با ما در ارتباط باشید: 0314566
تولید محتوا سئو در سال 2019

یکی از دغدغه های افراد فعال در زمینه سئو، در آستانه سال نو بررسی استراتژی های و تغییرات جدیدی است که باید خود را بر اساس آنها سازگار کنند تا جایگاه بهتری در صفحه نتایج گوگل داشته باشند.اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رتبه وب سایتتان برایتان مهم است و دوست دارید که در سال نو میلادی یعنی 2019 جزء اولین پیشنهادات گوگل به کاربران خود باشید،این مطلب را تا پایان دنبال کنید تا بتوانید بهترین محتوا را برای بهینه سازی موتور های جستجو تولید کنید.
اما بهترین راه برای به روز بودن در زمینه سئو محتوا چیست؟
بگذارید تا ما جواب این سوال را به شما بدهیم: "بهترین کاری که شما می توانید برای بهبود سئو خود انجام دهید این است که اشتباهات بقیه را تکرار نکنید و سعی کنید از تجربیات بقیه درس بگیرید." به همین دلیل در این مطلب از پونه مدیا ابتدا به بررسی گذشته موتور های جستجو و ارتباط الگوریتم های آنها با محتوا می پردازیم تا بتوانید درک درستی از تولید محتوا برای سئو به دست بیاورید و بعد از آن به سراغ استراتژی ها و نکات مهم برای سئو محتوا می رویم. پس با ما همراه باشید.

 تاریخچه تولید محتوا برای سئو

تاریخچه تولید محتوا در سئو به چه زمانی بازمی گردد؟

نوشتن و تولید محتوا در سئو سابقه بسیار بالایی دارد و از سالها پیش تا کنون این موضوع وجود دارد. ولی از آنجا که تغییرات و پیشرفت ها بخش جدا نشدنی از موتور های جستو مانند گوگل هستند،بعضی پیشنهادات و راهکار های قدیمی در این زمینه باعث افت رتبه سایت شما می شوند (درست مانند افکار قدیمی و به درد نخور که امروز هیچ کارایی به جز ضرر و دردسر ندارند) و از طرفی بخشی از این راهکار ها تا حدی در دنیای امروزی سئو نیز کاربرد دارد.
در ادامه این مطلب، موضوع نوشتن و تولید محتوا در سئو را در سه بازه زمانی مختلف (سال 2001، سال 2008 و سال 2019) بررسی می کنیم. امیدواریم که بررسی روند تکامل در موتور های جستجو بتواند به شما کمک کند که آنها را بهتر بشناسید و بهترین محتوا را برای آنها تولید کنید.

 نوشتن و تولید محتوا برای سئو سال 2001

نوشتن و تولید محتوا برای سئو در سال 2001

در سال 2011 موارد و مطالبی که در خصوص سئو وجود داشتند عبارت بودند از:

 

I) تکرار کلمات کلیدی یا اصطلاحا Keyword Stuffing

در آن زمان اگر شما می خواستید که به رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجو دست پیدا کنید باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در متن تکرار می کردید. شاید الان باور این موضوع برای شما سخت باشد، ولی در آن زمان تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یک تکنیک سئو بسیار موثر و کارآمد بود.
شما می توانید برای اطلاع از تاثیری تکرار کلمات کلیدی این روز ها در سئو دارد مطلب  Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟ را مطالعه کنید.

 

II) استفاده زیاد از کلمات و عبارات کلیدی مشابه با کلمه کلیدی اصلی

احتمالا سایت هایی را به یاد دارید که دیوانه وار از کلمات کلیدی استفاده می کردند و همه این عبارات را پشت سر هم ردیف کرده بودند. به عنوان مثال عبارت "دانلود آهنگ چرا رفتی همایون شجریان" کلمه کلیدی است که مخاطبان برای رسیدن به یک صفحه استفاده می کنند. اگر بخواهیم مانند سال 2001 برای از کلمات کلیدی استفاده کنیم باید کلمات کلیدی خود را به شکل زیر در متن مورد نظر خود تکرار کنیم:

دانلود آهنگ جدید، دانلود آهنگ جدید چرا رفتی، دانلود آهنگ چرا رفتی، آهنگ چرا رفتی همایون شجریان، آهنگ همایون شجریان چرا رفتی و...

شاید این روش الان به نظر شما کمی چندش آور و زشت بیاید! ولی باور کنید یا نکنید آن روز ها دارندگان سایت باید از این استراتژی ها برای بهبود سئو خود استفاده می کردند.

 

III) استفاده از کلمات کلیدی در همه تگ ها

تگ عنوان، متا تگ توضیحات و... به طرز عجیبی باید با کلمات کلیدی پر می شد.

