با ما در ارتباط باشید: 0314566
کمپین لینک سازی

به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. برای ایجاد یک کمپین لینک بیلدینگ مراحل مختلفی وجود دارد. اجرای برخی از این مراحل کاملاً ضروری است و اجرای برخی دیگر ضروری نیست اما در هر صورت به روند لینک بیلدینگ کمک می کنند. همۀ این ها به مجموعۀ عوامل و منابع شما بستگی دارد. در این مقاله مراحل ایجاد یک کمپین قدرتمند لینک سازی به تفضیل شرح داده شده است.
رهنمودها و نکات زیادی برای لینک سازی وجود دارد اما ما می خواهیم نگاهی عمیق تر به جنبه فنی این قضیه بیاندازیم و مطمئن شویم که وقتی شما در پروسه لینک سازی قرار گرفتید در حال انجام کار درست هستید زیرا همه ما می دانیم عواقب لینک سازی بد چیست و چه جریمه هایی در انتظار ماست.

برای لینک سازی حیاتی است که از رهنمودهای آزمون شده و تاکتیک های صحیح لینک سازی در زمان برنامه ریزی کمپین لینک سازی استفاده کرد. در اینجا 8 گام لینک سازی صحیح در هر کمپین لینک سازی ارائه شده است.

 1 - آماده سازی

لینک سازی را باید اینگونه نگاه کرد:
" لینک سازی فرآیندی نیست که در آن یک نفر متخصص IT بتواند ظرف یک ماه انجام دهد."

ایتدا باید به مقوله لینک سازی فکر کرد و مقوله هایی مانند مفاهیم ، اهداف بودجه، روابط با مردم و دپارتمان ها و ارزیابی شاخصه ها را در نظر گرفت.

- بر سر مفاهیم، اهداف، بودجه و معیارها توافق کنید.

اولین چیزی که باید بر سر آن توافق کنید این است که مشتری شما چه می خواهد. کسب و کار شما چه می خواهد. به عنوان یک سئو کار باید پای صحبت مشتریان خود و رئیس نشسته در مورد تعریف این مسئله که نقش لینک از منشن های اجتماعی و مباحث چه است صحبت کنید.

اهداف کمپین را نیز تعیین کنید. این اهداف باید در مسیر اهداف شرکت باشد و در نهایت بتواند بر جایگاه تجاری تاثیر مثبت بگذارد. به عنوان نمونه، شاید شرکت در تلاش است تا با افزایش ترافیک سایت خود، فروش محصولات را نیز افزایش دهد. باید بدانید چه نوع مخاطبانی به فعالیت شرکت علاقمندند. قسمت مهم تر این است که چه افرادی به محتوای وب سایت آنقدر اهمیت می دهند که برای آن لینک سازی کنند؟ در مورد بودجه هم صحبت کنید پس از آن به سراغ معیارهای بروید که موفقیت کمپین را اندازه گیری می کند. این معیارها را مطرح کنید و به بگویید چه چیزی را قرار است گزارش داده شود. آیا معیار شرکت بهبود رتبه است یا افزایش تعداد لینک ها و دامنه های ارجاع داده یا قابلیت دیده شدن در جامعه.

 2- استراتژی

حال که در مورد معیارها و اهداف و بودجه با مشتری صحبت کردید باید برنامه ریزی کنید و گام بعدی را مشخص کنید.

همینطور که استراتژیست بزرگ گفته است:

" استراتژی بدون تاکتیک طولانی ترین راه به سوی پیروزی است و تاکتیک بدون استراتژی شیپور قبل از شکست است."

بنابراین باید یک استراتژی خوب همراه با تاکتیک داشته باشید. این استراتژی باید در بطن اهداف شرکت و استراتژی های موجود و استراتژی بازاریابی قرار داشته باشد.

-  بستر را برای استراتژی لینک سازی آماده کنید.

قبل از اینکه استراتژی را تعیین کنید باید حوزه کسب و کار خود را بشناسید. باید بتوانید در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • برند شما چیست؟
  • چه چیزی می فروشید؟
  • به چه کسانی می فروشید و آنها از چه چیزهایی خوششان می آید و از چه چیزهایی نه؟
  • آِیا آنها نماینده مخاطبان هدف شما هستند ؟
  • اهداف بزرگ شرکت شما چیست؟
  • چقدر سایت شما برای شرکت مهم است؟
  • انتظار از لینک سازی چیست؟
  • تصمیم گیران چه کسانی هستند ؟
  • سابقه لینک سازی شرکت چیست؟ کدام جواب داده و کدام نداده است؟
  • آیا تا حالا سایت به خاطر لینک های بدجریمه شده . پس اول آنها راتصحیح کنید.
  • چه سهامدارانی نیاز دارید تا با آنها همکاری کنید؟

وقتی به این سوالات جواب دادید به سراغ نوشتن استراتژی کنید.

