با ما در ارتباط باشید: 0314566

برندهای بزرگ و متخصصان سئو رپورتاژ آگهی را به عنوان یکی از اثر گذارترین و جدید ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و همچنین سئو، معرفی کرده اند. رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که به شکل هوشمندانه و اثر گذار در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر می شود تا از این طریق موجب اعتماد هر چه بیشتر مشتریان شده و آگاهی از برند را افزایش دهد. صفحه مربوط به رپورتاژ بصورت دائم و همیشگی در سایت های معتبر قرار گرفته و اثری ماندگار از خود به جا می گذارد. رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی در سئو و تبلیغات اینترنتی دارد؟ این ها موضوعاتی هستند که در این مقاله به آنها اختصاص داده شده است. 

معنی رپورتاژ آگهی چیست؟


تعاریف مختلفی برای رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی وجود دارد که در اینجا چند نمونه از آن را بیان می کنیم:

تعریف اول رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی (reportage) یک کلمه فرانسوی و به معنی اخبار است. در انگلیسی به آن Advertorial گفته می شود که ترکیبی از دو واژه Advertisement و Editorial است. رپورتاژ نوعی آگهی است که در قالب یک گزارش تهیه می شود که به نظر کاملا بی طرف نوشته شده تا شکلی معتبر و موجه به خود بگیرد اما در لحافه آن از ترفندهای سئو و تکنیک های خاص تبلیغاتی استفاده شده که مخاطب را متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی کند اما در حقیقت به صورت کاملا هدفمند و سازمان یافته برای انتقال پیام برند و یا معرفی محصولات و خدمات یک شرکت تهیه شده است.
حال این آگهی می تواند به شکل یک تبلیغ تلویزیونی نمایش داده شود یا در قالب قسمتی از یک گفتگو یا برنامه Talk Show باشد. در برنامه های رادیویی نیز این نوع آگهی معمولاً در بین مکالمات مجریان برنامه با مهمان ها گنجانده می شود.

تعریف دوم رپورتاژ آگهی به نقل از ویکی‌ پدیا، دانشنامهٔ آزاد 

رپورتاژ آگهی به انگلیسی (Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.

تعریف سوم رپورتاژ آگهی به نقل از وب سایت پونه مدیا

رپرتاژ آگهی در واقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا خبر و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف و عکس همراه با یک لینک است. رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت های خبری منتشر می شود. یک رپورتاژ آگهی می تواند تاثیر مثبتی بر روی افزایش مشتری و سئو سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.

تاریخچه رپورتاژ آگهی

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی در ایران به سال 1945 باز می گردد و در حقیقت در آن سال به دایره لغات ایران اضافه شد. تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .
در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده می شود و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ آگهی اینترنتی است.

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی دارای انواع مختلفی هست که از این میان می توان به رپورتاژ آگهی رسانه ای مانند رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی و رپورتاژ خبری اشاره کنیم.


نقش رپورتاژ آگهی در  سئو و افزایش فروش 

اگر بخواهم به این سوال پاسخی کوتاه بدهم: بله، مطمئناً ارائه یک رپورتاژ آگهی می تواند تاثیر مثبتی بر روی افزایش مشتری و سئو سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. بگذارید کمی مسئله را بازتر کنیم .
فرض کنید شما دارای یک وب سایت فروش محصولات و خدمات هستید و قصد دارید از طریق تبلیغات و معرفی کالا و خدمات خود تعداد مشتری ها را افزایش داده و فروش خود را بیشتر کنید. اما با این وجود کسی شما را نمی بیند و حتی به تبلیغات شما توجه نمی کند مگر اینکه شما یک برند بزرگ و معتبر بین المللی باشید و رتبه بالایی نیز در گوگل داشته باشید تا بتوانید در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید. پس حتی اگر کالا و خدمات منحصر به فردی نیز داشته باشید باز به گوش تعداد زیادی نمی رسد. پس تکلیف چیست؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.

این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. دوما کاربران به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند. به علاوه دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقا رتبه سایت شما در گوگل دارد. به این ترتیب قرار دادن لینک وب سایت تان در متن رپورتاژ آگهی می تواند سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کند. مطمئناً داشتن یک لینک از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت.

رپورتاژ

 

مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی وجود دارد:

1. نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.
2. رپورتاژ خبری در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود.
3. محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.


فرایند انتشار رپورتاژ آگهی

در ابتدای فرآیند تهیه و انتشار رپرتاژ آگهی می بایست یک محتوای مناسب همراه با یک تیتر جذاب و موثر و چند پاراگراف که به توصیف محصولات و خدمات برند مورد نظر بر اساس کلمات کلیدی هدف گذاری شده تهیه و سپس لینک های مربوط به کلمات کلیدی را در آن جانمایی کرد. این متن باید به گونه ای نوشته شود که حالت تعریف و تمجید از خود نداشته باشد. زیرا مردم دوست ندارند زمان خود را صرف خواندن تعریف و تمجیدهای یکی دیگر بکنند. اگر قرار است از مزایای محصول و خدماتتان بگویید، باید این مزایا را طوری معرفی کنید که نشان بدهد در زندگی مخاطبان شما چه نقشی می تواند داشته باشد و چطور می تواند در انجام کارهای روزمره به ایشان کمک کند. شما باید بگویید که محصولات و خدماتتان چه طور انجام کارها را برای ایشان ساده تر، لذت بخش تر، هوشمندتر و یا مقرون به صرفه تر کند. پس از آن می توان متن آگهی را به همراه لینک های فالو و عکس در یک سایت خبری پر بازدید و معتبر به صورت رپورتاژ آگهی منتشر کرد.

متن منتشر شده پس از گذشت مدت زمانی که در صفحه اصلی و یا صفحه مربوطه قرار گرفت، به قسمت آرشیو خبر انتقال یافته و بصورت دائم و همیشگی در آن سایت قرار خواهد گرفت و اثر ماندگاری از خود به جای می گذارد.

توجه!!!

نکته ای که در این راستا وجود دارد آن است که متن منتشر شده در سایت های خبری و معتبر، در صفحات گوگل و وب سایت های موتور جستجو، ایندکس شده و هنگام جستجو توسط کاربر قابل مشاهده می باشد. به این ترتیب می تواند رتبه های بالای گوگل را به خود اختصاص دهد. برای اطلاع از نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی موثر که بتواند فروش را افزایش دهد به مقاله نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی قدرتمند در 7 گام را بخوانید.

امتیازی ثبت نشده است.