با ما در ارتباط باشید: 0314566
10 راز یافتن بهترین کلمات کلیدی سایت

نوشتن یک مقاله و گذاشتن آن در سایت کار بسیار خوبی است و محتوای یک وب سایت باعث ایجاد ترافیک در آن سایت می شود ولی بهتر است که این ترافیک کاملا هدفمند باشد بنابراین باید به محتوای مطالبی که در سایت خود قرار می دهیم بیشتر و عمیق تر فکر کنیم. انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث می شود ما دقیقا بدانیم در مورد چه چیزی مطلب بنویسیم و در آن مطلب لازم است از چه کلماتی استفاده شود. پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که طور کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟ از کجا بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم، چه کلمه کلیدی برای سایت بدرد بخور است؟ انتخاب بهترین کلمات کلیدی چگونه ممکن است؟ و ... با ما همراه باشید تا به جواب سوال خود دست بیابید.

قبل از شروع کار مشخص کنید هدفتان از کلمات کلیدی چیست؟

قبل از اینکه بتوانید به سوال چگونه کلمات کلیدی مناسب پیدا کنیم، جواب بدهیم باید مراحلی را طی کنیم. در ابتدای کار هر کلمه کلیدی که به ذهنتان می رسد را بررسی کنید و نتیجه این بررسی را در جایی یادداشت کنید. هیچ لزومی ندارد برای کلماتی فعالیت کنید که بازدید کنندگان مورد نظر شما را به سایتتان هدایت نمی کنند یا بعدا نمی توانید با استفاده از آن ها درآمدزایی کنید و یا قرار نیست شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک کنند. از جمفله نکات اساسی برای ساخت لیست کلمات کلیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- فروش یک محصول

اگر شما محصولی برای فروش دارید هدف اصلی شما باید معرفی درست و نهایتا فروش محصولتان باشد.

-  داشتن اعضا

داشتن اعضای زیاد با هدف دادن سرویس های مناسب و خاص به آن ها می تواند یک نتیجه مطلوب باشد.

-  مشهور شدن

گذاشتن مطالب خوبی که خوانندگان بسیار زیادی داشته باشد و در جاهای مختلف به اشتراک گذاشته شود باعث مشهور شدن نویسنده و ایجاد اعتبار برای نویسنده و سایت می شود.

پس قبل از اینکه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید لازم است به طور شفاف بدانید که این کلمات شما را به چه هدفی نزدیک خواهند کرد.

پیدا کردن مناسب ترین کلمات برای موتور جستجوگر گوگل

به این ترتیب اولین قسمت یافتن کلمات کلیدی مناسب به پایان رسید و شما تصمیم خود را در مورد کلمات کلیدی و هدف آن ها گرفته اید.

1- می توانید از نرم افزارهای واسط برای آنالیز کلمات کلیدی خود استفاده کنید مثل نرم افزار Market Samurai که یک ابزار بسیار قدرتمند برای بررسی رقبای شما در این کلمات کلیدی می باشد اینجا می توانید کلمات و ایده های مختلف را بررسی کنید.می توانید عناوین خود را در آن کنترل کنید که حتما بهینه باشند ممکن است کلمه ی بهینه سازی سایت را در آن جستجو کنید و ببنید در این کلمه چند رقیب برای شما وجود دارد و چند لینک با این عنوان در سایت های رقیب است.

2-تحقیق کنید و از ابزارهای مختلف در این کار کمک بگیرید
مرحله ی بعدی می تواند تحقیق بیشتر و یافتن لینک های بیشتر برای آنالیز باشد. برای تحقیق کلمات کلیدی از ابزارهایی مثل Majestic SEO یا Semrush کمک بگیرید.

3-شخصا روی سایت ها تحقیق کنید
قدم بعدی که لازم است برداشته شود مشاهده ی سایت هایی است که در آنالیزها یافته ایم این کار باعث می شود میزان قدرت رقبا و میزان فعالیت لازم بر روی کلمات کلیدی خود را بهتر درک کنیم.

