با ما در ارتباط باشید: 0314566

متخصصان سئو همیشه در مورد اهمیت تحقیق کلمات کلیدی صحبت کرده اند. جستجوی کلمات کلیدی یکی از جنبه های مهم سئو است .

یک متخصص سئو چه سوالاتی باید از خود بپرسد؟

  1. من قصد دارم برای چه چیزی شناخته شوم؟
  2. چه اطلاعات، محصولات و خدماتی ارائه می دهم؟
  3. ده کلمه کلیدی برتر رقبای من کدامند؟
  4. مردم از چه کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند؟
  5. مردم با سرچ چه عملی انجام می دهند؟

این سوالات اولین سوالاتی است که یک متخصص سئو در ابتدا باید به آنها پاسخ دهد. این سوالات در هر فازی از ایجاد سایت گرفته تا طراحی مجدد آن مهم و مرتبط هستند.

1- من قصد دارم برای چه چیز شهرت یابم؟

شما باید این کار را از همان ابتدا بیندیشید. در این زمینه به برند خود فکر کنید . مردم برای چه چیزی نام برند شما را می شناسند. برای چه چیزی می خواهید شناخته شوید؟

2- چه اطلاعات، محصولات و خدماتی ارائه می دهم؟

در این مرحله فهرست کلمات کلیدی محتمل در مورد محصولات و خدمات خود را گردآوری کنید . در اینجا زیاد وسواس به خرج ندهید و هر چه به فکرتان می رسد را جمع آوری کنید . در مراحل بعد می توانید آنها را بهینه کنید.
مثلا شما یک فروشگاه لوازم بولینگ هستید. چه محصولاتی می فروشید؟ محصولات و خدمات و نام های برند خود را فهرست کنید. مثلا دو محصول کفش بولینگ دالاس و توپ بولینگ مکس دارید. شما می خواهید مردم وقتی لوازم بولینگ را سرچ می کند شما را بیابند. این کار را برای اقلام و اجناس دیگر نیز انجام دهید.

3- ده کلمه کلیدی برتر رقبای من کدامند؟

در ابتدا 5 رقیب اصلی خود را بشناسید. آنگاه کلمات کلیدی که قبلا مد نظر شما را بوده را سرچ کنید و 5 مورد اول را بررسی کنید. 5 رقیب اصلی و 5 نتیجه ای که پیدا کردید را با هم ادغام کنید و سورس کد هر صفحه را بررسی کنید. شما متوجه خواهید شد که رقبای موفق شما با استفاده از چه کلمات و عباراتی که فکرش را هم نمی کردید در حال فعالیت هستند.

4- مردم از چه کلماتی در جستجوی خود استفاده می کنند؟

برای اینکار شما نیاز به ابزار دارید . ابزارهایی مانند:

 • Google Traffic Estimator
• Google Keyword Finder
• Google Insights for Search
• Google Search Console
• Google AdWords
• Google Analytics
• Search engine results pages
• Microsoft’s AdCenter
• Moz’s Open Site Explorer

کلمات کلیدی اولیه خود را سرچ کنید و شهرت هر کدام را بسنجید. اکنون می دانید برای چه کلماتی باید تمرکز کنید. آیا بر روی کلمات کلیدی عمومی تمرکز کنید و یا کلماتی که کمتر شهرت دارند اما نتایج دقیقتری به دست می دهند.
تجربه می گوید کسب و کار خود را برای جستجوی محلی ارزیابی کنید. اگر یک وب سایت تازه تاسیس هستید نمی توانید برای کلمات عمومی تر از همان ابتدا رقابت کنید اما در مورد کلمات کلیدی موقعیتی چطور؟ اگر شما خدمات ارئه می دهید در کدام منطقه قرار دارید و برای کدام مناطق فعالیت می کنید؟ دریابید مردم از کدام مناطق بیشتر شما را سرچ می کنند و اینکه کلمات شما بیشتر شهرت شهری دارند و یا ایالتی .

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

5- مردم با سرچ چه عملی انجام می دهند؟

بسیاری از شرکت ها این جنبه را در نظر نمی گیرند. خوب اگر شما انجام دهید در راس این منحنی قرار می گیرید. با تحقق بیشتر در می یابید کدام کلمات با یک نتیجه در ذهن بیشتر سرچ می شوند. شاید کاربران شما به قصد خرید و نه کسب اطلاعات و یا بررسی نظرات جستجو می کنند. برخی عبارات هم هستند که ترتیب آن برای کاربرانی که به دنبال اطلاعات مهم است اما برای خریداران مهم نیست. به همین خاطر آگاهی از طرز تفکر مشتریان ارزش آن را دارد که کمی در مورد آن وقت بگذارید. زمانی که زبان مشتری را فهمیدید می توانید به طور موثر کلمات کلیدی مد نظر آنها را هدف گذاری کنید.
شزکت ها و کسب و کارها از نظر سنجی های متعددی برای نفوذ به ذهن مشتریان خود استفاده می کنند. از طریق صحبت با مشتری ، ایمیل، پیام های رسانه های اجتماعی و حتی آراء می توانند بفهمند مشتریان چطور به خدمات آنان مراجعه می کنند. کلمات و عبارت کلیدی که در این زمینه سرچ می شود را یاداشت کنید . بر اساس این داده ها به آن دسته از کلمات ارزشمندی که می توانید در محتوا استفاده کنید خواهید رسید.

البته تمرکز بر کلمات کلیدی به آخر این نقطه می رسد که وب سایت خود را تحلیل کنید تا متوجه شوید کدام کلمات کلیدی توانسته اند ترافیک بیشتری به سایت شما وارد کنند و به فروش بیشتر می انجامد. آنگاه انتخاب کلمات کلیدی خود را تعدیل کنید.

نتیجه گیری

در بالا 5 سوال اساسی که میتوانید هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو از خود بپرسید را مطرح کردیم. با استفاده از این سوالات و مواردی دیگر میتوانید رتبه سایت و صفحات خود را در موتور های جستجو افزایش داده و بازدیدکننده هدفمند را به سایت خود جذب کنید

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
امتیازی ثبت نشده است.