با ما در ارتباط باشید: 0314566
 آموزش کار با ابزار Keyword Planner

یکی از قدرتمند‌ترین ابزار برای تشخیص اینکه هر کلمه چند بار در ماه یا در سال، جستجو شده است، ابزار Google Keyword Planner است. این ابزار متعلق به مجموعه گوگل می‌باشد پس می‌توانیم کاملاً از اعتبار آن مطمئن باشیم. به علاوه، برای تولید محتوا یا بهینه سازی، بیش از همه روی موتور جستجوی گوگل تمرکز و سرمایه‌گذاری می‌کنیم بنابراین با استفاده از اطلاعاتی که گوگل برای جستجوی کلمه‌های کلیدی، ارائه می‌دهد، می‌توانیم بهترین تصمیم گیری را انجام دهیم.

در این مطلب درباره ابزار Keyword Planner همه چیز را بررسی می‌کنیم.

ابزار Keyword Planner

همان‌طور که گفتیم این ابزار متعلق به گوگل است، در‌واقع Keyword Planne قسمتی از امکانات Google Adword است که برای تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این ابزار، میزان جستجوی هر کلمه‌ای را که بخواهید، به شما نمایش می‌دهید، ولی به این نکته توجه کنید که Keyword Planner تعداد جستجو‌ها را نشان می‌دهد نه تعداد کلیک‌ها را. یعنی اگر شخصی عبارتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ کند، این جستجو در Keyword Planner جز جستجو‌ها محسوب می شود، حتی اگر شخص روی هیچ لینکی کلیک نکند.

استفاده از ابزار Google Keyword Planner

برای شروع باید یک اکانت جیمیل داشته باشید. بعد به لینک Keyword Planner وارد شوید. همچنین صفحه استفاده از ابزار، برای IP های کشور ما نمایش داده نمی‌شود، پس باید این را بدانید و از IP غیر ایرانی وارد شوید.
وقتی وارد صفحه شدید اکانت جیمیل شما، برای تأیید پرسیده می‌شود که نام کاربری و کلمه عبور را وارد می‌کنید و این صفحه به شما نشان داده می‌شود:

keyword planner

در جایی که مشخص شده است، Skip the guided setup را کلیک کنید.مراقب باشید که حتماً این کار را انجام دهید زیرا با هر اکانت جیمیل، این لینک تنها یک بار نمایش داده می‌شود.
وقتی این لینک را کلیک کردید، صفحه زیر را می‌بینید:

keyword planner

در قسمت ایمیل، اکانت جیمیل خود را وارد کنید و بقیه فیلد‌ها را پر کنید یا به حالت پیش فرض، باقی بگذارید. دکمه save and continue را کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود. از منو، Tools و سپس گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید.

keyword planner

سپس در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، گزینه‌ای که در تصویر مشخص شده را انتخاب کنید:

keyword planner

بعد از کلیک کردن، این صفحه را خواهید دید:

keyword planner

در‌واقع در این مرحله می‌توانید جستجو و بررسی خود را کمی دقیق مشخص کنید.

در بخش شماره ۱، می‌توانید کلمات کلیدی که مد نظر دارید، تایپ کنید. اگر تعداد کلمات کلیدی مورد نظرتان بیش از یکی است، بین کلمات علامت کامای انگلیسی یعنی (,) قرار دهید یا بعد از هر کلمه کلیدی Enter را بزنید.

در بخش شماره۲، با وارد کردن نام سایت خود یا صفحه‌ خاصی که در سایت خودتان، مد نظر دارید به ابزار Keyword Planner کمک می‌کنید تا با بررسی محتوای سایت شما، ایده‌های بهتری ارائه بدهد.

در بخش شماره ۳، می‌توانید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید و بر اساس این دسته بندی، ابزار Keyword Planner چشم انداز بهتری نسبت به هدف شما خواهد داشت و از فیلتر‌های مناسبی برای ارائه گزارش استفاده خواهد کرد.

