با ما در ارتباط باشید: 0314566
ای نماد چیست - نحوه دریافت ای نماد(enamad)

تا به حال چند بار پیش آمده که از یک وب سایت کالایی بخرید یا در دنیای اینترنت با افراد حقیقی و حقوقی، همکاری کرده باشید؟ چرا به این وب سایت‌ها اعتماد داشتید؟ شاید در حال حاضر با وجود وب سایت‌های شرکت های بزرگی مانند دیجی کالا، اسنپ و یک عالمه فروشگاه های آنلاین مجاز و معتبر، این اعتماد برای کاربران ایجاد شده است ولی همچنان، اغلب افراد برای خرید کالا یا خدمات از وب سایت ها، با احتیاط رفتار می‌کنند، که نمی‌توان به این بی اعتمادی خرده گرفت.

اگر وب سایت و کسب و کار شما نو پا است می‌توانید از نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد استفاده کنید، این نشان یا لوگو، به نوعی گواهی صداقت و اعتبار برند شماست. برخی برای آموزش یا گرفتن نماد الکترونیک، هزینه‌ بالایی درخواست می‌کنند، که تا حد زیادی، غیر معقول است. ما در این مطلب، قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم، تا بدون پرداخت هزینه‌ای هنگفت، این کار را خودتان انجام دهید، پس با ما همراه باشید...

 

نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad)

 

همان‌طور که گفتیم نماد الکترونیک یا ای نماد، لوگو یا نشانی است که به وب سایت شما اعطا می‌شود که به کمک آن کاربران به سایت شما، اطمینان خواهند داشت زیرا این لوگو توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر شده، و معتبر می‌باشد. با این حساب می‌توانید این نماد اعتماد را دریافت کنید تا کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می‌کنند با خیال راحت‌تر کالا یا خدمات شما را خریداری کنند.

لازم به ذکراست که لوگوی نماد الکترونیک دارای انواع مختلفی می‌باشد. هر چه تعداد ستاره‌های این نماد بیشتر باشد نشانه اعتماد و کیفیت بیشتر وب سایت است. انواع نماد‌های الکترونیک را در زیر نام می بریم:

- نماد موقت: پایین‌ترین و حداقل‌ترین نماد الکترونیکی، نماد موقت است و در مرحله اول به شرکت هایی که کمترین فاکتور‌ها را دارند، اعطا می‌شود.

- نماد دائم یک ستاره: وقتی نماد موقت در مرحله اول اخذ شد، بعد از مدتی عمل‌کرد وب سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نماد دائم یک ستاره‌ای اعطا می‌گردد.

- نماد دائم دو ستاره‌: این نماد با نماد دائم تک ستاره‌ای، تنها یک تفاوت دارد و آن هم اینکه برای اخذ نماد دو ستاره‌ای باید وب سایت دارای گواهی امنیت SSL باشد.

 

چرا به نماد اعتماد الکترونیکی نیاز داریم؟

 

وقتی از ای نماد صحبت می‌کنیم، داریم درباره اعتماد مشتریان به وب سایت سخن می‌گوییم. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چرا به ای نماد نیاز است و آیا افراد می‌توانند تنها تصویری شبیه به این لوگو را به انواع مختلف، در وب سایت خود جعل کنند یا خیر.
جعل کردن ای نماد هیچ سودی ندارد، زیرا با داشتن ای نماد واقعی، می‌توانید درگاه های اینترنتی یکی از بانک‌های معتبر کشور را دریافت کنید و یا با اداره پست قرار‌دادی ببندید و بر اساس آن سیستم تحویل در محل داشته باشید، پس متوجه شدیم که ای نماد، فواید بسیاری دارد و با جعل آن نه تنها مشمول جریمه‌های مختلف شده بلکه، هیچکدام از مزایای مربوطه را بدست نمی‌آورید.

آیا گرفتن ای نماد مشکل است؟

 

نسبت به مزایایی که ای نماد برای شرکت شما به همراه دارد، دریافت آن مشکل نیست. تنها با خواندن این مطلب می‌توانید آموزش اخذ ای نماد را ببینید.

 

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

 

۱. ثبت نام در ای نماد (E-Namad): آدرس https://enamad.ir/Panel  را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید و وارد سایت شوید، حالا لازم است یک حساب کاربری ایجاد کنید یا اصطلاحا sign up نمایید. باید برای ایجاد اکانت مشخص کنید که اکانت برای شخص حقیقی است یا حقوقی.

سپس اطلاعاتی را که در ادامه می‌بینید وارد کرده و دکمه تأیید را کلیک کنید. در این فرم نام یک ایمیل معتبر را وارد کنید زیرا بعد از فشردن دکمه تایید، یک ایمیل به همراه لینک فعالسازی به آن فرستاده می‌شود که باید به کمک آن حساب کاربری را که ایجاد کرده‌اید، فعال کنید.

۲. تأیید اطلاعات هویتی: وقتی طبق مرحله قبل تمام اطلاعات را وارد کردید و لینک فعالسازی را دریافت کرده و فعال نمودید، به حساب کاربری تان در سایت وارد شوید و سپس به قسمت تکمیل فرم اطلاعات بروید. تصویری مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.