در انتخاب بهترین کلمه کلیدی موارد زیر را رعایت کنید

برای اینکه بدانیم چگونه بهترین نمونه کلمات کلیدی را بنویسیم باید کلمه کلیدی مورد نظرمان را در گوگل بررسی کنیم. برای این بررسی بهتر است به موارد ذیل دقت کنید:

- تفاوت ها اهمیت دارد

اینکه شما هم عنوان دقیقا مشابه اولین نتیجه جستجو را قرار دهید کار خوبی نیست چرا که گوگل سعی می کند اطلاعات با موارد متفاوت در مورد یک کلمه ی کلیدی را نمایش دهد.تا جستجوگران پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

- مفرد و جمع بودن کلمات کلیدی اهمیت دارد

بسیاری از افراد فکر می کنند جمع و مفرد بودن کلمات کلیدی تفاوتی ندارد ولی ممکن است اصطلاح کلمه ی کلیدی در روز 40000 مرتبه جستجو شود ولی اصطلاح کلمات کلیدی 10000 بار توسط کاربران جستجو گردد.

- سوال بپرسید

آخرین به روز رسانی های گوگل به این مفهوم نیست که سایت ها چگونه ایندکس شده اند به این مفهوم است که گوگل مدل پرسیدن سوالات را تغییر داده است در واقع باید با خودتان فکر کنید که افراد سوالاتشان را به صورت طبیعی به چه شکلی مطرح می کنند و سعی کنید به همان شیوه اصطلاحات کلیدی خود را انتخاب نمایید.

- تازگی

گوگل سعی می کند در پاسخ جستجوها ، از اطلاعات جدیدتر استفاده کند بنابراین تازگی مقاله ها و نوشته های شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
چیزی که لازم است درنظر بگیرید این است که فقط کلمات کلیدی نیستند که برای گوگل اهمیت دارند این یک مقوله ی چند لایه ای است. یعنی اگر در دنیای امروزی نیاز است که شما در گوگل پیدا شوید بهتر است بیشتر از اضافه کردن لینک ها و نوشتن مطالب مرتبط فکر کنید.

نکات مهم برای یافتن بهترین کلمات کلیدی مناسب سایت

1- در مورد قیف های سایت خود فکر کنید:

وقتی همه ی کارها انجام شد و شما ترافیک زیادی را وارد سایت خود کردید اگر این ترافیک یک ترافیک نامناسب باشد و شما ندانید با آنها چه کنید هیچ سودی ندارد.

2- در مورد روش های نمایش و ترویج فکر کنید:

رتبه گوگل (Google Rank) یک روش ترویج مطلب یا نمایش یک محصول است .البته کارها و روش های دیگری هم در این باره وجود دارد. بهتر است هنگامی که روی انتخاب کلمات کلیدی خود فکر میکنید در مورد نمایش آنها هم بیاندیشید.

3- در مورد کاربرانی که جستجو می کنند و کلمه را فعال می کنند هم فکر کنید:

فرض کنید شما در مرد غذاهای سالم یک مطلب خاص نوشته اید و روزانه 1000 نفر آن را مطالعه کرده اند ولی آیا حتما از شما چیزی میخرند؟ این مسئله به تعریف پله های بعدی از سمت شما بستگی دارد.

4- در مورد جامعه شناسی فکر کنید:

اگر به مدل آدم ها و نوع محصولاتتان و نحوه برخورد آن ها با محصولات خود فکر کنید این به شما کمک میکند تا متوجه شوید چه شکلی از صفحه ی فروش برای مشتریان شما مناسب تر است .

به طور مثال اگر محصولات شما برای کودکان است باید بدانید که آن ها کارت بانکی برای پرداخت پول ندارند پس لازم است در نحوه ی سفارش گیری و پرداخت وجه به این نکته توجه کنید.

