با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو محلی (Local Seo)

سئویکی از مواردی که امروزه می تواند سرنوشت کسب و کار های مکان محور و کوچک را عوض کند سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) است. 
در این مطلب قصد داریم قدرت سئو محلی برای کسب و کار های کوچک را برای شما توضیح دهیم، پس اگر یک کسب و کار کوچک مانند یک کلینیک زیبایی، فروشگاه های مختلف در شهرها نسبتا بزرگ، رستوران، تعمیرگاه و کسب و کار های این چنین دارید (یا قصد کارکردن با چنین افرادی را دارید) بهترین گزینه برای شما سئو محلی است! 
شما می توانید مطلب سئو محلی local seo چیست و چگونه انجام می شود؟ برای آشنایی بیشتر با سئو محلی مطالعه کنید.
در ادامه این مطلب از پونه مدیا مفاهیمی را با هم بررسی می کنیم که به شما کمک می کند که برگ برنده را به دست کسب کار های کوچک بدهید.

 سئو محلی local seo

جستجو کننده ی محلی (منطقه ای) یا Local Searcher کیست؟

جستجوکننده محلی کسی است که استفاده ی او از موتور جستجو به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می شود و به عنوان مثال در یک منطقه خاص به دنبال کسب و کار شما می گردد. 
سئو محلی را می توان نسخه به روز تر و بسیار تاثیر گذار ترِ روزنامه های محلی نامید که کسب و کار های شهر را به شما معرفی می کنند و به این صورت شما را با کسب و کار های مناطق اطراف خود آشنا می شوید. ولی اگر بخواهیم واقعبینانه به موضوع نگاه کنیم می بینیم که گوگل کم کم جای سایر روش ها را می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید عبارت (رستوران نزدیک من) یا (کافی شاپ نزدیک من) را در گوگل جستجو کنید می توانید نزدیک ترین رستوران را پیدا کرده و با استفاده از گوگل مسیر خود را پیدا کنید.
بهبود سئو محلی کمک می کند فردی که به دنبال خدماتی است که شما ارائه می دهید راحتتر شما را پیدا کند.

بر اساس آماری که سایتThink with Google منتشر کرده است حود یک سوم جستجوهایی که از طریق تلفن های همراه انجام می شود مربوط به مکان و لوکیشن است. پس استفاده از این کاربران می تواند یک مزیت بسیار عالی برای کسب و کار شما باشد، چرا که با اینکار شانس خود را برای دیده شدن بالا می برید.

 لوکیشن در سئو محلی

سئو محلی چطور روی کار شما تاثیر می گذارد؟

در دنیای امروز که دنیای مدرن کم کم در حال بلعیدن جهان سنتی است، همه جنبه های زندگی تغییرات شدیدی کرده است و این تغییرات ادامه خواهد داشت، به همین دلیل همراه نشدن با این موج تغییرات باعث می شود شما از رقبای زرنگ خود عقب بمانید. استفاده کردن از سئو لوکال یا محلی یکی از امکاناتی است که با موج تغییرات به سمت شما آمده و همراه شدن با این موج باعث می شود که کسب و کار خود را در مسیر پیشرفت قرار دهید که در ادامه مواردی را در این خصوص برای شما توضیح می دهیم.

  • همانطور که در مطلب  بازاریابی درونگرا چیست؟ گفتیم، زمانی که مشتری به سراغ شما می آید تاثیر بهتری روی ناخودآگاه او خواهید داشت. با استفاده از سئو محلی شما می توانید خود را به عنوان پاسخ یک سوال یا جواب به یک درخواست کمک در دیدرس افرادی که به شما نیاز دارند بگذارید.
  • استفاده از سئو محلی باعث می شود که مشتریان بالقوه و وفادار بیشتری پیدا کنید، فقط کافیست که سئو محلی را با کیفیت محصول یا خدمات بالا ترکیب کنید تا معجزه این روش را ببینید.
  • سئو محلی به شما کمک می کند که یک خلاصه از خدمات خود به کاربران ارائه کنید، به عنوان مثال اگر رستوران شما خصوصیت ویژه ای داشته باشد شما می توانید آنرا اعلام کنید تا افراد بیشتری را به سمت خود بکشید.
  • شما می توانید از محل کسب و کار خود تصاویر مختلفی قرار دهید و به صورت تاثیر خود را روی ذهن کاربر دو برابر کنید.
  • سئو محلی حتی برای کسب و کار ها و سایت ها بزرگ بسیار موثر است و می توانید با استفاده از آن افراد بیشتری را به سمت سایت خود بکشید و به این صورت ترافیک ورودی شما رشد قابل توجهی خواهد کرد.
  • جالب است بدانید 61 درصد افرادی که برای برطرف کردن نیاز خود یک مکان را جستجو می کنند در پایان با آن تماس می گیرند، پس بازدهی سرمایه گذاری روی این روش بالاست.

