با ما در ارتباط باشید: 0314566
9 تا ترفند سئو که اگر بدونید کافیه

می‌دانید که خلبان‌ها و مهندسین پرواز، قبل از پرواز یک چک لیست دارند که با کنترل آن، ریسک و خطرات احتمالی را کاهش می‌دهند. بدون کنترل کردن این چک لیست، هیچ خلبانی پرواز نمی‌کند. تصور کنید طراحی وب سایت هم مانند پرواز باشد، بنابراین چک لیست مربوط به سئو، باید ابتدا کنترل شود. در اینجا چک لیست مانند پرواز است و تضمین می‌کند که بازدید سایت شما سقوط نکند.

پس قبل از اینکه سایت خود را انتشار دهید، این ۹ ترفند سئو را، کنترل کنید:

۱.یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کرده و روی آن تمرکز کنید

یکی از آسان‌ترین راه ها برای پیدا کردن یک کلمه کلیدی این است که آن را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و ببینید چه کلمه های کلیدی محبوبی مرتبط با آن وجود دارد. اگر قرار است یک سایت با هدف حمایت حیوانات درست کنید و در آن محصولاتی برای حیوانات خانگی برای فروش بگذارید، ابتدا باید بدانید که کاربران برای خرید و اطلاعات در این باره، در موتور‌های جستجو، چه چیزی سرچ می کنند.
یکی از ابزار‌ها که به صورت رایگان وجود دارد و می‌تواند تا حد زیادی برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب به شما کمک کند، keyword planner googleاست. برای مثال در این برنامه موضوعی را که مد نظر دارید، بنویسید، مثلا برای سایت حمایت حیوانات می‌توانید عبارت سرپرستی حیوانات خانگی را بنویسید، بعد گوگل keyword planner به شما می گوید که کاربران چه کوئری ‌هایی در ماه‌ها اخیر مرتبط با سرپرستی حیوانات سرچ کرده‌اند.

توصیه هایی برای سئو

۲. تحقیق درباره رقبا

حالا که دارید سعی می‌کنید رتبه بالایی برای سایت خود بگیرید، بهتر است درباره رقبای خود هم تحقیق کنید و ببینید نقاط ضعف و قدرت در آنها چیست. بهرحال با مطالعه کار رقبای خود و بازخورد آن روی کاربران، می توانید متوجه شوید که چه راه هایی برای جذب کاربران مناسب است و شاید ایده‌های جدیدی هم به ذهنتان برسد.

۳. بهترین محتوای ممکن را ایجاد کنید

حالا که چشم اندازی از زمینه رقابت و وضعیت مارکت، می توانید محتوای مناسبی برای سایت بنویسید. واقعا مهم نیست که دارید برای وبلاگ مطلب می‌نویسید یا دارید محتوای لندینگ پیج را طراحی می‌کنید، هر چه که هست باید چیزی که خلق می‌کنید بهتر از کار رقبای دیگر باشد. اگر محتوای شما تکراری و غیر جذاب باشد، نه گوگل و نه کاربران به شما اهمیتی نخواهند داد. درست است، این قسمت، سخت‌ترین قسمت کار است.

۴.کلمه کلیدی اصلی را در عنوان سایت قرار دهید

باید این کلمه کلیدی واقعا کلیدی و واقعا جذاب باشد چون اولین چیزی که کاربران از سایت شما در موتور جستجو خواهند دید همین عنوان است، پس آن را جوری انتخاب کنید که از نظر کاربر ارزش کلیک کردن داشته باشد. عنوان‌هایی مانند ۹ راز مهم درباره سئو، می‌توانید یک عنوان خوب برای این مطلب باشد، این طور نیست؟

سئو

۵. از کلمه کلیدی در header استفاده کنید

با یک عنوان بندی منظم و جذاب، کاربر را تشویق می‌کنید که مطالب شما را بخواند، این کار نه تنها به کاربران کمک می‌کند که سازماندهی مطلب شما را درک کنند بلکه به موتور‌های جستجو هم کمک می‌کند که متوجه شوند که مطلب شما درباره چیست و تا چه حد درباره آن محتوا تولید کرده‌اید.

۶. استفاده از کلمه کلیدی در نام تصاویر و متن جایگزین‌ آنها

اگر مطلبی که دارید تولید می کنید شامل تعدادی تصویر است، می‌توانید از تصاویر کمک بزرگی برای بهینه سازی سئو بگیرید. دو مورد وجود دارد که موتور‌های جستجو به آن بسیار اهمیت می‌دهند و توجه می‌کنند: نام تصویر و متن جایگزین آن. پس قبل از اینکه تصاویر را بر روی سایت بارگذاری کنید، یک نام مناسب برای آنها انتخاب کنید. اصلا از اعداد و حروف تصادفی و بی معنی برای نام گذاری تصاویر استفاده نکنید و به جای از نام های مرتبط با موضوع استفاده کنید. برای متن جایگزین هم از همین قوانین پیروی کنید.

۷. از کلمه کلیدی در URL استفاده کنید

یکی دیگر از قسمت های سایت که موتور جستجو به آن اهمیت می‌دهد و از آن برای درک مطلب شما استفاده می کند نام URL است. منظور ما دقیقا بعد از دامنه سایت است. خیلی مهم است که URL هر صفحه را مرتبط با محتوای آن بسازید.

سئو

۸. ایجاد لینک‌های داخلی

اگر خودتان به محتوایی که تولید کرده‌اید اعتبار و اهمیت ندهید، چه کسی اهمیت خواهد داد؟ برای اینکه سئو را در سایت بهینه کنید حتما و حتما در محتوا از لینک‌های داخلی و مرتبط با مطلب استفاده کنید. در همین راستا شاید لازم باشد که مطلب های قدیمی را به روز کنید تا لینکی که به مطالب سایت می‌دهید ارزشمند باشند.

۹.مهم‌ترین نکته سئو: ایجاد لینک‌های خارجی

خب رسیدیم به آخرین و یکی از مهم‌ترین نکات سئو که ایجاد لینک های خارجی است. شما هر چقدر هم که درباره خوبی‌های خود صحبت کنید، باید کس دیگری مستقل از شما هم باشد که صحبت‌های شما را تایید کند یا به گونه‌ای شما را معرفی کنید. اینجاست که نیاز دارید یک سایت دیگر لینک به سایت شما بدهد و همچنین شما هم لینک‌هایی به سایت‌های دیگر بدهید.
باید بدانید که موتور جستجوی گوگل تا حد زیادی به لینک‌های خارجی تکیه می‌کند که تعیین کند که آیا سایت شما، معتبر هست یا نه؟

با پیروی و کنترل این چک لیست تا حد زیادی سئو را در سایت خود تضمین می‌کنید. ولی اگر فکر می کنید نکات مهم دیگری وجود دارد آن را با ما در میان بذارید و دلیل اهمیت آن را به ما بگویید.

5 از 5