5- در مورد بازدیدکنندگان احتمالی سایت خود فکر کنید:

مخاطب شما دقیقا آن چیزی است که شما به آن احتیاج دارید و به آن فکر می کنید. اگر نمیدانید بازدیدکنندگان احتمالی شما چه کسانی هستند سعی کنید با سپردن این کار به یک شخص زودتر در این باره به نتیجه برسید و مخاطبین خود را بشناسید.
بهینه سازی برای موتور های جستجو مدام در حال تغییر است. اما هنوز هم شما نیاز به انتخاب کلمات کلیدی مناسب در محتوای سایت خود هستید. اما چطور می توان بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرد؟
با ابزارها و ترفند های بازاریابان با تجربه موتور های جستجو
از رازهای زیر استفاده کنید تا به شما کمک کند لیست کلمات کلیدی مناسب سایت خود را یافته و ترافیک زیادی به سایت خود وارد کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords)

کلمات کلیدی طولانی معمولا عبارات 3 تا 5 کلمه ای هستند. این کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی سایت ها هستند زیرا به هدف جستجوی افراد در چرخه خرید نزدیک تر هستند. به همین خاطر حتی اگر حجم جستجوی کمتری دارند اما ترافیک هدفمندی را به سمت سایت جذب می کنند و بااینکه نسبت به کلمات کلیدی کوتاه رقابت پذیری کمتری دارند اما بهتر می توان از آنها برای رتبه بندی استفاده کرد و این یعنی ارسال ترافیک بیشتر به سمت سایت.

چطور می توان کلمات کلیدی طولانی پیدا کرد؟
عنوان محصولات بهترین مکان برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است. فهرستی از کلمات کلیدی محصولات و خدمات خود را در ابزار Google Keyword Tool جستجو کنید . در این زمینه حتما باکس Exact Match را بررسی کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین کلمات کلیدی معنایی (LSI) را پیدا کنید

راز پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی است. کلمات کلیدی LSI بسیار کارایی دارند. زیرا موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند. به عنوان اگر متن شما در مورد خودرو است موتور جستجو انتظار دارد کلمات دیگری مانند مدل، قطعات ماشین، ساختن را در متن شما ببیند. هر چه تعداد این کلمات در متن بیشتر باشد محتوای شما از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و مرتبط بودن آن بیشتر درک می شود. به همین شیوه می توانید به رتبه بندی بالاتری دست پیدا کنید.

چطور کلمات کلیدی معنایی LSI پیدا کنیم:
کلمات کلیدی اصلی خود را در ابزار Google Keyword Tool با تیک " Broad Match " جستجو کنید. در اینجا فهرستی از کوئری هایی که مشابه با کلمه کلیدی شما باشد به ترتیب های مختلف و یا کلمات پایانی مختلف مانند ( ها، ات، اند،و .. ) نمایش داده می شوند. در گوگل نیز می توانید کلمه کلیدی را با قرار دادن ~ قبل از آن جستجو کنید تا نتایج مرتبط با آن را بیابید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

با توجه به ترندها کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

ترندها به شما نشان می دهد چه جستجویی مشهور است. اگر هر کدام از این کوئری ها یا عناوین معروف به حوزه کاری شما مرتبط است در صورتی که بتوانید این عناوین را بیابید می توانید به ترافیک زیادی دست پیدا کنید.

چطور کلمات کلیدی روند دار ( مشهور) را پیدا کنیم:
ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی ترند وجود دارد اما مهم ترین آن گوگل ترندز (Google Trends) است.
گوگل ترندز یک ابزار عالی برای تهیه فهرستی از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط بر اساس دادهای عناوین خود گوگل است . مقایسه نتایج در گوگل ترندز نیز امکان پذیر است و می توان توسط آن کلمات کلیدی مختلف را در کنار هم مقایسه کرد. به علاوه این ابزار به شما نشان می دهد که کدام کلمات در حال شهرت یافتن هستند و علایق چگونه برای یک کلمه کلیدی خاص در حال تغییر است . همچنین نشان می دهد یک کلمه کلیدی در حوزه محلی چه عملکردی دارد . 

