

این ایمیل را حتما شخصا بنویسید و از ارسال ایمیل خودکار جدا خودداری کنید. در این میان به نکات زیر دقت کنید:

  • خلاق باشید. ایمیل های کسل کننده و خالی از احساس پاسخی دریافت نمی کنند.
  • شخصی سازی کنید. نام شخص و نام وب سایت را در ایمیل درج کنید تا اسپم تلقی نشود.
  • اگر در سایت آنها لینک از کار افتاده نیافتید تسلیم نشوید می توانید درخواست یک لینک پایه بدهید. 

ارسال لینک به خارج به جای لینک سازی

این منبع مفید به شما نشان می دهد که لینک سازی به خارج یک استراتژی است، نه یک تاکتیک. با انجام این کار به مزایای زیر دست می یابید:

  • آگاهی از سایت و نام خود را ارتقا می دهید.
  • فرصتی پیش می آورید تا دیگران شما را بشناسند و به شما نیز بک لینک دهند.
  • به موتورهای جستجو می فهمانید شما یک منبع مفید هستید.
  • اطلاعات بیشتری برای خوانندگان خود فراهم می کنید.
  • لینک به منابع خارجی می تواند اعتبار سایت شما را ارتقا دهد فقط مطمئن باشید که سایت هدف خود نیز معتبر بوده و جایگاه خوبی در گوگل دارد.

تدوین یک استراتژی لینک سازی مثل درست کردن کیک نیست. حتی متخصصان سئو هم گاهی در کمپین لینک سازی شکست می خورند. سایت های معروفی مانند Diggi ,Reddit ,Twitter مشاهده کنید. آن ها به طور فزاینده لینک ارسال می کنند و در عوض میلیون ها لینک از بازدید کنندگان دریافت می کنند.

لینک سازی با Screaming Frog

تا حد خیلی زیادی محتوای ارزشمند می تواند مدیران سایت را قانع کند به شما لینک دهند. راه های زیادی برای ارتقای سایت شما وجود دارد. با ابزار Google Webmaster Tools میتوانید به راحتی آمار لینک هایی که به سمت شما می آیند را استخراج کنید.

به قسمت Go to Traffic > Links to Your Site: بروید و و وب سایت خود را وارد کنید. سپس روی more کیلیک کنید.و در نهایت آخرین لینک ها را دانلود کنید. (محدوده 100000 لینک)
گرفتن لینک مناسب دشوار است مخصوصا اگر محتوای خوبی تولید نمی کنید. اما اگر تاثیر این لینک ها را بدانید روی تولید محتوا و ترویج سرمایه گذاری بیشتری خواهید کرد. شما باید 70 درصد وقت و منابع خود را روی ترویج محتوا قرار دهید. یک راه بهتر نیز وجود دارد و آن استفاده از Screaming Frog است. این ابزار به شما در یافتن لینک های شکسته و موقعیت یابی آنها کمک می کند، تمام لینک های داخلی و خارجی شما را نمایش می دهد. این ابزار در نوع خود یک ابزار کامل است.

به سایت ScreamingFrog.co.uk مراجعه کرده و آن رادانلود کنید. دانلود آن رایگان است و تا سقف 500 URL را تحلیل می کند.

احیای لینک چیست؟

احیای لینک یک راه آسان برای گرفتن لینک از صفحاتی است که شما را منشن (اشاره) کرده ولی به شما لینک نداده اند. سه نوع منشن وجود دارد که شما می توانید از آن طریق درخواست لینک کنید:

منشن شدن نام برند: نام برند می تواند سایت شما، وقایع سایت شما و یا دوره های آموزشی شما باشد که توسط دیگران منشن شده اما به شما لینکی داده نشده است. شما می توانید یک درخواست واقعی برای لینک به وب سایت خودتان ارسال کنید.

منشن شدن محصول: وب سایت های مختلفی مانند رسانه ها یا بردهای گفتمان ممکن است محصولات شما را منشن کرده باشند اما به شما لینک ارجاع نداده باشند. 

منشن شدن افراد: ممکن است نام شما یا اعضای تیم یا عنوان تخصص شما جایی منشن شده باشد.

منشن شدن افراد

 

تمام این نکات گفته شده می تواند به شما کمک کند منشن های خود را طلب کنید و یک لینک درخواست کنید و به تبع کلمات کلیدی وب سایت خود و شرکتتان را ارتقا دهید. می توانید از ابزارهایی همچونBuzzSumo  Mention.net و برای پیدا کردن این نوع اشارات یا منش ها استفاده کنید. بعد از انجام این کار به لیستی از نتایج دست پیدا خواهید که شامل وب سایت هایی است که به نام سایت شما اشاره کرده اند.

لینک سازی از طریق اینفوگرافیک

تقریبا همه افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارند از ارزش اینفوگرافیک ها مطلع هستند اما تنها تعداد کمی از افراد از مزایای این روش به نفع لینک سازی خود استفاده می کنند. شاید به این علت که بیشتر افراد فکر می کنند ایجاد اینفوگرافیک نه تنها پر هزینه است، بلکه بسیار دشوار است و یا اینکه به خلاقیت زیادی نیاز دارد. هر دو فرضیه اشتباه است. تنها باید خلاق باشید و راه های خلاقانه برای نشر آن داشته باشید. شما در اینفوگرافی می‌توانید چکیده خالص یک مطلب (اغلب مطلب‌ها یا مقاله‌های آموزشی) را به صورت تصاویر درآورده و به اشتراک بگذارید. تجربه و نتایج ثبت شده نشان می‌دهد که کاربران در قشرهای مختلف از این نوع مطالعه و مشاهده مطالب به مراتب لذت بیشتری می‌برندبعد از اینکه اینفوگراف خوب تولید کردید باید آن را منتشر کنید.

