با ما در ارتباط باشید: 0314566
اشتباهات رایج در سئو شبکه های اجتماعی

فعالیت در هر شبکه‌های اجتماعی قوانین مخصوص به خود را دارد. هر شبکه را می‌توان مانند یک کشور دانست که برای زندگی و فعالیت در آنجا باید قوانین آن را رعایت کرد، در غیر اینصورت باعث اذیت خود و دیگران خواهید شد و حتی باید جریمه آن را پرداخت کنید. متأسفانه بسیاری یا از روی عمد یا ندانستن، اشتباهاتی را انجام می‌دهند که باعث تخریب چهره خود می‌شوند و اگر هم شخص معروف یا همان سلبریتی باشد که دیگر بدتر می‌شود.
ما در این مقاله قصد داریم تا 16 اشتباهی که افراد در سئو شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند را معرفی کنیم. توجه به این 16 اشتباه برای افرادی که دارای سایت هستند و قصد افزایش سئو خود را دارند، اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه آن‌ها قصد دارند تا کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنند و اگر ایرادی در شبکه‌های آن‌ها وجود داشته باشد، بازار خیلی خوبی را از دست خواهند داد.

16 اشتباه رایج سئو رسانه های اجتماعی 

1. بی برنامه بودن

کدام کسب و کار می تواند بدون داشتن برنامه و استراتژی موفق شود. شبکه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هیچ کاری بدون برنامه پیش نمی رود. قبل از اینکه وارد دنیای شبکه اجتماعی شوید باید به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • نوع کسب و کار من چیست؟
  • چرا می خواهید وارد شبکه های اجتماعی شوید؟
  • مشتری و مخاطب من چه کسانی هستند؟
  • چه خصوصیاتی دارند و در کدام شبکه های اجتماعی حضور دارند؟
  • مشتریان به دنبال چه چیزهایی هستند؟
  • هر روز چه پستی قرار دهم؟


خلاصه اینکه از قبل همه چیز را برنامه ریزی کنید. اما همیشه یادتان باشد که هر نوع استراتژی سئو و برنامه ای که تولید می کنید باید بر اساس تولید محتوای با کیفیت و با ارزش به مشتری ها با توجه به نیازشان باشد. بهترین استراتژی  شبکه های اجتماعی گوش سپردن به مردم و انطباق با نیازهای آنهاست. یک تقویم محتوا و برنامه منظم برای زمان بندی تولید محتوا بچینید و طبق آن به پیش بروید.به این گونه از اشتباهات سئو شبکه اجتماعی دوری کنید.

2. تمرکز بر روی نقاط قوت و تعریف از خود

شبکه های اجتماعی شاید برای عده ای محل نمایش و تعریف از خود باشد اما وقتی پای کسب و کارتان به میان باشد تعریف از خود نه تنها کمکی نمی کند بلکه باعث می شود مخاطبان تصور کنند شما فقط به فکر تعریف و تجمید و تبلیغ خدمات و محصولات هستید. پس دچار خود بزرگ بینی نشوید. به جای تعریف از خود بر ویژگی های ممتاز محصول و خدمات برتری که می توانید به کاربران شبکه های اجتماعی ارائه دهید تا کیفیت زندگی آنها را بهبود دهید بپردازید. این گونه نیازی به تعریف ندارید. خود این ویژگی ها می تواند شما را از دیگران متمایز کند.

3. بمباران لینک

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای دریافت لینک از طریق پست است. لینک ها یکی از عوامل اصلی رتبه بندی در گوگل هستند. هر چه تعداد لینک های ورودی به سایت بیشتر باشد اعتبار سایت بالاتر می رود . اما این دلیل نمی شود که در سئو شبکه های اجتماعی به طور افراطی لینک سازی کنید. در هر پست فقط یک لینک قرار دهید آن هم پستی که موضوعش مرتبط با موضوع وب سایت شما باشد. وجود لینک های زیاد باعث سردرگمی کاربران شما می شود.

