با ما در ارتباط باشید: 0314566
کامنت مارکتینگ با هدف کسب بک لینک

استفاده از کامنت مارکتینگ برای به دست آوردن بک لینک

یکی از روش هایی که برای به دست آوردن بک لینک و بازدید کننده رایگان استفاده می شود ارسال دیدگاه و نظر در وب سایت های دیگر است که لازم است بگوییم این روش استفاده کنندگان زیادی در ایران دارد. استفاده بیش از اندازه از این روش باعث شده است که ربات هایی برای نظر دهی و کامت گذاری طراحی شوند.
ولی از آنجایی که دارندگان وب سایت نگران این موضوع هستند که اعتبار سایت آنها با لینک های خارجی بی ارزش خراب شود، از روش های مختلفی برای جلوگیری از لینک گذاری استفاده می کنند. همچنین گوگل همیشه به دنبال جریمه کردن رفتار های غیر معمول و اسپم است. پس به دست آورن لینک از قسمت نظرات سایت امروزه یک روش تقریبا دشوار و صدرصد هدفمند است که باید بتوانید از آن به صورت حرفه ای استفاده کنید.
پس بهتر است قبل از شروع بحث اصلی در مورد نکات تاثیر گذار بر روی لینک سازی و کامنت مارکتینگ مطالعه داشته باشید:

 نظرات سایت و بک لینک

کامت گذاری در سایت دیگران چه سودی برای شما دارد؟

قبلا استفاده از کامنت مارکتینگ یک راه مناسب برای ساخت بک لینک رایگان بود و شما می توانستید به راحتی لینک سایت خود را در فروم ها و قسمت نظرات در سایت های دیگر قرار دهید، ولی گوگل با وارد کردن الگوریتم پنگوئن و به روز رسانی های جدید خود باعث شده است که استفاده از چنین روش هایی ارزش قبل خود را نداشته باشد. البته این روش هنوز هم مزایای قابل توجهی برای شما دارد که در ادامه این بخش به بررسی آنها می پردازیم.

 

با استفاده از کامنت مارکتینگ برند و نام خود را معرفی می کنید.

 

شما می توانید با ارسال یک نظرِ درست و اصولی خودتان و کسب و کارتان را به زیبایی تمام به مدیر سایت مورد نظر، نویسنده مطلب و سایر بینندگان آن مطلب معرفی کنید. ارسال کردن یک نظر مرتبط آموزنده می تواند باعث بالا رفتن اعتبار شما شود. دنیای کسب و کار دیجیتال جاییست که برای پیشرفت باید دیده شوید و این کار باعث دیده شدن شما می شود.
البته امروزه دیده شدن در همه کسب و کار ها حلالِ همه ی مشکلات است.

 

 

بالا رفتن تعداد بازدید کننده ها

زمانی که شما در زیر یک مطلب پربیننده به یک سوال جواب مفصل و حرفه ای می دهید می توانید با اضافه کردن یک لینک به آخر صحبت خود، افراد مختلف را برای دریافت اطلاعات بیشتر به سمت سایت خود بکشید. ولی به یاد داشته باشید راز موفقیت در این روش کامنت گذاری واقعی و حرفه ای است و کیفیت حرف شما باعث می شود که کاربر بر روی لینک شما کلیک کند.

 کامنت مارکتینگ و سئو

بهبود وضعیت سئو سایت شما

استفاده ی غیر اصئلی از روش های کامنت مارکتینگ باعث شده است که بسیار سایت ها از دستور نوفالو nofollow برای بی تاثیر کردن لینک های خارجی در قسمت نظرات استفاده می کنند. ولی سایت هایی هستند که با استفاده از لینک های فالو به شما این امکان را می دهند که نظرات واقعی خود را بگویید و حتی یک لینک مفید هم قرار دهید.مطالب زیر می تواند این موضوع را برای شما روشن تر کند:

 

بالا بردن احتمال رخ دادن اتفاق های خوب

در دنیای امروز که به آن دنیای اطلاعات می گوییم، شانس زمانی در خانه شما را میزند که آدرس درستی از شما داشته باشد که آدرس شما را بلد باشد و شما را بشناسد، زمانی که شما زیر یک پست معتبر در زمینه کاری خود کامنت های تخصصی و پربار می گذارید، افراد زیادی را به خود جلب می کنید و کم کم میزان محبوبیت مطالب خود را بالاتر می برید.