- استراتژی بازاریابی محتوا تولید کنید

این گام را تا آنجا که می توانید غنی کنید. تنها راه برای اینکه وقت خود را تلف نکرده باشید و دست آخر از خود نپرسید بالاخره برای چه کسی نوشته ام و دست آخر می خواهم مخاطب چه کاری کند، به این مسئله بپردازید. استراتژی محتوای شما موارد زیر را باید در نظر بگیرد:

  • موضوع مربوط برای نوشتن
  • عنوان موضوع
  • تعداد پست ها برای محتواها
  • طول مقالات
  • منابع تحقیق
  • Call to action برای هر پست

 3- رفع اشکال لینک ها و لینک سازی

این گام به تصحیح و رفع اشکال های سریع وب سایت اشاره دارد که نتایج زیادی به همراه دارد.

-  از تکنیک ساخت لینک از لینک های شکسته بهره مند شوید.

اولین گام سریع، اصلاح لینک های شکسته از روی وب سایت شماست. برای اینکه بفهمید کدام لینک ها دارای لینک شکسته هستند از Site Explorer استفاده کنید.

 

تکنیک لینک های شکسته


همانطور که می بینید صفحات شکسته ترافیک زیادی را از دست می دهند. می توانید خطای 404 را مشاهده کنید. برای رفع این خطا از ری دایرکت 301 استفاده کنید . برای اینکه متوجه شوید چه کسی به صفحات شکسته لینک می دهد از cognitiveSEOاستفاده کنید و سپس هر صفحه را برای خطای 404 چک کنید. بعد می توانید به مدیر سایت نامه زده و از آنها بخواهید در ازای محتوا به شما لینک دهند. این یک مزیت هم برای شما و هم مدیر سایت به حساب می آید.

خطای 404

- لینک سازی داخلی انجام دهید

بهینه سازی سایت شما اولین گام حیاتی است. تمام صفحات وب سایت خود را ببینید و مطمئن شوید هر کدام دارای موضوع و محتوای مشابه هم هستند. رفتار کاربر را در نظر گرفته و سعی کنید لینک ها را در جایی قرار دهید که کاربر به آنها علاقه مند است. مطمئن شوید تمام صفحات سایت دارای ارتباط محتوای متناسب هستند. اگر سایت بزرگ است آن را به دسته های مختلف تقسیم بندی کنید و برای هر یک منوی جداگانه در نظر بگیرید. اگر هم وب سایت شما کوچک است لینک های داخلی برای آن تولید کنید. یادتان باشید مهم ترین محتوا را همیشه در صفحه اصلی قرار دهید. در شکل زیر نگاه کنید که سایت tripadvisor چطور این کار را انجام داده است.

همانطور که از صفحه اصلی سایت میبینید شما می توانید به سرعت مهم ترین صفحات را با یک کلیک سریع پیدا کنید.

لینک های داخلی

- منشن ها را به لینک تبدیل کنید.

یکی دیگر از راه های سریع دست یابی به لینک استفاده از ابزار BrandMentions است. با این ابزار سریع می توانید متوجه شوید در کجا کلمات کلیدی شما یا نام شما منشن شده اما به آن لینک داده نشده است.


تبدیل منشن ها به لینک


در این صورت با مدیر سایت تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید به شما لینک دهند. احتمال آنکه این کار را انجام بدهند زیاد است زیرا آنها به شما و محصولات شما علاقه مند هستند.

تبدیل منشن ها به لینک

 4 - محتوا

حال که لینک ها را درست کردیم و لینک سازی خوبی انجام دادیم کار به سراغ کار سخت برویم. بیشتر تمرکز شما باید بر محتوا باشد.

- محتوا را به سوی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها و مشتری ها سوق دهید.

لینک را می توان از ایفلوئنسرها و مشتریان به دست آورد. اگر محتوای داغ و دسته اولی دارید احتمال آنکه باشما همکاری کنند زیاد است. آنها یکی از گروه های هدف استراتژی بازاریابی شما هستند.

یادتان باشد محتوای جذاب بنویسید. یکی از راه های دست یابی به یک موضوع ناب بررسی انجمن های گفتگو، فیس بوک و پست های بلاگ هاست. از آنجا ببینید چه موضوعاتی باب شده اند .

ابزار cognitiveSEO یکی از راه هایی است که می توانید رقبایتان را جاسوسی کنید و بفهمید محتوای به اشتراک گذارده آنها در رسانه های اجتماعی کجاست؟ از همین ابزار به طور مستقیم ایده می گیرید و میفهمید محتواهای دسته اول کدامند.

- انواع محتوا تولید کنید.

محتوا تنها محدود به پست وبلاگ نمی شود. درست است که آنها استخوان بندی استراتژی بازاریابی شما هستند اما راه کارهای دیگری نیز وجود دارد. هر از گاهی مخاطبان خود را سورپرایز کنید و یک اینفوگراف تولید کنید. این محتوا به سرعت به اشتراک گذارده میشوند و به سرعت لینک دریافت می کنند. حتی میتوانید یک کتاب الکترونیک یا ویدئو ایجاد کنید.

- نظر سنجی طراحی کنید.

از طریق نظر سنجی هزاران نظر و ایده برای تولید محتوا می گیرید. می توانید از ابزارهای تولید نظر سنجی مثل Survey Monkey یا Reserchnow استفاده کنید. نظر سنجی های غیر منتظره یا احساسی برای نوشتن مقالات منبع الهام خوبی هستند.

-  کاربران را تشویق به تولید محتوا کنید.

کاربران را در فعالیت خود مشارکت دهید و آنها را درگیر کنید به طوری که شروع به تولید محتوا در مورد برند شما کنند. این کار کمی دشوار است و خیلی از کسب و کارها بر آن تکیه نمی کنند. خیلی هم ضرورتی ندارد اما مثلا اگر کسب وکار کوچکی هستید و یک وب سایت آشپزی دارید می توانید یک کار کوچک انجام دهید. مثلا یک رقابت در وب سایت خود قرار دهید و از همه دعوت کنید هر کسی طرز تهیه غذای خود را در پست رسانه هابی اجتماعی خود بنویسد. این روش خوب جواب می دهد. شما تنها یک ایده به راه بیاندازید و بقیه کار را جامعه آنلاین تمام کرده و محتوای شما بدین صورت گسترش می یابد.

یک روش دیگر در مورد تولید محتوا توسط کاربر کامنت های رسیده از مقالات شماست. روزگاری که کامنت ها اسپم بودند گذشت. اکنون می توانید آنها را فیلتر کنید و تعدادی که مناسب و مرتبط هستند را جدا کنید. کامنت ها می تواند یک تعریف از مقاله شما باشد و ایده های جدیدی برای محتوا تولید کنند، ارتباطات را گسترش دهد و مشتریان جدیدی با خود به همراه آورد.

- به ویدئو تبدیل کنید.

ویدئو ها اکنون سوار بر موج هستند. تولید آنها آسان است و می تواند لینک ها و اشتراکات زیادی در رسانه های اجتماعی به وجود آورد. برای اینکه بفهمید در کدام زمینه می توانید ویدئو بسازید از ابزار Site Explorer tool استفاده کنید تا صفحاتی که بیشتر از همه لینک می گیرد را پیدا کنید. وقتی متوجه شدید کدام محتوا بیشترین استقبال ها را دارند می توانید آن را به ویدئو تبدیل کنید. می دانید که از این طریق مخاطبان زیادی به دست می آورید و تمام تلاشتان به هدر نمی رود.
یکی دیگر از راه های دریافت این مطلب که مردم چه چیزی را بیشتر از همه سرچ می کنند کلمات کلیدی خودکاری که خود گوگل پیشنهاد می دهد. گوگل نتایج متعدد زیادی نمایش می دهد. برخی از این نتایج ویدئوهای خوبی نیز شامل می شوند.

تبدیل ویدئو

تکنیک لینک های شکسته

 

- استفاده از نظردهی وبلاگ ها

وب سایت ها و وبلاگ های بازار کسب و کارتان را بررسی کنید. با این کار بازیگران بزرگ صنعت را به طرف خود جلب می کنید. اگر نظرات شما مثبت باشد احتمال غریب به یقین به شما لینک می دهند.

