با ما در ارتباط باشید: 0314566
پنالتی گوگل چیست و چطور از پنالتی شدن جلوگیری کنیم

زمانی که گوگل با استفاده از الگوریتم های خود تشخیص دهد که شما در حال انجام فعالیت های غیر اصولی یا به عبارتی کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت خود هستید شما را جریمه خواهد کرد و شما را از لیست سایت های ایندکس شده خود حذف می کند، به طور کلی و ساده به این موضوع پنالتی گوگل می گویند. زمانی که پنالتی گوگل شامل حال شما می شود شما یک پیام در وبمستر خود دریافت می کنید که دلیل پنالتی شدنتان را به شما توضیح می دهد. برای رفع پنالتی شما باید یک پیام به کارشناسان گوگل بدهید و آنها را قانع کنید که از راههای غیر قانونی برای بالا بردن رتبه وب سایت خود استفاده نکرده اید، موردی که در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که پیام شما حتما توسط کارشناسان گوگل بررسی می شود، پس بهتر است با تمام قوا از حق خود دفاع کنید.
یکی از مواردی که ممکن است باعث پنالتی شدن شود، عدم آگاهی است! شاید شما با خود فکر می کنید که انجام کاری که برای سئو مفید است، آن هم به صورت افراطی می تواند به شما کمک کند ولی بعد از مدتی شاهد پنالتی شدن سایت خود توسط هستید. برای جلوگیری از این موضوع باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. ما در پونه مدیا به شما کمک می کنیم تا به روزترین اطلاعات را به دست آورید.

چطور از پنالتی شدن وب سایت خود توسط گوگل جلوگیری کنیم؟

گوگل زمانی سایت شما را جریمه یا پنالتی می کند که با استفاده از الگوریتم های خود تشخیص دهد شما از روش های غیر قانونی استفاده می کنید، پس بهترین راه برای جلوگیری از پنالتی شدن این است که قوانین گوگل را رعایت کنید.
از آنجایی که گوگل با استفاده از الگوریتم های ضد اسپم خود قانونی بودن یا نبودن و اعتبار سایت شما را برای رتبه بندی خود مشخص می کند، شما را با این الگوریتم ها آشنا می کنیم. 

 جریمه گوگل

الگوریتم پاندا در گوگل و پنالتی آن

گوگل با استفاده از الگوریتم پاندای خود ارزش محتوای شما را مشخص می کند، مواردی که این الگوریتم بررسی می کند عبارتند از:

تعداد کلمات
مرتبط بودن متن و کلمات با تگ های HTML
کپی نبودن محتوا
این الگوریتم مامور این است که سایت هایی که محتوای ناب، با کیفیت، پربار و دسته اول دارند را از سایتهایی که محتوای بدی دارند جدا کند. پس با نوشتن محتوای با کیفیت، مفید و جدید می توانید پاندای گوگل را پشت سر بگذارید. مطلب الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ می تواند به شما کمک کند که این الگوریتم را بهتر بشناسید.
در ضمن شما می توانید برای تولید محتوای بهتر و بازاریابی محتوا موثر تر برای پشت سر گذاشتن این الگوریتم مطالب زیر را مطالعه کنید.

روش های تولید محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چیست و چرا شکل گرفت؟
چه سبکی برای تولید محتوا انتخاب کنیم؟

 الگورتم پاندای گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل و پنالتی آن

وظیفه این الگوریتم بررسی و آنالیز لینک های وردی و خروجی یک سایت می باشد و سایت های اسپم و سایت هایی که صرفا سایر سایت ها را تبلیغ می کنند را جریمه می کند. یکی از مواردی که می تواند باعث شود که پنگوئن گوگل نسبت به شما واکنش نشان دهد این است که ناگهان تعداد زیادی لینک خارج استفاده کنید. شما می توانید مطلب الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه تاثیری در سئو وب سایت دارد؟  را مطالعه کنید تا با روند کارکرد آن بیشتر آشنا شوید و همچنین مطالب زیر به شما کمک می کنند که لینک سازی صحیح تر، موثر تر و بی خطر تری داشته باشید:

آموزش لینک سازی داخلی
رفع جریمه الگوریتم پنگوئن با مثال
روش های اصولی بک لینک سازی

