با ما در ارتباط باشید: 0314566
دلایل استفاده از گرادیان در طراحی سایت

بعد از چندین سال که طراحی وب سایت فلت مد شده بود، حالا دوباره نوبت به گرادیان در طراحی سایت‌ها رسیده است. البته گردایان‌هایی که حالا استفاده می‌شوند با آنچه که در گذشته به نام گرادیان می‌شناختیم تفاوت دارند و بسیار حرفه‌ای‌تر پیاده سازی می‌شوند.
بهر شکل در این مطلب قصد داریم که تعدادی از سایت‌های موفق که از گرادیان استفاده کرده‌اند را بررسی کنیم.

در این وب سایت از یک طراحی غیر معمول استفاده شده است. همان طور که می‌بینید گرادیان کردن یکی از مثلث‌ها باعث شده است که مثلث‌ها و المان‌های دیگر بیشتر به چشم بیایند و صفحه جذاب‌تر شود.

Vo2


در این سایت از یک چیدمان متفاوت استفاده شده است. در پس زمینه یک رنگ آبی گرادیان شده وجود دارد و نوشته‌ها تراز نشده‌اند ولی واقعا جذاب است و حالت نامنظم ندارد. این آبی و سبز گرادیان شده، توجه شما را به صفحه جلب می‌کنند.

look book


در این وب سایت از یک پس زمینه قرمز گرادیان استفاده شده است که الگوی گرادیان آن شبیه به کوه می باشد و وقتی متن روی این پس زمینه قرار گرفته است، ترکیب خاص و جالبی ایجاد شده است. به این شکل شما هم می‌توانید از یک گرادیان با الگوی متفاوت استفاده کنید تا طرح کلی صفحه وب سایت شما در ذهن کاربر ماندگار شود.

gradiant


در این وب سایت از رنگ نارنجی و صورتی استفاده شده که به کمک گرادیان در هم محو شده‌اند. این رنگ باعث جلب توجه کاربر می‌شود.

gradiant


در لندینگ پیج این وب سایت از یک عکس با موضوع معمولی استفاده شده است ولی گرادیان بنفش و آبی روشن روی این تصویر باعث شده است که سایت یک حالت خودمانی پیدا کند و با حس فعلی کاربر ارتباط برقرار شود. در حالیکه درتصویر، یک محیط معمولی و آرام می‌بینیم به وسیله گرادیان آب و بنفش، یک انگیزه ایجاد می‌شود.

gradiant


این صفحه از وب سایت گوگورو، بسیار مینیمال و ساده طراحی شده است، عکس از موتور سیکلت، یک کلمه GO بزرگ که با آبی و سبز گرادیان شده است و تعدادی کلمه که با سایز کوچک نوشته شده‌اند. طراح این وب سایت با استفاده از کلمه GO و گرادیان کردن آن با این رنگ‌های خاص، توجه کاربر را جلب کرده است.

GOGORO


این تصویر لندینگ پیج یک وب سایت مشاوره املاک است. در این تصویر، نقشه‌ای از منطقه بروکلین دیده می شود و از یک گرادیان خاص در طراحی آن استفاده شده است. نکته جالب درباره این طراحی این است که رنگ گرادیان، در ساعات مختلف شبانه روز تغییر می‌کند، شاید اضافه کردن این گونه ویژگی‌ها به وسایت جالب باشد.

gradiat

دلایل استفاده از گرادیان در طراحی سایت

همان طور که در مثال‌ها دیدید، گرادیان اگر بر پایه روانشناسی رنگ‌ها پیاده سازی شود می تواند تاثیر زیادی در توجه کاربران داشته باشد. به علاوه متنی که روی گرادیان نوشته می شود سریعتر خوانده می‌شود البته این ویژگی به خاطر ساختار چشم ما است که روی صفحات گرادیان و سایه روشن، تمرکز بیشتری می‌کند.

همچنین مانند تمام قسمت‌های دنیای مجازی که همیشه در حال تغییر است، سلیقه کاربران عوض می‌شود و هر چند وقت یک بار نیاز است که به سایت خود جان تازه‌ای بدهید و با مد پیش بروید. همان طور که گفتیم استفاده از گرادیان در سایت‌ها بسیار پر طرفدار شده است و حالت جذابی به سایت‌ها می‌دهد. پس در نظر داشته باشید که برای داشتن یک سایت پربازدید نیاز دارید که از نظر گرافیکی و طراحی هم به روز باشید.

یکی موضوع دیگر هم وجود دارد که می‌تواند دلیل خوبی برای استفاده از گرادیان باشد، این است که ما همیشه تاکید می‌کنیم که در طراحی و چیدمان صفحات سایت، از حداقل المان ها استفاده کنید و ظاهر سایت را مینیمال نگه دارید و در عین حال گفتیم که طراحی سایت‌ها فلت دیگر طرفدار ندارد. ولی خب برای اینکه جذاب باشید لازم نیست که انواع رنگ‌هاو المان‌ها را در سایت خود استفاده کنید و آشفته بازار درست کنید. چاره کار گرادیان است، در حالیکه گرادیان صفحه وب را از حالت کسل کنندگی در می آورد ولی به خاطر اینکه یک تکنیک نامحسوس است، چشم را آزار نمی‌دهد و ظاهر سایت را شلوغ نمی‌کند. پس می‌بینید که می‌توانید با اعمال گرادیان به یک تصویر بسیار معمولی، در صفحات وب سایت، حس ایجاد کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که خودتان طراحی گرافیکی سایت را انجام دهید از ماجراجویی نترسید و از تکنیک گرادیان استفاده کنید، به هر حال این کار را هم می‌توانید امتحان کرده و باز خورد کاربران را مطالعه کنید. برای اعمال گرادیان بر روی تصاویر، نیاز به ابزار‌های فتوشاپ دارید و اصلا کار سختی نیست ولی برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید کمی درباره رنگ‌ها اطلاعات کسب کنید و با آگاهی نسبی، گرادیان را در سایت خود محک بزنید.

اگر هم تصمیم گرفته‌اید که از طراحان با تجربه و ماهر برای طراحی سایت استفاده کنید، به پونه مدیا مراجعه کنید و نمونه کار‌ها را ببینید. پونه مدیا همگام با تکنولوژی و ترند روز جذاب‌ترین سایت را برای شما طراحی می‌کند.

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول مشاوره سئو

مشاور سئو کیست؟
افرادی که دانش سئو به روز دارند و با استفاده از این دانش به شما برای سئو سایت راهنمایی هایی ارائه میدهند.شما میتوانید با پونه مدیا برای مشاوره سئو تماس بگیرید.
مشاور SEO چه وظایفی دارد؟
مشاور سئو در ابتدای کار فقط شما را راهنمایی میکند اما اگر شما یک مشاور سئو را استخدام کنید وظایفی که این فرد در قبال شما دارد در یک قرارداد سئو تعیین میشود.
از کجا مشاور سئو خوب پیدا کنم؟
یک مشاور سئو موفق اطلاعات بالا و نمونه کارهای موفق زیادی دارد. شما میتوانید با متخصصان پونه مدیا تماس بگیرید و از تجربه متخصصان ما استفاده کنید.
هزینه مشاوره در پونه مدیا چقدر است؟
جلسه اول مشاوره در پونه مدیا رایگان است.
پس از مشاوره سئو چقدر زمان تا موفقیت پروژه نیاز است؟
زمان موفقیت هر پروژه با توجه به زمینه کاری، رقابت، بازار کار و ... متغیر است. متخصصان پونه مدیا بعد از بررسی کسب و کار شما حدود زمان موفقیت را به شما اعلام میکنند.