نظردهی در وبلاگ

 

  • در این زمینه می توانید با افراد تاثیر گذار یا همان اینفلوئنسرها برای دریافت نظرات محصول همکاری کنید. بسته به محصول یا صنعت شما آنها نظرات خود را می نویسند و به شما نیز لینک می دهند. متقاعد کردن آنها به محتوایی که مورد پسند شان باشددشوار است اما آنها یک پایگاه خوب دم دست هستند تا بتوانید تاکتیک های خود را پیاده کنید و لینک بگیرید.
  • از متخصصان نظرخواهی بخواهید. یک روش دیگر نظر دهی متخصصان است . شما با اینکار نظرات اجتماعی را به سوی خود جلب می کنید که می تواند برای شما لینک هم به همراه داشته باشد. وقتی یک هنرمند یا متخصص درباره شما مطلب می نویسد مردم زیادی گرد هم می آیند تا در مورد شما صحبت کنند.
  • - محتوای حاضر را اصلاح کنید.

  • شاید شما یک محتوای قدیمی و عالی دارید که در حال خاک خوردن است. شما می توانید این محتوا را اصلاح کنید و آن را دوباره به مخاطبان ارائه دهید. می توانید یک کتابچه الکترونیک از آن محتوا که در آرشیو بلاگ خود قرار داده اید بسازید و آن را به مخاطبان نشر دهید.
  • - هر ایده ممکن را در نظر بگیرید.

  • همیشه سعی کنید ترقی کنید و هیچ وقت روی یک ایده متوقف نشوید حتی اگر نتایج عالی از آن به دست آمده است. یک گفته قدیمی می گوید " تا خراب نشده بهش دست نزن" . اما در دنیای امروزی این کار جواب نمی دهد. چیزی که امروز جواب می دهد ممکن است فردا جواب ندهد. به همین خاطر همیشه باید به روز باشید و تکنیک های جدید لینک سازی را پیدا کنید.

 5- افراد منتخب

گام های قبلی کامل شده اند. حال باید به سوی افراد یا سایت هایی برویم که می توانیم به آن ها مراجعه کرده و لینک های خارجی خود را به حداکثر برسانیم.

- افراد منتخب را اولویت بندی کنید.

افرادی را در نظر بگیرید که دارای ترافیک بالا و سئوی قوی هستند. منظور ما این نیست که دامنه های کمتر معتبر را نادیده بگیرید بلکه قلابتان را به شاه ماهی بگیرید. شما باید با یک ابزار آنها را تحلیل کنید.

الویت بندی افراد منتخب

با ابزار Site Explorer می توانید با یک نگاه متوجه شوید که چه کسانی دارای تعداد زیاد لینک خوب از دامنه های بزرگ هستند.

قدم بعدی بررسی شدت لینک سازی آنهاست.

شدت لینک سازی


با مطالعه نمودار بالا می توان گفت که سایت مورد نظر در حال فعالیت مداوم است. شما می توانید نرخ رشد آن سایت را ملاحظه کنید و بعدا سراغ آنها بروید. با کمک ابزار می توانید لینک های وب سایت ها، تعداد لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و رتبه بندی کلی آنها را ببینید.

- تحقیق در مورد رقبا

تا حالا فعالیت رقبایتان را بررسی کرده اید . چرا اکنون ندانید لینک های آنها از کدام منابع می آید.

تحقیق در مورد رقبا


ابزار competitive analysis به شما کمک می کند معیارهای رقبایتان را بسنجید. اما همه اش این نیست. می توانید لینک رقبا را نیز برسی کنید. با استفاده از تکنیک link intersection technique می توانید فرصت های بیشمار لینک سازی به دست آورید

 competitive analysis


وقتی فیلتر high را بزنید تنها لینک های وب سایت های معتبر را مشاهده می کنید.

 competitive analysis


با فعال کردن فیلتر بالا تنها وب سایت های معتبر را مشاهده می کنید. آنها هدف خوبی برای شما هستند. آنها در حال حاضر به رقبای شما لینک می دهند و به نوعی این یعنی به کسب و کار شما علاقه مند هستند. وقتی آنها را بیابید و به آنها محصولات و محتوای شما را ارائه دهید احتمال زیادی دارد که آن را بپذیرند و به شما لینک دهند.