 

IV) استفاده از کلمات کلیدی در دامنه و زیر دامنه یا اصطلاحا domain و subdomain

البته این به معنای آن نبوده است که به صورت دقیق به کلمه کلیدی یا به عنوان مثال به محصولی یا خدمات سایت اشاره می کردند، ولی بیشتر سعی می کردند که از بخش کوچکی از کلمه کلیدی خود استفاده کنند، به عنوان مثال اگر شما قصد داشتید سایت برای فروش ساعت راه اندازی کنید، استفاده از یکی از کلمات: "Time, watch, clock" می توانست برای شما بسیار مفید و موثر عمل کند.

 

V) اولویت در نوشتن محتوا اول رضایت موتور جستجو بود، بعد رضایت کاربر

از آنجایی که در اوایل شکل گیری داستان سئو و الگوریتم های موتور های جستجو، بازار به شدت این روز ها رقابتی نبود، دارندگان سایت و تولید کنندگان محتوا در زمان نوشتن محتوای خود اول به جلب رضایت موتور جستجو فکر می کردند و بعد به سراغ مخاطب می رفتند. اما کم کم این موضوع حل شد، چرا که کاربران واقعی چیزی بودند که دارندگان سایت نیاز داشتند و فقط صرفا با داشتن رضایت موتور جستجو هیچ کاری نمی توانستند انجام دهند.

 نوشتن و تولید محتوا برای سئو سال 2008

نوشتن و تولید محتوا برای سئو در سال 2008

در سال 2008 ما شاهد تغییرات و تنوعات بالایی در زمینه سئو بودیم و داستان تولید محتوا برای سئو به سمت سوی بهتر شدن قدم هایی برداشت که با هم بررسی خواهیم کرد.

 

I) کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند

در سال 2008 کلمات کلیدی هنوز هم برای محتوا مهم بودند، ولی این بار با این تفاوت که شما باید در محل های مناسبی کلمات کلیدی را به کار می بردید تا بتوانید از تاثیر مثبت آن بر روی سئو سایت خود استفاده کنید.

 

II) همخوانی دقیق کلمات کلیدی با محتوا و موضوع صفحه باید رعایت شود.

برای انجام این همخوانی دقیق بین کلمات کلیدی و مفهوم صفحه، دارندگان سایت برای مفاهیم صفحات خاص و جداگانه ایجاد کردند که دقیقا معنی درستی را به کاربر انتقال دهد و به این صورت شما می توانستید با استفاده از این کار و تولید محتوا جداگانه سایت خود را در رتبه بندی گوگل بالا ببرید.

 

III) کم شدن تاثیر وجود کلمات کلیدی در نام دامنه یا زیر دامنه

تاثیر وجود کلمات کلیدی در نام دامین و ساب دامین شما به شدت کاهش پیدا کرد، ولی این تاثیر به طور کلی از بین نرفت و تقریبا می توان گفت که استفاده از کلمات کلیدی در نام امنه به این صورت بود که "بد نیست نام دامنه شما شامل کلمات کلیدی باشد."

 

IV) از سال 2008 لینک ها اهمیت بالایی در سئو پیدا کردند.

بهتر است بگوییم که از سال 2008 تا به حال لینک ها دارای اهمیت بالایی در سئو داخلی هستند. ولی چیزی که در این قسمت از این مطلب ما اهمیت بالایی دارد این است که لینک ها در سال 2008 از اهمیت بالایی برخوردار شدند.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر در خصوص بهبود سئو داخلی مطلب زیر را مطالعه کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
تکنیک های سئو داخلی

 نوشتن و تولید محتوا برای سئو 2019

 

نوشتن و تولید محتوا برای سئو در سال 2019 

خب به نظر شما امسال چه فاکتور هایی روی سئو تاثیر گذارند؟ باید برای بهبود سئو سایت خود چطور محتوایی تولید کنیم؟ در ادامه این موارد را برای شما در 5 قدم ساده توضیح می دهیم!

 

I) اولویت در تولید محتوا برای سئو بر طرف کردن نیاز های جستجو کننده هاست.

طی این سال ها، یعنی از اواخر دهه 90 میلادی تا الان موتور هایی جستجو مانند گوگل همیشه سعی داشته اند که مخاطبان و کاربران خود را راضی نگه دارند و بعد از تقریبا دو دهه تلاش در این خوص باید گفت که واقعا موفق بوده است و دقیقا این روز ها میبینیم که گوگل با الگوریتم های پیشرفته خود توانسته است که رضایت حداکثر مخاطبان را به دست بیاورد و تبدیل به پر طرفدارترین و پر استفاده ترین موتور جستجو شود.
پس شما هم باید مثل خود موتور های جستجو عمل کرده و به جای این که تمرکز محتوای خود را بر روی جلب توجه موتور های جستجو بگذارید سعی کنید که مخاطبان را از خود راضی نگه دارید و محتوای کار بر پسند تری تولید کنید تا جایگاه بهتری در رتبه بندی گوگل داشته باشد.