در بخش شماره ۴ می‌توانید کشور‌هایی که جستجو در آن‌ها برای شما مهم است، مشخص کنید. همچنین در فیلد زبان می‌توانید زبان‌های مدنظرتان را بگویید و در فیلد بعدی هم‌ نوع موتور جستجو را مشخص کنید. در فیلد Negative Keyword هم امکانی وجود دارد به این شکل که با وارد کردن کلمه‌ای خاص، به Keyword Planner می‌گویید که آن را از جستجو‌ها حذف کند. مثلا برای کلمه کلیدی سئو، اگر Keyword Planner، سئوی رایگان را پیشنهاد داد می‌توانید کلمه رایگان را در فیلد Negative Keyword قرار دهید، بنابراین کلمه رایگان از همه پیشنهاد‌ها فیلتر می‌شود.

بخش‌های شماره ۵،۶ و ۷ مربوط به تبلیغات در گوگل است و به بحث فعلی ما چندان مربوط نیست. حالا می‌توانید دکمه Get ideas را کلیک کنید.

تصویری مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

 keyword planner

مزایای استفاده از Keyword Planner

- برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک زیادی می‌کند به علاوه اینکه وقت کمی برای این کار لازم است.
- کلمات کلیدی که از طریق این ابزار انتخاب می کنید، به نوعی تضمین شده هستند و امتحان خود را پس داده‌اند.
- می‌توانید از فیلتر‌های مختلف در این ابزار استفاده کنید و نتیجه دقیق و دلخواهتان را سریع به دست بیاورید.
- می‌توانید در یک مرحله، تمام کلمات کلیدی مرتبط را کنار هم قرار بدهید و طبق نتیجه Keyword Planner تصمیم بگیرید کدام یک برای سایت شما مناسب‌تر هستند.
- در مقایسه با روش‌ها و ابزار‌های دیگر، استفاده از این ابزار بیشتر توصیه می‌شود زیرا نتایجی که ارائه می‌کند، کارآمد هستند.

جمع‌بندی

نکات بسیار زیادی در رابطه با استفاده از ابزار Keyword Planner وجود دارد. همان‌طور که در مطلب آموزش کار با این ابزار دیدید، با یک کلیک ممکن است روند کار تغییر کرده و حسابی شما را گیج کند. پس سعی کنید دقیقاً طبق دستورالعمل پیش بروید.
گاهی حتی وقتی مراحل را درست پیش بروید ممکن است با خطا‌هایی مواجه شوید. برای مثال ممکن است از ابتدا با IP ایرانی وارد شوید که صفحه مربوطه اصلاً برای شما نمایش داده نمی‌شود. ممکن است در اواسط کار IP شما تبدیل به IP ایرانی شود که بدیهیست نمی‌توانید بقیه مراحل را انجام دهید.
معمولاً سرویس‌ها و ابزار‌هایی که به صورت آنلاین کار می‌کنند، پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. مخصوصاً به این خاطر که مرتب به روز می‌شوند. یک مشکل دیگر هم می‌تواند به وجود بیاید و آن هم اینکه اگر از IP های غیر ایرانی استفاده کنید، ممکن است زبانی غیر از زبان انگلیسی برای استفاده از ابزار به شما نمایش داده شود.

ابزار Keyword Planner هم مستثنی نیست و اگر اولین بار است که می‌خواهید با این ابزار کار کنید، ممکن است کمی گیج شوید به‌خصوص اینکه این ابزار، اخیراً تصمیم گرفته آمار و اعداد دقیق را تنها به کسانی نمایش بدهد که کمپین فعال دارند و برای این سرویس، پول پرداخت کرد‌ه‌اند. با این حساب اعدادی که به عنوان گزارش در ابزار Keyword Planner می‌بینید، تنها به صورت تقریبی است.

برای استفاده از این ابزار باید بسیار دقت کنید و برای پیاده‌سازی استراتژی‌های سایت، تنها به آمار آن تکیه نکنید. همچنین برای اینکه همگام با تغییرات و بروزرسانی‌ها، پیش بروید، می‌توانید از قسمت help این ابزار یا هر ابزار دیگری استفاده کنید و اطلاعات دقیق و به روزی در این باره داشته باشید.

4.7 از 5
5 سال قبل
نظر
سلام
ساختار همین است ولی نمایش ها تغییر پیدا کرده اند
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
سلام وقت بخیر
چرا وقتی وارد کی ورد پلنر میشم و وارد حساب گوگل هم میشم
اصلا صفحات و مراحلی و میاره که مثل مراحل آموزش در اینجا نیست و مراحلش عجیب غریبه ازش سر درد نمیارم ؟؟؟؟؟
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند