با ما در ارتباط باشید: 0314566

بعضی افراد هستند که اطلاعات کافی و البته به روزی راجع به سئو دارند. اما بعضی از افراد نیز وجود دارند که اطلاعات نسبی درباره سئو دارند و فعالیت های اسپم گونه برخی از آنها باعث به وجود آمدن بعضی باورهای غلط راجع به سئو شده است. در این مقاله قصد داریم تفکرات و باورهای اشتباه درباره سئو را برایتان نام ببریم. این باورهای نادرست باعث شده است تا صاحبان کسب و کارها اجازه ندهند تجارتشان با تمام قدرت در دنیای دیجیتال فعالیت کند. پس برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را برای وب سایت خود به دست آورید، باید این باورهای اشتباه درباره سئو و بهینه سازی سایت را بشناسید

1- همه چیز رتبه بندی است.

صبر کنید!! رتبه بندی مهم نیست. این یک باور رایج غلط در سئو است. رتبه بندی تا وقتی که دیگر معیارها مهم است، موضوع اصلی نیست. پس چه چیزی مهم است؟ ترافیک، جذب بیشتر مشتری ، فروش، و سودآوری؟ شما می توانید بدون رتبه بالا ترافیک بیشتر داشته باشید. ترافیک به دست آورید اما جذب بیشتر مشتری نداشته باشید. مشتری بیشتری به دست آورید اما فروش بیشتر نه. فروش بیشتر داشته باشید اما سودآوری نه. سودآوری تنها چیزی است که یک کسب و کار را پابرجا نگه می دارد. درست مثل یک انسان که به آب و غذا احتیاج دارد. اشتباهی که اکثر مردم در سئو سایت خود مرتکب آن می شوند این است که بیش از حد به مسئله رتبه بندی اهمیت می دهند در حالی که دارند به پایین سقوط می کنند. رتبه بندی را نباید از یاد برد اما وقتی توجه محض به آن نشان می دهید حواستان از مسئله اصلی و هدف نهایی پرت می شود. هر تصمیمی که در مورد بهبود سئو شما گرفته می شود باید در نهایت به افزایش سودآوری برای شما بیانجامد. به جای تمرکز بر رتبه بندی به سودآوری فکر کنید. در این راستا سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید :

سودآورترین محصولات و خدمات ما کدامند؟

• چطور می توانیم از بازدید بیشتر و از محصولات پر فروشمان روند فروش را تغییر دهیم؟

• چطور می توانیم با بهینه سازی نرخ تبدیل، از ترافیکی که از محصولات سودآور خود به دست می آوریم وب سایت خود را تغییر دهیم تا بازدید و فروش بیشتری به دست آوریم؟

  •  سوالات بیشتر

چطور با استراتژی کلمات کلیدی تعداد بازدید مشتری از محصولات سودآور خود را افزایش دهیم؟

• چطور می توانیم وب سایت خود را جهت اجرای استراتژی کلمات کلیدی بهینه کنیم؟

2- برای رتبه بهتر باید بر کلمات کلیدی مهم تکیه کرد.

روش قدیمی سئو این است که از تعدادی کلمه کلیدی طلایی که ترافیک زیادی تولید می کند برای بهینه سازی استفاده کنیم. مثلا دفتر مرکزی ما در تهران قرار داشت. ما از کلمه "سئو تهران" در رتبه بندی استفاده کردیم و در مدت کوتاهی ترافیک زیادی به دست آوردیم. در مدت کوتاهی ما رتبه اول کلمه کلیدی سئو تهران را به دست آوردیم. اما دیگر به این کلمه کلیدی چندان بها نمی دهیم . چرا؟ چون دریافتیم که این کلمه کلیدی پس از مدتی تنها 3 درصد جستجو را به خود اختصاص داد. به علاوه اینکه کسانی که ما را با این کلمه کلیدی می یافتند شاید اصلا مشتری ما نبودند ، یا اصلا شاید رقبای ما بودند و یا به دنبال استخدام در یک آژانس سئو بودند. ما دریافتیم که مشتریان، ما را از طریق کلمات کلیدی دیگر جستجو می کردند. وقتی کلمه " استخدام در شرکت سئو " سرچ شود احتمال زیادی دارد که کاربر به دنبال استخدام در یک شرکت سئو باشد. به همین دلیل بهینه سازی در کلمات طولانی تر بهتر است زیرا رقابت کمتری برای آن وجود دارد و رقبا بیشتر به دنبال عبارات کوتاه و عمومی تری هستند.

3- گوگل عاشق محتواست.

شاید شنیده باشید که " گوگل عاشق محتواست. هر چه محتوا بیشتر، بهتر". این یک باور غلط راجع به  سئو است.  گوگل محتوا دوست ندارد گوگل محتوای باکیفیت دوست دارد. نوشتن یک محتوای کوتاه اما با کیفیت که برای خواننده ارزش تولید کند و در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها به اشتراک گذارده شود و حتی لینک به دست آورد بهتر از تولید چندین محتوای ضعیف است که کسی به آن ها اهمیت ندهد.