4. تعامل کم و عدم پاسخگویی به مشتریان

اگر اهل معاشرت و تعامل نیستید اصلا چرا وارد شبکه های اجتماعی می شوید. شبکه های اجتماعی از نام آن پیداست. شبکه اجتماعی پلی میان خود و مشتری است . توجه به نظرات و ایده های مشتریان و دریافت بازخورد از آنها این پیام قدرتمند را به آنها میدهد که شما به نیازهای آنان اهمیت می دهید . برای این کار لازم است که پروفایل خود را بر اساس برنامه ریزی قبلی به روزرسانی کنید. در پست های دیگران نظر دهید با آنها ارتباط برقرار کنید و به طور خلاصه فعال باشید.

5. هر چه تعداد فالوور زیادتر باشد برای فروش بهتر است

تعداد فالوور زیاد می تواند جالب باشد اما نمی تواند نشان دهنده موفقیت واقعی یک کسب و کار باشد. شاید شما فالور زیاد داشته باشید اما هیچ فروشی از این راه نداشته باشید. در اینصورت تمام بودجه تان به هدر رفته است. به همین دلیل باید فالور واقعی کسب کنید و نه هر فالوری. در این صورت می توانید با استراتژی تولید محتوایی که تعیین می کنید آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

6. اکانت خود را مرده رها نکنید.

اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی جایگاهی داشته باشید اولین اصل آن یعنی فعال بودن را رعایت کنید. اکانت خود را به حال خود رها نکنید. آن را به روزرسانی کنید. فراموش نکنید روزی اکانتی تولید کردید. به آن سر بزنید وگرنه فالووها شما را حذف می کنند.

7. تنوع نداشتن در ایجاد پست

فعالیت در شبکه های اجتماعی یعنی تنوع سازی. در مورد کسب و کار تنوع یعنی به روز کردن عکس ها و ویدئوها آن هم با کیفیت، گذاشتن هر روزه پست های جدید، عدم استفاده از محتوای مشابه در تمام شبکه های اجتماعی، تولید محتوای جذاب و سرگرم کننده ، تولید محتوایی که فقط شامل متن نباشد بلکه عکس و فیلم هم داشته باشد.
خودتان را جای کاربر بگذارید. اگر فالوور شما به پروفایل شما وارد شود و ببینید مطالب همان بود که هفته پبش یا ماه پیش وجود داشت کم کم نسبت به شما دلسرد می شود و همه چیز برایش خسته کننده می شود.این  یکی از اوصل مهم سئو در شبکه های اجتماعی است.

8. فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی

در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا لینکدین، گروه‌های زیادی با موضوعات مختلف وجود دارد. حضور در هیچ کدام از این شبکه های اجتماعی به خودی خود بد نیست اما موفقیت در سئو شبکه های اجتماعی حاصل پیاده سازی استراتژی جامع برای حضور در آنهاست. شبکه اجتماعی که استفاده می کنید باید متناسب با برند کسب و کار شما باشد. باید بدانید مخاطبان شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی حضور دارند. حضور در همه رسانه ها اشتباه است. زیرا مدیریت کردن آن ها دشوار می شود. سعی کنید از تعداد شبکه های اجتماعی که در آنها حضور فعال دارید بکاهید و در عوض کیفیت حضور خود را در آنها بالا ببرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

9. اعتیاد به یکی از شبکه‌های اجتماعی

گاهی برخی افراد از آن طرف بام می افتند. وقتی از سئو شبکه اجتماعی نتیجه می گیرید لحظه شادی را تجربه می کنید و این نتیجه مثبت به سرمایه‌گذاری و تمرکز بیشتری خواهد انجامید. اما به خاطر داشته باشید که الگوریتم‌ها، هدف‌گذاری‌ها و رفتار مشتری در طول زمان تغییر می‌کند. اگر فقط به یک رویکرد متکی باشید، رفته‌رفته عملکردتان افت خواهد کرد.

10. حساب های متعدد در یک شبکه

شرکت در تمام شبکه های اجتماعی یک طرف، داشتن حساب کاربری متعدد در یک شبکه اجتماعی هم یک طرف. می خواهید خودتان را به سختی بیاندازید پس همین کار را انجام دهید. اما جایی هم برای مدیریت این همه اکانت باقی بگذارید. اگر برای هر کدام از خدمات خود یک اکانت بسازید آن وقت خواهید دید که خودتان هم سردرگم می شوید چه برسد به مشتری چراکه تصور می کند شما چند شرکت مختلف هستید و نمی داند حال باید از کدام خرید انجام دهد.

social networking

 

11. استفاده از عکس های نامناسب

یک عکس گویای هزاران کلمه است. حال تصور کنید یک عکس بی کیفیت باشد آیا می تواند مخاطبی جذب کند و یا پیام شرکت را به خوبی منتقل کند. مخاطب زمانی که وارد پروفایل شما می شود اولین چیزی که برای او جلب توجه می کند عکس ها هستند. اگر آن عکس را مرتبط با شما ببیند متن آن را نیز تا آخر می خواند . بنابراین از عکس های که هیچ ارتباطی با ماهیت صفحه و نوع کسب و کارتان ندارد و همچنین نوشته ندارند خود داری کنید. استراتژی جداگانه‌ای برای تهیه محتوای تصویری تهیه و آن را در استراتژی کلی بازاریابی در سئو شبکه‌های اجتماعی‌تان لحاظ کنید.

12. نداشتن تیم و سپردن همه کارها به عهده یک نفر

سئو شبکه های اجتماعی کاری سخت و پر انرژی است. اگر همه کارها به یک نفر سپرده شود بعد از مدتی خسته شده و چه بسا شبکه را به حال خود رها کند. برای همین بهتر است یک تیم تشکیل دهید و یا حداقل یک نفر را مسئول هر شبکه اجتماعی کنید یا برای هر وظیفه ای یک نفر را قرار دهید: یک نفر مسئول گرافیک، یک نفر مسئول تولید محتوا، یک نفر هم بازاریاب.

13. ارسال بیش ‌از اندازه محتوا

باید مطمئن شوید به اندازه کافی محتوای مرتبط ارسال می‌کنید تا مورد توجه مخاطبان و فالوئرهای خود قرار بگیرید، اما نباید این کار را بیش از اندازه انجام دهید و در این راه افراط کنید. ممکن است با پست‌های اسپم اشتباه گرفته شوید و فالوئرهایتان گزینه آن‌لایک یا حتی آن‌فالو را انتخاب کنند.

14. استفاده از لحن نامناسب

لحن شبکه‌های اجتماعی با سایت کاملاً متفاوت است. جملاتی که شما در شبکه‌ها می‌نویسید، باید خیلی کوتاه اما جامع باشد. به کاربردن لحن نامناسب و کلمات ناشایست باعث تخریب چهره صفحه و حتی نفرت کاربران از شما می شود. در شبکه‌های اجتماعی سعی کنید اولاز همه با لحن خیلی صمیمی و یکدست بنویسید و دوم مراقب کلماتی که به کار می‌برید باشید تا باعث توهین به اقوام مختلف نشود.

15. استفاده از هشتگ‌ (#) بی ربط

تمامی شبکه‌های اجتماعی به کاربران خود، امکاناتی را داده‌اند تا با استفاده از آن‌ها محبوبیت و تعداد فالور خود را افزایش دهند. یکی از این امکانات هشتگ است. هشتگ نقش همان کلماتی کلیدی در سایت را بازی می کند و بسیاری از کاربران با استفاده از همین هشتگ ها، صفحات مورد نیاز خود را پیدا می‌کنند. اما استفاده نسجنیده از هشتگ‌های معروف باعث می‌شود که افراد زیادی شما را ببینند، ‌ولی به دلیل عدم ارتباط پست‌هایتان با آن هشتگ‌ ممکن است شما را ریپورت و یا بلاک کنند! استراتژی اجتماعی شما باید روی محتوایی متمرکز باشد که مخاطبتان به آن اهمیت می‌دهد و به او ارتباط دارد.

16. پیروی نکردن از سیاست شبکه‌ها

پیروی نکردن از سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی مساوی است با زیر پا گذاشتن قوانین آن‌ها و بسته شدن صفحه شما. تمامی شبکه‌های اجتماعی دارای سیاست‌های مخصوص به خود هستند که باید اول از همه آن‌ها را مطالعه کرد و تا زمانی که فعال بود، آن‌ها را رعایت کرد؛ برای مثال هیچ کاربری اجازه ندارد برای یک مدت محدود درخواست دوستی زیاد در شبکه‌ها را بدهد، زیرا صفحه شما را همانند یک ربات تلقی شده و در نتیجه جریمه خواهید شد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟

امتیازی ثبت نشده است.