با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو وبلاگ

همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین المان ها برای بالا بردن رتبه سایت، محتوای وبلاگ است. فرقی ندارد که سایت شما یک فروشگاه آنلاین باشد یا گالری تصاویر یا هر چیز دیگری... وب سایت شما نیاز دارد که یک وبلاگ جذاب داشته باشد و به کمک آن رتبه و بازدید سایت را بالا ببرد.
شاید امروزه رشد و محبوبیت شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، باعث شده که افرادی که وبلاگ نویس‌های ماهری بودند به اینستاگرام مهاجرت کنند و در آنجا فعالیت‌ها را ادامه دهند ولی حتی با این شرایط هم اهمیت وبلاگ‌ها از بین نرفته و همچنان بسیاری از نتیجه های موتور جستجوی گوگل، بر اساس محتوای وبلاگ هاست.
وقتی بحث کمی مفصل یا تخصصی باشد واقعا در محیطی مانند اینستاگرام نمی توان تمام و کمال نوشت. پس همچنان وبلاگ ‌ها را دست کم نگیرید.

حالا اگر شما نیاز دارید که رتبه سایت بالا باشد و بازدید‌کنندگان صفحه را سریع ترک نکنند باید نکاتی درباره تولید محتوا و سئو وبلاگ رعایت کنید. با این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درباره سئو وبلاگ توضیح دهیم.

سئو وبلاگ چیست؟

همان طور که گفتیم یکی از المان های مهم برای تعیین رتبه سایت در مو‌تور‌های جستجو، وبلاگ‌ها هستند پس با استفاده از وبلاگ‌ها می‌توانید رتبه سایت را بالا ببرید که به این تکنیک سئو وبلاگ گفته می شود. ولی توجه داشته باشید که استراتژی سئو بلاگ نباید به شکلی باشد که همه چیز قربانی سئو شود برای مثال برای تولید محتوا در وبلاگ فقط به سئو فکر کنید خب این کار به مرور زمان سایت شما را به قهقرا می برد! شاید در ابتدا سایت در صفحات اول گوگل دیده شود ولی نهایتا با یک محتوای غیر جذاب، تمام بازدید‌کننده‌ها را فراری می‌دهید . پس مطلب‌ها در وبلاگ باید جذاب و seo friendly باشند. در ادامه درباره محتوای جذاب هم صحبت خواهیم کرد.

سئو وبلاگ

سئو وبلاگ و محتوای جذاب

حالا که مشخص شد برای وبلاگ هم به سئو باید توجه کنیم هم به محتوای جذاب و مفید، ببینیم چه نکاتی را برای تولید وبلاگ باید رعایت کنیم:


- اگر بخواهید که تا جاییکه ممکن است کلمات کلیدی در وبلاگ قرار دهید، باید بگوییم مدتی است که موتور‌های جستجو مانند گوگل، خیلی سریع متوجه می شوند که هدف شما چیست و جریمه خواهید شد و بر عکس، رتبه سایت به شدت افت می‌کند. پس سئو دیگر به معنی گنجاندن یک عالمه کلمه کلیدی نیست.

- اگر محتوای وبلاگ را صرفا برای سئو تولید کنید، مهم‌ترین امتیاز را از دست می دهید و آن هم امتیاز توجه بازدید کننده است. سئو برای این است که سایت رتبه بالا بگیرد و محبوب باشد حالا اگر وبلاگ را با یک عالمه کلمه کلیدی تولید کنید، محتوایی خسته کننده به کاربر ارائه می‌دهید که با یک عالمه کلمه کلیدی، حس اجبار به او می‌دهد و صفحه را ترک می کند.

تمرکز روی یک یا دو کلمه کلیدی برای تولید محتوای وبلاگ

یکی از روش‌های خوب برای سئو وبلاگ همراه با محتوای جذاب، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است برای اطلاعات بیشتر در این باره مطلب کلمات کلیدی طولانی یا long tail keyword چیست و چرا از آن استفاده می شود؟ را مطالعه کنید. با استفاده از این روش شما در نوشتن مطلب در وبلاگ فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی تمرکز می کنید و بعد می‌توانید محتوای جذاب تولید کنید. یک تیر و دو نشان. با استفاده از کلمات کلیدی که معمولا حالت سوالی دارند بازدید کننده دقیقا جواب سوالی که سرچ کرده را روبروی خود می‌بیند و به این شکل برای گرفتن اطلاعات بیشتر هم تشویق می‌شود و این یعنی بالا رفتن نرخ تبدیل! همان طور که در تصویر می‌بینید، با یک کلمه کلیدی طولانی، کاربر سریع‌تر به نتیجه دلخواهش می رسد یا به عبارتی شما با استفاده از کلمه کلیدی طولانی کاربر را به بازدید از سایت تشویق می کنید.

