با ما در ارتباط باشید: 0314566
اشتباهات در طراحی مجدد وب سایت برای سئو

برای اینکه وب سایت شما محبوب و کارآمد بماند باید طبق نیاز کاربران، هر چند وقت یکبار، آن را مجدد طراحی کنید. در این مطلب نکاتی را بررسی می کنیم که با رعایت آنها، با کمترین دردسر، می توانید وب سایت خود را دوباره طراحی یا بهینه سازی کنید.

امروزه طراحی مجدد وب سایت، برای خودتان یا برای مشتری یکی از ضروری‌ترین قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ است. طراحی مجدد وب سایت ضروی است چون تکنولوژی، ترند‌ها، و انتظارات کاربران به سرعت در حال تغییر هستند و برای اینکه همیشه در سطح قابل قبولی بمانید باید با این تغییرات همراه باشید و به همان سرعت پیش بروید.

از طرفی هم ممکن است این طراحی مجدد، چشم انداز سئو را در وب سایت به خطر بیاندازد. مواردی ممکن است که در طراحی مجدد سایت، دردسر ساز شوند. این مشکلات می‌توانند به صورت بالقوه روی نتایج موتور جستجو تاثیر بگذارند، به این شکل که وب سایت شما بعد از طراحی مجدد، در نتیجه جستجو‌های مربوط نمایش داده نشود و یا دیگر رتبه بالایی نداشته باشد. حتی ممکن است بعضی از این اشتباهات باعث پنالتی شوند! هیچ کس دنبال این دردسر نیست.

برای همین در این مطلب، تعدادی از اشتباهات رایج در طراحی مجدد وب سایت‌ها که باعث تاثیرات منفی بر سئو می شوند را بررسی می‌کنیم . دانستن این ریسک‌ها به شما کمک می‌کند که این اشتباهات را در طراحی مجدد انجام ندهید و ترافیک سایت خود را به خطر نیاندازید.

اشتباه اول: قابلیت crawl و ایندکس در نسخه در حال آماده سازی

بسیاری افراد نسخه در حال آماده سازی را در یک پوشه در دامنه سایت قرار می‌دهند. عده‌ای دیگر هم یک دامنه محرمانه برای تولید نسخه جدید، ایجاد می‌کنند. و در نهایت افرادی هم وجود دارند که نسخه در حال آماده سازی از وب سایت را خیلی محتاطانه در بین آدرس‌های مختلف سایت پنهان می کنند که ممکن است این کار باعث شود که مرکز مبارزه با جرائم اینترنتی، به محتوای این صفحات مشکوک شده و سایت را فیلتر کند.

موتور‌های جستجو معمولا لینک‌ها و ایندکس‌های موجود در محتوا را دنبال می کنند، حتی در مواقعی که صراحتا اعلام کرده باشید که این لینک‌ها و ایندکس ها را دنبال نکنند! خب این می‌تواند باعث بوجود آمدن مشکل شود، چون موتور جستجو دو نسخه از وب سایت را ایندکس می‌کند که به صورت بالقوه مشکلاتی برای هر دو نسخه و لینک بوجود خواهد آمد.

طراحی مجدد

به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم که تا جاییکه ممکن است برای موتور های جستجو، بن بست ایجاد کنید تا نتوانند به نسخه در حال آماده سازی دسترسی پیدا کنند. برای مثال در قدم اول از یک URL که تا به حال برای هیچ سایتی به کار نبرده‌اید، استفاده کنید، به این صورت می توانید مطمئن باشید که هیچ لینکی به این صفحات وجود ندارد. در قدم بعدی، مجوز ورود تمام بات‌هایی که از robot.txt استفاده می‌کنند را لغو کنید و یک صفحه ایندکس خالی ایجاد کنید تا بقیه پوشه‌ها قابل دیدن نباشند. حتی می‌توانید برای دسترسی به هر صفحه‌ای، پسورد امنیتی قرار دهید.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که برای هر وب سایتی که قرار است طراحی مجدد شود، یک پوشه جداگانه ایجاد کنید و نام این پوشه‌ها را ترکیبی از کلمات ناقص قرار دهید. همچنین می‌توانید ورد پرس را در این پوشه ها نصب کنید و بات‌ها را در این سطح نیز بلاک کنید.