راه های دیگری نیز برای بررسی لینک رقبا وجود دارد. شما می توانید بفهمید کدام لینک ها را در اختیار دارید و کدام را در اختیار ندارید و با بقیه شریک نیستید. با ابزار ذکر شده می توانید لیست لینک هایی که رقبای شما دارند اما شما ندارید را ببینید. همه اینها فرصت لینک سازی شما هستند.

 competitive analysis

- به دنبال دامنه های منقضی شده در صنعت خود بپردازید.

راه دیگر یافتن سایت های منتخب جستجوی دامنه های منقضی شده در زمینه کسب و کارتان است. با استفاده از ابزار cognitiveSEO به راحتی می توانید لینک هایی که به دامنه های از کار افتاده ارسال می شود را بیابید. گام بعدی تماس با سایت و درخواست اصلاح آن لینک و ارسال به شماست. شما می توانید در ازای این کار یک لینک هم به آنها هدیه دهید و به آنها بگویید که گوگل و کاربران از لینک های شکسته متنفر هستند. به این طریق می توانید لینک به دست آورید.

 6- شبکه سازی

این مرحله تماما مربوط به جامعه آنلاین می شود، سفر به کسب وکار و بازار. در عصر اینترنت زمان به سرعت برق می رود. اگر به صورت آنلاین برای یک هفته ارتباط خود را قطع کنید مردم فراموش می کنند که حتی روزی وجود داشته اید. اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتند.

- با مشتریان خود و اینفلوئنسرها تعامل داشته باشید.

رسانه های اجتماعی بهتربن راه گفتگو با مشتریان است. وقتی اکانت خود را برقرار کردید محتوای خود را ترویج دهید. دریابید هر رسانه چه طور کار می کند و محتوا را بر طبق آن تنظیم کنید.

اینفلوئنسرها موضوع مهم دیگری است که باید جداگانه با آن برخورد کنید. اساسا باید به منظور برای متقاعد کردن آنها روابط خود را با آنها تقویت کنید.

- ذهنیت آنلاین خود را تثبیت کنید.

وقتی در پروسه لینک سازی آنلاین هستید شما دیگر یک بازاریاب سئو نیستید. شما یک وب مستر، بازاریاب، کپی رایتر، و جستجو کننده ذهن ها هستید. همیشه صنعت خود را جلوی دید خود نگه دارید، اخبار را دنبال کنید و محتوای جنجالی آنان را پیدا کنید. به سراغ نویسندگان و ویراستاران بروید و به آنها محتوا پیشنهاد کنید. اگر محتوای شما ارزشمند باشد آن را می پذیرند. توصیه ما این است که همیشه مصمم و مودب باشید. ایمیل زدن و یا تلفن کردن نباید چیزی باشد که شما از آن خجالت بکشید. در مورد شخصی که قرار است تماس برقرار کنید کمی تحقیق کنید و دوستانه و مودب جلو بروید.

- متخصص صنعت خود شوید.

مردم برای اینکه شما را دنبال کنند دنبال دلیل هستند. هر چه قدر هم در دنیای آنلاین فریاد بزنید وقتی مردم دلیلی نمیبینند شما را دنبال نمی کنند. تنها راه این است که رفته رفته به یک متخصص در صنعت خود تبدیل شوید. دانش خود را از طریق پست وبلاگ ، کتاب و مقاله اثبات کنید. وقتی به این مرحله رسیدید راحت تر می توانید به مخاطب دست پیدا کنید. دیگران در نهایت به سراغ شما می آیند و به شما لینک می دهند.

از Haro ( کمک به گزارشگر) استفاده کنید تا به رادار دید نویسندگانی که به دنبال متخصص در یک حوزه هستند دست یابید. آنها می توانند در مقالات با کیفیت خود به شما منش کرده و شما را نقل کنند.

- پیشنهادات مخصوص و رقابت و جایزه ارائه دهید.

از وبلاگ نویسان و دیگر اینفلوئنسرها دعوت کنید یک مسابقه با محصولات برتر شما به راه بیندازند . همه از مسابقه لذت می برند و پتانسیل خوبی برای لینک سازی دارند. می توانید از پلت فرم rafflecopter استفاده کنید که برای گرفتن جایزه نیاز به فالو و یا لینک و یا اشتراک گذاری دارد. با یک هدیه ساده لینک بگیرید و توجه اجتماعی زیادی به سوی خود جلب کنید.

 7- ترویج

راه کارهای زیادی برای این امر وجود دارد. تنها نباید به رسانه های اجتماعی توجه کنید. می توانید وارد کمپین ارسال ایمیل هم بشوید یا تبلیغات یا پست مهمان و ...