شما می‌توانید اینفوگرافیک خود را در سایت‌های میزبانی اینفوگرافیک‌ها ارسال کنید. برخی از این سایت‌ها را در لیست زیر در اختیار شما قرار داده ایم:

http://visualoop.tumblr.com
http://dailyinfographic.com
http://iheartinfographics.tumblr.com
http://infographic.co.za
http://infographicsbin.tumblr.com
http://infographicsite.com
http://infographipedia.com
http://infographr.tumblr.com
http://submitinfographics.com
http://theinfographics.blogspot.com
http://videoinfographic.com/submit-infographic
http://visual.ly
در مرحله دوم با وبلاگ نویسان حوزه تخصص خود ارتباط برقرار کنید و اینفوگرافیک های خود را به آنها پیشنهاد دهید. به آنها بگویید که توضیحات منحصر به فردی برای سایتشان ایجاد کرده اید.

چند نکته برای نتیجه بهتر از اینفوگرافیک

  • بازدیدکنندگان سایت خود را تشویق کنید تا از اینفوگرافی شما استفاده کنند. برای این کار می‌توانید کد Embed مربوط به اینفوگرافی خود را به آن‌ها ارائه کنید.
  • بعد از تکمیل پروژه اینفوگرافی خودتان، ابتدا آن را در سایت‌ها یا وبلاگ‌های پربازدید و مرتبط با زمینه کاری خودتان قرار دهید تا مطمئن شوید توسط مشتریان مورد نظر شما (مشتریان هدف شما) دیده می‌شود.
  • ارزش و اعتبار اینفوگرافی خود را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. برای این کار می‌توانید آن را در مطالب مختلف سایت خودتان یا بلاگ های دیگران به اشتراک بگذارید.
    از جستجوی تصاویر معکوس یا Reverse Image Search جهت پیدا کردن بلاگ هایی که از اینفوگرافیک شما استفاده کرده اما موافق شما نیستند و به شما اشاره ای نکردند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس تصاویر گوگل یا Tineye  استفاده کنید. (در این سرویس ها با آپلود یک عکس می توانید وب سایت هایی که آن عکس را استفاده کرده اند بیابید).

با مردم (کاربران و یا وب سایت‌های همکار) در ارتباط باشید

ایجاد ارتباط، یکی از حیاتی‌ترین اصولی است که در تجارت امروزی باید رعایت شود. چرا که هر نوع تجارتی با گفتگو و صحبت شروع می‌شود. پس تأثیر اولیه و پیش‌زمینه این صحبت باید فراهم‌شده باشد، راه‌های زیادی در اینترنت برای ایجاد ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آن‌ها وجود دارد. همچنین از این روش‌ها می‌توان برای لینک‌های خروجی و ورودی مؤثر هم استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • بخش نظرات وبلاگ‌ها و سایت‌ها
  • انجمن‌ها (فروم ها)
  • بخش سؤال و جواب‌های رایج
  • دعوت به پیوستن اعضاء و کاربران به شبکه‌های اجتماعی شما

صفحات پروفایل در شبکه های اجتماعی

صفحات پروفایل حاوی مقداری کم و مختصر از اطلاعات مربوط به مشخصات شخصی شما و وبلاگ یا وب سایت شما می‌باشد. استفاده از صفحات پروفایل برای جذب لینک به سایت شما راه مناسبی است.

صفحات پروفایل اگرچه در ظاهر ساده و بی‌آلایش هستند اما اگر بتوانید آن‌ها را در مقابل دیدگان قرار دهید، بازدید خوبی کسب خواهید کرد. معمولاً برای ارزش بخشیدن به یک صفحه پروفایل سعی به افزایش و تقویت ارزش لینک اصلی آن می‌کنند. در لیست زیر به برخی از مهم‌ترین روش‌های جذب بازدیدکننده به پروفایل شما اشاره شده است:

  • به‌روز نگه‌داشتن و قرار دادن صفحه پروفایل در حالت فعل و انفعالات با ارسال خبرهای جدید و ...
  • یک مطلب خواندنی به صورت ناقص بگذارید و از بازدید کننده‌ها برای بازدید از صفحات شبکه‌های اجتماعی و خود سایت شما جهت دستیابی به اطلاعات تکمیلی و ... دعوت به عمل بیاورید.
  • در نظرات بلاگ ها یا سایت‌ها، لینک پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را درج کنید.
  • از Follower های خودتان درخواست کنید تا شما را در شبکه‌های دیگر نیز دنبال کنند.

مصاحبه کنید

بارها دیده شده که سایت های خبری یا مجله های اینترنتی با مدیر یک وب سایت مصاحبه میکند و لینک سایتشان را در سایت خود قرار میدهند این خیلی میتواند به اعتبار سایت شما بیافزاید از سایت های خبری بخواهید با شما مصاحبه کنند. در این صورت لینک معتبری از طرف سایت خبری دریافت خواهید کرد. به همین راحتی! بیشتر صاحبان سایت ها قادرند با این روش بک لینک های خوبی به دست آورند.

نتیجه گیری

در این محتوای آموزشی مفید شما را با تمام مکان هایی که می توانید لینک های مفید برای سایتتان بسازید آشنا کردیم. در صورت وجود هر گونه ابهام با کامنت ما را در جریان قرار دهید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت کنید.

5 از 5