با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش رتبه سایت در گوگل

سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فقط به کارهایی که انجام می دهید بستگی ندارد، بلکه اول از همه شما باید بدانید که چه اشتباهاتی را نباید انجام دهید تا از جریمه شدن و پنالتی های گوگل در امان باشید. امروز می خواهیم در ابتدا شما را با نباید ها و اشتباهات رایج در سئو آشنا کنیم و سپس به سراغ تکنیک هایی برویم که به شما کمک می کند رتبه سایت خود را در صفحه نتایج گوگل بالا ببرید.

خب جواب این سؤال در گرو دو اقدام مهم است: پرهیز از اشتباهات خطرناک و انجام دادن مجموعه ای از اقدامات مؤثر برای بهبود سئو. بیایید اول از اشتباهات شروع کنیم و ببینم چه کارهایی هستند که باید از انجام دادن‌شان پرهیز کنیم.

انتخاب نادرست کلمات کلیدی

یکی از ستون های اصلی رتبه وب سایت شما کلمات کلیدی است، کلمات کلیدی به زبان ساده سر نخی است که مخاطب آن را جستجو می کند و به صفحه ای که بتواند نیازش را برطرف کند می رساند. پس شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در درجه اول نظر کاربران و موتور های جستجو را به خود جلب کند و صفحات وب سایت شما بتوانند رتبه خوبی پیدا کنند.
یکی از اشتباهات رایج که ممکن است مرتکب آن شوید، توجه نکردن به کلمات کلیدی طولانی است. به زبان ساده باید بدانید که مشتریان شما چطور خدمات و محصولاتی که شما ارائه می دهید را جستجو می کنند. به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده قهوه هستید و قصد انتخاب کلمات کلیدی را دارید. خب باید ببینید که مشتریان شما با چه عبارت هایی به دنبال محصولات شما می گردند. مثلا من اگر مشتری قهوه باشم و بخواهم ببینم که چطور باید اسپرسو درست کنم، احتمالا چیزی مثل این را در گوگل سرچ می کنم: «طرز تهیه قهوه اسپرسو»

این عبارت یک کلمه کلیدی طولانی یا به اصطلاح long tail keyword است و باعث می شود شما با همان عبارت هایی که مردم سرچ می کنند، دیده شوید. توجه نکردن به کلمات کلیدی طولانی یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که ممکن است مرتکب شوید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

Keyword stuffing یا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یکی از اشتباهاتی است که ممکن است برای افرادی که در زمینه سئو تجربه کمی دارند مشکل ایجاد کند و باعث شود که نتیجه برعکس بگیرند و به عبارت دیگر به سئو وب سایت خود آسیب برسانند... بله! درست شنیدید: تکرار کردن بیش از حد کلمات کلیدی نمی تواند نقش مثبتی در بهبود سئو داشته باشد و در عوض باعث می شود رتبه سایت شما کاهش پیدا کند.
شما باید این موضوع را بدانید که کاربرد اصلی کلمات کلیدی برای موتور های جستجو این است که منظور و معنی صفحات وب سایت شما درک کند و در صورتی که کیفیت لازم را داشت آن را در اختیار جستجو گران بدهد! از طرفی روش تکرار کلمات کلیدی مربوط به گذشته بود، اما از آنجایی که گوگل از الگوریتم ها جدید خود که برای تشخیص معنی محتوا از آنها استفاده می کند، تعداد کلمات کلیدی اهمیتی ندارد.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

Keyword Stuffing چیست؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟

تولید محتوای نامناسب و بی ربط به کلمات کلیدی

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که موتور های جستجو به کلمات کلیدی شما چشم ندوخته اند و در اصل این محتوای تولیدی شماست مورد توجه موتور های جستجو می باشد و شما را بر اساس کیفیت محتوای تولیدی در رتبه  بندی های خود قرار می دهد. از نظر گوگل محتوای شما باید به  گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیاز کاربران جستجو کننده باشد، در صورتی که کاربران از محتوای شما راضی نباشند سایت شما را ترک می کنند و گوگل نیز این موضوع را در رتبه بندی وب سایت و صفحات سایت شما تاثیر می دهد.
پس به یاد داشته باشید که محتوای شما باید پاسخ سوال کاربران باشد و زمانی که مخاطب آن را می خواند باید از آن استفاده کند و کیفیت لازم را داشته باشد.

تولید و انتشار محتوای تکراری

زمانی محتوای شما برای گوگل قابل قبول است که کپی یک محتوا در وب سایت دیگر نباشد و به زبان ساده محتوا به صورت اورجینال توسط خودتان تولید شده باشد. در صورتی که محتوای شما کپی باشد و موتور جستجوی گوگل آن را تکراری تشخیص دهد شما جریمه خواهید و رتبه شما به شدن افت خواهد کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

محتوای تکراری یا duplicate content چیست؟

استفاده نادرست از توضیحات متا (Meta Description)

یکی از مواردی که در صفحه نتایج موتور های جستجو به شما کمک می کند که بتوانید کاربران را به خود جذب کنید استفاده از توضیحات متا به صورت اصولی و تاثیرگذار است. توضیحات متا یا Meta Description توضیحاتی است که در زیر لینک و عنوان صفحه شما می آید و شامل یک توضیحات کوتاه است که در آن کلمات کلیدی به صورت پر رنگ تر مشخص شده اند و به این صورت می توانید از آن ها برای جلب توجه مخاطبان و کاربران جستجو کننده استفاده کنید.
در ضمن علاوه بر استفاده درست از توضیحات متا شما باید به یاد داشته باشید که متای تصاویر خود (alt) را  نیز به درستی انتخاب کنید و به  یاد داشته باشید که این توضیحات کوتاه در خصوص تصویر باید کاملا مرتبط با عنوان اصلی مطلب، گویای تصویر و مطابق با اصول سئو باشید.
 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

توضیحات متا یا  Meta Description چیست؟

از دست دادن لینک های خارجی با کیفیت

یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیر گذار روی سئو لینک های خارجی با کیفیت است و حتما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کیفیت لینک ها بسیار مهم تر از تعداد و کمیت آن هاست. پس از طرفی بهترین کار این است که تمرکز خود را برای لینک سازی روی سایت هایی با رتبه  مناسب بگذارید و اصول سئو را در لینک سازی خود رعایت کنید، همچنین به  یاد داشته باشید که سایتی که درآن لینک سازی می کنید باید از نظر موضوعی با با وب سایت شما مرتبط باشد.
{rppheadingscroll 1426}

استفاده از لینک سازی داخلی پیچیده و گیج کننده

یکی از موضوعاتی که باعث می شدو مخاطب ماندن در وب سایت شما را بی حاصل و به درد نخور بداند، این است که لینک سازی داخلی شما گمراه کننده باشد و به جای آن که مخاطب را به  هدف خود نزدیک کند، او را از آن دور سازد. پس این موضوع را حتما به یاد داشته باشید که لینک سازی داخلی باید به تعداد مورد نیاز و هدفمند انجام شود.

تجربه کاربری (UX) نا مناسب که کاربر را دلزده کند

از آنجایی که بخش زیادی از کاربران از تلفن های هوشمند برای جستجو های روزانه و وب گردی استفاده می کنند باید این موضوع را به یاد داشته باشید حتما وب سایت خود را ریسپانیو طراحی کنید تا استفاده کنندگان از تلفن همراه نیز بتوانند به راحتی از امکانات سایت شما استفاده کنند.
همچنین سرعت بارگذاری شدن روی تلفن های همراه یکی دیگر از گزینه هایی است که در وب سایت خود باید توجه زیادی به آن داشته باشید، چون حتی خود شما هم وقتی یک سایت سرعت مناسبی نداشته باشد بلافاصله از آن خارج می شوید و سراغ گزینه بعدی میروید. پس به طور کلی شما باید به یاد داشته باشید که طراحی سایت شما به گونه ای باشد که وقتی کاربر به  سایت شما وارد می شود، تجربه استفاده یا کاربری خوبی داشته باشد.

استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در هر کسب و کاری گریبانگیر شما شود این است که از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید، این مورد در دنیای امروز که به شدت تحت تاثیر شبکه های اجتماعی است و هر روز این تاثیر بیشتر می شود بسیار ضروری است که از طریق این پلتفرم ها به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک و... برای سئو سایت شما بسیار مفید است و انجام ندادن آن می تواند باعث شود که شما در بازار رقابتی امروز از رقیبان خود عقب بیافتید.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟

اهمیت ندادن به تجزیه و تحلیل کردن سایت

شاید بتوان گفت یکی از فوت های کوزه گری در سئو و بالا بردن رتبه  سایت در صفحه نتایج این است که شما با استفاده از ابزار های مختلف سایت خود را تجزیه تحلیل و آنالیز کنید و به این صورت از روند رشد آن با خبر شوید. به یاد داشته باشید که آنالیز های شما باید دقیق باشد، فاکتور های مختلفی را اندازه گیری کنید، آن ها در جایی ثبت یا یادداشت کنید تا بتوانید این آمار را با نتایجی قبلا به دست آورده اید مقایسه کنید. دو ابزار اصلی برای تجزیه تحلیل و آمار گیری سایت Google Webmaster Tools و Google Analytics هستند ک

تکنیک ها و ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

تا اینجای کار ما بیشتر در خصوص نباید ها اشتباهات رایجی که علاوه بر مفید نبودن برای سئو، گاهی باعث جریمه شدن و به ضرر شما تمام می شد را با هم بررسی کنیم تا به بخش دوم آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل برسیم؛ یعنی تکنیک ها، ترفند ها و بایدهایی که باعث می شود به مرور زمان رتبه سایت شما بهبود پیدا کند.

تولید محتوای اصل و مرتبط با کلیمات کلیدی اصلی

بیل گیتس گفته محتوا پادشاه است. این حرف او در مرود سئو و بهینه سازی سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل هم بسیار درست است. تولید محتوای دسته اول، با کیفیت و معتبر یکی از بهترین راه های افزایش رتبه سایت در گوگل است و به زبان ساده بگوییم: سایت هایی که محتوای ناب و با کیفیت دارند که به درد مخاطبان و جستجو کنندگان می خورد، همیشه برای گوگل عزیز هستند.
مورد بعدی که در مورد محتوا باید به یاد داشته باشید این است که محتوایی که در سایت منتشر می کنید باید با موضوع اصلی سایت شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال تصور کنید که شما یک سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید و به جای این که محتوایی در خصوص قطعات الکترونیکی و لوازم مربوط به آن تولید و بارگذاری کنید؛ بیشتر محتوا هایی با موضوع سیاسی و مذهبی تولید می کنید. در چنین شرایطی این محتوا نه تنها باعث نمی شود که رتبه سایت شما بهتر شود، بلکه باعث می شود رتبه سایت شما پایین بیاید.
در صورتی که تا امروز از این روش استفاده نمی کرده اید و محتوای تکراری، بی ربط و بی کیفیت منتشر می کردید، بهتر است که از امروز شروع به تولید محتوای با کیفیت، جدید و مرتبط کنید و از طرفی محتوای به کپی شده و بی کیفیت قدیمی را دور بیاندازید تا کم کم ضرر هایی که محتوای قبلی به شما زده است را جبران کنید.

به روز رسانی محتوا

شما باید برای به روز رسانی محتوای خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید که آن را در بازه های زمانی مختلف به روز کنید، به این صورت که اطلاعات قدیمی را دور بریزید و اطلاعات جدید را در مطالب خود جایگزین کنید. این موضوع یکی از مواردی است که گوگل بسیار به آن اهمیت می دهد و شما باید توجه بسیار زیادی به این موضوع داشته باشید. شما به این صورت محتوا های قبلی و منتشر شده خود را تازه و دست اول نگه می دارید و کاربران و مخاطبان نیز از شما بسیار راضی خواهند بود.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آپدیت محتوا چیست؟ اهمیت بروزرسانی محتوا در سئو

سئو تصاویر

بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر شامل موارد و فاکتور هایی است که به تصاویر سایت شما مربوط است و با رعایت کردن آن ها می توانید رتبه  تصاویر خود را در بین نتایج جستجوی تصویر گوگل بالا ببرید و از طرفی بهینه سازی درست تصاویر روی سئو کل سایت شما نیز تاثیر دارد. ازطرفی اندازه عکس می تواند تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش سرعت بارگذاری سایت داشته باشد و همچنین فرمتی که برای آن ها استفاده می شود خیلی مهم است، چرا که ممکن است بعضی اوقات، تعدادی از فرمت ها بخوبی پشتیبانی نشوند و تاثیر منفی برروی کیفیت عکس ها بگذارد.