اشتباه دوم: نام گذاری بی‌معنی تصاویر، در صفحاتی که رتبه‌های بالایی دارند

اگر صفحه‌ای رتبه بالا داشته باشد، تغییر نام تصاویر و عکس‌های آن ممکن است تا حد زیادی رتبه صفحه را کاهش دهد. به خصوص اگر طراح وب با اصول سئو آشنایی نداشته باشد. ممکن است لازم باشد که طراح، عکس‌های قدیمی را با عکس های جدید، جایگزین کند، اگر او تجربه کافی نداشته باشد و از نام های بی‌معنی مانند image1 استفاده کند، هیچ ارزشی از نظر سئو نخواهد داشت. نام تصاویر برای موتور های جستجو از موارد مهم برای رتبه دهی به صفحات است که با نام گذاری احمقانه، این امتیاز از بین می‌رود. پس در طراحی مجدد وب سایت، به نام گذاری مرتبط و با معنی برای تصاویر، اهمیت بدهید.

اشتباه سوم: حذف کردن صفحات یا تغییر دادن URLها بدون آدرس دهی مجدد

در طراحی مجدد وب سایت ممکن است که به بعضی صفحات، دیگر نیازی نباشد. طراحان بی تجربه معمولا خیلی ساده، فقط این صفحات را حذف می‌کنند. غیر از این، نام بعضی از صفحات هم ممکن است، تغییر داده شود یا آدرس صفحه عوض شود یا در واقع URL آن تغییر کند. در تمام این موارد، طراح کم تجربه، فقط URL را تغییر می‌دهد و فکر می کند وظیفه به خوبی و خوشی انجام شده است.

آدرس دهی مجدد

این یک اشتباه بزرگ است چون شاید بعضی از این صفحات دارای رتبه بالایی باشند. شاید لینک هایی به این صفحات وجود داشته باشد و یا تعدادی کاربر، این صفحات را بوک مارک کرده باشند. وقتی صفحاتی که لینک ورودی به آنها وجود دارد را پاک کنید، تمام ارزش سئو آن لینک‌ها را از دست می‌دهید در بعضی موارد این از دست دادن ارزش سئو منجر به پایین آمدن رتبه می شود.

تازه شرایط وقتی بدتر می شود که یک نفر روی لینکی کلیک کند و با صفحه 404 از او استقبال شود. این اتفاق یک امتیاز منفی و مهم است، چون باعث می‌شود که کاربر یک تجربه منفی داشته باشد. این تجربه منفی از نظر گوگل یکی از مهم‌ترین فاکتور ها برای کم کردن رتبه سایت است.

صفحه ۴۰۴

بهترین راه برای حذف کردن یک صفحه این است که آنها را به یک صفحه با محتوای مرتبط، هدایت کنیم. اگر هم لازم شد که URL را تغییر دهید بهتر است که URL قدیمی را به URL جدید هدایت کنید. هم برای حذف و هم برای تغییر URL صفحات، می‌توانید از 301 redirect استفاده کنید. 301 redirect به موتور های جستجو اطلاع می‌دهد که URL های قدیمی به آدرس جدید منتقل شده‌اند. برای بیشتر پلت فرم‌ها بهترین راه این است که این اطلاعات را در فایل htaccess. قرار دهید.

