با ما در ارتباط باشید: 0314566

بهینه سازی صفحه لینکدین

لینکدین از جمله کانال های قدرتمند برندسازی است که می تواند به حضور شما در بین 377 میلیون متخصص قوت بخشد. لینکدن برای جستجوی مشاغل، شبکه سازی و افزایش مشتری یک پایگاه منحصر به فرد است به خصوص اگر در این حیطه ترفندها و نکته هایی برای بهینه سازی پروفایل خود بلد باشید.
امروزه لینکدین برخلاف دیگر شبکه‌ها که هدف آن‌ها ارتباط بین دوستان و آشنایان است، فرصتی برای ایجاد ارتباط کاری بین متخصصان و شرکت ها و پیدا کردن شغل مناسب ایجاد نموده است.
شما می‌توانید از طریق قسمت جستجوی پیشرفته لینکدین یا با عضویت در گروه‌های مختلف، افراد هم‌صنف خود یا شرکت و افرادی را که نیاز به تخصص آن‌ها دارید را به راحتی و سریع پیدا کنید؛ اما مهم‌ترین سؤال هر متخصص این است که دیگران چگونه به راحتی و سریع در لینکدین ما را پیدا کنند.

اگر نمودار "چه کسی از پروفایل من بازدید کرد"  هفته ها پس از هفته ها هنوز یکنواخت است و مثل یک جسم بدون قلب کار می کند این مقاله را بخوانید تا با تکنیک ها و ترفندهای سئو صفحه لیبنکدین خود آشنا شوید و حیات را دوباره به این جسم بی جان برگردانید و بازدید کنندگان خود را افزایش دهید.

مزایای بهینه سازی صفحه لینکدین 


- بک لینک سازی به وب سایت
- افزایش تعداد بازدید کننده و ایجاد ترافیک بیشتر
- رتبه بالاتر در نتایج جستجو
- برقراری ارتباط با افراد متخصص در زمینه کاری
- افزایش آگاهی از نام برند 
- افزایش فالورها از طریق لینکدین

تعداد کاراکتر بخش های مختلف لینکدین


قبل از شروع باید بدانید هر فیلد صفحه لینکدن چه تعداد کاراکتر اشغال می کند. حروف، اعداد، نقطه گذاری و فضا نیز یک کاراکتر محسوب می شوند.
- نام: 60 کاراکتر
- عنوان حرفه: 120 کاراکتر
- خلاصه: 2000 کاراکتر

اطلاعات تماس:
- متن انکر وب سایت: حداکثر 30 کاراکتر
- URL وب سایت: 256 کاراکتر
- شماره تماس: 25 کاراکتر. تنها افراد درجه یک connection می توانند این شماره تلفن را ببینند.
- IM (پیغام فوری): 25 کاراکتر. تنها افراد درجه یک connection می توانند این اطلاعات را مشاهده کنند.
- آدرس: 1000 کاراکتر. تنها افراد درجه یک connection می توانند این اطلاعات را ببینند.

سابقه کار:
- نام شرکت: 100 کاراکتر
- عنوان شغل: 100 کاراکتر
- توصیف پست شغلی: حداقل 200 و حداکثر 2000 کاراکتر

دیگر موارد:
- علایق شخصی: 1000 کاراکتر

مهارت ها و تاییدها: شما مجاز هستید تا 25 مهارت شغلی 61 کاراکتری را وارد کنید.

به روز رسانی نوار وضعیت لینکدین: شما مجاز به 700 کاراکتر هستید.


16 ترفند بهینه سازی صفحه لینکدین

1- کامل بودن صفحه پروفایل


مطمئن باشید هر بخش پروفایل شما کامل است و هیچ جای خالی وجود ندارد. پروفایل لیندکن شما رزومه شماست. به همین خاطر با آن به همان اندازه جدی برخورد کنید. مواردی که باید کامل کنید به شرح زیر هستند:

- اضافه کردن مکان و صنعت خود
- موقعیت کنونی
- دو موقعیت قبلی
- اطلاعات تحصیلی
- حداقل سه مهارت
- حداقل 50 ارتباط

سئو صفحه لینکدین


2- عکس حرفه ای پروفایل


عکس خوب ضامن موفقیت شما در لینکدن است. یک عکس خوب می تواند 14 برابر میزان بازدید شما را بالا ببرد. داشتن چنین عکسی در دیگر کانال های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک نیز به همان اندازه مهم است. از هر عکسی استفاده  کنید به غیر عکس سلفی از خود، لوگوی شرکت، عکس غیر رسمی خود و دوستانتان. این گونه عکس ها نام برند شخصی شما را تخریب می کند و با هدف شما در لینکدن مغایر است. اندازه عکس ایده ال لینکدین 200*200 تا 500*500 است. عکس بیش از 4000 پیکسل لود نخواهد شد.


3- آدرس url خود را کوتاه انتخاب کنید.

آدرس url شما نباید به یک فرش قرمز بلند باشد. از آدرسی که پر از شماره و حروف عجیب غریب است بپرهیزید و در عوض آدرسی مثل www.poonehmedia.com استفاده کنید. این نوع آدرس ها بیشتر از نظر سئو بهینه هستند و به سایت شما امکان می دهد رتبه بالاتری در گوگل نیز بگیرد و بدین ترتیب مردم شما را زودتر پیدا کنند.

سئو آدرس صفحه لینکدین


4- مهارت ها و تایید (Endorsement) اضافه کنید.


تایید ها شما را برای یک حرفه خاص قابل شناسایی می کنند. دلیل اهمیت تایید ها نتایج جستجو است. هر چه تعداد این تاییدها بیشتر باشد وقتی کسی حرفه ای را سرچ می کند شما را در نتایج جستجوی خود می بیند. به عنوان مثال ما +99 تایید از اشخاص داریم که ما را به عنوان بازاریاب رسانه های اجتماعی تایید کرده اند. وقتی که مدیر یا کارمند کلمه بازاریابی رسانه های اجتماعی را سرچ می کند احتمال آنکه ما را در صفحه اول نتایج جستجوی خود مشاهده کند زیاد است.


5- لینک های خود را شخصی سازی کنید.


از یک نام عمومی برای وب سایت خود استفاده نکنید بلکه آن را با نام شرکت یا نام بلاگ خود برند کنید تا برای مردمی که از پروفایل شما بازدید می کنند جلب توجه کنید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک لینک برای بلاگ خود بسازید به جای اینکه از انکر تکست استاندارد "بلاگ" استفاده کنید آن را به صورت social Media blog و یا Poonehmedia Blog در نظر بگیرید. به این شیوه قادرید پروفایل خود را بهینه سازی کنید و رتبه گوگل خود را برای دیگر ویژگی های وب سایت خود بالا ببرید. هر پروفایلی می تواند تا سه لینک وب سایت در خود جای دهد. می توانید با کلیک بر روی لینک وب سایت خود و انتخاب گزینه other در منو کشویی انکر تکست آن را به دلخواه تغییر دهید.


6- پروفایل خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.


شما می توانید پروفایل لینکدین خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا بدین صورت برای کلمات کلیدی خود شناخته شده و توسط مردم پیدا شوید. از کلمات کلیدی در بخش های مختلف پروفایل خود مانند بخش خلاصه، مهارت ها، عنوان شغل، تاریخچه حرفه و علایق شخصی استفاده کنید.


7- از کلمات کلیدی در عناوین استفاده کنید.


عنوان اولین چیزی است که مردم دز وهله اول در پروفایل شما می بینند. از انجا که این عنوان در جای جای لینکدن دیده می شود الگوریتم لینکدن در هنگام رتبه بندی تاکید زیادی بر این عنوان دارد. به همین خاطر اطمینان یابید از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده می کنید . می توانید نام جغرافیایی محل خود را نیز در آن لحاظ کنید تا در جستجوهای محلی نام شما پیدا شود.


