با ما در ارتباط باشید: 0314566
second level domain چیست؟

دامنه سطح دوم یا second level domain در سلسله مراتب سامانه نام دامنه (DNS)، در سطح دوم و دقیقاً زیر دامنه‌ای سطح بالا قرار می‌گیرد.
با یک مثال می‌توانیم این سلسله مراتب و جایگاه دامنه سطح دوم (SLD) را بهتر درک کنیم. در poonehmedia.com، مقدار poonehmedia در‌ واقع دامنه سطح دوم است که زیر مجموعه‌ای از دامنه com. می‌باشد.

سامانه نام دامنه یا DNS، یک سیستم سلسله مراتبی، برای نام گذاری کامپیوتر‌ها و منابع دیگر که به شبکه اینترنت متصل هستند، تعریف می‌کند. برای دسترسی به هر سایت یا سرویسی در اینترنت لازم است که IP آن را وارد نوار آدرس کرده تا بتوانید از سایت بازدید کنید، و به دلیل اینکه به خاطر سپردن IPها بسیار مشکل است می‌توانید به جای آن از نام دامنه سایت استفاده کنید.

دامنه سطح دوم

در ابتدای مطلب هم گفتیم که هر دامنه سطح دوم، دقیقاً زیر دامنه‌ای سطح بالا، قرار می‌گیرد. دامنه‌های سطح بالا به ۷ حوزه عمومی تقسیم می‌شوند که در اکثر موارد شما تنها با دیدن این حوزه‌ها می‌توانید حدس بزنید سایت مربوط به چه موضوعی است. در ضمن به ازای هر دامنه سطح بالا، میلیون‌ها، دامنه سطح دوم وجود دارد. این ۷ حوزه عبارتند از :

- com. این دامنه سطح بالا یا حوزه، مشخص کننده مؤسسات تجاری است.
- edu. این دامنه سطح بالا هم به مؤسسات دانشگاهی و آموزشی اختصاص داده شده است.
- gov. این حوزه مربوط به سایت‌های دولتی ایالات متحده است.
- int. مختص سایت‌های مربوط به امور بین الملل.
- mil. سازمان‌های نظامی.
- net. ارائه دهنده خدمات شبکه.
- org. سازمان‌های مستقل و غیر انتفاعی.

حوزه‌های دیگری را هم ممکن است در انتهای نام دامنه ببینید، مثلاً ir. که مختص کشور ایران است و هر کشوری دارای این دامنه‌های دو حرفی می‌باشد ولی دامنه‌های سطح بالای سه حرفی تنها این ۷ حوزه بودند که نام بردیم.

 

امتیازی ثبت نشده است.