کلمات کلیدی طولانی

استفاده از حداقل کلمه کلیدی و بهبود سئو وبلاگ

خب گفتیم که می توانیم روی تنها یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنیم و به این شکل ممکن است بازدید کننده کمتر ولی نرخ تبدیل بیشتر داشته باشیم. برای اینکه تمرکز روی حداقل کلمه کلیدی را داشته باشید می‌توانید با استفاده از المان‌های زیر، سئو را بهبود بدهید و همچنین محتوا را جذاب نگه دارید:

استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وبلاگ

درباره هرچیزی که در وبلاگ می خواهید بنویسید، یک طرح در ذهن داشته باشید. می‌دانید که نقطه اوج و جذابترین قسمت مطلب شما کجاست، دقیقا همان جا از کلمه کلیدی استفاده کنید همچنین فراموش نکنید که دقیقا ۱۰۰ کلمه ابتدای وبلاگ باید جذاب باشد. این به عهده خودتان است که نقطه اوج را کجا قرار دهید ولی اول بازدید کننده را تشویق به خواندن ادامه مطلب کنید.

نام‌گذاری تصاویر مرتبط با کلمه کلیدی

هر تعداد تصویر که قرار است در مطلب بگنجانید باید نام با مسما و معنادار داشته باشند. مو‌تور‌های جستجو برای رتبه دهی به سایت‌ها، نام تصاویر را هم مد نظر قرار می دهند. نام تصاویر را متناسب با کلمات کلیدی انتخاب کنید.

متن جایگزین (alt) برای تصاویر مرتبط با کلمه کلیدی

همان طور که می‌دانید موتور‌های جستجو و crawlerها، تصاویر را مانند انسان‌ها نمی‌بینند و درک دیگری از تصاویر دارند با استفاده از متن جایگزین به موتورهای جستجو، می‌گویید که تصویر در چه مورد است و به این شکل رتبه شما بالاتر می رود همچنین اگر به هر دلیلی، تصاویر وبلاگ شما با تاخیر روی مرورگر‌ها لود شود، به کمک متن جایگزین، کاربر متوجه موضوع عکس خواهد شد و احتمال اینکه منتظر بماند و تصویر را ببیند بیشتر می شود.

بهینه سازی URL مرتبط با کلمه کلیدی

اگر هنگام تولید مطلب برای وبلاگ، به URL صفحه دقت کرده و از کلمات مرتبط با موضوع استفاده کنید، برای موتور های جستجو مشخص می‌کنید که مطلب شما درباره چیست. اتفاقا اولین چیزی که crawlerهای موتور های جستجو می بینند همین URL است. پس از کلمه‌های مناسب در URL استفاده کنید و به شکل دسته بندی و مرتب این کار را انجام دهید. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، URL دقیق و مرتب ایجاد شده و گیج کننده و عجیب نیست.

سئو URL

نکات دیگر درباره سئو وبلاگ

- یکی دیگر از نکاتی که باید برای تولید محتوای وبلاگ به آن توجه کنید این است که اکثر افراد از گوشی‌های موبایل برای سرچ کردن استفاده می‌کنند، گوگل هم به سایت‌هایی که برای موبایل مناسب هستند بیشتر اهمیت می‌دهد و آنها را در رتبه های بالا به کاربر ارائه می‌کند. پس به تنظیمات مربوط به Mobile user friendly دقت کنید.

وبلاگ متناسب با موبایل

- در قسمت متا، حتما از کلمه‌های کلیدی پر بازدید استفاده کنید.

- لینک سازی داخلی و خارجی در وبلاگ ایجاد کنید، لینک سازی‌ها به سایت شما اعتبار می‌دهد و رتبه را در موتور‌های جستجو بالا می‌برد.

- وبلاگ‌ها، آرشیوی از متن، تصاویر، ویدیو و لینک‌های مختلف هستند، از قدرت وبلاگ برای بالابردن بازدید و نرخ تبدیل سایت استفاده کنید و فراموش نکنید که مانند یک موجود زنده وبلاگ ها نیاز دارند که به روز و یا جایگزین بشوند تا همیشه مفید باقی بمانند.

در پونه مدیا بهترین محتوای وبلاگ متناسب با سایت شما، تولید می شود که تمام نکاتی که گفتیم در آن رعایت شده است. یک محتوای جذاب همراه با سئو که در کمترین زمان، سایت شما را در رتبه‌های بالا قرار می‌دهد. به پونه مدیا مراجعه کنید و تجربیات مشتریان را ببینید.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
چه جوری می تونیم بفهمیم که چه کلمات کلیدی استفاده کنیم و هر متن چندتا کلمه کلیدی باید داشته باشه؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند