با ما در ارتباط باشید: 0314566

سئو مدام در حال تغییر است و برای بازاریابان کمی دشوار است که خود را به آپ دیت های آن وفق دهند. اما یک چیز هیچ وقت تغییر نمی کند و آن مشتریان بالقوه شما هستند که در اینترنت به جستجوی شما می گردند.

گوگل آپ دیت های خود را هر ساله صدها بار تغییر می دهد. همگام شدن با این تغییرات و متمرکز شدن بر هر کدام از آنها کار سردرگم کننده ای به نظر می رسد.
خوشبختانه ما در اینجا چند آمار مهم گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند در سال 2018 تصمیمات مهمی اتخاذ کنید.
گوگل دروازه بان سایت هاست و بهینه سازی موتور جستجو درهای آن را باز می کند. بیشتر این مقوله در رابطه با بازاریابی داخلی است. ما مطمئنیم شما سوالات زیادی در ذهن دارید که به دنبال پاسخی برای آنها هستید. ما برای همه آنها جوابی داریم و 15 آماری که ارائه می دهیم گواه این موضوع است.

15 آمار سئو برای سال 2018


رتبه بندی


1- در سال 2017، گوگل 79% درصد کل ترافیک جستجو از کامپیوترهای رومیزی را به خود اختصاص داد.

بینگ با 7.27% ، Baidu با 6.55% و یاهو با 5.06% به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

اگر می خواهید برنده میدان باشید باید با قواعد گوگل بازی کنید. رتبه بندی بالا در گوگل و بینگ خوب است ، اما شرکت هایی که در گوگل رتبه بالایی دارند اکثرا کسب و کار بزرگی به دست آورده اند. استفاده از Google Serch Console به شما کمک می کند بفهمید کاربران، چگونه شما را در گوگل سرچ می کنند. این امر برای درک نقاط قوت و ضعف به شما یاری می رساند. اگر این آمار کار دیگری نکند حداقل سعی کنید خود را با تغییرات الگوریتم ها مطابقت دهید و همیشه گوش به زنگ باشید.

2- گوگل هر روزه 63000 هزار جستجو در ثانیه دریافت می کند.

مشتریان شما می خواهند کل کنترل فرآیند خرید را در دست بگیرند و نمی خواهند به سمت خاصی سوق داده شوند. 
با رتبه بندی خوب در گوگل مشتریان خود را قدر می سازید جستجوی خود را شخصا انجام دهند. گوگل پیشنهادات زیادی برای ارائه به مشتری دارد و از این طریق افراد زیادی به صورت آنلاین خرید خود را انجام میدهند. مشتریان شما دیگر در اینترنت حضور دارند به همین خاطر سئو بخشی جدا نشدنی از بازاریابی دیجیتال است.


3- 50 درصد جستجوها عبارت چهار کلمه ای یا بیشتر است.

در رابطه با جستجوی کلمات کلیدی و بهینه ساز کلمات کلیدی باید خاطر نشان کنیم که کاربران دیگر به دنبال کلمات ساده و کوتاه نیستند. آنها به دنبال موارد خاص تر و دقیق تر یا به عبارتی کلمات کلید طولانی هستند. نیتی که پشت این قضیه وجود دارد را به نیت خود تبدیل کنید و مانند آنها فکر کنید.. بین "سئو" ، "سئو چیست" و " اهمیت سئو در چیست" تفاوت وجود دارد. توجه کنید چطور روش جستجو کردن ما فرق کرده است!! برای هر کدام از این جستجوها یک نیت و هدف متفاوت وجود دارد و کاربر محتوای متفاوتی از هر کدام انتظار دارد.


4- بیشتر جستجوهای گوگل از طریق دستگاه های موبایل از جمله در 10 کشور مانند ایالات متحده و ژاپن صورت می گیرد.

نکته اول: ممکن است این قضیه نیز در مورد وب سایت شما صدق کند. با استفاده از ابزار تحلیل خود به این واقعیت واقف شوید.
واقعیت: جهان به سمت جستجو با دستگاه های موبایل به پیش می رود. بنابراین وب سایت شما باید موبایل پسند باشد و یا به عبارتی با دستگاه های موبایل سازگار باشد. وب سایت شما باید واکنش گرا باشد و در هر دستگاهی با هر اندازه ای متناسب با آن نمایش داده شود.

