با ما در ارتباط باشید: 0314566

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید ممکن است با اصطلاح SEO و بهینه سازی سایت آشنا شده باشید و مقالاتی هم در مورد آن خوانده باشید اما سوالاتی برایتان پیش آمده باشد که در همان ابتدای آشنایی شما را درگیر خود ساخته است . سوالاتی مثل:

1) سئو چیست؟

1) برای یاد گرفتن سئو از کجا شروع کنیم؟

2) آیا خودم می توانم SEO انجام دهم؟

3) قبل از اینکه سئو انجام بدهم چه چیزهای اولیه ای باید بلد باشم؟

4) آیا باید یک متخصص سئو استخدام کنم؟

قبل از اینکه بتوانید به این سوالات پاسخ دهید ابتدا باید بدانید اصلا ارزشش را دارد خودتان برای سئو وقت بگذارید؟ اصلا پیش نیاز انجام سئو را می دانید . ما در این مقاله دید شما را آنقدر بسط می دهیم تا بتوانید تصمیم خود را بگیرید.
قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید باید مطمئن شوید که به درک درستی از سئو رسیده اید . سئو شامل ساختار سازی و طراحی صحیح سایت، کد نویسی، تولید محتوا، برچسب گذاری محتوا، بازاریابی محتوا، لینک سازی و روابط عمومی و ..  است.

پیش نیاز سئو

چیزی که شما به واقع نیاز دارید از خود بپرسید سوالات زیر است:

- آیا شما تمایل و علاقه ای برای بهینه سازی سایت خود دارید؟
- آیا وقت لازم برای سئو را دارید؟
- آیا بهتر نیست تمرکز خود را بر دیگر جنبه های کسب و کار خود قرار دهید و وقت خود را بر روی یادگیری و امتحان و خطا نگذارید و کار سئو را به متخصص آن بسپارید؟
- آیا شما علم لازم برای شروع سئو و بهینه سازی سایت خود را در اختیار دارید؟

 

پیش نیاز انجام سئو چیست؟


برای انجام سئو باید در یک زمینه های خاصی داشته ابتدایی داشته باشید و بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید از جمله این سوالات:

- آیا با HTML آشنایی دارید؟
شما برای اجرای اصول سئو باید متن و کد HTML سایت خود را تغییر دهید و اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا مجنتو استفاده می‌کنید باید علم و تسلط لازم را داشته باشید. چون سئو سیستم های مدیریت محتوا با یکدیگر متفاوت است.

- آیا می‌توانید محتوای سایت خود را به روز رسانی کنید؟
سئو سایت مناسب نیاز به مطالب به روز و تازه دارد، آیا امکان ارائه مطالب جدید و مستمر در سایت را دارید؟ وبلاگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بروز رسانی سایت در چند سال اخیر به فاکتور مهمی برای کسب رتبه‌های بهتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل تبدیل شده است.

- با کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آنها آشنایی دارید؟
شما باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید. کلمات کلیدی قلب تپنده ی هر سایت است. در بهینه سازی سایت یا همان سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش بسزایی را ایفا می‌کنند پس زمان کافی برای این کار صرف کنید. کلمات مناسب و مرتبط با کار خود را پیدا کرده و سئو سایت را متناسب با این کلمات انجام دهید. به طور کلی کلمات کلیدی و تنوع آن‌ها در محتوای سایت، نقش مهمی در کسب رتبه‌های بهتر در گوگل ایفا می‌کنند.

- ابزار لازم سئو سایت را در دسترس دارید؟
بسیاری از بخش‌های سئو سایت نیاز به ابزار و برنامه‌های آنالیز مناسب دارند که برخی از آن‌ها گران قیمت بوده و نیازمند تسلط و آشنایی کامل هستند. شما باید برای سئو سایت خود نحوه کار با گوگل وبمستر را بخوبی بیاموزید.

