با ما در ارتباط باشید: 0314566

محبویت لینک اصطلاحی است که به تعداد لینک هایی که به سمت یک وب سایت اشاره می کند گفته می شود. محبویت لینک دو وجه متمایز دارد: داخلی و خارجی. محبوبیت لینک داخلی اشاره به تعداد لینک هایی دارد که از یک صفحه وب سایت به صفحه دیگر وب سایت ارسال می شود. معمولا صفحه اصلی وب سایت دارای بیشترین محبویت لینک است و بیشتر لینک ها به این صفحه اشاره می کنند. در واقع با این نوع لینک ها به گوگل می فهمانیم که کدام یک از صفحات ما دارای ارزش بیشتری هستند. محبویت لینک های خارجی به تعداد لینک هایی که از صفحات دیگر به یک وب سایت وارد می شوند گفته می شود. ایده ی اصلی نهفته در محبوبیت سایت این است که اگر سایت های زیادی به سایتی خاص لینک داده اند، حتما آن سایت چیزی قابل توجه برای عرضه دارد که ارزش لینک گرفتن را داشته است. به این ترتیب ترافیک سایت به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. زمانی که دو سایت بهینه سازی یا سئو نزدیک به همدیگر داشته باشند و به خاطر محتوای خوب و با کیفیت خود رتبه دار باشند گوگل آن وب سایتی را زودتر انتخاب می کند که دارای محبویت لینک بالاتری داشته باشد و آن را در صفحه نتایج زودتر نمایش می دهد.

پس هر چقدر سایت شما از دید موتور های جستجو محبوب تر باشد ،جایگاه و رتبه شما هم در سایت های جستجو گر افزایش می یابد. البته لینک سازی هم قوائد خود را دارد که بسیار مهم است و با هر سایتی نباید لینک سازی انجام داد. اعتبار سایت و مرتبط بودن مطالب آن سایت با سایت شما بسیار حائز اهمیت است.

سیگنال های محبوبیت لینک (مورد استفاده موتورهای جستجو)

چگونه موتورهای جستجو محبوبیت لینک ها را تعیین می کنند؟ برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی عناصر لینک و ارزیابی این عناصر داریم. موتورهای جستجو مانند گوگل از سیستم های آنالیز لینک برای تعیین محبوبیت یک وب سایت خاص استفاده می کنند تا متوجه شوند آیا آن وب سایت ارزش رتبه بهتر را دارد یاخیر. ما نمی توانیم همه معیارهایی که موتورهای جستجو استفاده می کنند را بفهمیم اما می توانیم از طریق تجربه و یا تست های عملی مفروضاتی را در نظر بگیریم. در زیر فهرست سیگنال هایی که توسط متخصصان حرفه ای سئو در هنگام تعیین ارزش لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد را مشاهده کنید.