5- با توجه به گفته های استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل،Andrey Lipattsev، کیفیت محتوا و لینک سازی مهم ترین سیگنال هایی است که توسط گوگل در رتبه بندی وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با اینکه این آمار متلعق به سال 2016 است اما هنوز هم زنگ آن به گوش می رسد. کیفیت محتوا همیشه به عنوان یک عامل در افزایش ترافیک و رتبه بندی سایت ها بوده و هست. به همین دلیل تنها چیزی که فکر می کنیم در آینده بازهم به قوت خود باقی بماند کیفیت محتوا می باشد.

به کیفیت بیش از کمیت اهمیت دهید. کاربران به این طریق سایت، شما را ارزشمند و مناسب تلقی کرده و حتی به سایت شما مجددا رجوع می کنند. همینطور رقبا و افراد سرشناس صنعت نیز سایت شما را ارزشمند خواهند دید و به سایت شما لینک می دهند.

پیش از نشر، محتوای خود را بین مشتریان و صنعت به اشتراک بگذارید تا از وقتی که بر روی آن می گذارید اطمینان حاصل کنید.


طول محتوا


6- متوسط صفحه اول نتایج گوگل 1890 کلمه است.

محتوای طولانی رتبه بهتری دارد. وارد جزیئات شوید و به آن عمق ببخشید تا در دید بازدیدکنندگان با ارزش تلقی شود.
باتوجه به این واقعیت که 50% حجم جستجوها را عبارات چهار کلمه ای تشکیل می دهد نشان می دهد کاربران به دنبال مواد خاص تر و دقیق تر هستند.به همین خاطر تمام جزئیاتی که آنها نیاز دارند را در اختیار آنها قرار دهید.

یک نمونه دیگر در مورد " کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد ":

7- در یک تحقیق توسط سایت Moz و BuzzSumo در سال 2015 از بررسی اشتراکات و لینک های بیش از 1 میلیون مقاله مشخص شد که محتوای طولانی بیش از 1000 کلمه اشتراکات و لینک های بیشتری نسبت به محتوای کم حجم دریافت کرد.

با توجه به این آمار می توانیم دریابیم که محتوا یک عامل مهم رتبه بندی محسوب می شود.
نکته دیگری که می توان دریافت این است که صفحات و مقالات طولانی تر ارزش بیشتری دارند و توجه و لینک بیشتری دریافت می کنند.


رقابت


8- بازایابان دریافته اند که وضعیت سئو در حال بهبود است. 82% آنها اعلام کردند اثر بخشی فعالیت سئو آنها در حال افزایش است و 42% این گروه اعلام کردند اثر بخشی آنها به طرز چشم گیری در حال نمایان شدن است.
با رشد و بلوغ بازرایابی دیجیتال جای هیچ شگفتی نیست که شرکت ها مرتبا در حال بهبود وضعیت سئو خود هستند. علاوه بر این, نشان می دهد رقبای شما نیز در حال بهبود سئو خود هستند و شما ملزومید تا این موضوع را در استراتژی دیجیتال 2018 خود در راس امور قرار دهید .

9- 61 بازاریابان عنوان کرده اند بهبود سئو و افزایش حضور ارگانیک آنها از اولویت های اصلی آنها به حساب می آید.

به علت موفقیت در بازاریابی داخلی و سئو، بازاریابان بیشتری به بهبود وضعیت سئو خود بیش از هر تاکتیک دیگری روی آورده اند. رقبای شما نیز ممکن است به جمع 61% بپیوندند. به همین دلیل وقت آن است که مسئله سئو را جدی بگیرید یا سقوط را بپذیرید.

10- جستجوی محلی در سال گذشته دو برابر افزایش یافته است

اگر کسب و کار شما بر ترافیک محلی شما متکی است و یا محدوده خدمات رسانی محدودی دارد این کلید کار شماست.
برای کسب و کارهای کوچک محلی که نه وبلاگ نویسی دارند و نه حجم زیاد محتوا تولید می کنند تکنیک های سئو محلی از اهمیت برخوردار است. اطمینان یابید سایت شما رجیستری مناسبی دارد و اطلاعات به روزی دارد.