 

10 نکته طلایی برای نظر دهی در سایت های دیگر

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، افرادی از ارسال نظر سود می برند که نظرات خود را به صورت اصولی و هدفمند ارسال می کنند. به همین دلیل نکات زیر را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با استفاده از آنها روند کامنت مارکتینگ موفق تر و با کیفیت تری داشته باشید.

 

اول: 4 مطلب از سایت مورد نظر مطالعه کنید.

وقتی قصد پیاده سازی کامنت مارکتینگ بر روی یک وب سایت را دارید بهتر است که قبل از هرکاری حداقل 4 مطلب از سایت یا وبلاگ مورد نظر خود را مطالعه کنید و بخش نظرات مربوط به آن سایت را بررسی کنید. مطالعه مطالب باعث می شود که شما با فضای سایت و خط فکری نویسنده آشنا شوید و بتوانید در نظر دهی قوی تر عمل کنید.

ّررسی و آنالیز کامنت 

دوم: چند مطلب که دیدگاه های زیادی داشته اند را بررسی کنید.

همانطور که در مرجله اول با فضای ذهنی نویسنده آشنا شدید، باید روی مخاطبین و کاربران فعال نیز شناخت پیدا کنید، چرا که این افراد کسانی هستند که باید بتوانید تحت تاثیر قرار بگیرند. از طرفی شما با شناخت افراد فعال، جایگاه خود را پیدا می کنید. به عنوان مثال شاید شرایط به گونه ای بود که شما به جای دانای کل، بهتر است که بیشتر سوال بپرسید.

 

سوم: به نظرات قبلی در مورد مطلب نظر خود توجه داشته باشید.

فرض کنید شما یک مقاله را به صورت کامل مطالعه می کند و بلافاصله نظر خود را در آن مورد بیان می کنید، ولی در قسمت دیدگاه ها بحث به قسمت های دیگری کشیده شده است. نظرِ شما علاوه بر اینکه باید با مطلب مرتبط باشد، باید نیم نگاهی هم به سایر کامنت ها داشته باشد.

 

چهارم: طول کامنت خود را کنترل کنید.

اگر می خواهید نظر شما جدی گرفته شود باید طول آنرا طوری کنترل کنید که نه زیاد کوتاه و نه زیاد بلند باشد. پیشنهاد پونه مدیا به شما این است که طول نظرات خود را بین 160 کاراکتر تا 3 پاراگراف نگه دارید. (به عنوان مثال اگر نظر شما بیشتر از 5 پارگراف طول کشید می توانید آنرا به عنوان محتوایی برای خودتان استفاده کنید و به این صورت به عنوان های درست و کاربردی بیشتری برخورد می کنید)
البته به یاد داشته باشید که در نوشتن خسیس نباشید و حرفتان را در قسمت نظرات کامل و واضح بزنید.

 

پنجم: از اسم و تصویر واقعی خودتان استفاده کنید.

زمانی که شما هویت واضحی داشته باشید، پاسخ های شما منطقی تر و سوالات شما در بخش دیدگاه ها به جا تر و درست تر به نظر خواهد رسید. دلیل این اتفاق این است که همه آدمها به آدمهایی با هویت معلوم بیشتر اعتماد می کنند. در ضمن شما می توانید به مدیر سایت بفهمانید که ربات نیستید و بهتر در ذهن او بمانید.

 

ششم: از لینک خود به عنوان بخشی از متن کامنت استفاده کنید.