- برای مشتریان خود ترویج کنید.

هر محتوای شما باید به دست مخاطبان برسد. شما یک سایت یک طرفه نیستید. باید کاری کنید مردم درباره شما صحبت کنند. میتوانید فهرست ایمیل مشتریان خود را در اختیار گرفته و مرتب به آنها ایمیل بزنید، البته با اجازه آنها. در رسانه های اجتماعی محتوای خود را ترویج دهید. از گروه ها استفاده کنید تا به دست کاربران مربوط به شما برسد، آن دسته کاربرانی که مایلید کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید .

- به لیست منتخب خود ترویج کنید.

این مسئله در مورد اینفلوئنسرها نیز صادق است. از ایمیل و یا رسانه ها استفاده کنید امایک گام نیز فراتر بردارید. باید با آنها مدام در تعامل باشید حتی شده با آنها در مراسم های اجتماعی ملاقات کنید و یا به مقالات آنها کمک کنید و ...

 8- گزارش و خلاصه سازی

اینجا پایان خط کمپین لینک سازی است. در این مرحله بایید ببینید آیا تمام تلاش های شما موفقیت آمیز بوده یا خیر. حال باید به نکاتی که در ابتدا با مشتریان خود گفتگو کرده بودید باز گردید و معیارهای عملکردی خود را در مورد فعالیت خود بسنجید. تنها با بررسی معیارهاست که می توانید کمپین آتی خود را بهبود بخشید.

چه مدت زمانی لازم است تا کمپین لینک بیلدینگ نتیجه دهد؟

همانطور که در بخش "تعیین هدف" همین مقاله اشاره کردیم، لینک سازی برای سئو بسیار اهمیت دارد اما اثرات آن در کوتاه مدت مشخص نمی شود. مدت زمان لازم برای تاثیر گذاشتن لینک سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • میزان رقابت اینترنتی در صنعتی که در آن فعالیت دارید.
  • میزان رقابت بر سر کلمۀ کلیدی که برای آن لینک سازی کرده اید.
  • میزان فعال بودن رقبای شما، اگر آنها نیز مدام در حال لینک سازی باشند.
  • نوع لینک هایی که می سازید.
  • تاریخچه و قدرت دامنۀ وب سایت شما

این عوامل همگی در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر گذارند و ممکن است چند روز یا چند ماه طول بکشد که لینک سازی های شما جواب دهد. شما باید بر اساس این واقعیت از کمپین لینک بیلدینگ خود انتظار داشته باشید و بدانید که لینک سازی راهکاری کوتاه مدت نیست.
البته اگر به طور مداوم مشغول به لینک سازی باشید، به طور حتم متوجه افزایش ترافیک وب سایت خود خواهید شد. لینک سازی هیچ وقت به صورت لحظه ای نتیجه بخش نخواهد بود. لینک سازی در کنار تولید محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات گوگل، یکی از روش های ارتقای سئو می باشد. در واقع، انجام این فعالیت ها به طور مستمر و همزمان است که وب سایت شما را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد.

نتیجه گیری

 پروسه لینک سازی هر روز خلاقانه تر از پیش می شود و این درحالی است که گوگل محتواهای عالی را در رتبه های برتر خود قرار می دهد. همیشه توصیه های گوگل را به یاد بسپارید تا به عقب بازنگردید. توصیه ما این است که همیشه به طور طبیعی اقدام به لینک سازی کنید و دایره ارتباطات خود را در صنعت گسترش دهید. گوگل مرتبا در حال به روز رسانی الگوریتم های خود برای یافتن لینک های غیر طبیعی است و جریمه شدن آخرین چیزی است که شما می خواهید با آن برخورد کنید در حالی که دارید کسب و کارتان را رونق می بخشید. مقاله حاضر دستور العمل نهایی برای لینک ساری نیست. بلکه فرایندی است که در پشت خود نکاتی برای لینک سازی دارد که می تواند رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی تاکتیک ها پیشرفته تر هستند و برخی برای اجرا راحت تراند. همیشه ابزارهای زیادی برای رسیدن به رتبه بندی بهتر وجود دارد اما یادتان باشد بدانید که مهم ترین ابزار شما ذهنتان، عقل سلیم و تجربه تان است.

 

امتیازی ثبت نشده است.