سرعت بارگذاری

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر روی تجربه کاربری و رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو سرعت بارگذاری سایت است. هر چقدر سایت شما سرعت بیشتری داشته باشد، گوگل با رغبت بیشتری محتوای شما را در اختیار کاربران خود قرار می دهد؛ چون به این صورت می داند که کاربر با سرعت کم و نامناسب آزرده نمی شود. هر روزه ما شاهد این هستیم که سرعت بارگذاری سایت ها کمتر و کمتر می شود و به این صورت است که امروزه سایتی که سرعت بارگذاری آن بیش از 2 ثانیه باشد کاربر به راحتی آن را ترک خواهد کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تاثیر سرعت سایت در سئو

استفاده از نقشه سایت یا sitemap

نقشه سایت در اصل راهنمای خزنده های گوگل (یا همان ربات های موتور جستجو) برای کشت و گذار راحت تر و سریع تر در سایت شما است. با ایجاد هر صفحه جدید، لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل سریعا متوجه این موضوع می شود و آن را ایندکس می کند. نقشه سایت یکی از عوامل مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت

استفاده از تگ Alt صحیح برای تصاویر سایت

شاید این تک تاثیر مستقیم روی افزایش رتبه سایت نداشته باشد، ولی رعایت کردن نحوه استفاده تگ alt یا تگ جانشین برای تصاویر به موتور های جستجو کمک می کند که گوگل منظور شما را بهتر متوجه شود و از طرفی شما باید در این تگ از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، چرا که اصول نمایش تصاویر در جستجوی تصاویر گوگل این تگ است.

توجه به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه بیشتر برای ارتباط بین افراد استفاده می شود؛ کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک های مخصوص رشد در شبکه های که توسط شما اجرا می شودبه سمت صفحه شما جذب شده و اگر محتوای صفحه ای را مناسب ببینند، می توانند صفحه شما را از طریق شبکه های خود برای دوستانشان به اشتراک بگذارند؛ به همین ترتیب این مساله می تواند باعث ورودی بیشتر به سایت شما شود. مهمترین عاملی که باعث می شود کاربران سایت شما را در شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذراند، محتوای اصیل و با کیفیت شماست. پس خیلی مهم است که در پایین هر مطلب دکمه اشتراک گذاری انواع شبکه ها قرار دهید. هر لینک ورودی از شبکه ها و فروم ها تاثیر به مراتب بیشتر در افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد داشت. همچنین شما باید برای سایت خود در هر شبکه های اجتماعی یک صفحه اختصاصی تولید کرده و در آن فعالیت کنید و مطالب خود را به اشتراک بگذارید، اگر نه بی شک از رقیبان خود عقب می افتید.

لینک سازی داخلی و خارجی حرفه ای

لینک های داخلی باعث می شود که شما بتوانید کاربران را در سایت خود هدایت کنید و محتوای بیشتری در اختیار آن ها قرار دهید و در پایان بتوانید آن ها را به این سمت هدایت کنید که از خدمات شما استفاده کنند. همچنین صفحات شما به این صورت زودتر ایندکس خواهند شد.
لینک های خارجی یعنی اینکه وب سایت های دیگر محتوای سایت شما را مناسب دیده اند و به عبارتی سایت و محتوای شما را به عنوان یک سایت با محتوای با کیفیت تایید کرده اند. لینک های خارجی بیشتر از لینک های داخلی در افزایش رتبه سایت در گوگل اثرگذار هستند.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 استراتژی لینک سازی

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر بسیار زیادی دارد. اصولا حداقل کلمات محتوا باید 500 وحداکثر 1500 کلمه باشد زیرا کمتر از 500 کلمه را گوگل ممکن است ایندکس نکند و بیشتر از آن را کاربر نخواند و وب سایت را ترک نماید. اما مساله مهم، چگالی کلمات کلیدی است. کلمات نه باید خیلی کم باشد که گوگل تقریبا اصلا تقریبا متوجه وجود آن نشود و نه باید اینقدر زیاد باشد که فکر شما قصد دورزدن آن را دارید. 

اصول استفاده از متا تگ ها را رعایت کنید.

در هر صفحه قسمتی وجود دارد به نام تگ <head> که متا تگ ها درآن قرار می گیرند و هر صفحه برای خود متاتگ منحصر به فردی دارد که باید با بقیه متفاوت دارد. متا تگ title یا عنوان و متاتگ توضیحات (meta description)، از مهمترین متا تگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل هستند و باید حتما در آن ها از کلمات کلیدی استفاده کنید. مطالب زیر نیز در این خصوص برای شما بسیار کارآمد خواهند بود.

یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن اصول سئو این است که سوالات خود را از متخصص ها در این زمینه بپرسید. کارشناسان پونه مدیا در قسمت نظرات پاسخگوی شما هستند و سوالات شما را جواب می دهند.
در ضمن شما می توانید نکاتی را که به نظرتان ما از قلم انداخته ایم را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

5 از 5