 

اشتباهات رایج سئو


4- هر چه لینک بیشتر ، بهتر.

این یکی دیگر از باورهای اشتباه راجع به سئو است. همانند محتوا ، کیفیت لینک مهم تر از کمیت آن است. در بهترین حالت، لینک سازی داخلی اثر مثبت چندانی ندارد و در بدترین حالت لینک های بد منجر به لینک های خراب و یاحتی جریمه گوگل می شود. به همین خاطر بر لینک سازی طبیعی تمرکز کنید تااینکه به طور دستی لینک سازی کنید. این یعنی تمرکز بر محتوای با کیفیت که به طور طبیعی لینک دریافت می کند و نه درخواست لینک دادن.


5- با بهینه سازی سئو در عرض 3 ماه کسب و کار خود را نجات می دهید.

ما همیشه مشتری هایی داریم که مدام به سراغ ما می آیند. آنها در وضعیت بدی قرار دارند اما نتیجه سریع می خواهند و بهینه سازی سئو را تنها راه چاره میدانند. اما سئو یک استراتژی بلند مدت است. شما ممکن است ظرف سه ماه شروع نتایج را ببینید اما احتمال آن کم است. در حالت کلی 6 تا 12 ماه طول می کشد تا نتیجه ظاهر شود و این خود نیاز به تلاش و سرمایه گذاری زیادی دارد. فقط در این صورت است که به واقع شاهد نتایج سودآوری خواهید بود.

6- جریمه گوگل بزرگترین تهدید است.

آن طور که مردم در مورد جریمه گوگل حرف می زنند باعث می شود تصور می کنیم این جریمه ها سریع تر از بلیط سینما به دست ما می رسد. اما واقعیت آن است که جریمه های گوگل به خاطر دست کاری های عمدی و تخطی از اصولی است که خود گوگل اعلام کرده اما مدیران بر آن پافشاری می کنند در حالی که می دانند باید از آن اجتناب کنند. جریمه های خودکار و یا افت موقت رتبه بندی شیوع بیشتری دارد اما خیلی شدید نیستند. اگر شما از اصول پیروی کنید لازم نیست نگران چیزی باشید.

7- لینک سازی اسپم است.

لینک سازی می تواند اسپم باشد اما به شرط آنکه به طور ضعیف آن را اجرا کنید و بدون برنامه استراتژیک به پیش روید. اما لینک سازها می دانند که لینک سازی تنها قرار گرفتن لینک در صفحات خارجی نیست. بلکه در مورد تولید محتوای با ارزش است به طوری که مردم آن را بخوانند و بعد در مورد این است که لینک های طبیعی و اطلاع رسان در آن قرار داد تا مرتبط بودن جستجو در آن تقویت شود. اگر لینک سازی را به شیوه درست آن انجام دهید ارزش بیشتری به سایت خود وارد می کنید و اعتبار دامنه خود را افزایش می دهید.

 

اشتباهات رایج سئو


8- سئو به لحاظ تکنیکی دشوار است.

درست است که مولفه های تکنیکی و فنی یک سایت زیاد است و مسائلی مانند فایل robot.txt و یا ویرایش تگ های استاندارد کمی دلهره آور است اما باکمی سابقه کد نویسی هم می توان اصول آن را ظرف چند ساعت یاد گرفت . سئو چیزهای زیادی برای آموختن دارد و اگر هم و غم خود را صرف تسلط بر آن بگذارید چندان هم گیج کننده نیست.

9- سئو آسان است.

افراد زیادی دیده ایم که از آن طرف بام افتاده اند و گفته اند سئو آنقدر راحت است که بدون داشتن تجربه هم می توان آن را فراگرفت. این یک باور غلط در سئو است. شما می توانید کل مفاهیم سئو را در یک روز یاد بگیرید اما متغیرهای زیادی در کارند و مسیرهای مختلفی برای تعیین یک استراتژی سئو وجود دارد که نیاز به سال ها تجربه و آزمون استراتژی ها دارد تا اینکه بعد خود را متخصص سئو بنامید. حتی در آن زمان نیز نیاز دارید خود را با آخرین تغییرات صنعت وفق دهید

 چه کاری از دستم بر می آید؟

شاید تا اینجا بگویید من وقت و پول لازم را ندارم . پس چه کار کنم؟ اگر پول چندانی ندارید ولی به دنبال یک هدف بزرگ هستید وقت خود را برای استخدام شرکت سئو تلف نکنید. خود به دنبال سئو بروید و در این راه مطالعه کنید. با این کار هزینه خود را در حوزه های دیگر نگه می دارید و آن را بر چیزی که در کوتاه مدت و با هزینه کم عملی نیست قرار نمی دهید. اما اگر باز هم به کمک یک شرکت سئو نیاز دارید امیدوار باشید که درآمد زیادتری از طریق بهینه سازی وب سایت به دست می آورید و می توانید از پس هزینه آن بر آیید. اگر بتوانید یک شرکت معتبر در این زمینه بیابید فبها ... در یک موقعیت خیلی بهتر قرار خواهید گرفت.

امتیازی ثبت نشده است.