با ما در ارتباط باشید: 0314566
کلمات کلیدی طولانی یا long tail keyword چیست

شاید تا الان کلماتی مانند "کلمات کلیدی دم بلند، کلمه کلیدی طولانی یا long tail keyword" را شنیده باشید ولی مفهوم این عبارت را به درستی درک نکرده باشید. به همین دلیل در این مطلب از پونه مدیا کلمه کلیدی بلند یا اصطلاحا Long Tail Keyword را برای شما تعریف می کنیم و در مورد لزوم استفاده از آن با هم صحبت می کنیم.

 

کلمات کلیدی طولانی long tail keywords چیست؟

شاید در بازار داغ و پر رقابت سئو و دیجیتال مارکتینگ وب سایت های حرفه ای و موفقی را دیده باشید که به راحتی به بازار هدف خود دسترسی پیدا می کنند و از خود پرسیده باشید که چطور می توانند به این سادگی به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند و از چه کلمه های کلیدی برای جذب مشتری و مخاطب استفاده کرده اند؟
کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword کلمه های کلیدی سه یا چهار بخشی هستند که به صورت کاملا دقیق به خدماتی که شما ارائه می دهید و یا محصولاتی که می فروشید اشاره دارند. استفاده از این کلمات باعث می شود زمانی که فردی به طور دقیق به دنبال برطرف کردن نیاز خود است به سمت شما راهنمایی شود، در ضمن افرادی که به طور دقیق به دنبال محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید هستند مشتریان بالقوه شما به حساب می آیند. پس در چنین شرایط شما باید کاربران هدایت شده توسط این کلمات کلیدی را به سمت سفارش محصولات و یا استفاده از خدمات خود ببرید و مسیر را برای او هموار کنید.
برای بررسی دقیق تر این موضوع بگذارید تا روند معمول و رایجی که مشتریان مسیر خرید اینترنتی را طی می کنند را با هم بررسی کنیم:

  1. مشتری به محصولات یا خدمات شما احساس نیاز پیدا می کند.
  2. در مرحله بعد وی اطلاعات خود را در مورد محصول مورد نظر بالا می برد و کم کم برای خرید آماده می شود.
  3. مشتری جنبه های مختلف محصول یا خدمات شما را بررسی می کند. منظور از جنبه های مختلف مواردی مانند: "قیمت، ویژگی ها و..." است.
  4. تصمیم مشتری برای خرید کردن قطعی می شود و محصول را به طور قطعی انتخاب می کند.
  5. دست به کار خرید شده و هزینه های مربوط را پرداخت می کند.
  6. محصول یا خدمات خود را بررسی می کند تا از درستی آن مطمئن شده و به عنوان مثال در صورتی که محصول مورد نظر دارای خصوصیات او نبود، آن را پس می فرستد. (فروشگاه های اینترنتی معتبر این کار را می کنند.)

شش قدمی که با هم بررسی کردیم یک مدل شبیه سازی از رفتار مشتری است که شاید خودمان هم بارها روی این مدل رفتار کرده و خرید هایی را انجام داده ایم.
طبق مدل فرضی بالا مشتریان مورد نظر شما در مرحله 4 هستند، یعنی تصمیمشان برای خرید قطعی شده است و در این زمان با توجه به تحقیقاتی که داشته اند از کلمات کلیدی دقیقی برای جستجو استفاده می کنند.
خبر خوبی که در این خصوص می توانیم به شما بدهیم این است که بهبود رتبه سایت و روند سئو در خصوص کلمات کلیدی طولانی یا Long tail keywords ساده تر از کلمات کلیدی تکی یا دوتایی است.

به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اگر کسی قصد خرید کاشی و سرامیک برای کف ساختمان خود را داشته باشد و عبارت "خرید کاشی و سرامیک کف" را جستجو کند، سایتی که در رتبه اول برای او می آید دقیقا روی کلمات کلیدی خود حساب شده و درست کار کرده است.

 کلمه کلیدی طولانی

پس استفاده از کلمات کلیدی طولانی به شما این امکان را می دهد که رقابت راحتتری داشته باشید و مجبور نباشید از همان قدم اول با غول های بزرگ که سالهاست روی سئو خود کار می کنند رقابت کنید.
البته در نظر داشته باشید که هر کار مفیدی راحت و بی دردسر نیست و شما باید بررسی ها و آنالیز های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی خود داشته باشید. مطالب آنالیز کلمات کلیدی و انواع کلمات کلیدی سئو می توانند به شما کمک کنند که کلمات کلیدی مورد نیاز خود را به بهترین نحو پیدا کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
10 راز یافتن بهترین کلمات کلیدی سایت

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی یا Long tail keywords استفاده کنید.

همانطور که در قسمت قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم شما با استفاده از کلمات کلیدی طولانی می توانید کاربران آماده خرید را به سمت خود بکشانید و جایگاه خود را در رتبه بندی صفحه نتایج گوگل بالا ببرید.
استفاده از این روش می تواند برای شروع کسب و کار اینترنتی شما یک راه بسیار مناسبی باشد، همچنین از طرفی کسب و کار های بزرگ با استفاده از این روش می توانند آمار فروش خود را بالا ببرند.

 long-tailed-keywords یا کلمات کلیدی بلند در گوگل

نکات مهم و کاربردی در خصوص استفاده از Long tail keywords

  • اولین موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که شاید کاربر دقیقا کلمه کلیدی که توسط شما استفاده شده است را جستجو نکرد. در چنین شرایطی شما باید عبارت ها و کلمات کلیدی دیگری که کاربران ممکن است برای جستجو از آنها استفاده کنند را پیدا کنید و برای هر کدام از این عبارت های صفحه جدید ساخته و با استفاده از یک محتوای خوب صفحه خود را ارتقاء دهید. این موضوع به شما کمک می کند که منظور سایت خود و کلمات کلیدی که در آن استفاده کرده اید را بهتر به گوگل برسانید و با این کار خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید، از طرفی از نظر گوگل وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند منطقی ترند و فعالیت درست تری دارند. البته اگر الان در فکر این هستید که بی هدف و بدون محتوا صفحه های سایت خود را زیاد کنید بهتر است که بیخیال آن شوید. چرا که نبود صفحه در یک سایت بسیار بهتر از بودن صفحات نامعتبر و غیر استاندارد است.
  • نکته دوم این است که از کلمات کلیدی مورد نظر خود در محل های مناسب و به صورت استاندارد استفاده کنید. سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه، تگ های سرصفحه، متا توضیحات و در متن اصلی محتوا استفاده کنید. ولی از طرفی باید مراقب تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و جریمه های گوگل در این خصوص باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
Keyword Stuffing چیست؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟
  • میزان ترافیک ورودی شما باید برای رتبه بالاتر، بالا باشد. به همین دلیل سعی کنید کلمات کلیدی خود را بیش از حد دقیق انتخاب نکنید. تا به این صورت بازدید کننده ها بتوانند راحتتر شما را پیدا کنند و گوگل شما را بهتر درک کند.
  • داشتن ترافیک بالا و نداشتن مشتری و خریدار هم موضوع جالبی نیست، پس سعی کنید افراد را به سمت سایت خود بکشانید و آنها را با استفاده از محتوا، طراحی سایت و سایر مواردی که روی خرید فرد تاثیر دارند به مشتری تبدیل کنید. 

بهترین روش انتخاب کلمات کلیدی طولانی یا Long tail keywords

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود که انتخاب کلمه کلیدی موثر باشد و شما را به هدف خود نزدیک کند این است که: "تحقیقات و بررسی های قبل از انتخاب کلمه کلیدی را سختگیرانه، دقیق و هدفمند انجام دهید"
در صورتی که خود شما تخصص لازم در این خصوص را ندارید می توانی از متخصصان، افراد حرفه ای و با تجربه در این خصوص مشاوره و راهنمایی بگیرید. دلیل این موضوع هم کاملا روشن است: "انتخاب کلمه کلیدی شما بیشترین تاثیر را روی جذب مشتری و رتبه بندی شما در صفحات جستجو خواهد داشت."
نکته بعدی که در زمان انتخاب کلمات کلیدی باید در نظر بگیرید، کلماتی هستند که رقبای شما بر روی آنها تمرکز کرده اند. فراموش نکنید که بالاآمدن از نردبان گوگل و پیدا کردن رتبه مناسب یک فعالیت بسیار رقابتی است و نباید از این موضوع غافل شوید.

 

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و اطلاعات مناسبی در خصوص Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی به دست آورده باشید.
همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب کلمه کلیدی مناسب با شماره زیر تماس بگیرید و یا سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید.

امتیازی ثبت نشده است.