بهترین کلمات کلیدی را با توجه به موقعیت خود انتخاب کنید

اضافه کردن نام کشور، منطقه و یا شهر به کلمات کلیدی اصلی شما را از بقیه متمایز می کند و در نتایج جستجوی محلی در رتبه بالاتر قرار می دهد.
اگر کسب و کار شما دارای موقعیت فیزیکی است (اینترنتی و آنلاین نیست) کلمات کلیدی موقعیتی به کارتان می آید. موقعیت مکانی شما در گوگل مپ نمایش داده می شود و مشتریان ترغیب به خرید از شما چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین می شوند.
شما می توانید به جای کلمات کلیدی موقعیتی به صورت سرمایه گذاری در علاقه مندی های بازار هدف به خرید محلی، ارسال سریع تر و یا ملاقات ها ی رو در رو عمل کنید.

چطور می توان کلمات کلیدی موقعیتی را پیدا کرد؟
موقعیت خود را در Google Places اضافه کنید. از هر ابزار کلمات کلیدی که استفاده می کنید نتایج به طور خودکار بر اساس کشور فیلتر می شود اما می توانید آنها را بر اساس شهر و ایالت نیز فیلتر کنید. حال ببینیم در گوگل آنالیتیکس چه خبر است؟

best keywords use analytics

اگر در حال حاضر سایت شما دارای مقداری ترافیک است مشاهده کنید کدام کلمات کلیدی در حال کار کردن هستند و ترافیک بیشتری به سایت شما روانه می کنند. از مشتقات کلمات کلیدی مجددا استفاده کنید و نتیجه را ببینید. چه چیزی این چرخ را به حرکت وا می دارد ؟

کلمات کلیدی را بر اساس منافع فروش اولویت بندی کنید

بهترین کلمات کلیدی آن است که منجر به فروش شود. به همین خاطر یکی از رازهای پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت تاثیری است که آنها بر فروش می گذارند.
چطور کلمات کلیدی منفعت زا را پیدا کنیم ؟
ابتدا کلمات کلیدی خود را سرچ کرده و آنها را در فهرست های جداگانه قرار دهید. سپس هزینه هر محصول یا خدمات را فهرست کرده و تعیین کنید کدام محصولات می تواند به فروش بیشتر منجر شود. در پایان از این اطلاعات جهت اینکه کدام کلمات کلیدی ارزش بیشتری دارند و البته از کدام کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید بهره ببرید.

رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید

کسب و کارهای خطر پذیر از همان ابتدا به دنبال کلمات کلیدی رقابتی هستند اما کسب و کارهای محافظه کار ترجیح می دهند از کلمات کلیدی کم رقابت استفاده کنند و در طی زمان موفقیت خود را بسازند.
در هر صورت، بهتر است همیشه سطح رقابت کلمات کلیدی خود را دریابید تا بفهمید برای رسیدن به نتیجه چه اندازه تلاش لازم است.
اگر از ابزارهای جستجوی پرداختی استفاده می کنید نتایج رقابت مندی زیادی برای شما روشن شده است اما اگر اینطور نیست مراحل زیر را دنبال کنید :
- از گوگل پلاس و یا جیمیل لوگ اوت کنید .
- کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید .
- پیج رنک 10 نتیجه برتر را جمع بزنید. اگر نتیجه حاوی ویدئو بود تعداد آن نباید بیش از 10 عدد در صفحه اول بشود. در این مورد ویدئو یوتیوپ را به حساب نیاورید زیرا متعلق به خود گوگل است.
- عدد حاصله را بر 10 تقسیم کنید تا متوسط پیج رنک نتایج برای آن کلمه کلیدی به دست آید.
- از جدول زیر استفاده کنید تا سطح رقابت پذیری کلمه کلیدی را دریابید.

