با ما در ارتباط باشید: 0314566

اگر کاربر فعال شبکه های اجتماعی باشید به دو اصطلاح Blogger و Vlogger حتما برمی خورید. در واقع بلاگر کسی است که در حوزه شبکه های اجتماعی شروع به نوشتن مطلب از خود و یا اتفاقات و تجربه هایش و یا نوشتن مطلب از دیگران می کند اما ویلاگر کسی است که پست های ویدئویی تولید می کند و آنها را به اشتراک می گذارد. حتما در یوتیوب دیده اید که روزانه میلیون ها ویدئوی جذاب تولید می شود و از بین این ویدئو ها تعدادی هستند که بیش از همه بازدیدکننده جذب می کند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که من هم چطور می توانم یک ویدئو تولید کنم یا چه می شود اگر من هم بتوانم مثل فلان سلبریتی یک ویدئو تولید کنم و کلی فالور برای خودم جمع کنم و از این طریق ها درآمدزایی کنم؟ در اینجا ما به شما می گوییم بلاگر و یا ویلاگر کیست و چه فرقی باهم دارند و بعد انتخاب کنید که کدام یک باشید؟ بلاگر یا ویلاگر.

بلاگر کیست و چگونه می توان بلاگر شد؟

خیلی ها به اشتباه فکر می کنند با نصب برنامه های اجتماعی مثل اینستاگرام و گذاشتن چندتا عکس یا نوشته آن هم بی هدف می توانند بلاگر شوند و فالور جذب کنند. در حالی که اصلا اینطور نیست. شما ابتدا باید شرایط بلاگر شدن را داشته باشید چون بلاگر شدن فقط گذاشتن متن و عکس آن هم تفریحی نیست. امروزه بلاگر شدن در رسانه های اجتماعی به یک شغل پر درآمد تبدیل شده و بلاگرها دارای صفحات تبلیغاتی هستند که تعداد فراوانی فالور دارند که پست های آنها را می خوانند و حتی از طریق آن اقدام به خرید انواع کالا و خدمات می کنند. در فضای مجازی انواع بلاگرها حضور دارند مانند بلاگرهای فشن، بلاگرهای سفر، بلاگرهای خوردو، بلاگرهای غذا، بلاگرهای بازی های رایانه ای، بلاگرهای دکوراسیون، بلاگرهای اقتصادی و بلاگرهای طنزهای اجتماعی. برای اینکه شما هم بتوانید یک بلاگر شوید باید یک سری نکات را در ذهن خود داشته باشید.

  •  در ابتدا شما باید یک هدف داشته باشید و اینکه می خواهید بلاگ شما چه خروجی داشته باشد و مخاطبان شما قرار است به چه چیزی برسند؟
  • پس اول باید تعیین کنید هدفتان چیست ؟ مثلا هدف شما فروش کالا و محصول خود یا دیگران است یا کمک به افراد در یک زمینه خاص. پس اول باید هدفتان را مشخص کنید و بعد یک لحن خاص هم انتخاب کنید.
  •  در گام بعدی باید پلت فرم خود را انتخاب کنید. معمولا ایرانی ها به اینستاگرام و توئیتر و تلگرام علاقه زیادی دارند. البته اگر هدف شما بزرگ تر است می توانید به سراغ وب سایت ها هم بروید.
  •  به کیفیت عکس ها هم توجه کنید. هر چه عکس از لحاظ کیفیت بهتر باشد توجه بیشتری به خود جلب می کند.
  •  سعی کنید با افرادی که شما را فالو می کنند ارتباط بهتری داشته باشید. پست های آنها را لایک کنید، کامنت بگذارید. این کار باعث احترام متقابل می شود. از طرفی آنها این گونه شما را هرگز فراموش نمی کنند.
  •  فعال باشید. هر روز پست های جذاب بگذارید. اگر نتوانستید حتما چند پست در هفته بگذارید.
  •  اگر از عکس های دیگران استفاده می کنید فراموش نکنید آنها را تگ کنید.
  •  یک نام خوب هم برای خود انتخاب کنید این نام مخصوص شماست و تصویر شما در ذهن افراد است.
  •  سلفی هم یادتان نرود. مردم با سلفی ها ارتباط بهتری برقرار می کنند.

حالا متوجه شدید یک بلاگر کیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد. باید بدانید بلاگر شدن هم سختی های خودش را دارد و حتی لازم است از تفریحات خود بزنید تا به هدفتان برسید. توصیه ما به کسانی که می خواهند بلاگر شوند این است که در ابتدا آن را به عنوان شغل دوم انتخاب کنند و بعد که به موفقیت رسیدند به عنوان شغل اول انتخاب کنند.

 پونه مدیا مشاور شما در بلاگ نویسی

Blogging

 

از بلاگرهای معروف ایرانی می توان به نگین صالحی اشاره کرد که بیش از 4 میلیون بازدید کننده دارد و برای برندهای مختلف مثل گابانا، گوچی و ورساچه تبلیغ کرده است. 

blogger vlogger


هدی کتان نیز از جمله تاثیر گذارترین بلاگرهای زیبایی در اینستاگرام است که بیش از 25 میلیون فالور دارد.

تفوات بلاگر و وی لاگر


ویلاگر کیست و چگونه می توان ویلاگر شد؟

ویلاگر هم مثل بلاگر هدفی که در سر دارد -چه آن هدف تبلیغ و فروش باشد و چه اطلاع رسانی در زمینه ای خاص- را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند اما این بار به شکل ضبط شده خواسته خود را نمایش می دهد. یک ویلاگر هم سختی های کار خود را دارد چون مانند بلاگر باید نکاتی که گفته شد را رعایت کند اما در این میان از تجهیزات صوتی تصویری مناسب نیز استفاده کرده و تکنیک های فیلمبرداری را نیز رعایت می کند تا موفقیت خود را دو چندان می شود. هر چند می توان با یک گوشی موبایل هم فیلم گرفت و در رسانه ها پخش کرد اما فیلم ها برای جلب مخاطب است پس باید با کیفیت باشد و ترفندهای فیلمبرداری در آن به کار رود. با این حال تا وقتی که موضوع ویدئو جذاب و مفید باشد ویلاگر ها می توانند با این کار خیلی معروف و موفق شوند. بسیاری از ویلاگرها اکانت یوتیوپ دارند و به راحتی می توانند ویدئوهای خود را ضبط کنند، ویرایش کنند و به صورت آنلاین منتشر کنند. مثلا برادران ویلاگر Hank & Hohn پادشاه ویلاگر هستند و کانال یوتیوپ آنها بیش از 2.3 میلیون بازدیدکننده و عضو دارد.

Vlogging

 

تفاوت ویلاگرها نسبت به بلاگرها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

• بلاگرها به تولید محتوا و عکس برای اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی می پردازند در حالیکه ویلاگرها همان کار را در قالب ویدئو انجام می دهند.
• ویلاگر بیشتر از بلاگر به زمان نیاز دارد از ضبط فیلم گرفته تا ادیت و انتشار مخصوصا اگر قرار است ویدئوها با کیفیت باشد.
• ویدئوهای منتشر شده بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می شود.
• از طریق انتشار ویدئو هم به مخاطبان اطلاع رسانی می شود و هم جنبه سرگرم کننده دارد.
• ویلاگرها بیشتر با مردم ارتباط برقرار می کند زیرا به صورت زنده با آنها صحبت می کند.
• فالورها بیشتر درگیر محتوای ویدئویی می شوند.
• ویدئوها برای مردم بسیار جذاب تر از هر نوع محتوای نوشتاری و یا عکس و اینفوگراف هستند.

blogger or vlogger

بلاگر یا ویلاگر

این انتخاب کاملا شخصی است. هر دو کار سختی های خود را دارد که باید قبل از تصمیم گیری به آنها توجه کرد. اگر نمی توانید خوب بنویسید و در عوض بیان خوبی دارید ویلاگر گزینه شماست. اما اگر شخصی هستید که بهتر می تواند از طریق نوشتن مخاطبان را جذب کند بلاگر را انتخاب کنید.
شما می توانید از هر دو شیوه استفاده کنید. با این کار خواننده و بیننده را یک جا جذب می کنید و بنا به انتخاب خود آنها با آنها ارتباط برقرار کنید.

امتیازی ثبت نشده است.