اگر htaccess. را روی سرور نمی‌بینید، احتمالا باید در تنظیمات برنامه FTP فایل‌های مخفی را از حالت hidden خارج کنید.
بعضی از پلت فرم‌ها هم ممکن است روش مخصوص خود را استفاده کنند و با 301 redirect سازگار نباشند، برای اینکه مطمئن شوید چه چیزی را جایگزین 301 redirect کنید بهتر است با گروه پشتیبانی پلت فرم مشورت کنید.

redirect 301

اشتباه چهارم: crawl نکردن نسخه جدید بعد از انتقال به سایت اصلی

از هر روشی هم که برای انتقال نسخه جدید به سایت اصلی انجام دهید، تعدادی پیغام خطا خواهید دید. احتمالا اول نسخه‌ جدید را که آماده کرده‌اید به صورت آنلاین چک می کنید و وقتی خطا‌ها را متوجه شدید آن را از روی حالت لایو بر‌می‌دارید. اما در اکثر مواقع ، وقتی نسخه جدید را روی سرور live، تست می کنید و دوباره آن را از روی live بر می‌دارید، تعدادی لینک، به نسخه در حال آماده سازی، روی وب سایت باقی مانده باشند. یک عالمه لینک از قطعه کد‌های جاوا اسکریپت و فایل هایcss هم ممکن است باقی مانده باشد.
خوشبختانه برای این مشکل، یک راه حل ساده وجود دارد. ابزاری مانند Screaming Frog و یا SEMrush استفاده کنید. این ابزار‌ها، تمام لینک‌های باقی مانده از تست را که به جایی متصل نیستند، حذف خواهند کرد. باید کاملا حواستان را جمع کنید که هیچ لینک خروجی در وب سایت نباشد، اگر لینک خروجی وجود داشت، آن را چک کنید و مطمئن شوید که مربوط به نسخه در حال آماده سازی، نباشد.

اشتباه پنجم: چک نکردن تمام صفحات و لینک ها

وقتی که نسخه جدید آماده شد و در واقع کار طراحی مجدد سایت به پایان رسید، فقط به بررسی سریع بسنده نکنید و تمام لینک‌ها و صفحات را با دقت و حوصله چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست کار می‌کند.

مواردی که باید با دقت بیشتر چک کنید اینها هستند:
- فرم‌های تماس
- فانکشن‌های مربوط به خرید و پرداخت
- ابزار‌های جستجو
- مالتی مدیا پلیر‌ها
- تاییدیه‌های موتور جستجوی گوگل
- آنالیتیکس
- پیکسل ترکینگ‌ها
- تبلیغات دینامیک یا پویا

 

اشتباه ششم: تنظیم نکردن مجدد ورد پرس و پلاگین‌ها بعد از انتقال روی سرور LIVE

یادتان هست که گفتیم بین نسخه در حال آماده سازی و crawler های موتور جستجو، مانع قرار دهید؟ خب وقتی که قرار شد، نسخه جدید روی سرور قرار بگیرد و آماده استفاده شود، باید تمام آن موانع را برای موتور‌های جستجو بردارید تا crawler ها در نسخه جدید هم کارشان را انجام دهند. اگر فراموش کنید که در Yoast SEO تنظیمات را تغییر دهید، موتور جستجو هم این صفحات را ایندکس گذاری نمی‌کند و ترافیک سایت به شدت افت خواهد کرد و نتیجه مصیبت بار خواهد بود.

redesign Yoast Seo Plugin
برای اینکه از اشتباهاتی مانند این جلوگیری کنید، وردپرس را مجدد تنظیم کرده و تمام پلاگین‌ها را بررسی کنید. بعضی از پلاگین‌ها این‌ها هستند:

SEO
Redirection
Sitemaps
Schema
Caching

در تصویر زیر تنطیمات مربوط به موتور جستجو را می بینید:

redesign wordpress

اشتباه هفتم: نادیده گرفتن جزییات

تمام اشتباهات رایجی که در طراحی مجدد وب سایت نام بردیم، ممکن است به نظر شما ساده بیاید ولی دقیقا به همین دلیل ممکن است آن‌ها را فراموش کنید و نتیجه منفی بگیرید. پس برای طراحی مجدد وب سایت یک برنامه ریزی داشته باشید و جزییات را جدی بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.