- زمان شما چقدر ارزشمند است؟
این سوال را بعنوان آخرین سوال در نظر گرفتیم، زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد. وقت طلاست و ارزش آن در هر تجارتی متفاوت است. انجام تمام مراحل بهینه سازی و سئو سایت فرآیندی زمانبر است، بخصوص اگر در زمینه فعالیت خود رقبای زیادی داشته باشید. ممکن است که شما بتوانید با مطالعه و تحقیق تمام فرآیند سئو سایت را بدرستی انجام دهید ولی در نظر داشته باشید که این کار چه زمانی از شما خواهد گرفت و از این زمان چه استفاده ای می‌توان داشت.
اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است می‌توانید خودتان کار سئو سایت را آغاز کنید ولی اگر هر کدام از این بخش‌ها برای شما مبهم بوده و یا اطلاعی از آن ندارید بهتر است که سئو سایت خود را به یک متخصص بسپارید، زیرا آنچه که در مقالات و آموزش‌های سئو می‌خوانید با آنچه که در عمل اجرا می‌شود تفاوت‌های تکنیکی زیادی دارد.

آیا سئو را خودم انجام دهم یا از متخصص سئو کمک بگیرم؟

در نهایت شما تنها به سایت خود آشنایی دارید ولی متخصصان سئو با چندین سایت و شرکت در زمینه‌های مختلف همکاری داشته‌اند و تجربیات مناسبی را در زمینه سئو سایت کسب کرده‌اند که می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. شما در این راه اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد و باید هزینه آن را بپردازید چیزی که شاید کارشناسان سئو سال‌ها قبل به آن رسیده‌اند. علاوه بر این آنها دارای ابزارهای تخصصی یافتن کلمات کلیدی ، آنالیز وب سایت و آنالیز لینک ها و .. را در اختیار دارند که یادگیری هر کدام از آنها خود زمان بر است و ممکن است شما اصلا آنها را متوجه نوشید و برای شما مبهم باشد. به علاوه برخی از این ابزارها پولی هستند و شما برای کار آنها باید یک هزینه دیگر هم بکنید و آخر دست هم شاید نتوانید آنها را به درستی تحلیل کنید و به جای اینکه مسیر درست را انتخاب کنید به بیراهه بروید و به جای ثواب کباب کنید.
برای انجام ساده‌ترین مراحل و تغییرات در سئو سایت نیازمند جستجو و صرف زمان زیادی هستید، پس در نظر داشته باشید که در معادله زمان و هزینه کدامیک برای شما ارزشمندتر است.
از سوی دیگر انجام دادن و یا ندادن سئو بستگی به عامل رقابت نیز دارد. اگر در یک صنعت پر رقابت هستید بهتر است کار را به کاردان بسپارید و یک نفر متخصص استخدام کنید . برای اینکار باید حاضر باشید پول هزینه کنید. در این صورت می توانید تمرکز خود را بر روی مسائل مهم تر شرکت خود قرار دهید و خود را درگیر سئو نکنید. زیرا سئو خود یک دنیای گستره است و نیاز به صبر و حوصله و تلاش فراوان دارد . با تمام تفاسیری که عنوان شد اگر باز هم می خواهید سئو را خودتان انجام دهید پس کفش آهنی بپوشید.

 

جمع بندی


سئو زمان بر است اما انجام آن غیر ممکن نیست. آیا می توانیم خودمان سئو انجام دهیم؟ بستگی دارد. سئو نیازمند دانش پایه در مورد متاتگ ها، توانایی یافتن کلمات کلیدی، لینک سازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تولید محتوای ارزشمند و ... است .
در اینترنت منابع و مقالات زیادی برای خواندن و یادگیری سئو وجود دارد .اما در نهایت چگونگی عملکرد و زمان مورد نیاز برای رتبه بندی است که مهم است. تلاش های شما برای سئو ستودنی است اما نتیجه مهم تر است، چه آن را خود انجام دهید و چه به دست متخصص بسپارید. اگر شما زمان و علاقه و توانایی لازم برای مطالعه و فراگیری سئو دارید و می توانید از کلمات کلیدی برای سئو استفاده کنید سئو را خود به دست گیرید . اگر در هر مورد با کمبودها و نواقصی روبه رو هستید بهتر است یک متخصص سئو استخدام کنید و یا کار را به دست شرکت های متخصص سئو بسپارید که با استخدام متخصص SEO کار شما را راحت و خیالتان را آسوده می کنند.

 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
همه حرفاتون درست ولی اگر خودمون بخوایم سئو کار بشیم چی؟
نمایش بیشتر
8 از 9 نفر این نظر را مفید دانسته اند