با ما در ارتباط باشید: 0314566
رفع خطاي ويروسی بودن سايت به کمک گوگل وب مستر

اگر صاحب وب سایتی هستید، قطعاً دوست ندارید اطلاعات سایت به سرقت برود یا سایت تبدیل به منبعی از ویروس ها و بدافزار‌ها بشود. معمولاً نقطه ضعفی که سایت‌ها دارند و ویروس ها و بدافزار‌ها از آن استفاده می‌کنند، سیستم مدیریت محتوا CMS است. برای مثال ممکن است از یک منبع غیر رسمی، سیستم مدیریت محتوا را به روز رسانی کرده باشید یا پلاگینی برای CMS دانلود کنید که حاوی ویروس و بد افزار‌های دیگر باشد.

معمولاً هشدار مربوط به ویروسی شدن سایت، توسط مرورگر، آنتی ویروس‌های روی دسکتاپ و یا وب مستر، اعلام می‌گردد و نمایش داده می‌شوند. برای اینکه بتوانید خطای ویروسی بود سایت را با کمک وبمستر رفع کنید، با این مطلب همراه شوید.

رفع خطای ویروسی بودن سایت با گوگل وبمستر

وب سایت ها، ممکن است به اشکال مختلفی مورد حمله ویروس‌ها، کرم‌ها و بدافزار‌های دیگر واقع شوند. گاهی این سرقت اطلاعات می‌تواند شامل سرقت اطلاعات خصوصی کاربران و اعضای سایت باشد، گاهی ممکن است عمل‌کرد سایت دچار اختلال شود و خسارت‌های قابل توجهی به بار بیاورد.

گوگل، از روش‌ها و اسکن‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بتواند سایت‌های ویروسی را تشخیص بدهد. معمولاً ازدیاد تگ‌هایی مانند Script و iframe در میان کد‌های صفحه، برای گوگل به معنی ویروسی شدن سایت است، اکثر بدافزار هایی که ویروس‌ها را منتشر می‌کنند ردپایی مانند این‌ها در وب سایت به وجود می‌آورند.

اگر وب سایت ویروسی شده باشد، توسط مرورگر هشداری مبنی بر وجود ویروس در سایت، نمایش داده می‌شود.

رفع خطای ویروسی

خب، همان‌طور که واضح است برای از بین بردن خطای ویروسی بودن سایت، باید عوامل ویروسی، مانند فایل‌های آلوده را حذف کنیم و سایت را در گوگل وب مستر، ثبت کرده و به گوگل درخواست بازنگری بدهیم.

برای انجام این پروسه طبق دستورالعمل پیش بروید:

- وارد آدرس http://www.google.com/webmasters/tools شوید.

- اطلاعات مربوط به حساب کاربری جیمیل خود را در فرم وارد کرده و Sign in کنید.

رفع خطای ویروسی

- به همین شکل که در تصویر زیر می‌بینید در کادر قرمز رنگ آدرس سایت خود را وارد کنید و دکمه ADD A SITE را کلیک کنید.

رفع خطای ویروسی

- مراحل مربوط به تاییدیه را انجام دهید، به این شکل که وقتی فایل HTML برایتان ارسال شد آن را از قسمت Download بردارید و در قسمت Upload روی هاست بارگذاری کنید. دکمه Verify را کلیک کنید.

رفع خطای ویروسی

- در صفحه بعد دکمه Continue را کلیک کنید.

رفع خطای ویروسی- در این مرحله وارد Dashboard شده‌اید، صفحه را اسکرول کنید و گزینه Malware در سمت چپ را انتخاب کنید. وقتی این کار را انجام دادید، صفحات حاوی ویروس در سایت شما، نمایش داده خواهند شد. همچنین نوع ویروس یا بدافزار هم ذکر می شود.

رفع خطای ویروسی

- اگر اقدام‌های لازم برای پاکسازی سایت را انجام دادید، مانند تصویر زیر روی Review a Request را بزنید. این کار به معنی درخواست بازنگری است که برای گوگل می‌فرستید.

رفع خطای ویروسی

- وقتی صفحه درخواست بازنگری برایتان نمایش داده شد، برای گزینه I Certify that I have removed badware or badware links from my site را تیک بزنید. به این ترتیب برای گوگل مشخص می‌کنید که اقدام‌ها لازم برای پاکسازی سایت از ویروس و بدافزار‌ها را انجام داده اید. در قسمت Comment هم می‌توانید توضیحات اضافی خود را درباره پاکسازی یا درخواست درج کنید، البته پر کردن این قسمت اختیاری است. بعد از اینها، دکمه OK را کلیک کنید.

رفع خطای ویروسی

- وقتی تمام این مراحل را انجام دادید یک پیغام Your request for review was accepted. Please check back later to view the result of your request را مشاهده خواهید کرد و بعد از ۲ تا ۳ روز، سایت شما به حالت عادی باز خواه گشت.

رفع خطای ویروسی

برای اینکه از ویروسی شدن سایت پیشگیری کرده باشید، می‌توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

- برای به روزرسانی CMS فقط از منابع معتبر و مطمئن استفاده کنید.
- برای دانلود پلاگین‌ها، از منابع رسمی و معتبر کمک بگیرید.
- از کلمات و عبارت های ساده به عنوان کلمه عبور استفاده نکنید، همچنین کلمه عبور را روی مرورگرتان ذخیره نکنید.
- از آنتی ویروس‌ها استفاده کنید.
-برنامه ریزی و نقشه‌ای به عنوان پلن B داشته باشید که اگر سایت دچار مشکل شد بتوانید سریع همه چیز را جمع و جور کنید.
- هر بار که سایت را به روز رسانی می‌کنید و مطمئن هستید هیچ مشکلی در آن وجود ندارد از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید که اگر در آینده دچار ویروس و بدافزار‌ها شدید در سریع ترین زمان ممکن بتوانید نسخه پشتیبان را جایگزین کنید و از عدم وجود ویروس‌ها مطمئن باشید.

- بعد از اینکه سایت را پاکسازی کردید تمام کلمه های عبور را تغییر دهید و از کلمه عبور‌های رایج مانند admin، 1234 یا کلمات و عبارات قابل حدس زدن، استفاده نکنید.

- اگر در حال حاضر هم مشکلی در سایت خود نمی‌بینید، بهتر است یک بررسی کلی روی آن انجام دهید تا اطمینان ۱۰۰ درصد پیدا کنید، و در همین جهت، تمام پلاگین های غیر رسمی و مشکوک را هم حذف کنید.

سخن آخر

همیشه پیشگیر بهترین راه حل است، پس سعی کنید برنامه‌ای برای مدیریت سایت داشته باشید و دقیقاً طبق اسکجوال پیش بروید. از برنامه نویس وب یا توسعه‌دهنده وب مشورت بگیرید و بهترین تدابیر امنیتی را برای سایت خود فراهم کنید. همچنین این تدابیر را برای حفظ اطلاعات کاربران و اعضای سایت خود، اعمال کنید. اگر خطای ویروسی بودن سایت را مشاهده کردید برای پاکسازی وب سایت، سریعاً اقدام کنید و درخواست بازنگری را برای گوگل بفرستید.

امتیازی ثبت نشده است.