زمانی که شما در پایان یک دیدگاه یک لینک عادی قرار می دهید، حتی اگر آن لینک کاملا در ارتباط با صحبت شما باشد به دلیل فاصله ای که از متن اصلی گرفته است ممکن است بی ربط به چشم بیاید و همین موضوع باعث شود که جدی گرفته نشود. شما باید از لینک به عنوان بخشی از پاسخ خود استفاده کنید و دلیل خود را برای ارائه این در حد چند کلمه شرح دهید. همچنین بهتر است لینک ارائه شده موضوعی در ارتباط با موضوع اصلی مطلبی باشد که در قسمت نظرات آن فعالیت دارید. همچنین بهتر از لینک خود را به صورت کوتاه شده قرار دهید. برای آشنایی با ابزار ها مختلف برای کوتاه سازی لینک می توانید از مطالب زیر استفاده کنید.

 

هفتم: خودتان را صادقانه و حرفه ای معرفی کنید

شما باید در معرفی خود در سایت کاملا صادقانه، شفاف و حرفه ای عمل کنید. به یاد داشته باشید که شما یک کاربر عادی نیستید، بلکه در حال کامنت مارکتینگ می باشید و پنهان کردن این قضیه شاید به سود شما تمام نشود و باعث ایجاد یک حس و دیدگاه منفی به شما باشد. همچنین در معرفی کردن خود سعی کنید فروتن و مودب باشید، به عنوان مثال به جای این که از واژه متخصص، مدیر، استاد و... استفاده کنید خود را یک علاقه مند به موضوه معرفی کنید تا رابطه صمیمانه تری هم با سایر کابران داشته باشید.

معرفی و مشخصات صادقانه 

هشتم: نظرتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

با اینکه این کار در فضای سایت های فارسی انجام نمی شود، شما می توانید نظر خود را در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و توئیتر به اشتراک بگذارید و به این وسیله هم یک محتوای خوب برای شبکه های اجتماعی خود تهیه کردید و هم می توانید با mention کردن نویسنده یا مدیر سایت خود را به او نشان بدهید و اعتماد او را جلب کنید.

 

نهم: لینک مورد نظر خود را درست انتخاب کنید

زمانی که شما قصد پیاده سازی کامت مارکتینگ بر روی مطالب وب سایتی را دارید که مطالب آن با مطالب خودتان مشابه است می توانید از مطالب خود برای لینک دهی استفاده کنید، ولی زمانی وب سایتی که در آن قصد نظر دهی دارید کاملا با وب سایت خودتان متفاوت است بهتر است که صفحه ای شما یا شرکتتان را معرفی می کند را لینک سازی کنید تا به این وسیله از اینکه به عنوان اسپم شناخته نشوید جلوگیری کنید.

 اسپم کامنت

دهم: در ارسال نظر زیاده روی نکنید.

اگر قصد دارید که فعالیت خود را در یک سایت گسترش دهید، به یاد داشته باشید که این کار را در یک بازه زمانی خاص –مثلا یک روزه- انجام ندهید؛ به یاد داشته باشید که فعالیت با کیفیت و هدفمند همیشه از فعالیت زیاد ولی سبکسرانه بهتر است. از طرفی اگر قصد کار کردن دارید می توانید تمرکز خود را بر روی یک سایت دیگر بگذارید. دلیل این موضوع این است که مدیر سایتی که در آن نظر گذاری می کنید انسان می باشد و می فهمد که ممکن است شما برای لینک گرفتن در حال نظر دادن باشید و همین باعث حساس شدن او نسبت به شما خواهد شد.

 

یک سوال!

اگر شما مدیر سایتی باشید و ببینید که در آن یک کابر علاوه بر این که نظرات خوبی می دهد و فعال است، لینک خود را ارتقاء می دهد چه واکنشی نشان می دهید؟

امتیازی ثبت نشده است.