 

II) به جای تمرکز بر روی کلمه کلیدی بر روی مفهوم و منظور محتوا تمرکز کنید.

امروزه شما باید تمرکز خود را بر روی نیاز های مخاطبان و کاربران بگذارید و محتوایی تولید کنید که نیاز آنها را برطرف کند. این به معنی این است که دیگر شما نیازی به تکرار کلمات کلیدی ندارید و همچنین لازم نیست مانند سال 2008 صفحات وب مختلف برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بسازید. شما می توانید با داشتن یک مطلب جامع و کامل کلمات کلیدی مورد نظر و از آن مهم تر مفاهیم مورد نظر خود را توضیح دهید، همچنین شما می توانید از یک کلمه کلیدی به عنوان کلمه کلیدی مرجع و مورد نظر خود استفاده کنید. (به عنوان مثال ما در این مطلب از پونه مدیا بر روی تولید محتوا برای سئو در سال 2019 تمرکز داریم و دلیل ما این بوده است که این مطلب می تواند برای خوانندگان ما مفید باشد.)

 

III) در سال 2019 فقط تعداد محدودی از تگ ها روی سئو تاثیر گذارند.

اگر بخواهیم به صورت دقیق موضوع تولید محتوا برای سئو را بررسی کنیم، به دو قسمت اصلی در محتوا می رسیم که از اهمیت بالایی برای سئو برخوردارند: "عنوان صفحه و محتوا موجود در صفحه"
البته این حرف ما به این معنی نیست شما این دو قسمت را پر از کلمه کلیدی کنید یا این که برعکس، اصلا از کلمات کلیدی استفاده نکنید. شما باید در این قسمت ها به صورت درست و عاقلانه از کلمات کلیدی استفاده کنید، طوری که عنوان شما نیاز کاربر را به او یاد آوری کند و موتور های جستجو با مشاهده عنوان و متن محتوای شما متوجه منظور و مفهوم آن شوند تا بتوانند آنرا به افرادی که به این محتوا نیاز دارند برسانند. شما باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر در عنوان شما موجود باشد، به احتمال بیشتری روی لینک سایت شما کلیک خواهد کرد.

سایر تگ هایی که استفاده از آنها می تواند در سال 2019 بر روی سئو شما تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  • تگ های سرصفحه یا اصطلاحا Headline Tags: این تگ ها را با نام های "H1, H2,…" می شناسند.
  • URL خود را دست بسازید: داشتن یک URL درست و منطقی که از کلمات کلیدی مربوط به محتوا در آن استفاده شده است باعث می شود که موتور های جستجو ساده تر سایت شما را ایندکس کنند و از طرفی منظور شما را نیز بهتر متوجه شوند. همچنین داشتن URL مناسب باعث می شود که کاربران با خود بگویند: "ظاهرا این مطلب برای من مفید است" و وارد صفحه سایت شما شود. از طرفی زمانی که شما یک لینک صفحه ساختار بندی شده و منظم داشته باشید می توانید به راحتی آنرا هر جایی قرار دهید و خیالتان راحت باشد که آدرس صفحه شما می تواند مظور محتوایش را برساند.
  • تگ توضیحات یا Meta decription تاثیر مستقیمی بر روی سئو شما نخواهد داشت، ولی از آنجایی متن این تگ توسط کابران خوانده می شود و در صورتی که از این قسمت استفاده کافی را برده باشید کاربران استفاده زیادی از این موضوع می برند و شما می توانید با این قسمت آنها را تحریک کنید که روی محتوا شما کلیک کنند.
  • تگ جانشین تصاویر یا ALT tag: این تگ هم روی جستجو های عادی و هم روی جستجو های برای تصاویر بسیار موثر است. از طرفی آمار نشان م دهد که ترافیک ورودی از سایت های بزرگ با استفاده از همین تگ است.

 

IV) از کلمات یا عباراتی استفاده کنید که گوگل به عنوان کلمات و عبارات جستجو شده توسط کاربران به شما نمایش می دهد.

این موضوع می تواند یکی از بزرگترین و بهترین منابع دریافت ترافیک ورودی توسط وب سایت شما باشد. زمانی که شما از عبارات و کلمات آشنا برای گوگل استفاده می کنید، منظور شما توسط موتور جستجو راحتتر فهمیده می شود و به این صورت اگر محتوای خوبی هم تولید کنید مخاطبان از کیفیتی که شما ارائه داده اید راضی خواهند بود.

