با ما در ارتباط باشید: 0314566

آنالیز کلمات کلیدی در فرآیند بهینه سازی برای موتورهای جستجو از بخش های پر اهمیتی است که بی توجهی به آن می تواند لطمات جبران ناپذیری بر نتایج جستجو و سئو سایت وارد کند. حتی اگر یک وب سایت قوی هم باشید اما در امر آنالیز کلمات کلیدی سهل انگاری کنید به موفقیت چندانی نخواهید رسید. آنالیز کلمات کلیدی در گوگل امری تخصصی است که تسلط کامل بر مباحثی چون تجارت الکترونیک، الگوری رفتاری کاربران و مدل های مختلف کسب و کار را می طلبد. در ادامه به بحث پیرامون آنالیز کلمات کلیدی می پردازیم.

آنالیز کلمات کلیدی چیست؟

آنالیز کلمات کلیدی گوگل تجزیه و تحلیل SWOT ( بررسی نقاط ضعف، قوت، تهدید، فرصت) برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. به کمک آنالیز کلمات کلیدی می توان در زمینه حجم، رقابت  و نتایج مورد انتظار کلمات کلیدی هم برای موتورهای جستجو و هم تبلیغات استفاده کرد. آنالیز کلمات کلیدی نقطه شروع هر فعالیت سئو است . آنالیز کلمات کلیدی به متخصصان کمک می کند تا :

- حجم کلمات کلیدی و یا عبارات کلمات کلیدی را تعیین کنند. 

- رقابت در زمینه کلمات یا عبارات کلیدی را دریابند

- مترادف های خوب برای کلمات کلیدی بیابند. 

- از کلمات کلیدی منفی که می بایست اجتناب شود دوری کنند. 

- عملکرد کنونی کلمات یا عبارت کلیدی را ارزیابی کنند.

 - هزینه هر کلیک  (CPC) برای هر کلمه کلیدی و بازده مورد انتظار را محاسبه می کند.

هدف از تحلیل کلمات کلیدی چیست؟

هدف از آنالیز کلمات کلیدی یافتن کلمات پرکاربرد در حوزه تخصصی فعالیت وب سایت است. سپس بر اساس آنالیز این کلمات محتوای خود را ایجاد می کنیم. کلماتی مانند فروش خوردو، فروش باتری ماشین را می توان آنالیز کرد تا دریافت کاربران بیشتر با کدام روش جستجو این کلمات را سرچ می کنند و بعد بر اساس آن محتوای خود را تولید کرد. یکی از روش های کلاه سیاه که به شدت توسط گوگل نهی می شود آنالیز کلمات کلیدی صرفا با هدف دست یافتن به کلمات کلیدی پرکاربرد در هر موضوعی است که هیچ ارتباطی با موضوع فعالیت ما ندارد و بعد بر اساس آن کلمات شروع به نوشتن محتوای صفحه ها کرد. 

مزایای آنالیز کلمات کلیدی 

  • بهینه سازی مخارج: آنالیز کلمات کلیدی موجب توزیع بهینه بودجه برای کلمات کلیدی موفق و جلوگیری از هدررفت وقت و سرمایه بر روی کلمات بی بازده می شود. 
  • افزایش نرخ تبدیل: شناسایی و تمرکز بر کلمات کلیدی می تواند نرخ تبدیل سایت ا به عبارتی نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. 
  • بررسی روندها: آنالیز کلمت کلیدی می تواند در مورد رفتار کاربران و اینکه آنها کدام کلمات کلیدی را از کدام روش ها مورد استفاده قرار می دهند اطلاعاتی به دست دهد. 
  • کشف بازارهای جدید: آنالیز کلمات کلیدی تلاش های بلند مدت شما را بسط داده و جستجوهای جدیدی که با کلمات کلیدی خاصی انجام می شود را شناسایی کرده و مشتریان متناظر با آنها را می یابد.

مراحل آنالیز کلمات کلیدی 

- قبل از تولید محتوا با کمک ابزارهایی مانند گوگل ترندز Google trends کلمات مرتبطی که بیشترین حجم جستجو را داشته اند شناسایی و کلمات کلیدی را بر اساس آنها تنظیم می کنیم. 
- بعد از تولید محتوا، با کمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس Google Analytics به آنالیز کلمات کلیدی پرداخته و ترافیک ایجاد شده برای هر کلمه کلیدی را بررسی و کلمات کلیدی را اصلاح میکنیم.
- در مرحله بعد پس از گذشت چندی از اصلاح کلمات کلیدی توسط ابزارهایی مثل گوگل وبمستر Google webmaster  مجددا نرخ کلیک هر صفحه را بررسی می کنیم. تا در صورت لزوم دوباره کلمات کلیدی یا محتوا را اصلاح کنیم. 

ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت

برای بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی نقش مهمی ایفا می کند. استفاده از ابزارهای آنلاین در انتخاب این کلمات کلیدی کمک زیادی می کنند. این ابزارها مقدار جستجوی هر کلمه کلیدی را مشخص می کند. بعد از آن با تحلیل آنها می بایست بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد. تعدادی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در زیر معرفی می شوند:

- Google Adwords یک ابزار عالی برای آنالیز کلمات کلیدی 

 یکی از بهترین ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت استفاده از Google Adwords است که با وارد کردن کلمات کلیدی و یا آدرس سایت به بررسی این موضوع می پردازد. از این طریق می توانید سایت رقبای خود را نیز ارزیابی کنید. 

- آنالیز کلمه کلیدی با Good Keywords

به کمک این ابزار می توانید کلید واژه مناسبی برای سایت خود بیابید و از آن برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. Good keywords یک ابزار کارا و مفید برای سئو بهتر بوده، رایگان است و  به ثبت نام و . . . نیازی ندارد

- آنالیز کلمات با Google Webmaster Tools

این ابزار از امکانات کلمات کلیدی و افزودن نقشه سایت ، و ... برخوردار است  و به کمک  این ابزار آنالیز کلمات کلیدی می توانید کنترل کاملی در بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

- کلمات کلیدی در گوگل آنالیتیکس

این ابزار آمار دقیقی از وضعیت کلی سایت, عملکرد سایت و تعداد بازدیدکنندگان در اختیارتان می گذارد و از محبوبیت و کاربرد جهانی برای آنالایز کلمات کلیدی سئو سایت برخوردار است. شما می توانید از ابزار گوگل آنالتیکس برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آنالتیکس مراحل زیر را دنبال کنید:

• وارد حساب Google Analytics خود شوید.
• روی تب " Traffic Sources" در سمت چپ کلیک کنید.
• بر روی برگه "کلمات کلیدی" در زیر "منابع ترافیک" کلیک کنید.
• محدوده تاریخ را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید که طول آن حداقل 3-4 ماه است.
• روی برگه "Goal set" در قسمت اصلی بدنه کلیک کنید، این قسمت همه اهدافی را که تنظیم کرده اید، نمایش می دهد.
• ستون هدف را مرتب کنید تا درصد تبدیل هدف از بیشترین به کمترین نشان داده شود.
• در پایین صفحه، برای نمایش 50 تا 100 ردیف را انتخاب کنید.
(توجه: ابتدا باید حداقل یک هدف در Google Analytics تنظیم کنید تا بتوانید برای جمع آوری داده در این ابزار اقدام کنید)
هر کلمه کلیدی نمایش داده شده در ستون سمت چپ که دارای نرخ تبدیل مرتبط با آن کلمه کلیدی است که باید سایت خود را برای آن بهینه کنید. می توانید تعداد بازدیدها را از آن کلمه کلیدی در ستون "بازدیدها" مشاهده کنید.

- ابزار آنالیز Wordtracker

این ابزار با وارد کردن کلمه کلیدی تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط و میانگین جست و جوی روزانه  در اختیارتان می گذارد و یکی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت می باشد.

- ابزار آنالیز کلمات کلیدی SEO Book

این ابزار امکان انتخاب کلمه کلیدی مناسب را به شما می دهد و از پایگاه داده های گوگل و یاهو استفاده می کند و توسط ورد ترکر ایجاد شده است.

ابزارهای ذکر شده، 6 مورد از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن بهترین کلمه کلیدی است. البته، ابزارهایی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه، جزئیات بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار می دهند. اما اگر بودجه کافی برای این کار ندارید، این ابزارها بهترین و مناسب ترین انتخاب ها هستند.

سخن آخر

 پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی و تبلیغات اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجو، انتخاب درست کلمات کلیدی است. تیم بهینه سازی وب سایت (سئو) پونه مدیا ابتدا بر مبنای نوع محصولات و خدمات و استراتژی بازاریابی شما کلمات کلیدی وب سایت شما که می تواند بیشترین ترافیک را به سایت شما وارد کند آنالیز می کند. در مرحله بعد بر مبنای عوامل مختلفی چون بودجه، زمان و اهداف مد نظر شما کلمات کلیدی مو ثررا انتخاب میکند سپس از کلمات کلیدی انتخاب شده  در مکان های مختلف و مناسب سایت شما اعم از متا تگها و مخصوصاً در متون محتوای صفحات سایت شما بگونه ای موثر استفاده می کند.

 

 

امتیازی ثبت نشده است.