جستجوی محلی


11- 72 مصرف کنندگان که جستجوی محلی انجام دادند از فروشگاهی که در 8 کیلومتری آنها بوده است بازدید کرده اند.

از بین افرادی که جستجوی محلی یا جستجوی " نزدیک من" را سرچ کردند، واقعا از فروشگاه نزدیک خود بازدید کردند. با توجه به این امر نه تنها می توانید خود را در فهرست برتر نتایج جستجو قرار دهید بلکه شانس بازدید از فروشگاهتان را نیز افزایش می دهید.


12- 30 %جستجوی افرادی که با موبایل سرچ کردند مربوط به "مکان" بوده است.

این آمار نشان می هد 30% افرادی که با موبایل جستجویی انجام دادند به دنبال  یک محل نزدیک بودند. اگر سایت شما برای دستگاه های موبایل و یا جستجوی بهینه نشده است در نتایج گوگل موبایل ظاهر نمی شود و آن دسته از مشتریان محلی که در آمار شماره 11 گفته شد به فروشگاه شما سر نمی زنند.

 

تاکتیک ها


13- به روز رسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی وبلاگ و ایجاد پست ها و تصاویر جدید می تواند ترافیک وبسایت را تا 111% افزایش دهد.

این موضوعی است که پونه مدیا در سال های اخیر به آن توجه نشان داده است. در 5 سال گذشته محتوای به روز زیادی تولید کرده ایم و به طول محتوای خود افزوده ایم. اگر پیش از این جایگاه خوبی داشته و به خاطر کلمات کلیدی محتوای قدیمی خود رتبه بالایی داشته اید از این تاکتیک استفاده کرده و آن را برای استراتژی سال 2018 نیز اعمال کنید.

14- می دانیم که لینک ها از عوامل درجه یک رتبه بندی گوگل هستند. گوگل نشان داده که اشتراک رسانه های اجتماعی به عنوان یک لینک در نظر گرفته نمی شوند اما دارای یک نوع همبستگی هستند.

با اینکه گوگل الگوریتم های خود را به عنوان یک راز نزد خود نگه داشته است اما عنوان کرده  سیگنال های اجتماعی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. برندهای بزرگ بیان کردند همبستگی مستقیمی بین افزایش سیگنال های اجتماعی و افزایش رتبه بندی وجود دارد. در اصل، گوگل نتایج جستجوی خود را با یوتیوپ و توئیتر را ادغام کرده است.

15- در سال 2018، یک شرکت متوسط 41% بودجه سرمایه گذاری خود را در بخش آنلاین خود قرار می دهد. این رقم تا 45% در سال 2020 افزایش می یابد.

بازاریابی موتورهای جستجو سهم بزرگی از فعالیت های آنلاین را به نمایش آنلاین ( بنر تبلیغاتی، ویدئو آنلاین و انیمیشن و ...) اختصاص خواهند داد.
هر کسی می خواهد رتبه بالای گوگل را به دست آورد حتی اگر به معنای خرید فضا برای تبلیغات باشد. اگر دیگر شرکت ها و مخصوصا رقبای شما در این راه هزینه کرده اند وقت آن است که شما نیز تمرکز سال 2018 خود را به این سمت سوق دهید .

جمع بندی

1- بازاریابان وقت بیشتری را برای بهبود سئو خود اختصاص داده اند. این یعنی رقابت بیشتر.
2- ایجاد ارزش برای مشتری بهترین رویکرد برای رتبه بندی موتورهای جستجو است.
3- موبایل به طور روز افزون به یک عامل مهم در رتبه بندی تبدیل می شود به ویژه وقتی سخن از بازاریابی محلی به میان می آید.
چه آمار و ارقام دیگری برای سال 2018 سراغ دارید ؟ آنها را با ما در میان بگذارید. در بخش کامنت ها به آنها اشاره کنید.

امتیازی ثبت نشده است.