بعد از این مرحله، به صفحه‌ای وارد می‌شوید. در این صفحه باید تصاویر اسکن شده از شناسنامه، کارت پایان خدمت و … را بارگذاری کنید. توجه کنید که پسوند این فایل‌ها باید jpg یا png باشد و بیشتر ۱۰۰۰ کیلوبایت، حجم نداشته باشد.

در مرحله بعد هم اطلاعات تماس مانند شماره تلفن همراه و تلفن ثابت را وارد کرده و مراحل تأیید هویت را انجام دهید.

۳. معرفی یا اضافه کردن کسب و کار: در این مرحله باید ماهیت کسب و کار خود را برای سازمان مشخص کنید. برای این کار به منوی کسب و کار رفته و گزینه افزودن کسب و کار را انتخاب کنید و مشخصات لازم را وارد نمایید.

در قدم بعدی، تصویری مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد، باید در این قسمت، یک نام کاریری و پسورد در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کرده و آن را برای آزمایش در این کادر وارد کنید.

۴. تاییدیه فنی: حالا در این مرحله باید اثبات شود شما با مشخصاتی که وارد کرده‌اید مالک واقعی فروشگاه آنلاین هستید.

۵. احزار اطلاعات: در این مرحله یک بسته پستی برای شما ارسال می‌شود که شامل یک کد می‌باشد، شما باید این کد را در قسمت مربوطه وارد کنید تا صحت اطلاعات وارد شده برای کسب و کار مشخص شود. در این بسته پستی، تعهدنامه مربوط به ای نماد هم وجود دارد و همچنین هزینه ارسال آن را باید خودتان به صورت آنلاین پرداخت کنید.

۶. فرم نظر سنجی: در این مرحله باید فرمی شبیه به فرم نظر سنجی درباره تعداد کارمندان کسب و کار خود وارد نمایید البته در این مرحله صحت سخنان شما بررسی نمی‌شود و بیشتر جنبه آماری دارد.

۷. بررسی ضروریات نماد اعتماد الکترونیک: برای اینکه دچار اشتباه نشوید، تمام الزامات مربوط به پرونده را به درستی وارد کرده باشید.

۸. ارسال مدارک: وقتی کار هایی که در مراحل قبل انجام داده‌اید توسط کارشناس، تأیید شد، باید مدارک فیزیکی را برای سازمان ارسال نمایید. این مدارک باید برابر اصل شده باشند. بایستی مدارک به این آدرس پست شوند: سازمان توسعه تجارت الکترونیک به آدرس تهران - صندوق پستی ۶۳۸۵- ۱۴۱۵۵. بعد از پست کردن، کد پیگیری مرسوله را به کارشناسان اطلاع دهید.

۹. دریافت ای نماد: اگر تمام مراحل را با دقت انجام داده باشید، حالا به شما یک نماد اعتماد الکترونیک اعطا می‌شود و می‌توانید این لوگو را در سایت خود قرار دهید.

۱۰. اضافه کردن لوگو روی سایت: برای اینکه لوگو روی سایت شما نمایش داده شود باید به حساب کاربری خود در سایت ای نماد رجوع کنید و به منوی مدیریت کسب و کار‌ها بروید و نام دامنه را وارد کرده و گزینه دریافت کد را کلیک کنید. خط کد زیر را در منبع کد سایت، وارد کنید.

 

آیا لوگوی ای نماد قابل تمدید است؟

 

زمان اعتبار ای نماد به مدت یک سال است، البته اگر در این مدت حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده باشید و هیچ کدام از قوانین تعهدنامه را نقض نکرده باشید، در غیر این صورت ممکن است اعتبار ای نماد تا یک سال هم طول نکشد. وقتی سه هفته مانده که مدت یک ساله‌ نماد به پایان برسد، بایستی فرم‌های تمدید را تکمیل کرده و برای سازمان، ارسال کنید.

 

نکاتی درباره ای نماد‌

 

- تمام قوانینی که در تعهدنامه امضا کرده‌اید باید رعایت کنید.
- اگر نوع کسب و کار تغییر کرد باید در اسرع وقت به سازمان توسعه تجارت الکترونیک اطلاع بدهید.
- اگر اخطار یا پیغام خاصی از مرکز دریافت کردید حتماً به آن واکنش نشان داده و پیگیری کنید.
- اگر سه ماه طول بکشد و کسب و کار بدون عذر یا اطلاع قبلی فعالیت خود را متوقف کند بعد از دو اخطار، نماد اعتماد الکترونیک از او، سلب خواهد شد.

جمع‌بندی

درست است که برای جلب اعتماد کاربران در اینترنت نیاز به مقداری زمان و کیفیت دارید ولی در نظر داشته باشید که با داشتن یک نماد اعتماد الکترونیک این سیگنال را به بازدیدکنندگان می‌فرستید که شرکت معتبری هستید و آن‌ها می‌توانند به شما اعتماد کرده کالا یا خدمات شما را بخرند.

امتیازی ثبت نشده است.