با ما در ارتباط باشید: 0314566
مشخصات یک سایت حرفه ای

برای طراحی سایت تعداد زیادی نکات وجود دارد که باید برای انجام کار به آنها توجه کنید. اگر برای طراحی سایت سعی می کنید اصولی عمل کنید، آیا همه نکات را همیشه به یاد دارید؟ شاید هم تازه طراحی سایت را شروع کرده‌اید و دوست دارید از ابتدا همه نکات مهم درباره طراحی سایت را بدانید و به آزمون و خطا بسنده نمی‌کنید.

با این مطلب همراه باشید تا یک چک لیست برای طراحی سایت در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید بدانید مشخصات یک سایت حرفه‌ای چیست، این نکات را دنبال کنید:

محتوای با کیفیت در سایت

برای اینکه به سایت خود اعتبار دهید باید حتما و حتما محتوای سایت شما، مفهومی و معتبر باشد. علاوه بر این یک محتوای مفهومی و خوب باعث می‌شود که سئوی سایت هم بهینه سازی شود و سایت شما رتبه خوبی در موتور جستجو خواهد داشت. پس سایت برای هر چیزی طراحی شده است باید محتوای مفید و معتبری ارائه بدهد و برای این کار از متن و تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

محتوا مفهومی در سایت

سرعت بارگذاری صفحات در سایت

هیچ کاربری دوست ندارد که منتظر بماند تا صفحه سایت شما لود شود. پس تمام نکات را برای کم کردن زمان بارگذاری در نظر بگیرید. برای مثال تمام تصاویر را بهینه کنید و ویدیو‌ها و تصاویر غیر ضروری را خذف نمایید. همچنین در کدنویسی هم باید این نکات را در نظر بگیرید و پلاگین‌های اضافی و بی مصرف را پاک کنید.

بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو

برای اینکه در صفحه اول موتور جستجو دیده شوید باید سئو سایت را بهینه کنید. کلمه‌های کلیدی مناسب انتخاب کنید، نام تمام تصاویر را با معنی و با مسما انتخاب کنید، برای تصاویر، متن جایگزین قرار دهید، سایت‌های رقیبان را بررسی کنید و ببینید چه موضوعاتی در حال حاضر ترند هستند.

سئو سایت

مناسب بودن سایت برای تبلت و گوشی

باید در کدنویسی برای سایت دقت کنید که صفحات سایت، در سیستم‌های مختلف و با سیستم های عامل مختلف، هماهنگ باشد و از نظر گرافیکی این انعطاف پذیری را داشته باشد که در گوشی های موبایل و تبلت ها هم به شکلی که شما می خواهید نمایش داده شود.

سایت مناسب برای گوشی و لپتاپ

تجربه کاربری سایت‌

باید از تمام عناصر مهم استفاده کنید که ظاهر سایت برای کاربر جذاب باشد و او بتواند به راحتی با آن کار کند و هر چیزی که از سایت شما لازم دارد سریع به آن برسد. استفاده از فونت و تایپوگرافی مناسب، استفاده از تصاویر با کیفیت و منحصر به فرد، همچنین استفاده از ویدیو‌های جذاب می تواند تجربه کاربری را بالا ببرد. از تم مناسب و رنگ‌های به جا برای ظاهر کلی سایت استفاده کنید. در واقع با این کار‌ها می‌توانید برند خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

بروز رسانی سایت‌

باید بر اساس یک برنامه منظم، سایت را به روز رسانی کنید. محتوای سایت باید همیشه به روز باشد برای همین در قسمت بلاگ، محتوای به روز تولید کنید و در صفحه اول سایت، لینکی از محتوای تازه قرار دهید. درباره کد و کل ظاهر سایت هم باید طبق برنامه عمل کنید و بعد از مدتی بعضی چیز‌ها را تغییر دهید تا در کد هم به روز باشید. این نکته هم برای موتور‌های جستجو مهم است به این معنی که وقتی سایت شما به طور منظم به روز شود از نظر موتورهای جستجو، سایت با ارزش است.

طراحی سایت

زیبایی بصری سایت‌

درست است که با تصاویر و رنگ‌های زیبا می‌توانید یک سایت جذاب طراحی کنید، ولی همه ماجرا این نیست، این زیبایی و جذابیت باید به پیشرفت کار شما و جذب کاربران در طولانی مدت بینجامد. باید برای طراحی سایت، حرفه‌ای عمل کنید و اصولی درباره هم نشینی رنگ‌ها و روانشناسی رنگ بدانید.

قرار دادن اطلاعات تماس در سایت‌

موضوع و هدف سایت شما هر چیزی که باشد، باید یک یا چند راه ارتباطی با بازدیدکنندگان در سایت قرار دهید. برای مثال می‌توانید شماره تماس را در بالاترین قسمت سایت قرار دهید و حتی با اسکرول کردن صفحات هم این شماره تماس نمایش داده شود، به این ترتیب در لحظه‌ای که کاربر بخواهد با شما تماس بگیرد، سریع می تواند این کار را انجام بدهد. همچنین برای محتوایی که تولید می‌کنید می‌توانید امکان ثبت نظرات توسط کاربران به وجود بیاورید تا با بازدیدکنندگان تعامل بیشتری داشته باشید و به این شکل به سایت خود اعتبار بدهید.

تماس با ما

امنیت سایت‌

باید در سایت اصول امنیتی رعایت شده باشد تا اطلاعات کاربران و حریم خصوصی آنها محفوظ بماند.

پرسش‌های متداول در سایت‌

همان طور که می‌دانید کابران دنیای مجازی بسیار کم حوصله هستند و میلیون‌ها کسب و کار و سایتی که در اینترنت وجود دارند مرتبا برای جلب نظر کاربران با هم رقابت می‌کنند. برای اینکه حوصله کاربر سر نرود و سایت شما را زود ترک نکند برای او تسهیلاتی قرار دهید. یکی از این راه‌ها، پرسش‌های متداول است. پرسش‌های متداولی که ممکن است در ذهن کاربران به وجود بیاید، دسته بندی کنید و به آنها پاسخ دهید. با ایجاد یک لینک از پرسش‌های متداول در صفحه اول سایت، این امکان را به کاربر می‌دهید که پاسخ پرسش‌های خود را خیلی سریع پیدا کند.

سایت را مفید و مختصر نگه دارید

هر آیتم غیر ضروری و ناکارآمدی که در سایت وجود دارد سریع حذف کنید، باور کنید فضای خالی بهتر از وجود عنصر غیر ضروری است. همچنین تمام چیز‌هایی مانندموسیقی و کلیپ‌های فلش را از سایت حذف کنید، این ویژگی‌ها بدون خواسته کاربر پخش می‌شوند و کاربر آنها را در اکثر موارد اعصاب خردکن می‌داند و تجربه نشان داده است که کاربران برای خلاص شدن از صدای سایتی که بدون خواسته آنها پخش شده است، خیلی سریع صفحه را می‌بندند.

استفاده از عبارت‌های معنی دار برای URL

باید هر صفحه ای که ایجاد می‌کنید یک URL مناسب داشته باشد، این کار باعث می‌شود که از نظر موتور‌های جستجو هم معتبر به نظر برسید. نام گذاری URLها را مانند نام گذاری تصاویر انجام دهید و از نام های مرتبط با موضوع استفاده کنید.

جمع بندی

تمام نکاتی که برای طراحی سایت نام بردیم، جز استاندارد‌های قطعی هستند و با رعایت آنها تا حد زیادی در طراحی سایت موفق خواهید بود. اگر نکته‌ دیگری برای طراحی حرفه‌ای سایت می دانید با ما در میان بگذارید و بگویید چرا این نکته از نظر شما مهم است.

امتیازی ثبت نشده است.