8- یک پروژه اضافه کنید.

ما بسیار توصیه می کنیم که یک بخش پروژه به پروفایل خود اضافه کنید به خصوص اگر به عنوان یک مشاور و یا نویسنده آزاد فعالیت می کنید. این کار به شماامکان میدهد نام پروژه خود و یک لینک از صفحه وب سایت خود را در آن قرار دهید و بدین صورت لینک سازی کنید و بازدیکنندگان را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و از طرفی با ارائه شواهد در نظر مخاطبان اعتبار کسب کنید.

9- به گروه ها و شبکه ها بپوندید .

دیگر گرو ها و شبکه های مربوط به تخصص کاری خود را یافته و در آنجا عضو شوید. حداقل در یکی دو گروه عضو فعال باشید. بر اساس آمارهای لینکدن بازدید از پروفایل شما با عضویت در گرو ها 5 برابر افزایش می یابد. فراموش نکنید شما در آنجا حضور ندارید تا خدمات و محصولات خود را بفروشید گرو ها برای یک جامعه است نه شما. اعضای هر گروه بودن کانکت بودن نیز می توانند پروفایل اعضای دیگر را نیز مشاهده کنند و بنابراین تعداد بازدید و یا قابلیت پیام رسانی را افزایش دهند.

10- در پروفایل خود از رسانه استفاده کنید.

وجود تصاویر و اسناد زیبایی بصری به پروفایل شما می بخشد و شما را از بقیه متفاوت می کند. می توانید به قسمت خلاصه، تحصبلات و سابقه رسانه اضافه کنید.
1- موس خود را در قسمت بالای صفحه اصلی ببرید و وارد پروفایل خود و قسمتی که قصد دارید چیزی اضافه کنید قرار دهید.
2- بر روی آیکون add media که به شکل اضافه است کلیک کنید و تصویر خود را آپلود کنید و یا یک لینک برای محتوای وب سایت خود بسازید. از سری فرمت های زیر برای بارگذاری میتوانید استفاده کنید.
- سند: pdf, .doc, .docx, .rtf and .odt
- عکس : pdf, .ppt, .pps, .pptx, .ppsx, .pot, .potx and .odp
- اندازه فایل نباید بیش از 100 مگابایت باشد.

توجه کنید شما نمی توانید به طور مستقیم در لینکدن خود ویدئو آپلود کنید درعوض در پایگاهی دیگر مانند زیر ویدئو خود را آپلود کنید و بعد لینک آن را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید.

• SlideShare
• YouTube
• Vimeo
• Ustream
• Brightcove
• Facebook

پس از آپلود ویدئو می توانید معرفی آنرا در پروفایل لینکدن خود قرار دهید. در بالای صفحه اصلی بر روی آیک Me icon کلیک کنید و گزینه select view profile را انتخاب کنید. سپس در قسمت سمت راست بر روی edit icon کنار عکس پروفایل خود کلیک کنید و اسکرول کنید تا بخش media section را ببینید. بر روی link کلیک کنید و لینک ویدئو را در آن کپی کنید و سپس add را بزنید.در پایان باکس مدیا برای شما نمایان می شود. یک عنوان و توصیف با کلمات کلیدی انتخاب کنید و بر روی apply و سپس save کلیک کنید.

ویدئو صفحه لینکدین


11- پروفایل خود را یا نمادها و شماره گذاری ها جذاب کنید.

استفاده از سمبل ها و سرنخ های بصری مانند شماره گذاری ها قطعا به پروفایل شما کمک می کند برجسته تر از بقیه نمایان شوید. خیلی در انتخاب سمبل ها افراط نکنید. نباید پروفایل خود را غیر حرفه ای جلوه دهید.

اگر ترفند دیگری برای سئو صفحه لینکدین می شناسید آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید

 

 

5 از 5