 

V) تجربه کاربری و نوشتن محتوای ناب و دست اول اهمیت بسیار زیادی دارد و باید استفاده از آنها نرخ تعامل کاربران سایت خود را بالا ببرید.

یکی از مواردی که باید در مورد گوگل بدانید این است که گوگل با دقت همه حرکات کاربر را در سایت شما مورد بررسی قرار می دهد و به این صورت از دید کاربر به سایت شما نگاه می کند. به همین دلیل هر چقدر سایت شما و به خصوص محتوایی که تولید می کنید بتواند مخاطب را بیشتر درگیر کند و او را به تعامل وادار کند، شما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

راهکار های نوشتن محتوا برای سئو در سال 2019

خب، الان وقت این است که از تاریخچه ای که تا الان گفتیم نتیجه گیری کنیم. به همین دلیل در ادامه ما 5 قدم برای نوشتن محتوای سئو به شما ارائه می دهیم و به شما این اطمینان را می دهیم که فقط با انجام این 5 مورد می توانید کیفیت محتوای خود را برای سئو بهبود دهید و از طرفی از رقبای خود پیشی بگیرید.

 پنج قدم سئو محتوا

قدم 1: همه کلمات کلیدی که قصد تمرکز روی آن را دارید را برای صفحه خود مشخص کنید.

برای انجام این کار شما باید هر موضوع را با دقت بررسی کرده و کلمات مرتبط با آنرا پیدا کنید و به صورت هوشمندانه از آنها در متن خود استفاده کنید تا منظور خود را به طور دقیق به موتور جستجو رسانده باشید.

 

قدم 2: کلماتی که لیست کرده اید باید بر اساس عباراتی باشد که کاربران جستجو می کنند.

بگذارید تا این مورد را با یک مثال برای شما توضیح بدهم:

فرض کنید که شما قصد فروش دوربین دیجیتال در سایت خود دارید، در این صورت شما باید مطالبی آماده کنید که به فروش دروبین دیجیتال ربط داشته باشد، مانند: آموزش کار با دوربین دیجیتال، معرفی مدل های مختلف، مقایسه برند ها، راهنمای خرید دوربین، قیمت ها و... . اگر دقت کرده باشید در همین مثال پشت تمامی این عنوان ها و موضوعات یک موضوع اصلی وجود دارد و آن فروش دوربین است.

 

قدم 3: یک طرح ظاهری زیبا به صفحات سایت خود بدهید.

زمانی که شما محتوای خود را به صورت منظم و با سلیقه در اختیار کاربران خود بگذارید، در اصل به خودتان وقت بیشتری داده اید که او را در سایت خود نگه دارید. به عنوان مثال شما باید عنوان های اصلی و زیر مجموعه های آن تا پایین ترین سطح برنامه ریزی کنید و آنها را طوری به مخاطب نمایش دهید که او بتواند با یک نگاه ساده جایگاه خود را در مطلب پیدا کند و موضوع را بهتر درک کند.

 

قدم 4: ابتدا متن خود را بدون توجه به موتور های جستجو و صرفا برای مخاطب بنویسید، سپس کلمات کلیدی را به آن اضافه کنید.

شاید شما در اوایل کار نتوانید همزمان بر روی خوانا بودن متن برای مخاطب و بهینه بودن آن برای موتور های جستجو تمرکز کنید، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با خیال راحت و تمرکز کامل متن خود را برای مخاطب بنویسید و بعد از آن کلمات کلیدی مورد نظر خود را به متن اضافه کنید.

 

قدم 5: ماهیگیری خود را شروع کنید و افراد تاثیر گذار و فعال را به سمت خود بکشانید.

استفاده از لینک ها یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توانید تاثیر بسیار زیادی روی سئو خود بگذارید و البته باز هم بگویم که لینک سازی یکی از عوامل موثر در سئو است که شما باید با استفاده از آن را کاملا حرفه ای یاد بگیرید. شما می توانید مطالب زیر را در این خصوص مطالعه کنید.

 

با پیروی کردن از این 5 قدم و داشتن آگاهی مناسب نسبت به این که گوگل از اول چطور کار می کرده است باعث می شود که شما مانند یک سئو کار با تجربه و حرفه ای عمل کنید. ولی یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید گرایشات ذهنی مردم و مخاطبین هدف شما در بازه های زمانی مختلف است و باید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشید. حالا با توجه به مواردی که گفتیم از شما می خواهیم که به سوال زیر پاسخ دهید و جواب خود را در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید. همچنین متخصصان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند، پس در قسمت دیدگاه ها سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان به آنها پاسخ داده شود.


سوال: به نظر شما، مخاطب امروزی به چطور محتوایی علاقه دارد و چطور می توان توجه او را به خود جلب کرد؟

 

امتیازی ثبت نشده است.