best keywords competition1


هر چه متوسط پیج رنک بالاتر باشد رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است. وقتی سطح رقابت کلمات کلیدی اصلی خود را یافتید آنها را بر اساس رنگ های جدول مرتب کنید تا همیشه بتوانید نگاهی سریع بدان بیاندازید.
استراتژی هوشمندانه این است که یک کلمه کلیدی پر رقابت و چندین کلمه کلیدی با رقابت پایین و متوسط برای هر صفحه انتخاب کرد تا بتوان برای کلمات کلیدی رقابتی، اعتبار به دست آورد.

پیدا کردن کلمات کلیدی سایت رقیب

رقبای شما نیز در حال تلاش برای دست یافتن به مشتری های جدید هستند به همین خاطر می توانید از وب سایت آنها به عنوان منبع بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید. به محتوا و بلاگ آنها نگاهی بیاندازید و عناوین و توضیحات متای آنها را برای یافتن کلمات کلیدی بررسی کنید. از ابزار SEMRush می توانید برای ملاحظه کلمات کلیدی رقیب خود که برای آن رتبه به دست آورده است استفاده کنید. با پیدا کردن کلمات کلیدی سایت رقیب می توانید به استراتژی محتوای آنها دست یابید و نگرش مشتری ها راجع به کسب و کارهای آن را دریابید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آنالیز رقبا در سئو

از ابزار Wordtracker برای یافتن کلمه کلیدی استفاده کنید

Wordtracker یک ابزار رایگان است که مشابه ابزار Google Adwords Keyword است. تنها کافی است از این سایت پیدا کردن کلمات کلید استفاده کرده کلمات کلیدی تا به فهرستی از کلمات کلیدی مشابه دست پیدا کنید .

keyword tool main grab


از ابزار BoostSuite برای پیدا کردن کلمات کلیدی برتر استفاده کنید

ابزار BoostSuite به طور خودکار یک فهرست محتوای برتر به شما پیشنهاد می دهد که بر اساس حجم جستجو، سطح رقابت کلمات کلیدی و محتوای کنونی شما قرار دارد. همینطور از بازدیدهایی که به وب سایت شما می شود مطالبی آموخته و به طور خودکار زمانی که نیاز به یک محتوای جدید بود آن را به شما هشدار می دهد. با استفاده از ابزار به راحتی می توان استراتژی محتوای خود را تدوین کنید. هشدار خودکار یعنی اینکه شما هیچ وقت شانس نوشتن یک محتوای عالی را از دست نخواهید داد.

Increase Traffic With the Best Keywords Screenshot 5 1

با تفکر به مشتری کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

یکی از اشتباهاتی که کسب و کارهای کوچک مرتکب میشوند این است که خیلی به کارهایی که میتوانند ارائه بدهند توجه میکنند. اما واقعیت اینه که اگر مشتری نتواند شما را پیدا کند مهم نیست شما چقدر عالی و درجه یک هستید.
پس یک نفس عمیق بکشید و خودتون را به جای مشتری قرار بدهید. اگر شما دنبال خدمت یا کالایی که دارید بگردید از کجا شروع میکنید؟ چه چیزی را جستجو میکنید؟ از چه کلمات مختلفی برای جستجو استفاده میکنید؟ جستجوی "لباس یوگا " خیلی با جستجوی "معروف ترین لباس یوگا سال 2020" فرق دارد. زمانی را برای بررسی مشتری و چیزی که جستجو خواهند کرد کنار بگذارید


رازهای شما برای یافتن بهترین کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت چیست؟ در بخش نظرات این موضوع را مطرح کنید تا دیگران نیز از تجربیات شما استفاده کنند. این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

 

 

5 از 5