با ما در ارتباط باشید: 0314566

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیل آنلاین است که توسط گوگل معرفی شد و هدف آن کمک به تحلیل و بررسی ترافیک سایت است.  یک وب سایت، درگاه حضور شما در دنیای آنلاین است به همین خاطر تحلیل وب سایت بهترین راه برای تعیین اثر بخشی فعالیت های بازاریابی شماست. گوگل آنالیتیکس دقیقا به همین منظور به کمک وب سایت ها آمد. گوگل آنالیتیکس Google analytics تمام ویژگی هایی که مناسب برای یک برنامه قدرتمند تحلیلگر تحت وب لازم است را دارا می باشد و با برخورداری از امکانات گوناگون می تواند به بهترین شکل ترافیکی که به یک وب سایت روانه می شود را تعیین کند. گوگل در وب سایت خود می گوید: " گوگل آنالیتیکس به تحلیل ترافیک سایت ها کمک می کند و تصویری کامل از مخاطبان و نیازهای آنان در مسیر خود به سوی خرید ارائه می دهد."

 

شهرت گوگل آنالاتیکس چقدر است؟

  • گوگل آنالیتیکس مشهورترین ابزار تحلیل وب است.
  • بیش از 50 میلیون وب سایت از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنند.
  • 60% از 10000 وب سایت برتر از گوگل آنالیتیک استفاده می کنند.
  • 50% از 1 میلیون وب سایت برتر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنند.

 گوگل آنالیتیس نه تنها یک ابزار رایگان است بلکه قابل اعتماد نیز هست. شما با ابزار Google Analytics یا گوگل آنالیزور می توانید به دریای دانش از وب سایت و کاربران خود دست یابید . این ابزار حتی برای کسانی که اولین بار است از آن استفاده می کنند نیز به راحتی قابل استفاده است.

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می کند؟

به زبان ساده می توان گفت گوگل آنالیتیک کدهایی را در وب سایت شما قرار می دهد. این کدها فعالیت های مختلف کاربران را در هنگام بازدید از وب سایت شما ثبت و ضبط می کنند سپس با خروج کاربر از وب سایت همه این داده ها به گوگل آنالیتیکس ارسال می شوند.
گوگل آنالیتیکس داده ها را در چند سطح جمع آوری می کند:

  • در سطح کاربر ( مربوط به فعالیت های کاربر)
  • سطح دوره یا Session ( برای هر بار بازدید)
  • در سطح بازدید صفحه ( بازدید از هر یک صفحه از سایت)
  • سطح رویداد ( مانند کلیک دکمه، مشاهده ویدئو و ..)

چه داده هایی در گوگل آنالیتیکس وجود دارد؟

دو نوع داده در گوگل آنالیتیکس جمع آوری می شود:

  • دادهای اکتسابی کاربران : مربوط به دادهای کاربر قبل از بازدید وب سایت
  • داده های رفتار کاربران : مربوط به بعد از بازدید وب سایت


داده ها ی اکتسابی کاربران (Acquisition Data)

شما می توانید به اطلاعات جمعیت شناختی کاربران مانند سن و جنسیت و علاقه مندی های آنها قبل از اینکه وب سایت شما را بازدید کنند دست پیدا کنید.
همچنین در مورد درگاه ورود به وب سایت شما از کانال های مختلف مانند فیس بوک و دیگر وب سایت ها و یاگوگل اطلاعات کسب می کنید. ما به این داده ها Acqusition می گوییم زیرا به ما کمک می کنند مخاطبان خاص و کانال های جستجو را هدف گذاری کنیم.
این خصوصیات مانند کانال رسانه ای و اطلاعات جمعیت شناختی برای بازدید کنندگان خصصویات ذاتی به شمار می رود و برای هر کدام از آنها منحصر به فرد است. ما نمی توانیم در این خصوصیات تغییری لحاظ کنیم.
خوشبختانه اینترنت جای وسیعی است. ما نمی توانیم این خصوصیات را تغییر دهیم اما می توانیم گروهی از کاربران مورد نظر خود را هدف گذاری و انتخاب کنیم. می توان از طریق تبلیغات هدفمند رسانه های اجتماعی از طریق فیس بوک و گوگل و دیگر پلت فرم ها عده بیشتری از مخاطبان را به وب سایت خود جذب کنیم. داده های اکتسابی به عنوان یک قطب نما عمل می کنند که می توانند فعالیت ها و استراتژی های بازاریابی ما را هدایت کنند.

3 Acquisition Overview


داده های رفتاری کاربران (Behavior Data)

دومین دسته از دادهایی که توسط گوگل آنالیتیک جمع آوری می شود شامل داده های رفتاری کاربر در هر دوره بازدید از وب سایت است. داده های رفتاری شامل موارد زیر است:

  • چه مدت کاربر در سایت حضور داشته اند؟
  • اولین صفحه و دومین صفحه که بازدید کرده است چه بوده است؟
  • بیشترین مسیری که او در وب سایت طی کرده چه بوده است؟
  • از کدام صفحات بیشتر بازدید کرده است؟

11 Behavior Overview



بر خلاف داده های اکتسابی که ما دخالتی در آنها نداریم می توان در مورد داده های کاربر با تغییر در هر یک از المان های وب سایت، رفتار آنها را نیز تغییر داد. نکته کلیدی این قضیه این است که بتوانیم صفحاتی که کاربر به اصطلاح در آن گیر افتاده است را شناسایی کرد و مشکلات مربوط به تجربه وی را رفع نمود تا احتمال تبدیل شدن وی به مشتری را افزایش دهیم.
داده های رفتاری به ما در خصوص بهبود وب سایت و تبدیل رفتار وی به اتمام یک هدف مانند خرید محصول و یا ثبت نام در خبرنامه عمل می کند.

جمع بندی 

آیا شما نگران استفاده از گوگل آنالیتیکس هستید آیا برای تنظیمات آن با مشکل رو به رو شده اید؟ آیا تردید دارید که آن را به درستی راه اندازی کرده اید و یا داده های آن را به درستی تفسیر می کنید؟ هر گونه سوال در این زمینه دارید برای ما ارسال کنید و یا با ما تماس بگیرید. همکاران ما در پونه مدیا در اسرع وقت به شما پاسخ می دهند.

5 از 5