  •  محبوبیت عمومی: هرچه یک سایت محبوب و مهم باشد لینک های بیشتری به آن ارجاع داده می شود. یک سایت محبوب و معتبر مانند ویکی پدیا از هزاران سایت متفاوت لینک دریافت می کند. به این معنی است که این سایت در نزد همگان کاملا مهم و محبوب است. برای کسب اعتماد و اعتبار در موتورهای جستجو، شما به لینک سایر وب سایت ها نیاز دارید.
  •  محبوبیت محلی یا موضوعی: مفهوم محبوبیت محلی اولین بار توسط موتور جستجوی “teoma” استفاده شد که بیان می کرد لینک های درون سایت هایی با موضوع خاص بیش از لینک های موجود در سایت های بدون موضوع اهمیت دارد.
  • تکست انکر (Anchor text): یکی از مهم ترین سیگنال هایی که موتورهای جستجو از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند تکست انکر است. اگر چندین لینک به یک صفحه با کلمات کلیدی صحیح اشاره کنند، صفحه‌ رتبه بهتری می گیرد.
  •  رتبه اعتبار: اینترنت دارای مقدار زیادی لینک اسپم است. برخی این مقدار را 60% صفحات وب تخمین زده‌اند. به منظور از بین بردن محتوای نامناسب، موتورهای جستجو از سیستم هایی جهت تعیین میزان اعتبار سایت ها که بر اساس لینک‌ها است، استفاده می کنند. بدست آوردن لینک‌ از دامنه های معتبر می تواند به افزایش قابل ملاحظه اعتبار سایت کمک کند. وب سایت دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و موسسات غیرانتفاعی نمونه هایی از وب سایت های معتبر هستند.
  •  پیوند محلی: لینک های اسپم به این صورت است که وب سایتی که به یک اسپم لینک می دهد خودش اسپم است و اغلب سایت های اسپم نیز به آن لینک می دهند. با مشاهده این لینک ها، موتورهای جستجو متوجه پیوند محلی در سایت شما می‌شوند. بنابراین به سایت هایی که میخواهید به آنها لینک دهید بیشتر توجه کنید و به سایت هایی لینک کنید که میخواهید آنها نیز به شما لینک دهند.
  •  تازگی: لینک‌ها در گذشت زمان پوسیده می‌شوند. سایت ها ممکن است پس از مدتی محبوبیت خود را از دست می دهند یا حذف می شوند و یا برخی از صفحات خود را بدون توجه به لینک های درون آن حذف کنند. بنابراین باید تلاش کنیم که در طول زمان لینک های جدید اضافه کنیم. موتورهای جستجو از سیگنال های جدید جهت تعیین میزان محبوبیت و ارتباط استفاده می کنند.
  •  به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی (Social sharing): در چند سال گذشته محتوای بسیار زیادی توسط سرویس های اجتماعی مانند +Facebook , twitter, google به اشتراک گذاشته شده است. دریافت لینک و لایک و فالو همگی سیگنال های اجتماعی به شمار می روند که در رتبه بندی سایت ها مد نظر قرار می گیرند.

link popularity


روش های متعددی برای افزایش محبوبیت لینک سایت وجود دراد. در زیر به برخی از مهمترین این روش ها اشاره شده است.

روش های ایجاد محبوبیت لینک

  • سایت خود را به دایرکتوری های مهم و معتبری مانند dmog.org یا yahoo.com ثبت کنید. این کار باعث تقویت محبوبیت لینک های سایت می شود و رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد.
  • محتوای با کیفیت و دسته اول ایجاد کنید. با این کار افراد به صورت خودکار به شما لینک می دهدند.
  • رابطه شخصی خود را با سایر وب سایت ها گسترش دهید. لینک خود را در سایت آن ها قرار دهید. لینک های یک طرفه نتایج بهتری نسبت به تبادل لینک دارند.
  • تبادل لینک انجام دهید. 20 سایت مطرح در زمینه مشابه پیدا کنید و با آنها برای تبادل لینک انجام دهید. تبادل لینک با سایت های غیر مرتبط ممکن است روی رتبه سایت در موتورهای جستجو اثر داشته باشد.
  • اگر در انجمن های اجتماعی (فروم ها) ثبت نام نموده اید و آن ها محدودیتی برای ایجاد لینک ندارند، پس حتما لینک خود را در آن جا قرار دهید. این کار محبوبیت لینک شما را افزایش می دهد.
    سایت خود را در سایت هایی مانند DIGG و Slashdot برای bookmark معرفی کنید. قبل از معرفی به خط مشی های اسپم آن ها توجه فرمایید.
  • مقاله های خوبی در وبلاگ ها بنویسید و بیک لینک از آن مقاله به وب سایت خود بدهید.
  • همیشه محتوای خوبی برای کاربران ایجاد کنید. سعی کنید آن ها را در سایت مشغول نگه دارید. در صورت امکان برای سایت خود فروم، خبر، بلاگ و ... ایجاد کنید.
  • یک تبلیغ در وب سایت هایی با رتبه بالا قرار دهید.
  • در برنامه Adwords گوگل ثبت نام کنید تا ترافیک را به سمت سایت شما ارسال کند.
  •  از Google’s AdWords program برای هدایت ترافیک بیشتر به سمت سایت شما استفاده کنید.
امتیازی ثبت نشده است.