مطالب زیر می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص سئو لوکال یا همان سئو محلی به شما بدهند:

نکات مهم و کلیدی در استفاده از سئو محلی

  • اگر با دنیای سئو آشنا باشید متوجه می شوید که رقابت با سایت های با سابقه بالا کار سخت و زمان بری است و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. پس بهتر است که کنار کارهای زمان بر و سرمایه گذاری های طولانی مدت، از روش هایی که می توانند در زمان کوتاه تری کسب و کار خود را رونق دهید. به یاد داشته باشید که برای دیده شدن در گوگل، حتما نباید در صدر جدول گوگل باشید. شما می توانید مطلب  Schema چیست را مطالعه کنید تا با راههای مختلفی که گوگل برای دیده شدن در اختیار شما گذاشته است آشنا شوید. یکی از صفحات سئو محلی در پونه مدیا سئو صفحه طراحی سایت اصفهان و سئو اصفهان است.
  • حتما لوکیشن، شماره تلفن و سایر راههای ارتباطی خود را در اختیار کاربران قرار دهید تا راه رسیدن به شما برایشان ساده باشد. یادتان باشد حتی آب از راهی می رود که برایش ساده تر و راحتتر است.
  • اصول کلی سئو را رعایت کنید، چرا که رعایت کردن این موارد باعث می شود که از رقبای خود در سئوی محلی پیشی بگیرید.
  • سعی کنید در ارائه دادن توضیحات لازم برای مخاطب خود دست و دلباز باشید، ولی یادتان باشد که اولویت خود را در نوشتن بر روی خصوصیات کلیدی بگذارید که وقت کاربرانی عجله دارند را نگیرید. به عنوان مثال فرض کنید شخصی به دنبال رستورانی می گردد که غذاهای رژیمی داشته باشد، پس زود تر وجه تمایزات خود را با سایر رقیبان بگویید.
  • علاوه بر اینکه خدمات خود را از بقیه متمایز می کنید، باید سعی کنید ظاهری که از کار خود در نتایج جستجو می دهید با کیفیت باشد. شما می توانید از عکس های با کیفت و اطلاعات کامل که شامل: زمان شروع به کار، زمان پایان کار و... است را در اختیار کاربر بگذارید.

چطور سئو محلی خود را بهبود دهید.

یکی از روش های موثر برای بهبود سئو محلی این است که از سایت های هم منطقه ی خود لینک بگیرید، در لوکشین مورد نظرتان فعالیت مناسبی داشته باشید و سعی کنید در استفاده از کلمات کلیدی اسم شهر یا منطقه مورد نظر خود را استفاده کنید. از طرفی اگر کسب کار شما شعبه های دیگری دارد سعی کنید از پتانسیل هر کدام از شعب خود کار کنید و به این صورت به روند پیشرفت خود سرعت ببخشید. یکی دیگر از مواردی که تاثیر بالایی روی بهبود سئوی محلی شما دارد این است که اصول کلی سئو را مثل دستورالعمل های اساسی برای موفقیت مطالعه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی در مورد سئو باید در نظر داشته باشید آگاهی است، چرا که آگاهی بالا به شما کمک می کند تصمیمات بهتری در خصوص کسب کار خود بگیرید. 
پیشنهاد پونه مدیا به شما مطالعه مطالب آموزش سئو رایگانی است که در اختیار شما قرار داده ایم.

در ضمن مثل همیشه در بخش دیدگاه ها در زیر این مطلب منتظر نظرات، سوالات و تجربیات شما هستیم.

امتیازی ثبت نشده است.