پنالتی گوگل الگوریتم پنگوئن 

الگوریتم مرغ مگس خوار و پنالتی آن

مرغ مگس خوار گوگل به عنوان یک موجود سریع و با دقت بالا وظیفه بررسی ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی استفاده شده را بر عهده دارد. این الگوریتم کلمه کلیدی شما را تشخیص می دهد و سپس قسمت های مختلف محتوای شما را مانند عنوان اصلی و عنوان های داخل متن و پاراگراف را آنالیز می کنند و به عبارتی به دنبال ارتباط بین کلمه کلید شما و این قسمت ها می گردد. این الگوریتم به تکرار بیش از حد کلمات کلیدی هم حساس است و چنین محتواهایی را اسپم تشخیص می دهد، مطلب از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بیشتر بدانید!  می تواند شما را در خصوص این الگوریتم راهنمایی کند، هم چنین مطلب Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟ تاثیر تکرار بیش از حد کلمات کلیدی روی سئو را برای شما مشخص می کند.

 الگوریتم مرغ مکس خوار گوگل و پنالتی آن

محتوا چه تاثیری روی پنالتی گوگل دارد؟

اگر بخواهیم تمام دستور العمل های نوشتن یک محتوای مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله به صورت زیر است:

«محتوایی بنویسید که خواننده ی واقعی از خواندن آن لذت ببرد و برای او مفید باشد»

اگر شما قصد تولید محتوای مناسب دارید باید اول از همه یک استراتژی محتوای مناسب و قوی داشته باشید، ولی بهتر است که با هم بررسی کنیم که استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا راهکاری است که شما برای وب سایت خود ایجاد می کنید با استفاده از آن یک چارچوب کلی برای روند محتوا و بازاریابی محتوا خود ایجاد می کنید و به این صورت برای تولید کننده محتوای خود مشخص می کنید که محتوای تولیدی او چه خصوصیاتی داشته باشد. مطلب استراتژیست محتوا کیست؟ را مطالعه کنید.

نکته مهم دیگری که باید برای تولید محتوای سایت در نظر بگیرید ارزش محتوا برای گوگل و ارزش محتوا برای خواننده است. در نظر گرفتن این دو نکته در کنار هم باعث می شود که شما به یک دوراهی برخورد کنید. چرا که موتور جستجوی گوگل متن کوتاه را بی ارزش می داند و خواننده سایت شما (به خصوص کاربر های ایرانی که مطالعه برای آنها کار بسیار سختی است) متن بلند را خسته کننده و باز بی ارزش می دانند. راه مناسب برای مقابله با این تناقض این است که شما خوانش متن را برای مخاطبان خود ساده کنید که برای این کار می توانید عنوان مطالب خود را طوری انتخاب کنید که خواننده با پایین آمدن یا به عبارتی اسکرول کردن اصل مطلب را در ک کند یا قبل از شروع متن اصلی یک خلاصه از کل محتوای خود به او بدهید و او را تشویق کنید تا برای مطالعه جزئیات بیشتر ادامه ی مقاله شما را مطالعه کند. به این صورت شما هم رضایت مخاطب و هم رضایت گوگل را به دست آورده اید.
همچنین بهتر است که بعد از نوشتن، یک بار مقاله و یا مطلب خود را از دید مخاطب مطالعه کنید و به این صورت از با کیفیت بودن آن اطمینان پیدا کنید.

تاثیر بک لینک ها بر روی پنالتی گوگل

در مطلب بک لینک چیست و چه تاثیری در سئو دارد ؟ در مورد تاثیرات بک لینک ها بر روی سئو بحث کرده ایم و می دانیم که گوگل چقدر روی این موضوع حساس است! همین حساسیت باعث می شود که گوگل مراقب سایت شما باشد تا از لینک های خارجی مناسب و درست استفاده کنید. ولی در صورتی که تعداد مخاطب هایی که به سایت شما وارد می شوند بالا، ولی ماندگاری آنها در سایت شما پایین و تعداد لینک های خارجی شما بالا باشد؛ تشخیص گوگل این است که سایت شما اسپم است و جریمه خواهید شد. برای اینکه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، بهتر ات که اولویت های سایت خود را در ابتدا با بالا بردن کیفیت محتوا و ارزش محتوایی که مخاطب ارائه می دهید، معتبر سازی کنید. راه حل عملی آن به این صورت است که تا زمانی که به رتبه ی الکسای زیر یک میلیون نرسیده اید از بک لینک ها استفاده زیادی نکنید. مطالب زیر می توانند شما را در خصوص لینک سازی بهتر راهنمایی کنند:

استراتژی لینک سازی در 6 گام
ابزارهای آنالیز بک لینک
روش های اصولی بک لینک سازی

 جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

میزان تاثیرگذاری ارتباط محتوا با کلمات کلیدی بر پنالتی گوگل

یکی از مواردی که گوگل در آن به تازگی سیستم هوش مصنوعی خود را به شدن قوی کرده است تشخیص ارتباط بین کلمات و مفاهیم مختلف است، به عنوان مثال برای گوگل "بهینه سازی موتور های جستجو، سئو وب سایت، بالا بردن رتبه سایت در صفحه نتایج و بهبود سئو" ارتباط معنایی دارند. ولی با این حال پیشنهاد پونه مدیا به شما این است که از کلمات کلیدی که به عنوان هدف برای خود مشخص کرده اید همچنان کار کنید و از آنها در عنوان های خود استفاده کنید.

جریمه گوگل

 جریمه گوگل چیست؟ جریمه همان ترجمه فارسی پنالتی است. پس وقتی درباره جریمه گوگل حرف می زنیم، منظور همان پنالتی شدن توسط گوگل است. تخلف از هر الگوریتمی که گوگل تعریف می کند، مشمول جریمه گوگل می‌شود. گوگل دائما محتوای صفحات ایندکس شده را بررسی می کند و درصورتی که ربات‌های خزنده گوگل متوجه شوند که چیزی در صفحه ای به خصوص از این الگوریتم ها تخطی کرده، فورا آن را شناسایی می کنند و محتوای آن صفحه مشمول جریمه گوگل یا همان گوگل پنالتی می شود. اصلا دلیل حساسی و وسواس سئوکارهای باتجربه در انجام پروژه های سئو همین جریمه گوگل است.

چطور از پنالتی گوگل خارج شویم؟

اگر راه درآمد شما از وب سایتتان فروش لینک بوده باشد و به عبارتی دلال لینک باشید، گوگل از شما ناراحت خواهد شد، چون اصلا این موضوع را دوست ندارد و ممکن است شما را اسپم تشخیص دهد. از طرفی شاید شما به خاطر محتوای بی کیفیت و نامناسب پنالتی شده باشید. شما باید مشکلی سایت که به صورت یک پیام در وب مستر گوگل برای شما ارسال شده است را مطالعه کنید و در همان قسمت راهنمایی های گوگل در این خصوص را مطالعه کنید.
در ضمن شما می توانید از روش های زیر برای رفع جریمه گوگل و برطرف کردن پنالتی استفاده کنید:

  • اگر قسمتی از سایت شما محتوای اسپم دارد و فقط برای تبلیغ یک وب سایت دیگر ایجاد شده است، آنرا حذف کنید.
  • اگر موضوع ها و مباحث سیاسی در سایت خود دارید آن ها حذف کنید.
  • راه اضافه کردن لینک توسط مخاطبان خود را ببندید. به عنوان مثال اگر تا امروز به کاربران سایت خود اجازه می داده اید در قسمت نظرات سایت شما لینک بگذارند باید تمام کامت های لینک دار را حذف کنید، که این کار را می توانید بااستفاده از یک دستور PHP یا ASP انجام دهید.
  • اگر در سایت ها مختلف در قسمت نظرات لینک سایت خود را قرار داده اید و یا یک لینک از سایت خود را در فروم های مختلف گذاشته اید آنرا حذف کنید.
  • نام های کاربری که با هدف تبلیغات در سایت شما ایجاد شده اند را حذف کنید.
  • محتوا ها و مقالات مختلف که ارتباط مفهومی با سایر محتوا ها ندارند و یا کیفیت پایینی دارند را حذف کنید.

 

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده ی لازم را برده باشید.
اگر تا به حال با پنالتی گوگل و جریمه های گوگل دست و پنجه نرم کرده اید خوشحال می شویم که تجربیات شما را در این زمینه استفاده کنیم.



5 از 5